LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] RDW boete 780euro, vergeten schorsing brommers (onderdelen)
Re: RDW boete 780euro, vergeten schorsing brommers (onderdelen)
Mensen met twee hersenscellen begrijpen het niet
Het gaat hier niet om onwil maar recht,
Hoe kan je een jongen van 16 die net een brommertje kan kopen en op wil knappen, kwalijk nemen dat hij op de hoogte moet zijn van de wet! effe meer recensies lezen.
En dan bekeuringen krijgt van totaal 750€ waar gaat het over kan je wat een nieuwe scooter voor kopen.
En voor de duidelijkheid het gaat niet over een verkeersovertreding.
En het gaat "hier" over voertuigen op eigen grond of garage
En niemand bepaald wat mensen er mee van plan zijn dat is privé.
Al sparen ze 20 wrakken.
Soms vraag ik me af werken jullie voor de overheid?
Zeker model burgers die nooit iets fout of verkeerd doen.
Ik heb een Ferrari die 350 km kan krijg ik nou een bekeuring omdat de auto harder gaat dan de max snelheid?
Nee het gaat hier om de omgekeerde wereld
De burger is gewoon weer de ***.
Mvg
Nw
Het gaat hier niet om onwil maar recht,
Hoe kan je een jongen van 16 die net een brommertje kan kopen en op wil knappen, kwalijk nemen dat hij op de hoogte moet zijn van de wet! effe meer recensies lezen.
En dan bekeuringen krijgt van totaal 750€ waar gaat het over kan je wat een nieuwe scooter voor kopen.
En voor de duidelijkheid het gaat niet over een verkeersovertreding.
En het gaat "hier" over voertuigen op eigen grond of garage
En niemand bepaald wat mensen er mee van plan zijn dat is privé.
Al sparen ze 20 wrakken.
Soms vraag ik me af werken jullie voor de overheid?
Ik heb een Ferrari die 350 km kan krijg ik nou een bekeuring omdat de auto harder gaat dan de max snelheid?
Nee het gaat hier om de omgekeerde wereld
De burger is gewoon weer de ***.
Mvg
Nw
Klopt helemaal, die gaan hier hoog van de toren lopen blazen over rechten.Hobbyman schreef:Mensen met twee hersenscellen begrijpen het niet
Een burger heeft niet alleen rechten maar ook plichten. Jongeren van 16 roeptoeteren maar al te graag dat ze oud en wijs genoeg zijn en niet als klein kind behandeld willen worden. Het gaat hier om een bijna volwassene en geen ukkie van 3.Hobbyman schreef: Het gaat hier niet om onwil maar recht,
Hoe kan je een jongen van 16 die net een brommertje kan kopen en op wil knappen, kwalijk nemen dat hij op de hoogte moet zijn van de wet!
Jongeren van 16 zijn volgens de wet oud en wijs genoeg om een brommer te besturen. Daar hoort een zekere verantwoordelijkheid bij die ze van de wetgever krijgen. Dus worden ze ook in staat geacht informatie in te winnen. Als ze hiertoe niet in staat zouden worden geacht, dan mochten ze zo'n ding ook helemaal niet besturen van de wetgever. Jongeren van 16 worden in het strafrecht soms als volwassene veroordeeld, althans daar zijn in de wet mogelijkheden voor.
Jongeren van 16 weten maar al te goed dat ze een bromfietscertificaat moeten hebben. Ze zijn in staat uit te zoeken hoe ze die kunnen verkrijgen en hoe dat allemaal werkt. Ze zijn in staat uit te zoeken hoe alles werkt met de aankoop van zo'n ding. Bij het halen van zo'n certificaat krijgen ze als het goed is geleerd dat zo'n ding verzekerd moet zijn.
Dat kan en in sommige gevallen is het niet geheel terecht en in andere weer wel. Desalniettemin is het te voorkomen. Bekeuring moet nu eenmaal fors duurder zijn dan verzekeren anders werkt het niet.Hobbyman schreef:En dan bekeuringen krijgt van totaal 750€ waar gaat het over kan je wat een nieuwe scooter voor kopen.
Da's minder relevant het is een overtreding van een regel met een consequentie.Hobbyman schreef: En voor de duidelijkheid het gaat niet over een verkeersovertreding.
Dat is nog steeds privé, alleen het hebben van al die wrakken gaat gepaard met verplichtingen, net zoals het hebben van een koophuis allerlei verplichtingen schept. Alhoewel in sommige gemeenten het niet is toegestaan een brommer kerkhof in je tuin te hebben.Hobbyman schreef: En het gaat "hier" over voertuigen op eigen grond of garage. En niemand bepaald wat mensen er mee van plan zijn dat is privé.
Al sparen ze 20 wrakken.
Assumption is the mother of all screwups. Nee ik werk niet voor de overheid en ik krijg ook wel eens een bekeuring maar dan ga ik niet hoog van de toren blazen, denk ik dat is mijn eigen stomme fout en betaal ik de bekeuring.Hobbyman schreef: Soms vraag ik me af werken jullie voor de overheid?
Niet Schorsen maar slopen.
Dan betaal je niets en is goedkoper.
Alleen moet je later als je het ooit wilde gebruiken weer een kenteken aanvragen.
Werkelijke sloop hoeft niet en voor de show is zonder plaatje achterop het ook mogelijk.
Bij import deze gewoon niet op kenteken zetten, helemaal gratis.
Dus voor je iets schors, dat is voor maar 1 jaar bedoeld.
Ik heb dus rij klare sloopwrakken staan.
Dat mag op afgesloten of eigen terrein altijd.
Ik ga echt geen 47x schorsing betalen en alle datums onthouden.
Verder is naast Vrachtauto of aanhanger vervoer via tijdelijk groene plaat / handel kenteken ook mogelijk.
Alleen moet je later als je het ooit wilde gebruiken weer een kenteken aanvragen.
Werkelijke sloop hoeft niet en voor de show is zonder plaatje achterop het ook mogelijk.
Verder is naast Vrachtauto of aanhanger vervoer via tijdelijk groene plaat / handel kenteken ook mogelijk.
-
Wat ik niet begrijp is dat de RDW iedereen met een auto waarvan de APK gaat verlopen een brief stuurt, maar de eigenaren van voertuigen die geschorst zijn helemaal niets laten weten en direct een brief sturen met daarin de mededeling dat je in ieder geval een boete krijgt.
Ook ik heb een oude bromfiets in onderdelen staan en vorig jaar voor de tweede keer geschorst en er niet aan gedacht dat ik die schorsing zelf weer moest verlengen.
De RDW zou de mogelijkheid moeten aanbieden voor een automatische verlenging van de schorsing. Dat voorkomt een hoop ellende.
Heb dit ook aan de DRW teruggekoppeld, dus ben benieuwd of ze hierop reageren.
Ook ik heb een oude bromfiets in onderdelen staan en vorig jaar voor de tweede keer geschorst en er niet aan gedacht dat ik die schorsing zelf weer moest verlengen.
De RDW zou de mogelijkheid moeten aanbieden voor een automatische verlenging van de schorsing. Dat voorkomt een hoop ellende.
Heb dit ook aan de DRW teruggekoppeld, dus ben benieuwd of ze hierop reageren.
Even een vraagje, als je nu wel op 1 van die broems wil gaan rijden op de openbare weg, hoe geraak je dan weer aan een kenteken? Moet je dan keuren a 150 euro?( en dan heb je nog geluk met de keurmeester ,anders wordt het nog meer)stofzuigertje schreef:Niet Schorsen maar slopen.
Of als je er 1 wilt verkopen? De waarde is namelijk zonder kenteken een stuk lager dan met kenteken.
Hallo mensen
Het maakt niet uit wat je in de schuur of garage heeft staan
De RDW kan en mag niet zo maar bekeuringen uitdelen op grond van papieren of digitale informatie.
Als je voertuig niet deel kan nemen aan het verkeer vind ik dat ze niet zomaar klakkeloos kunnen bekeuren.
Schuur garage of stalling is privé en heeft de RDW niets te zoeken.
En dan zeker niet die belachelijke regeltjes van schorsen en verlengen.
MENSEN dit is in het leven geroepen om te kunnen innen, en niets anders.
Het gaat hier dan ook niet meer om veiligheid van het verkeer maar om Geld
OPROEP geef alle klachten door aan radar en bombardeer ze plat met mail over de problemen met de RDW, net zo lang tot dat zij er aandacht aan gaan besteden anders gebeurd er nooit wat.
Onthou het recht in Nederland is krom.
Het maakt niet uit wat je in de schuur of garage heeft staan
De RDW kan en mag niet zo maar bekeuringen uitdelen op grond van papieren of digitale informatie.
Als je voertuig niet deel kan nemen aan het verkeer vind ik dat ze niet zomaar klakkeloos kunnen bekeuren.
Schuur garage of stalling is privé en heeft de RDW niets te zoeken.
En dan zeker niet die belachelijke regeltjes van schorsen en verlengen.
MENSEN dit is in het leven geroepen om te kunnen innen, en niets anders.
Het gaat hier dan ook niet meer om veiligheid van het verkeer maar om Geld
OPROEP geef alle klachten door aan radar en bombardeer ze plat met mail over de problemen met de RDW, net zo lang tot dat zij er aandacht aan gaan besteden anders gebeurd er nooit wat.
Beste Mensen,
Ik heb de zelfde problemen niet met een brommer maar met auto's.
Die staan op eigen terrein in een loods uit elkaar hobby matig lekker bezig zijn.
Krijg nu ook bekeuring op bekeuring,
Voor iets was niet deel kan nemen in het verkeer
Ik wist toen niet van het fenomeen schorsen.
Nooit mee te maken gehad ,dus als je dit niet weet en beroep aan teken verwachten ze RDW dat ik het moet weten? niet dus want niemand kan het burgerlijk wetboek uit zijn hoofd of heb het tuis in de kast staan.
Dan zijn er van die bijdehante die dan zeggen kan je toch opzoeken op internet.
Er zijn mensen die geen internet hebben, en als je het wel hebt dan ga je toch niet voor iedere handeling die je van plan ben in je leven EErst op internet kijken
of het wel goed of juist is wat je gaat doen!
Nee het rammelt aan alle kanten bij de RDW
Waarom zou ik moeten schorsen?
Omdat een apk reparatie langer duurt dan de periode die er voor staat
Moet ik dus schorsen, extra geld uitgeven om de staats kas te spekken.
Ik heb zelfs bewijzen dat de auto in die periode in de garage stond voor reparatie die ik zelf niet kon doen.
Zo kan ik wel even door gaan.
O ja als je bezwaar aantekent blijven ze gewoon verhogingen sturen.
Ik zoek mede slachtoffers die met deze onzin hebben te maken
En samen sterk te maken tegen deze overheid terreur.
We gaan nu alles via de ombudsman spelen en heb nu alle bezwaren en verhalen nodig van mensen die hier mee te maken hebben of gehad hebben,
Als er mensen zijn die met mij hier tegen willen vechten hoor ik dit graag
en zal een account
aan maken waar we alles kunnen bundelen.
Want tros radar doet ook niets hier mee.
Beste mensen het gaat hier om recht niet om stomme regeltjes die de staats kas spekken.
Mvg
Hobbyman
Ik heb de zelfde problemen niet met een brommer maar met auto's.
Die staan op eigen terrein in een loods uit elkaar hobby matig lekker bezig zijn.
Krijg nu ook bekeuring op bekeuring,
Voor iets was niet deel kan nemen in het verkeer
Ik wist toen niet van het fenomeen schorsen.
Nooit mee te maken gehad ,dus als je dit niet weet en beroep aan teken verwachten ze RDW dat ik het moet weten? niet dus want niemand kan het burgerlijk wetboek uit zijn hoofd of heb het tuis in de kast staan.
Dan zijn er van die bijdehante die dan zeggen kan je toch opzoeken op internet.
Er zijn mensen die geen internet hebben, en als je het wel hebt dan ga je toch niet voor iedere handeling die je van plan ben in je leven EErst op internet kijken
of het wel goed of juist is wat je gaat doen!
Nee het rammelt aan alle kanten bij de RDW
Waarom zou ik moeten schorsen?
Omdat een apk reparatie langer duurt dan de periode die er voor staat
Moet ik dus schorsen, extra geld uitgeven om de staats kas te spekken.
Ik heb zelfs bewijzen dat de auto in die periode in de garage stond voor reparatie die ik zelf niet kon doen.
Zo kan ik wel even door gaan.
O ja als je bezwaar aantekent blijven ze gewoon verhogingen sturen.
Ik zoek mede slachtoffers die met deze onzin hebben te maken
En samen sterk te maken tegen deze overheid terreur.
We gaan nu alles via de ombudsman spelen en heb nu alle bezwaren en verhalen nodig van mensen die hier mee te maken hebben of gehad hebben,
Als er mensen zijn die met mij hier tegen willen vechten hoor ik dit graag
en zal een account
aan maken waar we alles kunnen bundelen.
Want tros radar doet ook niets hier mee.
Beste mensen het gaat hier om recht niet om stomme regeltjes die de staats kas spekken.
Mvg
Hobbyman
Kan je niet.Hobbyman schreef: Hoe kan je een jongen van 16 die net een brommertje kan kopen en op wil knappen, kwalijk nemen dat hij op de hoogte moet zijn van de wet!
Je kan het hem ook niet kwalijk nemen als hij die brommer opvoert, er mee door rood rijdt en over de stoep scheurt. Hij kan zich beroepen op het wettelijk vastgelegde : "dat wist ik niet".
Blijf het grappig vinden dat als mensen blijven roepen iets niet te weten als het geld kost terwijl dit uitgebreid in het nieuws is geweest (mijn ouders zijn gewaarschuwd door hun verzkeringstussenpersoon) maar op het moment dat ze er voordeel uit halen weten ze ineens dat ze "wettelijk recht hebben op x jaar garantie". De verhouding rechten en plichten is een beetje zoek.
Om aan alle discussie van "ïk wist het niet' een einde te maken heeft de overheid hetvolgende bedacht:
"Iedere burger wordt geacht de wet te kennen".
"Iedere burger wordt geacht de wet te kennen".
Het is heel kortzichtig om dit zo te brengen.
Volgens mij schijf ik een taal die niemand begrijpt?
het gaat niet om willen betalen Ik en vele met mij willen voor dingen of diensten enz, betalen dit is NIET de issue begrijp het nou eens.
Ik weet niet meer hoe ik het uit moet leggen
Als ik te hard zou rijden met de auto en krijg een bekeuring en het is terecht hoor je mij niet,
Maar een bekeuring voor APK of verzekering op een auto of motor die niet deelneemt in het verkeer door wat voor redenen dan ook is in mijn ogen niet normaal.
En dan zegen ze, dan moet je maar schorsen.
Daar gaat het nu juist om geld plukken, dit het niets te maken met veiligheid.
En als je toevallig vergeet te verlengen door wat voor redenen dan ook
zeggen ze niet van, betaal maar dan de schorsing kosten plus boete nee je krijgt gelijk een bekeuring van 380€
Winterman begrijpt het he he
Ik ben 53 en ik begrijp er niets van, laat staan een knul van 16
die net zijn eerste brommertje kan kopen.
Ik word zo moe van al die suf koppen die zeggen dat je de wet moet weten.
Het gaat hier niet over de wet HET GAAT OVER RECHT
Niemand weet de wet, zelfs de rechters Niet kom uit die cocon
En kijk om je heen volg het nieuws en programma's als radar dan weet je en zie wat voor wantoestanden er zijn.
mvg
hobbyman
Volgens mij schijf ik een taal die niemand begrijpt?
het gaat niet om willen betalen Ik en vele met mij willen voor dingen of diensten enz, betalen dit is NIET de issue begrijp het nou eens.
Ik weet niet meer hoe ik het uit moet leggen
Als ik te hard zou rijden met de auto en krijg een bekeuring en het is terecht hoor je mij niet,
Maar een bekeuring voor APK of verzekering op een auto of motor die niet deelneemt in het verkeer door wat voor redenen dan ook is in mijn ogen niet normaal.
En dan zegen ze, dan moet je maar schorsen.
Daar gaat het nu juist om geld plukken, dit het niets te maken met veiligheid.
En als je toevallig vergeet te verlengen door wat voor redenen dan ook
zeggen ze niet van, betaal maar dan de schorsing kosten plus boete nee je krijgt gelijk een bekeuring van 380€
Winterman begrijpt het he he
Ik ben 53 en ik begrijp er niets van, laat staan een knul van 16
Ik word zo moe van al die suf koppen die zeggen dat je de wet moet weten.
En kijk om je heen volg het nieuws en programma's als radar dan weet je en zie wat voor wantoestanden er zijn.
mvg
hobbyman
Daar heeft de wetgever de schorsing voor in het leven geroepen.Als ik te hard zou rijden met de auto en krijg een bekeuring en het is terecht hoor je mij niet,
Ik heb gewoon het idee dat betalen voor u wel een issue is. Want u moet betalen voor de schorsing. elk jaar weer. En als uw auto geschorst is kunt u niet snel even een proefritje maken met u barrels. die dan onverzekerd zijn.
Ik denk dat we uw verwijten aan de overheid in die hoek moeten zoeken.
Wees een vent neem je verlies en betaal i.p.v. gelden van welwillende en betalende burgers te verspillen aan dit soort onzin.
Al eens van sarcasme gehoord ?Hobbyman schreef:Winterman begrijpt het he he
Lees dit dan nog eens...
Winterman schreef:Je kan het hem ook niet kwalijk nemen als hij die brommer opvoert, er mee door rood rijdt en over de stoep scheurt. Hij kan zich beroepen op het wettelijk vastgelegde : "dat wist ik niet".
Tja... als je denkt dat wetten en recht niets met elkaar te maken heeft, en zelfs rechters de wet niet kennen....Ik word zo moe van al die suf koppen die zeggen dat je de wet moet weten.
En kijk om je heen volg het nieuws en programma's als radar dan weet je en zie wat voor wantoestanden er zijn
Ik volg het nieuws en de door jou genoemde programma's. Ik snap het, jij niet.....
Zo, klaar weer, ik ga boeven vangen.
Dat ben ik met je eens. Rechters schudden de wetsartikelen niet altijd zomaar even uit hun mouw...en lezen/interpreteren die niet allemaal hetzelfde.Hobbyman schreef: Niemand weet de wet, zelfs de rechters Niet kom uit die cocon
Lijkt me sterk, de brommer en scooterfora staan er vol mee.Ik ben 53 en ik begrijp er niets van, laat staan een knul van 16
Niet normaal, maar wel terecht, dus ik neem aan dat we je nu niet meer zullen horen.Hobbyman schreef: Als ik te hard zou rijden met de auto en krijg een bekeuring en het is terecht hoor je mij niet,
Wat een brave burgers hier zeg werken zeker bij de overheid,
Alles netjes betalen dat noemen ze volgers
Alles netjes betalen dat noemen ze volgers
En hoe noemen ze mensen die zich niet aan hun woord houden?