Volgens mij staat er toch echt in de titel Onterechte parkeerbon ,wat dus niet waar is want het is een terechte parkeerbon.Jolijn schreef:Vlgs mij heeft TS niet beweerd dat het onterecht is, ze wil alleen bezwaar maken, omdat ze op het moment van parkeren niet wist dat dat plekje niet meer tot de zone behoorde, waarvoor ze - gereduceerd- betaald had (dus toen niet bewust fout parkeerde).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte parkeerbon 59 euro
Re: Onterechte parkeerbon 59 euro
Tsja, er zijn ook duizenden mensen die niet goed op de maximumsnelheid letten en een boete thuiskrijgen omdat ze te snel rijden op een plek waar dat niet mag. Op het moment dat ze te hard rijden wisten zij ook niet dat dat niet mocht en zij reden dus ook niet bewust te hard. Is dat dan ook een gegronde reden voor bezwaar?Jolijn schreef:Vlgs mij heeft TS niet beweerd dat het onterecht is, ze wil alleen bezwaar maken, omdat ze op het moment van parkeren niet wist dat dat plekje niet meer tot de zone behoorde, waarvoor ze - gereduceerd- betaald had (dus toen niet bewust fout parkeerde).
TS heeft wel betaald voor de totale tijd dat ze geparkeerd stond; oa daar ziet zij de reden is voor bezwaar.kweenie schreef:Tsja, er zijn ook duizenden mensen die niet goed op de maximumsnelheid letten en een boete thuiskrijgen omdat ze te snel rijden op een plek waar dat niet mag. Op het moment dat ze te hard rijden wisten zij ook niet dat dat niet mocht en zij reden dus ook niet bewust te hard. Is dat dan ook een gegronde reden voor bezwaar?Jolijn schreef:Vlgs mij heeft TS niet beweerd dat het onterecht is, ze wil alleen bezwaar maken, omdat ze op het moment van parkeren niet wist dat dat plekje niet meer tot de zone behoorde, waarvoor ze - gereduceerd- betaald had (dus toen niet bewust fout parkeerde).
( wat betreft bewust/onbewust)
Als je bewust te hard rijdt, weet je dat op dat moment zelf.
Als je onbewust te hard rijd, weet je het op het moment dat je de boete krijgt.
Klinkt een beetje net als grijs rijden in het openbaar vervoer: je betaalt wel iets, maar je betaalt niet voor wat je 'krijgt'. Bijvoorbeeld eerste klasse rijden en tweede klasse betalen of een treinkaartje voor maar een deel van de reis. Ook dan ben je gewoon in overtreding.
Ja; 2eklas kaartje en p.o. 1eklas gaan zitten, treinkaartje voor een deel van de reis vind ik wel even wat anders. Of je moet bedoelen dat je in de verkeerde trein bent gestapt.kweenie schreef:Klinkt een beetje net als grijs rijden in het openbaar vervoer: je betaalt wel iets, maar je betaalt niet voor wat je 'krijgt'. Bijvoorbeeld eerste klasse rijden en tweede klasse betalen of een treinkaartje voor maar een deel van de reis. Ook dan ben je gewoon in overtreding.
De overeenkomst is dat je ook hier wel betaalt, maar niet voor de 'dienst' die je afneemt. Net als bij het op een verkeerde plek parkeren.
Bovendien ga je voorbij aan het doel van die bezoekersregeling. Dat is namelijk niet dat mensen betalen, maar dat ze zonder al te veel moeite (en dus vaak tegen lagere kosten) in de buurt van de te bezoeken persoon kunnen parkeren.
Bovendien ga je voorbij aan het doel van die bezoekersregeling. Dat is namelijk niet dat mensen betalen, maar dat ze zonder al te veel moeite (en dus vaak tegen lagere kosten) in de buurt van de te bezoeken persoon kunnen parkeren.
Beste mensen,
Ik heb de boete inmiddels binnen. Ik ga nu bezwaar maken en jullie adviezen in acht nemen.
Even terugkomend op de reacties:
1. Door de bon onder mijn ruitenwisser kwam ik erachter dat ik niet goed stond. Ik was dus oprecht niet op de hoogte. Ik heb daar nog instructies gehad van de bewoner. Ik had verder geen haast, dus ik heb wel gekeken op de paal. Voor de zekerheid heb ik het aan de omstanders gevraagd of ik goed stond, want ik wilde geen boete. Ik heb notabene een parkline account aangemaakt en samen met de bewoner hebben we de moeite genomen om me via de gemeente aan te melden. Terecht of onterecht. Mijn inspanningen om een boete te voorkomen maken het juist zo zuur. Ik ben altijd bereid en voorbereid om te betalen. Om op de juiste plek te staan ben ik toch afhankelijk van de informatie die ter plekke aanwezig is en in alle eerlijkheid staat dat niet duidelijk aangegeven. Er is wel een zonenummer, maar daar blijft het bij. Alleen een zonenummer is niet overzichtelijk. Er is verder geen plattegrond in de buurt. Ook was er geen dienstdoende ambtenaar ter plekke om het aan te vragen.
2. Het is gewoon lastig om als bezoeker uit te maken waar de grens ligt. In een trein heb je tenminste verschil in rode voor eerste klas en blauwe voor tweede klas. Met kleuren het verschil aangeven is een voorbeeld van hoe het moet. Bij parkeren wordt het verschil niet aan de hand van kleuren aangegeven. Je moet het doen met de informatie op de parkeerautomaten. Uit angst om een boete te krijgen, durf ik haast mijn auto niet meer te parkeren. De gemeente heeft het verschil onvoldoende duidelijk gemaakt. Het gebrek aan duidelijke informatievoorziening door de gemeente en mijn inspanningen om keurig te betalen zijn voor mij redenen om me te beroepen op redelijkheid en billijkheid.
3. In een beschikking van een overheidsinstantie, dus ook voor een naheffingsaanslag, staat altijd aangegeven binnen welke termijn en bij wie men bezwaar moet maken. Dat is een vereiste van een beschikking. Dan kan het ook niet fout gaan.
4. Als ik bezwaar heb gemaakt laat ik wel weten wat het resultaat is.
Ik heb de boete inmiddels binnen. Ik ga nu bezwaar maken en jullie adviezen in acht nemen.
1. Door de bon onder mijn ruitenwisser kwam ik erachter dat ik niet goed stond. Ik was dus oprecht niet op de hoogte. Ik heb daar nog instructies gehad van de bewoner. Ik had verder geen haast, dus ik heb wel gekeken op de paal. Voor de zekerheid heb ik het aan de omstanders gevraagd of ik goed stond, want ik wilde geen boete. Ik heb notabene een parkline account aangemaakt en samen met de bewoner hebben we de moeite genomen om me via de gemeente aan te melden. Terecht of onterecht. Mijn inspanningen om een boete te voorkomen maken het juist zo zuur. Ik ben altijd bereid en voorbereid om te betalen. Om op de juiste plek te staan ben ik toch afhankelijk van de informatie die ter plekke aanwezig is en in alle eerlijkheid staat dat niet duidelijk aangegeven. Er is wel een zonenummer, maar daar blijft het bij. Alleen een zonenummer is niet overzichtelijk. Er is verder geen plattegrond in de buurt. Ook was er geen dienstdoende ambtenaar ter plekke om het aan te vragen.
2. Het is gewoon lastig om als bezoeker uit te maken waar de grens ligt. In een trein heb je tenminste verschil in rode voor eerste klas en blauwe voor tweede klas. Met kleuren het verschil aangeven is een voorbeeld van hoe het moet. Bij parkeren wordt het verschil niet aan de hand van kleuren aangegeven. Je moet het doen met de informatie op de parkeerautomaten. Uit angst om een boete te krijgen, durf ik haast mijn auto niet meer te parkeren. De gemeente heeft het verschil onvoldoende duidelijk gemaakt. Het gebrek aan duidelijke informatievoorziening door de gemeente en mijn inspanningen om keurig te betalen zijn voor mij redenen om me te beroepen op redelijkheid en billijkheid.
3. In een beschikking van een overheidsinstantie, dus ook voor een naheffingsaanslag, staat altijd aangegeven binnen welke termijn en bij wie men bezwaar moet maken. Dat is een vereiste van een beschikking. Dan kan het ook niet fout gaan.
Van een commercieel bedrijf kan je misleidende en asymmetrische informatie en oplichterij verwachten. Een overheidsinstantie heeft toch een voorbeeldfunctie. Een verantwoordelijkheid, plicht en taak om transparant te handelen naar de burger toe. De overheid heeft geen commerciele functie, dus ga ik me zeker beroepen op redelijkheid en billijkheid.
Je zou je dus kunnen stellen dat ik mans genoeg moet zijn, mijn fout moet toegeven en niet moet zeuren, maar betalen. Je zou je ook kunnen stellen dat de gemeente buigzaam en coulant moet zijn als een burger kritisch is over een besluit of beschikking. Als een bestuurder beboet wordt ten gevolge van een bord die slecht zichtbaar is geplaatst bijv. of in dit geval wanneer het onderscheid van de zones niet duidelijk is. "U had het moeten weten" is dan geen zwaarwegend argument. Daarnaast ook nog eens kan bewijzen dat er geen sprake is van onwil of opzettelijk handelen. Om echt foutloos te parkeren heb je nodig de zonenummer, een zonekaart, plattegrond en kennis van de omgeving. Daarnaast moet de bestuurder bepaalde competenties beheersen, zoals inzicht, alertheid, richtingsgevoel. Het is wat dat betreft toch een hele klus. Met parkline wordt het makkelijker. Je kan in de app het zonenummer invullen en op start te drukken.
Kortom ik denk wel dat mijn punt duidelijk is.
Je zou je dus kunnen stellen dat ik mans genoeg moet zijn, mijn fout moet toegeven en niet moet zeuren, maar betalen. Je zou je ook kunnen stellen dat de gemeente buigzaam en coulant moet zijn als een burger kritisch is over een besluit of beschikking. Als een bestuurder beboet wordt ten gevolge van een bord die slecht zichtbaar is geplaatst bijv. of in dit geval wanneer het onderscheid van de zones niet duidelijk is. "U had het moeten weten" is dan geen zwaarwegend argument. Daarnaast ook nog eens kan bewijzen dat er geen sprake is van onwil of opzettelijk handelen. Om echt foutloos te parkeren heb je nodig de zonenummer, een zonekaart, plattegrond en kennis van de omgeving. Daarnaast moet de bestuurder bepaalde competenties beheersen, zoals inzicht, alertheid, richtingsgevoel. Het is wat dat betreft toch een hele klus. Met parkline wordt het makkelijker. Je kan in de app het zonenummer invullen en op start te drukken.
Fout parkeren is fout parkeren en je argumenten zijn niet steekhoudend, relevant of overtuigend. Betaal en laat het zitten.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 mei 2014 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd
Echter is "ik wist het niet" geen argument in een bezwaar, daar zijn kasten vol jurisprudentie over, dus ik hoop dat je meer argumenten als dat hebt. Succes met je bezwaar, en laat je nog even het resultaat hier weten?ssienn schreef:Van een commercieel bedrijf kan je misleidende en asymmetrische informatie en oplichterij verwachten. Een overheidsinstantie heeft toch een voorbeeldfunctie. Een verantwoordelijkheid, plicht en taak om transparant te handelen naar de burger toe. De overheid heeft geen commerciele functie, dus ga ik me zeker beroepen op redelijkheid en billijkheid.
-
En daar gaat punt twee, die kunt u gelijk weglaten.ssienn schreef:Beste mensen,
Beste gelovers en niet gelovers,
Ik heb medio 15 april de uitspraak gekregen op mijn bezwaarschrift. Het duurde even voordat de uitspraak werd gedaan, maar het bezwaar wordt toegewezen. De reden voor het toewijzen van het bezwaar licht ik hieronder toe:
Er is voldoende bewijs overlegd en daarmee kunnen aantonen dat u voldoende parkeerbelasting heeft betaald op de bovengenoemde datum.
DUS: Ik hoef de boete niet te betalen, ik ben erg verheugd met de uitspraak, de meeste van jullie hier hadden ongelijk en wat ben ik daar blij mee.
Waar het op neerkomt is dat de tarieven in beide zones gelijk zijn. Ik heb het bezwaar onderbouwd met een tarievenoverzicht in de bijlagen waaruit blijkt dat beide zones hetzelfde tarief hanteren. Mijn fout en mijn goede bedoelingen heb ik afdoende aantoonbaar kunnen maken.
Als er vragen zijn hoor ik het wel..
Met vriendelijke groet,
S
Ik heb medio 15 april de uitspraak gekregen op mijn bezwaarschrift. Het duurde even voordat de uitspraak werd gedaan, maar het bezwaar wordt toegewezen. De reden voor het toewijzen van het bezwaar licht ik hieronder toe:
Er is voldoende bewijs overlegd en daarmee kunnen aantonen dat u voldoende parkeerbelasting heeft betaald op de bovengenoemde datum.
DUS: Ik hoef de boete niet te betalen, ik ben erg verheugd met de uitspraak, de meeste van jullie hier hadden ongelijk en wat ben ik daar blij mee.
Waar het op neerkomt is dat de tarieven in beide zones gelijk zijn. Ik heb het bezwaar onderbouwd met een tarievenoverzicht in de bijlagen waaruit blijkt dat beide zones hetzelfde tarief hanteren. Mijn fout en mijn goede bedoelingen heb ik afdoende aantoonbaar kunnen maken.
Met vriendelijke groet,
S
ik had echt niet verwacht dat je een kans zou maken.. blijkt maar weer dat het nooit kwaad kan om het te proberen.ssienn schreef:Beste gelovers en niet gelovers,
Met vriendelijke groet,
S
Gefeliciteerd
Volkomen belachelijk en heeft niks met rede en billijkheid te maken. Dit soort toewijzingen scheppen uitzonderingen.
Ik blijf erbij dat u verwijtbaar fout geparkeerd stond Ik geloof niks van deze uitspraak. iedereen kan niet controleerbaar dingen plaatsen.
Ik blijf erbij dat u verwijtbaar fout geparkeerd stond Ik geloof niks van deze uitspraak. iedereen kan niet controleerbaar dingen plaatsen.
Sorry ik schiet spontaan in de lach....puma73 schreef:Volkomen belachelijk en heeft niks met rede en billijkheid te maken. Dit soort toewijzingen scheppen uitzonderingen.
Geen felicitaties voor mij?
Waar geloof je niks van?
Laatst gewijzigd door ssienn op 20 apr 2014 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
@ssien: gefeliciteerd. Je bezwaar is goed, inhoudelijk gelezen, compliment.
Jolijn » 23 feb 2014 13:21
Als je bezwaar getoetst worden aan de begrippen 'redelijkheid en billijkheid' geef ik je een kans.
@puma Dit soort toewijzingen scheppen uitzonderingen.
Prima toch? Daar is niks mis mee. De geest van de wet is belangrijker dan de letter.
Als je bezwaar getoetst worden aan de begrippen 'redelijkheid en billijkheid' geef ik je een kans.
Prima toch? Daar is niks mis mee. De geest van de wet is belangrijker dan de letter.
Jolijn schreef:@ssien: gefeliciteerd. Je bezwaar is goed, inhoudelijk gelezen, compliment.
Dank je wel!
De geest en letter van de wet. Ja dat is precies wat ik zocht voor pumatje!
Daar is genoeg mis mee, dan kan iedereen overal gaan parkeren en zeggen `ik heb betaald´ en wordt de zin van het parkeren op bepaalde gereserveerde plaatsen compleet overbodig. Heeft helemaal niks met rede en billijkheid te maken. Gewoon hard schreeuwen en wie weet helpt het.Jolijn schreef:@ssien: gefeliciteerd. Je bezwaar is goed, inhoudelijk gelezen, compliment.
Gefeliciteerd! Je hebt een serieuze en goed onderbouwde poging gedaan en die is gehonoreerd, dat is wel een felicitatie waard.