LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Route Mobiel

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Wrikkert

Route Mobiel

Ongelezen bericht door Wrikkert »

Zie: "Klachtenafhandeling door Route Mobiel"

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 95&t=81362
Laatst gewijzigd door Wrikkert op 23 apr 2010 14:11, 6 keer totaal gewijzigd.

Wrikkert

Re: Route Mobiel

Bericht verplaatst.
Laatst gewijzigd door Wrikkert op 28 mar 2010 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

Als grond voor bezwaar voer ik aan dat m.i. niet eenzijdig een overeenkomst kan worden op gezegd n.a.v. criteria die mij van te voren niet bekend zijn gesteld.
Het staat u natuurlijk vrij te blijven pleiten voor voortzetting van de overeenkomst.
De grond die u daarbij noemt kan daarbij van pas komen. Maar alleen als Route Mobiel wil meewerken.

Juridisch lijkt mij een dergelijke bezwaar echter niet steekhoudend: van een bedrijf (als Route Mobiel) kan in redelijkheid niet verwacht worden dat men een overeenkomst tot in de eeuwigheid laat voortduren. Ik denk zelfs dat men helemaal geen reden hoeft te geven of criteria hoeft te noemen waarom men de overeenkomst wil beëindigen.
Dat staat Route Mobiel vrij.
Net zo als u dat vrij staat.

Of vindt u soms dat ook u de overeenkomst niet eenzijdig mag opzeggen, tenzij u uw relevante criteria voor opzeggen vooraf aan Route Mobiel kenbaar gemaakt hebt?

Wrikkert

Reactie verwijderd
Laatst gewijzigd door Wrikkert op 28 mar 2010 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

gerland

Beste Wrikkert,

De door RM uitgegeven voorwaarden betreffen het document "Voorwaarden Route Mobiel Pechhulp Services".

Ik heb dit document nogmaals gelezen en moet u helaas uit de droom helpen.

Van de door u bedoelde "precieze" omschrijving onder welke voorwaarden verzekeringnemer en maatschappij de overeenkomst kunnen opzeggen is, in tegenstelling tot wat u beweert, geen sprake.

Er wordt slechts beschreven waardoor de overeenkomst eindigt:
- door opzegging door één van beide partijen, zonder dat deze opzegging herroepen wordt;
- door opzegging door maatschappij die volgt in geval van misleiding o.i.d. door verzekeringnemer of wanbetaling;
- door opzegging door verzekeringnemer die volgt op een premie - of voorwaardenwijziging door maatschappij;
Er wordt ook aangegeven hoe in voorkomende gevallen bepaald wordt wat dan de einddatum van de overeenkomst is.

Nergens is sprake van voorwaarden waaraan voldaan zou moeten zijn om überhaupt te mogen opzeggen!

De speciale voorwaarden waaraan gerefereerd wordt, hebben slechts betrekking op geldigheid en inhoud van de dekking. Niet op opzegging en beëindiging.
Onder geldigheid wordt bijvoorbeeld een maximum gesteld aan het aantal maal per jaar waarop hulp verleend wordt.

Natuurlijk mag u verwachten dat u binnen een redelijke termijn een reactie krijgt op uw klacht.
Op veel meer hoeft u zo te zien niet te rekenen.

De suggestie dat RM zich niet aan de eigen spelregels houdt, vindt geen steun in de "Voorwaarden Route Mobiel Pechhulp Services":
ze hebben u toch geholpen en niet langs de weg laten staan?

Veel ingewikkelder is het inderdaad niet!

Wrikkert

Reactie verwijderd
Laatst gewijzigd door Wrikkert op 28 mar 2010 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

gerland

@Wrikkert

Ik zie dat u inhoudelijke argumenten uitgeput zijn

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

Wat die 4 meldingen betreft die over één en hetzelfde mankement gaan, zou je daar nog iets over kunnen vertellen? Overigens kan ik het geen reden vinden om je maar als lid te royeren, de ANWB zegt in zo'n geval heel simpel: 'wij hebben u één keer geholpen, u had naar een garage moeten gaan, dat hebt u niet gedaan, dus u zoekt het maar uit.' Immers, de Wegenwacht is geen rijdende garage, ze zijn er voor noodhulp, en verder niks.

Dit bovenstaande klopt niet hoor. Ik ben geroyeerd bij de ANWB om dezelfde reden. Te vaak hulp gevraagd binnen 1 jaar voor hetzelfde probleem. Ik had de pech een aantal keren achter elkaar een lekke band te hebben. Deze kan ik niet zelf verwisselen dankzij mijn rolstoelafhankelijkheid. Ik had zelfs verschillende keren gevraagd of ik niet teveel gebruik maakte van de hulp. Nee, dat was niet zo. Ik werd echter wel geroyeerd.

Wrikkert

De 4 pechgevallen hadden te maken met een software matige fout die door de dealer is erkent. Na het uitschakelen bleven er elektrische sluip verbruikers actief waardoor na bepaalde tijd (ca. 8 à 10 uur) de accu te weinig vermogen over had om nog te starten. Voordat ze er achterkwamen heb ik dus 4 keer starthulp gehad daarvoor onnodig een nieuwe accu gekocht, zonder resultaat alle zekeringen gecontroleerd etc. etc., hoezo nalatig............... that's all. Sindsdien nooit meer enig probleem gehad!

zie ook: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 95&t=81362

Gesloten