Mijn zoon heeft een proces-verbaal gekregen omdat hij zijn OV chipkaart niet kon laten zien in een Arriva trein. Op het proces verbaal staat dat je binnen 14 dagen moet betalen. Dat heb ik gedaan, en ook een kopie van ID, OV jaarkaart en kenmerk voorlopig proces-verbaal opgestuurd. Maar omdat dat niet binnen 7 dagen is gedaan zegt Arriva dat ze het geld niet kunnen terugstorten!
Volgens hun "Klanten service" was er niet genoeg ruimte op de bon om er op te zetten dat een klacht binnen 7 dagen moet worden ingediend
(Natuurlijk is er plaats genoeg op de bon, maar ze verwijzen op de bon liever naar de voorwaarden op de website ... Wie leest die dan??
Kan Arriva zo maar een termijn van 7 dagen hanteren?? Is dat niet erg kort? Bij een verkeersboete kun volgens mij tot 6 weken later in beroep gaan. Is er geen wettelijke termijn waaraan zich een organisatie moet confirmeren?
even als aanvulling op onderstaande antwoorden: Ik weet ook wel dat hij z'n kaart bij zich had moeten hebben!
Het punt is: Hij heeft een abbonnement, maar had zijn kaart niet bij zich (andere jas aan). Waar het mij om gaat is de termijn van 7 dagen die ze hanteren waarbinnen je kunt reageren. Dat wordt niet vermeld! Ik vind 7 dagen gewoon te kort... (ben niet altijd in de gelegenheid om zo snel te reageren)
Ik heb een printer bon van 15cm lang met allerlei informatie, dan hadden ze die belangrijke termijn van 7 dagen er ook wel even op kunnen zetten. Arrivas reactie er is geen plaats op de bon is onzin.
Vinden we het ook goed als ze straks in hun voorwaarden 7 uur reactie tijd gaan zetten???