LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeermeters zijn eenarmige bandieten

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Piet1953
Berichten: 42
Lid geworden op: 18 apr 2008 08:15

Parkeermeters zijn eenarmige bandieten

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Ik heb de afgelopen week tweemaal meegemaakt, dat een parkeermeter wel mijn geld innam, maar dat er geen parkeerbon uit kwam. Eenmaal was dat in Enschede, eenmaal in Hoorn.

Het gaat natuurlijk steeds om een klein bedrag, maar is wel irritant; als je je auto zonder bonnetje achter de ruit laat staan kun je een flinke boete krijgen (ook als de parkeermeter niet werkt, daar zijn precedenten van), dus het enige wat je kunt doen is naar een parkeermeter verderop lopen en dan nogmaals betalen.

Als je daarna naar het plaatselijke parkeerbeheer belt, zeggen ze dat ze er niets aan kunnen doen. Hebben andere mensen ook ervaring hiermee en eventueel suggesties, hoe je zoiets aan zou moeten pakken?

stofzuigertje

Re: Parkeermeters zijn eenarmige bandieten

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Eerst een bonnetje testen met minimum bedrag pakken dus 10 cent?

Verder is er geen bewijs of je wel iets ingooide.
Als je niet in Hoorn maar in Enkhuizen of Medemblik gratis was gaan winkelen of gratis in buitengebied en stukje lopen of met bus had je dit probleem ook niet.

Helaas is tegen dit soort fraude met kleine bedragen niets te doen tenzij je het zou filmen want alleen dan heb je bewijs!

Gezien het bedrag en mijn uurloon is het nog steeds niet rendabel tegen dit soort dingen te protesteren, en in Amsterdam parkeer ik nooit gezien de tarieven!

Gesloten