| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte bekeuring van mijn Werk
Onterechte bekeuring van mijn Werk
Hoi,
Ik zit met het volgende:
Ik krijg een bekeuring in mijn schoenen geschoven terwijl ik niet met het voertuig heb gereden. Die dag hebben drie personen de auto meegehad waaronder ook ik. In de rittenstaat worden de tijden niet aangeven. Echter alleen het datum.
Al mijn collega's ontkennen het voorval en dus omdat ik die dag als laatste het voertuig heb meegenomen is er besloten dat ik hem maar moet betalen.
Ik heb op het tijdstip van die nog mail in mijn verzonden Items staan dus ik was nog op het werk. Er is verder ook een foto opgevraagd waarin alleen de achterzijde van de wagen te zien is.
Kan mijn werkgever dat zo maar doen? Welke stappen kan ik ondernemen?
Ik zit met het volgende:
Ik krijg een bekeuring in mijn schoenen geschoven terwijl ik niet met het voertuig heb gereden. Die dag hebben drie personen de auto meegehad waaronder ook ik. In de rittenstaat worden de tijden niet aangeven. Echter alleen het datum.
Al mijn collega's ontkennen het voorval en dus omdat ik die dag als laatste het voertuig heb meegenomen is er besloten dat ik hem maar moet betalen.
Ik heb op het tijdstip van die nog mail in mijn verzonden Items staan dus ik was nog op het werk. Er is verder ook een foto opgevraagd waarin alleen de achterzijde van de wagen te zien is.
Re: Onterechte bekeuring van mijn Werk
met die e-mail zou je toch duidelijk aan kunnen tonen dat het onmogelijk is dat jij het was? hoe heeft je baas op die e-mail gereageerd?
-
Leo The Emperor
Dit is tegenstelling met :Ik krijg een bekeuring in mijn schoenen geschoven terwijl ik niet met het voertuig heb gereden.
Jouw rit had ook een bestemming en een weg daar naar toe. Ben je op die dag wel over betreffende straat gereden, met andere woorden ben je daar geweest waar de bedrijfsauto is geflitst ?Die dag hebben drie personen de auto meegehad waaronder ook ik.
Zowel de tijden van de flister als je eigen e-mail account kunnen onnauwkeurig zijn.
Inderdaad ben ik ook benieuwd wat werkgever te zeggen had over het tijdstip.
Wellicht is het verstandig na te gaan wie op welk tijdstip ongeveer waar is geweest en welke route deze heeft gevolgd en wat de meest voor de handliggende route is. Misschien is dat met opdrachtbonnen of iets dergelijks na te gaan. Met de kmstanden van de rittenstaat zal een en ander na te gaan zijn.
Anders zou u ook eens informatie kunnen inwinnen bij een juridisch loket.
Wellicht is het verstandig na te gaan wie op welk tijdstip ongeveer waar is geweest en welke route deze heeft gevolgd en wat de meest voor de handliggende route is. Misschien is dat met opdrachtbonnen of iets dergelijks na te gaan. Met de kmstanden van de rittenstaat zal een en ander na te gaan zijn.
Anders zou u ook eens informatie kunnen inwinnen bij een juridisch loket.
Onnauwkeurig zou kunnen, maar het zal niet snel uren verschillen.Leo The Emperor schreef:Zowel de tijden van de flister als je eigen e-mail account kunnen onnauwkeurig zijn.
In elke geval direct, meteen, nu,net zoals je collega's ontkennen dat jij het hebt gedaan.Phibbels schreef:Hoi,
Kan je baas weer bij de eerste beginnen.
Sorry, maar vind het zo'n ***smoes van je baas. Als hij jou als eerste had gevraagd, was je niet de ###.
Op de rittenstaten hoort normaal altijd het tijdstip te staan.
-
Leo The Emperor
Er staat niet dat het hier om uren tijdsverschil gaat, misschien gaat het maar om minder dan een uur, of zelfs maar een paar minuten. Daarnaast zijn e-mail programma's gemakkelijk te manipuleren.Ik heb op het tijdstip van die nog mail in mijn verzonden Items staan dus ik was nog op het werk
Nou, als baas zou ik blij zijn met zulke werknemers. Allemaal ontkennen dat ze daar die dag zijn geweest. Ik zou ze alledrie het volledige bedrag laten betalen ...In elke geval direct, meteen, nu,net zoals je collega's ontkennen dat jij het hebt gedaan.
Kan je baas weer bij de eerste beginnen
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 23 feb 2012 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit soort dingen zou inderdaad wel kunnen, het zal ook afhangen van hoeveel tijdsverschil er is en hoe ver de flitser van het bedrijf heeft afgestaan, dit zorgt voor weer een bepaalde reistijd.Leo The Emperor schreef:Er staat niet dat het hier om uren tijdsverschil gaat, misschien gaat het maar om minder dan een uur.Ik heb op het tijdstip van die nog mail in mijn verzonden Items staan dus ik was nog op het werk
( soms worden apparaten niet of niet tijdig van zomer naar wintertijd gezet en is een uur tijdsverschil te verklaren)
Desalniettemin overlegt TS wel enigszins iets om aan te geven dat hij/zij het niet geweest zou kunnen zijn. De vraag is wat de anderen kunnen overleggen. De werkgever zou een beter systeem moeten hebben om ritten te registreren. Het een en ander is best wel terug te zoeken alleen daar gaat wat tijd in zitten. Maar het lijkt er nu op dat de bekeuring willekeurig bij iemand in de schoenen geschoven wordt. Veel andere bedrijven met meerdere chauffeurs van 1 auto zouden ditzelfde probleem dan toch ook moeten hebben ?
Overigens als TS het zelf wel geweest zou kunnen zijn, moet hij/zij vooral bij zichzelf te rade gaan.
Ik samen met de collega's overlegd. We zeggen allemaal dat we het niet gedaan hebben. Iedereen kan wel wat aantonen. Maar zoals al gezegd is zijn het niet echt duidelijke aantoningen want voor alles is wel wat te zeggen.
Dus we gaan de bekeuring maar over ons drieën verdelen. Het is krom maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet oplossen.
1 ding is zeker ik neem in het vervolg gewoon mijn eigen auto dan maar 0,19c km vergoeding.
Dus we gaan de bekeuring maar over ons drieën verdelen. Het is krom maar ik weet ook niet hoe ik het anders moet oplossen.
1 ding is zeker ik neem in het vervolg gewoon mijn eigen auto dan maar 0,19c km vergoeding.
De beste oplossing.Phibbels schreef:Ik samen met de collega's overlegd. We zeggen allemaal dat we het niet gedaan hebben. Iedereen kan wel wat aantonen. Maar zoals al gezegd is zijn het niet echt duidelijke aantoningen want voor alles is wel wat te zeggen.
Er is nog een ding zeker:Phibbels schreef:Ik samen met de collega's overlegd. We zeggen allemaal dat we het niet gedaan hebben. Iedereen kan wel wat aantonen. Maar zoals al gezegd is zijn het niet echt duidelijke aantoningen want voor alles is wel wat te zeggen.
1 van de collega's liegt....
Netjes opgelost.Phibbels schreef:Ik samen met de collega's overlegd. We zeggen allemaal dat we het niet gedaan hebben. Iedereen kan wel wat aantonen. Maar zoals al gezegd is zijn het niet echt duidelijke aantoningen want voor alles is wel wat te zeggen.
Rij je vervolg wel in de bedrijfsauto hou je rittenstaat bij incl. het tijdstip.
GJvdZ schreef:
1 van de collega's liegt....
Ja dat is 100% zeker, eigenlijk triest dat een ander
daar financieel voor op moet komen...