LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen anwb wegenwacht

Andere onderwerpen over auto en vervoer
kiesebrink
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2009 22:39

opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door kiesebrink »

ik heb mijn lidmaatschap anwb wegenwacht opgezegt en tot mijn verbazing wordt hiervoor € 2,35 in rekening gebracht .iets wat nergens vermeld staat en ik nog nooit heb meegemaakt bij opzegging van een abonnement :twisted:

bentumk
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2009 15:24

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door bentumk »

ik ben weer te laat met opzeggen. laat ze die rekeningen opsturen voor het opzeg termijn , dan heb je ook nog tijd om het op te zeggen als je dat wilt. nu zit ik er weer een jaar aan vast. net als vorig jaar vergeten. je denkt er niet bij na tot je de rekening in de bus krijgt.
jammer dat je ook niet gewoon via de site een lidmaatschap kunt opzeggen ! je kunt je namelijk wel zo aanmelden. hmm vreemd !
ben ik de enige die dit een probleem vind ?

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door amelissen »

Zeg dan nu op Bentumk, dan vergeet je het volgend jaar niet. Als je dat vorig jaar gelijk had gedaan toen het je opviel, had je nu niet hoeven klagen.

stofzuigertje

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Indien ze duurder worden vervalt de opzegtermijn dus is het bedrag hetzelfde of lager, jammer maar als duurder kun je op deze grond altijd weg.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door Mallemalle »

bentumk schreef:ik ben weer te laat met opzeggen. laat ze die rekeningen opsturen voor het opzeg termijn , dan heb je ook nog tijd om het op te zeggen als je dat wilt. nu zit ik er weer een jaar aan vast. net als vorig jaar vergeten. je denkt er niet bij na tot je de rekening in de bus krijgt.
jammer dat je ook niet gewoon via de site een lidmaatschap kunt opzeggen ! je kunt je namelijk wel zo aanmelden. hmm vreemd !
ben ik de enige die dit een probleem vind ?
ik heb via de site mijn lidmaatschap opgezegd

daarnaast is het je eigen verantwoordelijkheid of je op tijd bent of niet, dat kun je niet in de schoenen van de anwb schuiven

GoodAndPeace
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2009 13:37

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door GoodAndPeace »

Ik heb mijn volledige lidmaatschap via de site opgezegd maar moest dit nog schriftelijk bevestigen. In augustus 2009 even schriftelijk bevestigd met de reden. Werd enige tijd later hierover gebeld of mijn opzegging klopte en waarom. Het zou in orde worden gemaakt enz.
Helaas pindakaas, kreeg vandaag de nota voor 2010!
Einde van het verhaal: van dit alles is niks bekend bij de ANWB, laatste contact staat gedateerd in 2002, kan de schriftelijke bevestiging van hun niet vinden en de kopie van de brief is niet rechtsgeldig. Dus 80 euro dokken en dat met mijn bijstandsuitkering.
PRETTIGE KERSTDAGEN!!!

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door alfatrion »

kiesebrink schreef:ik heb mijn lidmaatschap anwb wegenwacht opgezegt en tot mijn verbazing wordt hiervoor € 2,35 in rekening gebracht .iets wat nergens vermeld staat en ik nog nooit heb meegemaakt bij opzegging van een abonnement :twisted:
Terug laten boeken door de bank, of niet betalen. Een kantonrechter van Haarlem heeft een paar maanden geleden gevonnist dat dit niet mocht.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door Quisquid »

Geld in rekening brengen voor het opzeggen van je lidmaatschap is hoogst ongebruikelijk. Ik betwijfel of dat correct is.

Men stuurt de rekening voor het nieuwe contributiejaar pas ná de opzegdatum (15 november van het jaar), omdat dán pas zeker is dat het volgende contrubitiejaar verschuldigd wordt. Tenzij je nog voor de jaarwisseling overlijdt, want dan houdt het lidmaatschap óók op (de ANWB is een vereniging).

De datum waarvoor je je lidmaatschap moet opzeggen, staat duidelijk op je lidmaatschapskaart (tevens - indien van toepassing - Wegenwachtkaart).

stofzuigertje

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De €2,35 zou ik nooit betalen of terug boeken want bij aanmelden was dit niet bekend en ik heb net gekeken en kan dit nergens terug vinden.
Bij aanmelden extra kosten is wel mogelijk en gebruikelijk maar meestal is er een korting als nieuwe klant tenzij je met pech staat en dat vermelden ze wel duidelijk!

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door Quisquid »

Bij aanmelding van een nieuw lid kúnnen er registratie- of administratiekosten zijn. Mits het bedrag daarmee in overeenstemming is, is daar niets mis mee.

Dat je, niet-Wegenwachtlid zijnde, iets extra's moet betalen als je toch Wegenwachthulp wilt en hebt gewacht totdat je pech kreeg, is logisch. Anders zou er een bonus zitten op het niet lid worden van de Wegenwacht.
Zie het als een verzekering waar je, zij het tegen een iets hogere premie, tóch een reeds brandend huis nog kunt verzekeren. Dat is eigenlijk best wel royaal!

ennovy1963
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:17

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door ennovy1963 »

Op 15 november kregen we de rekening voor 2010. We hebben een basislidmaatschap op naam van mijn echtgenoot en ik heb een partnerlidmaatschap van € 53,-. Dit is omdat we tot 15 december allebei een auto hadden. Nu wil ik mijn partnerlidmaatschap opzeggen omdat ik mijn auto heb verkocht, en geen nieuwe meer heb aangeschaft. Dat kan pas per volgend jaar! We hebben nu dus voor 1 auto 2 x vervangend vervoer verzekert, maar krijgen maar 1 auto als vervanging nodig is (lijkt mij). We worden maar door 1 ANWB-medewerker geholpen als er reparatie nodig is etc. Toch is het absoluut niet mogelijk om, met een redelijke opzegtermijn, mijn abonnement op te zeggen. Kan dit zomaar?

nammk
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 sep 2006 04:37

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door nammk »

Het is handig om opzegdata direct in je agenda te noteren, dan ben je altijd op tijd.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door Quisquid »

ennovy1963 schreef:Op 15 november kregen we de rekening voor 2010. We hebben een basislidmaatschap op naam van mijn echtgenoot en ik heb een partnerlidmaatschap van € 53,-. Dit is omdat we tot 15 december allebei een auto hadden. Nu wil ik mijn partnerlidmaatschap opzeggen omdat ik mijn auto heb verkocht, en geen nieuwe meer heb aangeschaft. Dat kan pas per volgend jaar! We hebben nu dus voor 1 auto 2 x vervangend vervoer verzekert, maar krijgen maar 1 auto als vervanging nodig is (lijkt mij). We worden maar door 1 ANWB-medewerker geholpen als er reparatie nodig is etc. Toch is het absoluut niet mogelijk om, met een redelijke opzegtermijn, mijn abonnement op te zeggen. Kan dit zomaar?
Als je voor 15 november al wist dat je op 15 december nog maar één auto zou hebben, had je inderdaad beter het tweede lidmaatschap voor 15 november op kunnen zeggen en voor die ene maand het risico wel kunnen nemen op autopech. Nu het lidmaatschap nog een jaar doorloopt, geldt dat ook als je misschien binnenkort weer een andere tweede auto hebt. Overigens mag je Wegenwachtabonnement voor meerdere kentekens worden gebruikt, ook als de auto wordt uitgeleend.

Het lidmaatschap geldt telkens voor een kalenderjaar, maar dat wist je waarschijnjlijk al. De opzegtermijn staat duidelijk op de lidmaatschapskaart.
Toch zit er een discrepantie in. Uitbreidingen van je lidmaatschap kunnen elke dag ingaan. Maar wijzigingen die een beperking inhouden (zonder algehele opzegging van het lidmaatschap), kunnen dat kennelijk niet. Ook die gaan alleen per kalenderjaar en beperkende wijzigingen moeten kennelijk ook voor 15 november worden gemeld. En dát staat níét op de lidmaatschapskaart.

Ik neem aan dat het partnerlidmaatschap nu wél is opgezegd (tegen het einde van 2010)? Overigens vind ik administratiekosten bij een opzegging niet correct. Ik geloof dat de rechter zich ook al in die zin heeft uitgesproken.

jasper52
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2007 21:20

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door jasper52 »

Omdat de Anwb door juristen heeft laten uitzoeken in welke mate ze leden nog even kunnen "plukken" voor een jaar contributie, even het volgende.

Volgens consumentenbond en overheid heeft de anwb het recht een opzegtermijn van 1,5 maand te hanteren. De overheid maakt de wet, de consument weet nergens van, de anwb laat het uitzoeken door deskundigen en gaat tot het naadje van de wet. De consumentenbond oordeeld naar aanleiding van de wet en werkt vrolijk mee. Alles heel eerlijk natuurlijk als consument had de algemene voorwaarden moeten lezen(40 pagina's kleine lettertjes, ik heb 8 verzekeringen en diverse lidmaatschappen) en je hebt geen advocaat tot je beschikking voor lidmaatschapgeld van 100 euro (Anwb contributie)

De wet is bedoelt om de normale man een poot uit te draaien.

pliska
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011 21:27

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door pliska »

stofzuigertje schreef:Indien ze duurder worden vervalt de opzegtermijn dus is het bedrag hetzelfde of lager, jammer maar als duurder kun je op deze grond altijd weg.
Dus in het jaar 2011 zijn ze 7 euro duurder geworden.

127 euro in 2011 in 2010 was het 120 euro.
Dus ik mag na 15 november opzeggen met deze reden.
Grtz Paul

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door alfatrion »

De wet staat nu in beginsel een opzeg termijn van 3 maanden toe. Dus anderhalf maand is zo vreselijk niet. Er komt wel een wetswijzeging aan waardoor vanaf 1 jan 2012 een opzegtermijn van 1 maand zal gelden voor contracten die stilzwijgend worden verlengt.
nkootstra schreef:Het is handig om opzegdata direct in je agenda te noteren, dan ben je altijd op tijd.
Het is slimmer om de opzegbrief nu alvast te versturen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door Mallemalle »

en dat accepteert men ook niet, maximaal 3 maanden vantevoren

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door pbarendse »

Dat is een eis die men niet mag stellen. Een opzegging moeten ze te allen tijde accepteren, al zeg je na 1 dag al op. De opzegging gaat dan weliswaar pas in op de gestelde termijn, maar ze mogen geen beperking leggen daarop.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja.
Mallemalle schreef:en dat accepteert men ook niet, maximaal 3 maanden vantevoren
Dan sturen ze dat maar als schriftelijk antwoord. Heb jij meteen bewijs dat jouw brief is aangekomen.

Cobuus
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 feb 2011 10:16

Re: opzeggen anwb wegenwacht

Ongelezen bericht door Cobuus »

Uberhaupt iets opzeggen lijkt bijna niet mogelijk
Ik probeer al sinds nov 2010 mijn service buitenland met vervangend vervoer op te zeggen, via de site , mail , schriftelijk, telefonisch.
Er is ergens iets fout gegaan bij de ANWB maar ik moet dat aantonen, het geld afschrijven verloopt overigens prima en ook de aanmaningen verhogingen en het dreigen met een incasso buro, nadat ik het geld gestorneerd had.
Het contactcentre en het hoofdkantoor verwijzen je van het kastje naar de muur, beloven van alles maar doen niets behandelen je onbeschoft en lachen je nog net niet uit
Dit is typisch het arrogante gedrag van een club met een monopolie positie, het wordt tijd voor fikse concurentie

Gesloten