Pechhulplijn.nl / TG Sleepdiensten & Pechhulp / RR Auto's Oplichting
Re: Pechhulplijn.nl / TG Sleepdiensten & Pechhulp / RR Auto's Oplichting
Daarom dus ook de vraag waarom die mensen niet gewoon al lid zijn van de Wegenwacht. Dan was er geen probleem geweest. De ANWB doet dergelijke dingen namelijk niet.BennieKamp schreef: ↑07 aug 2026 09:51BennieKamp schreef: ↑07 aug 2026 09:51Een ANWB abbo is de beste keuze en in vervolg zou ik ook nooit meer deze fout maken. Maar voor ANWB moet je dus een abbo hebben. Wellicht, dat dit mensen ook afschrikt en denken ze met eenmalig een pechhulpdienst te zoeken goedkoper uit zijn.Het gaat niet om ''niet opletten''. Je krijgt een prijs voorgesteld van laten we zeggen 250 euro. Je vindt het realistisch en gaat ermee akkoord. Daarna zeggen ze dat je de voorrijkosten alvast moet overmaken 140 euro. Deze zouden van het totaal bedrag afgaan. Na het afronden van de klus blijkt de 250 euro exclusief BTW te zijn en exclusief voorrijkosten volgens de monteur (haast het dubbele bedrag van eerder genoemd). Dit is gaat niet meer om niet opletten dit is pure oplichting.
Laatst gewijzigd door kuklos op 11 aug 2026 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad,de anwb doet dit soort dingen niet
Eerste niet-gesponsorde resultaat op de Google vraag 'pechhulp nodig' is de ANBW.BennieKamp schreef: ↑11 aug 2026 09:09Wellicht is het zeer bekend bij u maar misschien niet bij buitenlandse mensen of wat voor reden dan ook. Denk je dat mensen er bewust voor kiezen om 400-500 euro te betalen terwijl een ANWB maar 6 euro per maand kost.
Ze verwijzen naar een site om direct hulp aan te vragen: https://melden.mijnpech.info
Google AI geeft:
Het is net zoals met de welbekende slotenmaker als je laat in de avond je sleutel niet kan vinden of wanneer het water door je keuken heen spuit, je moet er op voorbereid zijn. @Moneyman en anderen gaven al vele malen het advies, zorg dat je de nummers van hulpdiensten in je telefoon hebt staan voordat je ze nodig hebt. Dat voorkomt je je door de stress en het gedoe een makkelijk prooi bent voor de wat meer dubieuze partijen die een slaatje uit uw pech willen slaan.Bel direct de ANWB Wegenwacht op 088-269 2888 (of +3170 314 14 14 vanuit het buitenland). Heb je pechhulp via je autoverzekering of een ander merk? Bel dan de alarmcentrale van je eigen verzekeraar (zoals BOVAG Pechhulp via 088-435 76 45).
Dat geldt ook voor buitenlanders. Als ik met de auto op vakantie zou gaan, dan zoek ik toch eerst uit of ik voor de landen die ik ga bezoeken goed verzekerd ben inclusief pech hulp en zet de telefoonnummers van de alarmcentrale toch voor vertrek al in mijn telefoon?
-
Consumenneke
Je kan honderd keer hetzelfde advies geven, maar er blijven veel mensen die zo'n advies pas lezen als ze de vergissing al gemaakt hebben om een scammer op te roepen. Daar spelen deze dubieuze dienstverleners op in uiteraard, want ze weten dat mensen niet zoeken op pechhulp maar op lekke band, nieuwe akku en vul maar in.
Een jaar geleden trok ik de deur achter me in het slot. Na een uurtje flipperen was ik het zat en zocht een slotenmaker op. Tussen tientallen verdachte sponsored search results stond er eentje van een slotenmaker in de buurt. Gebeld, prijsopgave gekregen incl voorrijkosten... komt er niemand opdagen. Gelukkig slaagde flipperen daarna wel.
Het is net als de jaarlijkse zebra- of emoe-trek over de Afrikaanse Maas: het wemelt op Google van de krokodillen.
Ook als je geen lid van de ANWB pechhulp bent kan de ANWB standaard pechhulp bieden maar daar staat wel tegenover dat je lid moet worden.
Het jaarlidmaatschap is met 250 euro wel duurder, heeft geen woonplaatsdekking maar is niet zo duur als een pechhulp cowboy die de hoofdprijs vraagt.
Bij pech op de snelweg kun/moet je Rijkswaterstaat bellen om de auto kosteloos naar een veilige plek te laten brengen dus ook in zo'n geval vooral geen pechhulp cowboy laten komen.
Het jaarlidmaatschap is met 250 euro wel duurder, heeft geen woonplaatsdekking maar is niet zo duur als een pechhulp cowboy die de hoofdprijs vraagt.
Bij pech op de snelweg kun/moet je Rijkswaterstaat bellen om de auto kosteloos naar een veilige plek te laten brengen dus ook in zo'n geval vooral geen pechhulp cowboy laten komen.
Hoe kom jij aan die €250?
Ik heb het AI gevraagd en kreeg deze respons:
Ik heb het AI gevraagd en kreeg deze respons:
Een basis ANWB-lidmaatschap kost € 17,75 per jaar.
Dit is een lidmaatschap zonder pechhulp, waarmee je wel profiteert van ledenvoordelen, kortingen en het blad De Kampioen.
Wil je ook pechhulp van de Wegenwacht erbij? Dan betaal je extra, afhankelijk van het gekozen pakket.
Kosten van een lidmaatschap
Basis lidmaatschap: € 17,75 per jaar
Met partnervoordeel of jongerenkorting: € 5,70 per jaar
Kosten met Wegenwacht Pechhulp (Nederland)
Nederland Instap: Ca. € 74,25 per jaar (of ca. € 6,50 per maand)
Nederland Standaard: Ca. € 122,25 per jaar (inclusief woonplaats)
Nederland Compleet: Ca. € 152,40 per jaar
Ik was helaas niet volledig in de €250 kosten omdat voor niet leden die bij pech een ANWB pechhulp lidmaatschap afsluiten naast het eerste jaarlidmaatschap a' €74,25 ook een eenmalige toeslag van €175 voor directe hulp moeten betalen.
kuklos
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Mijn autoverzekering biedt pechhulp (ook in de woonplaats) voor minder dan 5 euro extra per maand.