Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Jablan
Contacteer:

Re: Pakketje naar afhaalpunt, maar dat is voor mij niet bereikbaar

Ongelezen bericht door Jablan »

wikop schreef:
05 dec 2024 09:55
Ik ben laaiend,je betaald extra voor een pakje te laten bezorgen
En dan krijg je een mail dat door de grote drukte heb pakje is afgeleverd bij een afhaalpunt
Waarom menen ze dat ik online bestel?
Omdat ik niet meer mobiel ben
Het afhaalpunt ,daar ligt een trap voor,die kan ik niet meer op

Ben ik nog afhankelijk van anderen om dat op te halen
Ons vaste afhaalpunt komt niet altijd tevoorschijn bij een bestelling. De reden: ze hebben een maximum aantal pakketten, dat ze per dag kunnen verwerken. Zijn er te veel mensen in de buurt, die al voor dit afhaalpunt hebben gekozen, dan verdwijnt het uit de lijst.
Thijs124 schreef:
06 dec 2024 15:23
Ik zie hier dat de chauffeurs indringend vragen om alsjeblieft de paketten van de buren aan te nemen. Ze beslissen dat zelf, niet de planning. Ik wil wel altijd eerst de naam van de geadresseerde kunnen lezen.
De beste oplossing blijft een briefje voor de bezorger: 'draai je om, kijk naar links en daar staat onze pakketbus / container / doos voor pakjes en pakketten'
Cro schreef:
06 dec 2024 10:31
Kijkende naar 2023 zie je bijvoorbeeld een omzet van bijna 3.2 miljard met een magere 52 miljoen winst uiteindelijk.
Kijk je naar 2024 zie je in kwartaal 1 een omzet van 765 miljoen en 6 miljoen verlies, in kwartaal 2 een omzet van 795 miljoen en 14 miljoen winst en voor kwartaal 3 756 miljoen omzet en 19 miljoen verlies.

[...] maar ik vind de winst in verhouding tot de omzet eigenlijk echt veel te laag om van een gezond bedrijf te spreken.
Is het ook niet. Bij PostNL ligt dat vooral aan verliezen op de postbezorging en de snelle stijging van de loonkosten: het minimumloon is in een paar jaar tijd stevig omhoog gegaan en heeft het loongebouw in de eigen CAO's zelfs ingehaald. (Lees: iedereen krijgt minimumloon, omdat het hoger is, dan de hoogste schaal/trede in de CAO).
Gezond rendement van 4% betekent bij een omzet van 3,756 miljard tenminste 150 miljoen winst. Een verlies van 19 miljoen betekent, dat PostNL aan het overleven is.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Gaarne reageren die direct betrekking hebben op het onderwerp. Een discussie over een discussie is onwenselijk.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Radar schreef:
09 dec 2024 10:53
Gaarne reageren die direct betrekking hebben op het onderwerp. Een discussie over een discussie is onwenselijk.
Gaarne zinsopbouw controleren voordat men de reactie plaatst.
Kromme zinnen zijn onwenselijk.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jablan schreef:
09 dec 2024 09:13
De beste oplossing blijft een briefje voor de bezorger: 'draai je om, kijk naar links en daar staat onze pakketbus / container / doos voor pakjes en pakketten'
Die "beste" oplossing komt wel met één groot nadeel: je kan de verkoper niet aanspreken als het pakket daar niet is.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ondertussen zijn we weer een aantal dagen verder
En heb ik contact gehad weer met de webwinkel,en met post.nl
Het is dus post,nl die de fout is ingegaan,op het verzned bewijs staat duidelijk ,aan huis leveren
Plus dat er voor getekend moest worden,is ook niet gebeurd
De webwinkel gaat er achter aan
Ze boden me zelfs een terugetaling van 10 % aan
Wat ik geweigerd heb,want zij hebben niks fout gedaan

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

wikop schreef:
09 dec 2024 12:14
Ondertussen zijn we weer een aantal dagen verder
En heb ik contact gehad weer met de webwinkel,en met post.nl
Het is dus post,nl die de fout is ingegaan,op het verzned bewijs staat duidelijk ,aan huis leveren
Plus dat er voor getekend moest worden,is ook niet gebeurd
De webwinkel gaat er achter aan
Ze boden me zelfs een terugetaling van 10 % aan
Wat ik geweigerd heb,want zij hebben niks fout gedaan

Ik denk dat Postnl weinig boodschap heeft aan handgeschreven opdrachten op pakketjes. Dat is niet werkbaar namelijk en ik weet wel zeker dat je geen enkel recht daar aan kan ontlenen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als op het verzendbewijs staat "aan huis leveren", dan suggereert dat toch wel degelijk dat die opdracht in het systeem terecht is gekomen (en dus niet alleen een handgeschreven opdracht op het pakketje was). Daar zou je dan, desgewenst, wel degelijk rechten aan kunnen ontlenen. Als verzender dan ;-)

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
09 dec 2024 12:42
Als op het verzendbewijs staat "aan huis leveren", dan suggereert dat toch wel degelijk dat die opdracht in het systeem terecht is gekomen (en dus niet alleen een handgeschreven opdracht op het pakketje was). Daar zou je dan, desgewenst, wel degelijk rechten aan kunnen ontlenen. Als verzender dan ;-)
Ik ben er nog niet van overtuigd dat hij hiermee niet de handgeschreven tekst bedoelt. Hij heeft namelijk nergens bevestigd dat het een uitgeprint label van post.nl is. Hij begon met handgeschreven tekst en noemt dat in latere posts het verzendbewijs.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waar lees je dat dit handgeschreven is?

Moneyman

alfatrion schreef:
09 dec 2024 14:35
Waar lees je dat dit handgeschreven is?
Hier.
wikop schreef:
05 dec 2024 22:56
Ik geloof dat ik niet duidelijk genoeg was
Het pakketje kwam uit frankrijk,en er stond in het nederlands op thuis bezorgen
Net kontakt gehad met de webshop,en die hebben wel duidelijk aangegeven thuis bezorgen
En dat heeft e post dus geweten,anders hadden ze het niet in het nederlands er op geschreven,want dat een franse webshop in het nederlands schrijft,da geloven jullie zelf toch niet?

Moneyman

Methusalah schreef:
09 dec 2024 13:19
Moneyman schreef:
09 dec 2024 12:42
Ik ben er nog niet van overtuigd dat hij hiermee niet de handgeschreven tekst bedoelt. Hij heeft namelijk nergens bevestigd dat het een uitgeprint label van post.nl is. Hij begon met handgeschreven tekst en noemt dat in latere posts het verzendbewijs.
Ik kan uit de tekst niet opmaken wat jij er nu van maakt. Hij heeft het over twee dingen:
1) de handgeschreven tekst, die er volgens hem door PostNL zelf opgeschreven is;
2) het verzendbewijs, waar duidelijk "thuis bezorgen" opstaat.

Dat die twee één en hetzelfde zijn, lijkt mij niet logisch. Logischer lijkt mij dat het 1e punt het gevolg is van het 2e punt.

wikop

Nee,het staat op het verzendbewijs,en niet geschreven
Tjee,waarom doen jullie soms zo?
Ik heb de kopie gezien,en ja,ik moest het vertalen,want mijn frans is maar minimaal
Daarnaat stond het in het nederlands op het pakje,dat was wel geschreven
Niet dat het nog iets uitmaakt
Ik ben trouwens een zij

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat is mooi. Hoe meer vrouwen, hoe liever.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

wikop schreef:
09 dec 2024 15:44
Nee,het staat op het verzendbewijs,en niet geschreven
Tjee,waarom doen jullie soms zo?
Ik heb de kopie gezien,en ja,ik moest het vertalen,want mijn frans is maar minimaal
Daarnaat stond het in het nederlands op het pakje,dat was wel geschreven
Niet dat het nog iets uitmaakt
Ik ben trouwens een zij
Maar wat zegt de barcode als deze gescand wordt, bij dit soort internationale zendingen wil nog wel eens bij de overgang van postbedrijven informatie niet correct overgaan. Wat er uit de scan komt is normaliter immers leidend, niet wat er als opmerking op een label staat.

Ik zie het zelf bijvoorbeeld wel eens met zakelijke pakketten uit bijvoorbeeld Engeland (uit Frankrijk krijgen wij eigenlijk nooit iets), dat opties wegvallen die door de verzender wel gekozen zijn in het land van herkomst. Voor ons is dat zakelijk vaak een reden om te verzoeken om een vervoerder waarbij het niet over gaan naar een andere partij, denk aan Royal Mail naar PostNL, maar een vervoerder die end to end doet, bijvoorbeeld UPS.

wikop

Jullie gaan aan een punt voorbij,er is een pakje gestuurd,en dat is naar mijn adres gestuurd
En niet naar een afhaalpunt,mijn adres stond op het pakje,en niet het adres van het afhaalpunt
Post/nl heeft het dus eigenlijk veranderd
Als ze niet genoeg er op verdienen is dat hun probleem

Ik heb 30 jaar zelf een bedrijf gehad,en als ik te weinig verdiende aan een projekt kon ik ook niet alsnog de regels veranderen

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je vergeet even dat dat de voorwaarden zijn waarop PostNL werkt.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

wikop schreef:
16 dec 2024 11:26
Jullie gaan aan een punt voorbij,er is een pakje gestuurd,en dat is naar mijn adres gestuurd
En niet naar een afhaalpunt,mijn adres stond op het pakje,en niet het adres van het afhaalpunt
Daar gaat niemand aan voorbij, maar de vraag is hoe relevant het is. Immers wordt er steeds geen antwoord gegeven over welke bezorgopties er nu afgenomen zijn door de verkoper en of dat goed bij PostNL doorgekomen is.

Dus geef nu eens antwoord op het volgende:

1. Heeft de verkoper expliciet een bezorgmethode afgenomen bij de pakketbezorger die zij hebben ingeschakeld die alleen bezorgen op het geadresseerde adres toestaat.

2. Als de barcode gescand wordt, geeft deze dan ook expliciet aan 'alleen bezorgen op adres van de geadresseerde'.

Immers kan jij wel met de verkoper afspreken dat deze bij jou moet bezorgen. Maar als de verkoper dan wanneer puntje bij paaltje komt een verzendmethode afneemt waarbij ook op alternatieve adressen bezorgd mag worden volgens de voorwaarden en / of verzuimd dat correct door te geven bij overgang van de Franse postmaatschappij naar PostNL kan PostNL daar nog altijd weinig aan doen, die leveren dan simpelweg wat is afgesproken qua dienstverlening.

Dat er dan op een etiket nog wat geschreven staan (met de hand of niet), doet dan eigenlijk niet ter zake. Ik kan best een pakket op de bus doen namelijk geadresseerd aan jou, waarop ik in het opmerkingen veld de opmerking neer zet, 'alleen op adres X bezorgen', echter heeft dat in de overeenkomst die ik sluit om dat pakket te laten bezorgen geen enkele waarde als ik niet ook de daarbij behorende extra dienstverlening afneem.

Nijogeth

De kosten voor dergelijke bezorging is dan wel een stuk hoger dan men gewend is, daar zal het probleem zitten. Men wil geen 50 euro betalen voor een gegarandeerde bezorging aan huis.

DeZevendeHenk

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Daar zit "het probleem" al jaren, we geven aan ontevreden te zijn met de huidige bezorging maar niemand biedt een andere/betere service aan tegen een ander tarief. Conclusie: we willen een betere service tegen het huidige tarief en dat product is simpelweg niet verkrijgbaar.

Nijogeth

Oh jawel hoor, gewoon een transportbedrijf bellen. Dus geen pakketdienst. Pallet transport is wat duurder, maar dan weet je zeker dat het thuis gebracht wordt.

Plaats reactie