LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Polen betalen geen bekeuringen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Dutchfan
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2005 01:39

Polen betalen geen bekeuringen

Ongelezen bericht door Dutchfan »

Op het nieuws hoorde ik, dat veel bekeuringen, die door Poolse en andere buitenlandse auto's worden opgedaan, niet worden betaald, omdat het land van herkomst ze niet kan achterhalen.
Lekker makkelijk is dat. De nieuwe immigranten, legaal of niet, rijden met buitenlandse auto's, betalen geen wegenbelasting, en kunnen ook maar aan klooien, want de bekeuringen worden toch niet geïnt.!!!
Ik zou zeggen, laat de 'gasten', zeker die hier werken en wonen, hun auto's minstens registreren, of laat ze de auto invoeren, als ze langer blijven.

Een aantal jaar geleden werkte ik als hostess in Spanje, en ben bijna gearresteerd, dan wel mijn auto in beslag genomen, omdat ik met mijn Nederlandse auto reed, toen de lease auto kapot was.
Sinds wanneer kun je zomaar met een buitenlandse auto in een ander land wonen?
Opsporing en registratie moet toch niet al te moeilijk zijn.
Zoek het niet te ver, dienst voor het wegverkeer: ze wonen gewoon hier om de hoek.

stofzuigertje

Re: Polen betalen geen bekeuringen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je mag maar 3 maanden met Pools kenteken rijden maar 1x naar België is voldoende voor nogmaals 3 maanden...

de Politie; Ze kunnen op dezelfde tijd en plaats controleren want meestal is het woon werk verkeer...
Als ze niet betalen mag voertuig in beslag genomen worden dus de Politie moet voor dit soort niet te vinden voertuigen gewoon op zelfde tijd gaan posten..
Bij meerdere boetes word dit nog makkelijker..

Er zijn agenten die zo vele wel binnen kregen en een database van kentekens bij woningen en bedrijven is toegestaan..
Dan weten ze waar ze ooit woonde of werkten en dat werkt sneller.

Het is niet de Poolse bevolking maar Brussel moet regelen dat Polen van regionale database naar landelijk systeem gaat.
Dus omdat ze bij Europa zitten daar een klacht indienen die door meerdere landen ondersteund zal worden.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Polen betalen geen bekeuringen

Ongelezen bericht door Mallemalle »

net zo ellendig is dat veel polen overal hun gestrande voertuigen achterlaten

een hoop pools schroot staat er langs de wegen

Gesloten