De adviezen die u geeft zijn algemeen bekend. Natuurlijk moet je alles duidelijk opschrijven, maar als blijkt dat uw dochter niets gedaan heeft om een aanrijding te voorkomen is ze mede verantwoordelijk. En dan wordt er dus geschikt.
Buiten dit alles bent u geen partij is deze kwestie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schikken door verzekeraar REAAL
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 14 mar 2018 19:38
Re: Schikken door verzekeraar REAAL
Hiermee is het topic begonnen:
Schikken van schades is nu erg voordelig voor Reaal en andere verzekeringen maar erg nadelig voor de consument.
Reaal schikt erg gemakkelijk schades, verlaagt vervolgens het aantal schadevrije jaren en gooit je op onbekende (niet openbare) criteria uit verzekering (ook ruitschades tellen mee!).
Gevolg: Beide partijen gaan meer premie betalen door minder schadevrije jaren of ga je veel meer betalen bij een maatschappij "De Vereende" die je nog wil verzekeren. De meeste verzekeringen willen je niet verzekeren omdat je uit een verzekering bent gezet en omdat de schades centraal in het CIS staan geregistreerd zonder dat erbij vermeld wordt dat het een schikking is.
Oplossing is simpel:
Bij schikking kost het u geen schadevrije jaren (of slechts 1 jaar). Dat zullen verzekeraars niet willen maar dan is er een prikkel om niet te schikken.
En vermelding in het CIS dat het een geschikte schade is.
Dit zijn mijn conclusies:
Adviezen aan de consument:
• Kijk uit met te veel schades er zijn verzekeraars zoals Reaal die je zonder overleg uit de verzekering gooien. (ik wist dit niet)
• Bij schades tellen alle schades mee ook ruitschades en geschikte schades. Er zijn maar een paar uitzonderingen. Lees daarvoor de voorwaarden van de verzekering. (ik wist dit niet)
• Vul het schadeformulier zorgvuldig in. Bij twijfel wordt er geschikt en is dan voor beide partijen nadelig. Het nadeel van een geschikte schade of een schuld schade is in het algemeen even groot. (ik wist dit niet)
• Als je uit de verzekering wordt gezet is het lastig om een nieuwe verzekering te vinden. Via Independer heb je een kans. (ik wist dit niet)
• Neem bij twijfel over je rijgedrag nog een paar extra autorijlessen.
Adviezen voor Reaal:
• Stop met het rigide lozen van brokkenmakers het kost geld! (Behalve als jullie eigenaar zijn van de Vereende). In het onderhavige geval was er de laatste 5 jaar een bruto bijdrage (premie minus schades) van ca + € 4500. Terwijl iemand met 75% no-claim in 5 jaar maar € 3000 bijdraagt. Zo gaat het resultaat op verzekeringen er voor jullie alleen maar op achteruit. De kosten vallen mee omdat voor kleine schades en ruitschades geen experts hoeven worden ingezet en een foto vaak al voldoende informatie geeft.
• Voorkom imagoschade zowel in- als extern. Investeer in klantvriendelijkheid want die is onder de maat. Het is belangrijk dat de medewerkers van Reaal trots kunnen zijn op hun bedrijf.
Informatie voor Politiek, Consumentenprogramma’s etc.
Het gaat hier specifiek over motorrijtuigenverzekeringen. Door het uitgebreide bonus-malis systeem met kortingen tot 80% wijkt deze verzekeringsvorm af van andere verzekeringen.
Er is sprake van een mechanisme met kwalijke gevolgen. Het fatsoen en de solidariteit, ooit de start van verzekeringen, worden uitbesteed aan een bedrijf (de Vereende) dat niet meedoet aan de concurrentie.
Verzekeren moet de individuele consument een veilig gevoel geven. Door dit mechanisme wordt dit veilige gevoel van een toenemend aantal mensen*) afgenomen.
*) Denk hierbij aan pechvogels of mensen met iets meer risico door bv een handicap, leeftijd of buurt waarin ze wonen.
Het is onnodig omdat deze mensen in het algemeen door het bonus-malis systeem de gemaakte kosten weer terugbetalen. Het lijkt erop dat deze groep mee moet betalen aan de groep echte brokkenmakers en fraudeurs. Dat is een maatschappelijk slechte ontwikkeling.
De Vereende is een maatschappij in het bezit van verzekeringsmaatschappijen. In het jaarverslag staat veel interessante informatie. O.a. over solidariteit en toename van verzekeringen door het aanscherpen van het acceptatiebeleid van verzekeraars. Zie https://vereende.nl/jaarverslag-2016-de-vereende/
Ook is te lezen dat er is sprake van een positieve ontwikkeling van de schadelast bij motorrijtuigen. Dat is ook logisch bij geen of weinig concurrentie en een premie van bijna € 200 per maand voor een WA-autoverzekering.
Een groeiende groep mensen wordt hiermee dus geconfronteerd.
Schikken van schades is nu erg voordelig voor Reaal en andere verzekeringen maar erg nadelig voor de consument.
Reaal schikt erg gemakkelijk schades, verlaagt vervolgens het aantal schadevrije jaren en gooit je op onbekende (niet openbare) criteria uit verzekering (ook ruitschades tellen mee!).
Gevolg: Beide partijen gaan meer premie betalen door minder schadevrije jaren of ga je veel meer betalen bij een maatschappij "De Vereende" die je nog wil verzekeren. De meeste verzekeringen willen je niet verzekeren omdat je uit een verzekering bent gezet en omdat de schades centraal in het CIS staan geregistreerd zonder dat erbij vermeld wordt dat het een schikking is.
Oplossing is simpel:
Bij schikking kost het u geen schadevrije jaren (of slechts 1 jaar). Dat zullen verzekeraars niet willen maar dan is er een prikkel om niet te schikken.
En vermelding in het CIS dat het een geschikte schade is.
Dit zijn mijn conclusies:
Adviezen aan de consument:
• Kijk uit met te veel schades er zijn verzekeraars zoals Reaal die je zonder overleg uit de verzekering gooien. (ik wist dit niet)
• Bij schades tellen alle schades mee ook ruitschades en geschikte schades. Er zijn maar een paar uitzonderingen. Lees daarvoor de voorwaarden van de verzekering. (ik wist dit niet)
• Vul het schadeformulier zorgvuldig in. Bij twijfel wordt er geschikt en is dan voor beide partijen nadelig. Het nadeel van een geschikte schade of een schuld schade is in het algemeen even groot. (ik wist dit niet)
• Als je uit de verzekering wordt gezet is het lastig om een nieuwe verzekering te vinden. Via Independer heb je een kans. (ik wist dit niet)
• Neem bij twijfel over je rijgedrag nog een paar extra autorijlessen.
Adviezen voor Reaal:
• Stop met het rigide lozen van brokkenmakers het kost geld! (Behalve als jullie eigenaar zijn van de Vereende). In het onderhavige geval was er de laatste 5 jaar een bruto bijdrage (premie minus schades) van ca + € 4500. Terwijl iemand met 75% no-claim in 5 jaar maar € 3000 bijdraagt. Zo gaat het resultaat op verzekeringen er voor jullie alleen maar op achteruit. De kosten vallen mee omdat voor kleine schades en ruitschades geen experts hoeven worden ingezet en een foto vaak al voldoende informatie geeft.
• Voorkom imagoschade zowel in- als extern. Investeer in klantvriendelijkheid want die is onder de maat. Het is belangrijk dat de medewerkers van Reaal trots kunnen zijn op hun bedrijf.
Informatie voor Politiek, Consumentenprogramma’s etc.
Het gaat hier specifiek over motorrijtuigenverzekeringen. Door het uitgebreide bonus-malis systeem met kortingen tot 80% wijkt deze verzekeringsvorm af van andere verzekeringen.
Er is sprake van een mechanisme met kwalijke gevolgen. Het fatsoen en de solidariteit, ooit de start van verzekeringen, worden uitbesteed aan een bedrijf (de Vereende) dat niet meedoet aan de concurrentie.
Verzekeren moet de individuele consument een veilig gevoel geven. Door dit mechanisme wordt dit veilige gevoel van een toenemend aantal mensen*) afgenomen.
*) Denk hierbij aan pechvogels of mensen met iets meer risico door bv een handicap, leeftijd of buurt waarin ze wonen.
Het is onnodig omdat deze mensen in het algemeen door het bonus-malis systeem de gemaakte kosten weer terugbetalen. Het lijkt erop dat deze groep mee moet betalen aan de groep echte brokkenmakers en fraudeurs. Dat is een maatschappelijk slechte ontwikkeling.
De Vereende is een maatschappij in het bezit van verzekeringsmaatschappijen. In het jaarverslag staat veel interessante informatie. O.a. over solidariteit en toename van verzekeringen door het aanscherpen van het acceptatiebeleid van verzekeraars. Zie https://vereende.nl/jaarverslag-2016-de-vereende/
Ook is te lezen dat er is sprake van een positieve ontwikkeling van de schadelast bij motorrijtuigen. Dat is ook logisch bij geen of weinig concurrentie en een premie van bijna € 200 per maand voor een WA-autoverzekering.
Een groeiende groep mensen wordt hiermee dus geconfronteerd.
Re: Schikken door verzekeraar REAAL
Quote”
*) Denk hierbij aan pechvogels of mensen met iets meer risico door bv een handicap, leeftijd of buurt waarin ze wonen.
Het is onnodig omdat deze mensen in het algemeen door het bonus-malis systeem de gemaakte kosten weer terugbetalen. Het lijkt erop dat deze groep mee moet betalen aan de groep echte brokkenmakers en fraudeurs Quote”
Ja en uw dochter is dus die brokkenmaker, waar de verzekeraars niet op zitten te wachten.
En dat u zoveel dingen niet weet, valt alleen uzelf te verwijten. Lees eens op uw gemak een polis door.
Niemand is verplicht auto te rijden. Heb je ook geen verzekering nodig.
*) Denk hierbij aan pechvogels of mensen met iets meer risico door bv een handicap, leeftijd of buurt waarin ze wonen.
Het is onnodig omdat deze mensen in het algemeen door het bonus-malis systeem de gemaakte kosten weer terugbetalen. Het lijkt erop dat deze groep mee moet betalen aan de groep echte brokkenmakers en fraudeurs Quote”
Ja en uw dochter is dus die brokkenmaker, waar de verzekeraars niet op zitten te wachten.
En dat u zoveel dingen niet weet, valt alleen uzelf te verwijten. Lees eens op uw gemak een polis door.
Niemand is verplicht auto te rijden. Heb je ook geen verzekering nodig.
Re: Schikken door verzekeraar REAAL
Offtopic reacties verwijderd door moderatie