(...) Los van aspecten van consumentenrecht die werden aangestipt, vond ik het een best wel een spannend verhaal.
Misschien kunnen we er een feuilleton van maken?
Deel 2, De Terugreis, is in voorbereiding, begrijp ik:
@pieterjanssen, als u uw beklag gaat doen dan zou u er goed aan doen om niet relevante zaken buiten beschouwing te laten.
Dat iemand één oog heeft, snurkt of gaapt, een hoofd 'nors' omdraait, niet zo lekker rook, daar heeft Flixbus natuurlijk helemaal niks mee van doen.
Het ontkracht uw klachten die neerkomen op het niet ingrijpen van een chauffeur bij geluidsoverlast en geen goede controle op identiteitsbewijzen.
Wie bepaalt wat niet relevant is?
Voor mij is duidelijk dat pieterjanssen niet zo maar zijn enigszins negatieve ervaring wil melden, maar dat hij daarvoor een vorm gekozen heeft die ook nog recht doet aan de literaire aspiraties die zo te zien bij hem leven.
Een beetje meer inlevingsvermogen mag wel .
Los van aspecten van consumentenrecht die werden aangestipt, vond ik het een best wel een spannend verhaal.
Misschien kunnen we er een feuilleton van maken?
Als u iemand op dit forum aan wilt spreken op het gebied van inlevingsvermogen dan bent u totaal aan het verkeerde adres.
Als iemand die een klacht heeft over een bedrijf schrijft over een klant die één oog heeft of snurkt of gaapt, dan is dat irrelevant in een klacht richting dat bedrijf.
Literair of niet, het is feitelijk irrelevant en het ontkracht zeer zeker het relaas over Flixbus.
Dat de persoon 1 oog heeft, onderuit ligt en snurkt kan Flixbus inderdaad niets aan doen en is dus ook irrelevant voor de klacht. Aan geluidsoverlast en stank wel. Maar dan zou dat eerst gemeld moeten worden.
Erthanax ,
De (ingehuurde !) - bussen , lees touringcars, zijn begrensd op de maximum snelheid van 100 km per uur en mogen dus ook inhalen en ook op de 3e rijbaan komen. Ik kan mij voorstellen dat - u rijdend in een fiat 500 of ander minivoertuig - het enigszins overweldigend ervaart dat u wordt ingehaald door een dubbeldekker. Ervaring genoeg hiermee als chauffeur. Heden ten dage .... komt het vaak voor dat automobilisten te druk zijn met hun mobieltje en hun snelheid laten zakken en dan vervolgens schrikken van het rijdende pakhuis dat hun voorbij wil.
De (ingehuurde !) - bussen rijden volgens een dienstregeling dus moeten op tijd komen bij de volgende op/afstapplaats.
Vrijwel alle Nederlandse touringcar-chauffeurs zijn goed opgeleid en worden steeds aan theorie en praktijktoetsen onderworpen geheel volgens het 'code 95 ' protocol. Daarnaast de controles op rij - en rusttijden zorgen voor een veilig vervoer per touringcar.
Petersch1, wees gerust. Dat Nederlandse beroepschauffeurs goed zijn opgeleid weet ik. Daarbij rijd ik niet in een minivoertuig, noch als een slak, en kijk ik niet op mijn telefoon (die stil staat en in mijn broekzak zit). Maar als ik een Flixbus over drie of zelfs vier rijstroken tussen het verkeer door zie slalomrijden, vind ik dat gevaarlijk gekkenwerk.
"slalomrijden, vind ik dat gevaarlijk gekkenwerk. "
Nog even dit : het uitzicht en overzicht op de weg is vanuit een touringcar best wel riant. Daarnaast de aanwezigheid van camera's in de TC zijn behulpzaam. Er hangen ook enorme spiegels aan met vele kijkhoeken alsook een achter-camera dus de chauffeur ziet veel meer dan u denkt. Ik gaf 'minivoertuig' slechts als voorbeeld, want menig personenvoertuig valt hieronder ten opzichte van een touringcar.
Het is mogelijk dat niet alle chauffeurs 'heer in het verkeer' zijn, maar die worden bij een regulier touringcar bedrijf wel op klachten aangesproken. Dat is wat moeilijker bij (ingehuurde!) flixbussen omdat daar meestal niet direct duidelijk is welk bedrijf voor Flix rijdt.
Het kenteken registreren kan hierbij helpen : doorgeven aan ILENT .
Als u iemand op dit forum aan wilt spreken op het gebied van inlevingsvermogen dan bent u totaal aan het verkeerde adres.
...
Waarom denkt u dat die 'knipoog' erachter stond? (hoewel ik het wel ver vind gaan wat u nu over uzelf zegt).
Ook bij zo'n uitspraak zijn de feiten van belang. Daarom durf ik ook rustig te zeggen dat ik zo in elkaar zit.
Ik kreeg er zelfs een bedankje voor van de topic starter