LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service Volkswagen
Re: Slechte service Volkswagen
Volkswagen geeft 2 jaar garantie op reparaties,staat in de voorwaarden en de direktie heeft dat bevestigd.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Slechte service Volkswagen
Het zelfde probleem betekend niet dat er is mis was met de vorige reparatie.cosmas schreef:Volkswagen geeft 2 jaar garantie op reparaties,staat in de voorwaarden en de direktie heeft dat bevestigd.
Re: Slechte service Volkswagen
?? Die reparatie was toch om het probleem op te lossen??sylvesterb schreef:Het zelfde probleem betekent niet dat er is mis was met de vorige reparatie.
Waarom niet??cosmas schreef:dit heeft helemaal niets met retentierecht te maken
Wat zeggen ze op het VWforum?kweenie schreef:Maar zoals een aantal mensen al hebben gevraagd, waarom zou een defect aan de remmen iets te maken hebben met de motor? Waarom moet de motor uit elkaar worden gehaald als er iets met de remmen mis is?
Re: Slechte service Volkswagen
Ik vind het een heel vaag verhaal.
Hoe oud is deze auto? Wat is nu precies het probleem? De remmen werken niet? Waarom zouden ze dan niet gewoon vervangen worden? Hoe relateert dat tot een probleem met de motor?
De auto moet ook zonder dat de motor werkt gewoon kunnen remmen.
Wil je nu echt een gevaarlijke auto meenemen? Maar dan wel zonder een verklaring te tekenen? Die garage heeft groot gelijk dat ze daar niet mee akkoord gaan.
Hoe oud is deze auto? Wat is nu precies het probleem? De remmen werken niet? Waarom zouden ze dan niet gewoon vervangen worden? Hoe relateert dat tot een probleem met de motor?
De auto moet ook zonder dat de motor werkt gewoon kunnen remmen.
Wil je nu echt een gevaarlijke auto meenemen? Maar dan wel zonder een verklaring te tekenen? Die garage heeft groot gelijk dat ze daar niet mee akkoord gaan.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Slechte service Volkswagen
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Slechte service Volkswagen
De topicstarter heeft het over eenLeo The Emperor schreef:Tenzij het een Golf GTE iskweenie schreef:Maar zoals een aantal mensen al hebben gevraagd, waarom zou een defect aan de remmen iets te maken hebben met de motor? Waarom moet de motor uit elkaar worden gehaald als er iets met de remmen mis is?
Dat model is in de GTE versie, wat ik even gauw met koekelen vind, pas 3 jaar op de markt.vw golf variant
Maar hoe moeten motor en remmen dan met elkaar samenhangen?
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Slechte service Volkswagen
U heeft 2 jaar garantie op de onderdelen die zijn gerepareerd om het probleem te verhelpen. Als het nu meer kost om te repareren dan toen is het dus een ander probleem. Los dat remmen niets met de motor te maken hebben, zover ik weet.chrisd1 schreef:?? Die reparatie was toch om het probleem op te lossen???sylvesterb schreef:Het zelfde probleem betekent niet dat er is mis was met de vorige reparatie.
-
- Berichten: 4625
- Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19
Re: Slechte service Volkswagen
.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 04 okt 2018 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Slechte service Volkswagen
Verstuurd: 03 sep 2017 09:31
Van: cosmas
Naar: witte angora
U snapt mij niet ,ik ben zelf niet technisch maar mijn man wel ]
@comas,
Waarom komt u dan met dit topic over een technisch mankement aan de auto, terwijl u niet exact kunt aangeven waar het eigenlijk over gaat.
U geeft aan dat uw echtgenoot wel technische kennis heeft en waarom komt hij dan niet duidelijk aangeven hoe de vork precies in de steel steekt.
Iedereen moet nu maar worstelen om het lek enigszins boven water te krijgen en te begrijpen waar de schoen nu precies wringt.
Als u uw echtgenoot toestaat om van uw computer gebruik te mogen maken dan kan hij mogelijk heel simpeltjes zijn klacht jegens de VW-dealer en VW importeur Pon duidelijk maken, waardoor vanuit het panel verder kan worden geadviseerd.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Slechte service Volkswagen
Weer een beetje info erbij. Dit vond ik net in mijn mailbox: Auto is van 2009 ,zaak is bij rechtsbijstand ,het is een klacht die meer voorkomt ,garage wilde verklaring laten tekenen als we de auto meenemen ze geen verantwoording meer nemen,volgens allerlei sites ligt aan de olieschraap veer ,die niet goed werkt ,heeft nog geen 95000 km gereden komen al 20 jaar bij die vw garage pas nog gekeurd heb aangegeven dat de remmen weer niet goed waren ,maar toch goedgekeurd en mee gekregen ,word gezegd is moment opname ,vorige reparatie ook al 1300 euro en dan dan nu motor uit elkaar kost 2000 euro ,binnen 8 maanden.
Een klacht die vaker voorkomt, dus garantie? En internet zegt olieschraapveer? In de garage waar ik kom kijkt een monteur er naar. Geeft de garage dit ook aan als onderdeel dat vervangen moet worden?
En de remmen waren bij de controle niet goed, en daarna wel weer?
Het verhaal blijft maar steeds waziger worden.
Tip voor de collega reageerder, kijk eens in de mailbox, als ieder een stukje van de klacht heeft kunnen we het misschien in elkaar puzzelen.
Een klacht die vaker voorkomt, dus garantie? En internet zegt olieschraapveer? In de garage waar ik kom kijkt een monteur er naar. Geeft de garage dit ook aan als onderdeel dat vervangen moet worden?
En de remmen waren bij de controle niet goed, en daarna wel weer?
Het verhaal blijft maar steeds waziger worden.
Tip voor de collega reageerder, kijk eens in de mailbox, als ieder een stukje van de klacht heeft kunnen we het misschien in elkaar puzzelen.
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Slechte service Volkswagen
Dat is volgens allerlei sites. Maar ik ben dus benieuwd wat de dealer/garage nu gevonden heeft. Dat vind ik veel belangrijker.NeoDutchio schreef:volgens allerlei sites ligt aan de olieschraap veer ,die niet goed werkt ,
De inhoud in mijn mailbox had ik overigens al hier neergezet. Dat is zelfs tot beste antwoord gekozen. Maar we komen inderdaad dichterbij. De auto is van 2009, de variant versie, dus kennelijk geen hybride die op de motor remt.
Het is me dus nog steeds niet duidelijk wat het verband is tussen de motor en de remmen.
Wel is dus duidelijk dat de garage weigert aansprakelijkheid te nemen als de auto, zoals hij nu is, weer de weg op gaat. En zolang de topicstarter (beter gezegd haar man) weigert het formulier te tekenen dat de garage niet aansprakelijk is, blijft het ding dus staan waar hij staat. Temeer omdat de remmen simpelweg kapot zijn. Dan is de oplossing dus duidelijk.
Overigens heb ik hier een heel lezenswaardig artikeltje gevonden betreffende olieschraapveren. Het gaat om een motor van Audi, maar dezelfde motor zit in een aantal volkswagenmodellen uit 2008 t/m 2012. Het gaat specifiek om de motoren 1.8 TFSI en 2.0 TFSI. De variant van de topicstarter zou deze motor kunnen hebben. Geen idee wat er gebeurt als dit het geval is. Maar als de olie er uit spuit en op de remschijven komt, dan heb je inderdaad geen remmen meer. En nee, ik werk niet bij Audi.
http://www.autoweijenberg.nl/nieuws/82- ... ne-motoren
Re: Slechte service Volkswagen
dit is precies wat er aan de hand is ,echter was dit vorig jaar al aan de hand, toen nieuwe vacuumpomp enz erin gezet ,en niet verder gekeken wat de oorzaak was
Re: Slechte service Volkswagen
de reden dat wij zo boos zijn is dat de garage dit al wist bij de vorige reparatie,die ook al niet goed ging, ook pon is op de hoogte van het probleem ,maar garage weigert dit toe te geven en voelen wij ons dus in de maling genomen
Re: Slechte service Volkswagen
Hoe weet jij dat de garage dat al wist?cosmas schreef:de reden dat wij zo boos zijn is dat de garage dit al wist bij de vorige reparatie,die ook al niet goed ging, ook pon is op de hoogte van het probleem ,maar garage weigert dit toe te geven en voelen wij ons dus in de maling genomen
Als ik zo kijk hoe jullie communiceren betwijfel ik dat de communicatie met de garage fatsoenlijk is verlopen.
Re: Slechte service Volkswagen
Even voor de juiste beeldvorming: een elektrische aandrijving kan door een inverter met de elektromotor remmen. Die wekt dan stroom op dat terug naar de cellen gaat.
Een gewone motor houdt tijdens het draaien de oliepomp op gang, vaak middels een multiriem ( da's géén distributie riem). Zonder draaiende motor geen oliedruk= zeer slecht werkende remmen, tot géén remmen. Bepaalde auto's hebben elektrisch ondersteunde remmen, die hebben in principe altijd voldoende remkracht.
Verder is het topic veel te wazig voor me.
Een gewone motor houdt tijdens het draaien de oliepomp op gang, vaak middels een multiriem ( da's géén distributie riem). Zonder draaiende motor geen oliedruk= zeer slecht werkende remmen, tot géén remmen. Bepaalde auto's hebben elektrisch ondersteunde remmen, die hebben in principe altijd voldoende remkracht.
Verder is het topic veel te wazig voor me.
Re: Slechte service Volkswagen
Omdat we van pon al tegemoetkoming in de kosten hebben gekregen een half jaar later ,en alle ontwijkende antwoorden die we steeds kregen. Ook pon weet van het probleem , lees eerdere uitzendingen van radar en artikelen in autoweek Nederland en Duitsland , communicatie is inderdaad niet goed ,werkplaatschef heeft zelfs gevraagd hoe hij ons vertrouwen weer kan winnen , ook hebben wij via directeur Volkswagen Nederland een auto te leen gekregen gratis, doen ze niet als er niets aan de hand is en een gewone slijtage
Re: Slechte service Volkswagen
Auto Te leen gekregen voor de vakantie alleen
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Slechte service Volkswagen
Waar haal je de wijsheid vandaan dat een OLIEPOMP middels een multiriem zou worden aangedreven. Klinkklare onzin. De oliepomp zit IN het carter van de motor, in de olie. Wordt aangedreven door de krukas, hetzij middels een ketting, hetzij middels een nokje op de krukas en een pushrod.gemist schreef:Even voor de juiste beeldvorming: een elektrische aandrijving kan door een inverter met de elektromotor remmen. Die wekt dan stroom op dat terug naar de cellen gaat.
Een gewone motor houdt tijdens het draaien de oliepomp op gang, vaak middels een multiriem ( da's géén distributie riem). Zonder draaiende motor geen oliedruk= zeer slecht werkende remmen, tot géén remmen. Bepaalde auto's hebben elektrisch ondersteunde remmen, die hebben in principe altijd voldoende remkracht.
Verder is het topic veel te wazig voor me.
Oliedruk van de motor en remdruk hebben niets, maar dan ook niets met elkaar te maken. De rembekrachtiger werkt op vacuum, dat vacuum krij het van de (lopende) motor. Al zou de motor uitvallen blijft er nog voldoende vacuum over om te remmen. Zou het vacuum volledig zijn verdwenen, kun je nog steeds remmen. Je moet dan alleen veel harder trappen, omdat je rembekrachtiger niet meer werkt.
Wat TS betreft: het verhaal blijft nog steeds heel vaag. Er lijken twee dingen door elkaar te lopen, een motorprobleem en een remprobleem. Misschien kan de technisch onderlegde echtgenoot van TS e.e.a. verhelderen.
v.d.Heyden
Aanvulling: we hebben het hier over een VW Golf en niet over een racemotor met dry-sump systeem. Ook dit heeft echter niks met de remmen te maken....
En TS kan meteen even aangeven welke motor er in de Golf ligt. Ik gok een 1.4 TSI of een 1.6 FSI.
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Slechte service Volkswagen
Eigenlijk zie ik dat men er best wel mee omhoog zit. Als dit inderdaad de juiste diagnose is, dan is er een flink probleem denk ik.cosmas schreef:werkplaatschef heeft zelfs gevraagd hoe hij ons vertrouwen weer kan winnen , ook hebben wij via directeur Volkswagen Nederland een auto te leen gekregen gratis, doen ze niet als er niets aan de hand is en een gewone slijtage
Voor de goede orde: er is dus eerder een reparatie verricht van 1300 euro. In eerste instantie had dat resultaat. Dus de onderdelen die toen vervangen zijn, waren dan toch ook aan vervanging toe? Of mis ik iets?
Nu blijkt er dus meer aan de hand te zijn, en zal de boel opnieuw open moeten. Maar wat er nu aan de hand is, is iets anders dan wat er vorige keer aan de hand was. Er is inderdaad een garantie op reparaties van 2 jaar. Maar ik vermoed dat de garantie de nieuwe onderdelen betreft, kan dat kloppen? Nu moet er een ander onderdeel vervangen worden. Iets wat niet vervangen is, daar kan geen garantie op worden gegeven.
Ik snap dat jullie kwaad zijn. We praten niet over een zak hondenbrokken of kattevoer, maar over 1300 en 2000 euro. Dat is een hele hoop geld. Daar kun je heel wat andere, leukere dingen mee doen, of niet dan. En dat voor een auto van 8 jaar oud, met 95.000 op de teller.
Hoe nu verder? Linksom of rechtsom zal er iets moeten gebeuren. Er zal hoe dan ook aan de auto een kostbare reparatie moeten worden verricht. Je zou desnoods hier of daar een offerte kunnen opvragen. In de link die ik je gaf gaat het al om een groter bedrag, al zit een Audi natuurlijk een slagje anders in elkaar. En met die offertes zou je kunnen kijken waar je de auto zou willen laten repareren. Dat kan bij de garage waar hij nu staat, het kan ook bij een ander. Maar er moet in ieder geval iets gebeuren. Want zo doorrijden gaat het niet worden denk ik. Zoals het nu is, is het levensgevaarlijk.
Mocht je de auto elders willen laten repareren, dan zul je de auto op moeten halen. Daarmee neemt de garage waar hij nu staat een flink risico. Het risico dat, als er iets gebeurd, zij aansprakelijk worden gesteld. Om de auto ongerepareerd mee te nemen zul je dus iets moeten tekenen dat de garage niet aansprakelijk is voor wat er kan gebeuren. Ik snap wel dat de garage hier op staat.
Samenvattend:
- zoals het nu is kun je niet verder rijden, dat is te gevaarlijk.
- je zou bij meerdere garages een offerte op kunnen vragen, en aan de hand daarvan beslissen waar je de auto wilt laten repareren.
- mocht je de auto bij een andere garage willen laten repareren, dan kun je de auto ophalen, mits je een document tekent dat de huidige garage niet aansprakelijk is als er een ongeval plaats vindt.
Ik wens jullie veel sterkte en wijsheid bij je beslissing. Nogmaals, ik snap jullie boosheid, maar om tot een oplossing te komen moet je die boosheid even opzij zetten. Denk ik.
Re: Slechte service Volkswagen
Blijkbaar waren mijn voorgaande auto's wat technischer dan ik had gedacht. Een "pushrod" is een "stoterstang". Dat is inderdaad èn offtopic èn Nederlands. Moet ook wel toegeven dat mijn autokennis achteruit gaat sinds ik volledig elektrisch rijd. Al mijn problemen zijn tot nu toe alleen softwarematig.v.d.Heyden schreef:Waar haal je de wijsheid vandaan dat een OLIEPOMP middels een multiriem zou worden aangedreven. Klinkklare onzin. De oliepomp zit IN het carter van de motor, in de olie. Wordt aangedreven door de krukas, hetzij middels een ketting, hetzij middels een nokje op de krukas en een pushrod.gemist schreef:Even voor de juiste beeldvorming:
het topic veel te wazig voor me.
Oliedruk van de motor en remdruk hebben niets, maar dan ook niets met elkaar te maken. De rembekrachtiger werkt op vacuum, dat vacuum krij het van de (lopende) motor. Al zou de motor uitvallen blijft er nog voldoende vacuum over om te remmen. Zou het vacuum volledig zijn verdwenen, kun je nog steeds remmen. Je moet dan alleen veel harder trappen, omdat je rembekrachtiger niet meer werkt.
Wat TS betreft: het verhaal blijft nog steeds heel vaag. Er lijken twee dingen door elkaar te lopen, een motorprobleem en een remprobleem. Misschien kan de technisch onderlegde echtgenoot van TS e.e.a. verhelderen.
v.d.Heyden
Aanvulling: we hebben het hier over een VW Golf en niet over een racemotor met dry-sump systeem. Ook dit heeft echter niks met de remmen te maken....
En TS kan meteen even aangeven welke motor er in de Golf ligt. Ik gok een 1.4 TSI of een 1.6 FSI.