Ons vaste afhaalpunt komt niet altijd tevoorschijn bij een bestelling. De reden: ze hebben een maximum aantal pakketten, dat ze per dag kunnen verwerken. Zijn er te veel mensen in de buurt, die al voor dit afhaalpunt hebben gekozen, dan verdwijnt het uit de lijst.wikop schreef: ↑05 dec 2024 09:55Ik ben laaiend,je betaald extra voor een pakje te laten bezorgen
En dan krijg je een mail dat door de grote drukte heb pakje is afgeleverd bij een afhaalpunt
Waarom menen ze dat ik online bestel?
Omdat ik niet meer mobiel ben
Het afhaalpunt ,daar ligt een trap voor,die kan ik niet meer op
Ben ik nog afhankelijk van anderen om dat op te halen
De beste oplossing blijft een briefje voor de bezorger: 'draai je om, kijk naar links en daar staat onze pakketbus / container / doos voor pakjes en pakketten'
Is het ook niet. Bij PostNL ligt dat vooral aan verliezen op de postbezorging en de snelle stijging van de loonkosten: het minimumloon is in een paar jaar tijd stevig omhoog gegaan en heeft het loongebouw in de eigen CAO's zelfs ingehaald. (Lees: iedereen krijgt minimumloon, omdat het hoger is, dan de hoogste schaal/trede in de CAO).Cro schreef: ↑06 dec 2024 10:31Kijkende naar 2023 zie je bijvoorbeeld een omzet van bijna 3.2 miljard met een magere 52 miljoen winst uiteindelijk.
Kijk je naar 2024 zie je in kwartaal 1 een omzet van 765 miljoen en 6 miljoen verlies, in kwartaal 2 een omzet van 795 miljoen en 14 miljoen winst en voor kwartaal 3 756 miljoen omzet en 19 miljoen verlies.
[...] maar ik vind de winst in verhouding tot de omzet eigenlijk echt veel te laag om van een gezond bedrijf te spreken.
Gezond rendement van 4% betekent bij een omzet van 3,756 miljard tenminste 150 miljoen winst. Een verlies van 19 miljoen betekent, dat PostNL aan het overleven is.