LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Volkswagen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
cosmas
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 apr 2017 09:43

Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door cosmas »

Vorig jaar ging onze vw golf variant de remmen kapot na 88.000 km ,zonder waarschuwingslampje, levensgevaarlijk is net goed gegaan, gerepareerd , helaas 8 maanden later en 8000 km zelfde probleem weer geen waarschuwingslampje lampje ,nu krijgen we de auto van garage niet meer terug , omdat hij te gevaarlijk is,ondanks garantie op reparatie doen ze niets, contact opgenomen met vw Duitsland ,verwezen naar pon , doen allemaal niets auto staat nu bijn 4 maanden bij garage ,is duidelijk foute tsi motor , zo gaat vw om met klanten die al 40 jaar vw rijden

NeoDutchio
Berichten: 12335
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

cosmas schreef:Vorig jaar ging onze vw golf variant de remmen kapot na 88.000 km ,zonder waarschuwingslampje, levensgevaarlijk is net goed gegaan, gerepareerd , helaas 8 maanden later en 8000 km zelfde probleem weer geen waarschuwingslampje lampje ,nu krijgen we de auto van garage niet meer terug , omdat hij te gevaarlijk is,ondanks garantie op reparatie doen ze niets, contact opgenomen met vw Duitsland ,verwezen naar pon , doen allemaal niets auto staat nu bijn 4 maanden bij garage ,is duidelijk foute tsi motor , zo gaat vw om met klanten die al 40 jaar vw rijden
Kunt u iets specifieker zijn met het probleem. Ik ken geen enkele auto die een waarschuwingslampje heeft voor de remmen. Maar wat is de reden dat de remmen kapot zijn gegaan? En wat hebben de remmen met een 'foute' tsi motor te maken?

U moet zich wenden tot de verkoper. Als ze na 4 maanden nog bezig zijn met het zoeken naar de oorzaak heeft u recht op een vervangende auto voor de tijd dat u de auto kwijt bent.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door witte angora »

Hoe oud is de auto eigenlijk? Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vragen van NeoDutchio. Wat ik me ook afvraag: hebben jullie zelf aan de remmen gesleuteld, dat wil zeggen: dingen vervangen omdat het er beter uit ziet of dat het dan beter zou werken of wat dan ook? Ligt het aan de remmen zelf, of is er ergens een olielekkage waarbij er olie op de remblokken terecht is gekomen? Je noemt niet voor niets de motor namelijk als oorzaak.

Dat je de auto niet terug krijgt snap ik wel, als hij inderdaad gevaarlijk is. Stel ze zouden hem teruggeven, en na een paar maanden vallen er doden en/of gewonden vanwege weigerende remmen, dan heeft de dealer wel iets uit te leggen. Toch zal er wel een oplossing moeten komen. Om jullie verder te helpen zul je dus wat specifieker moeten zijn. Temeer omdat er hier een paar mensen rondlopen die veel van autotechniek weten, maar ze moeten wel het volledige verhaal hebben.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

snuffel1 schreef:Ik snap iets niet want u krijgt de auto niet terug omdat die levensgevaarlijk zou zijn vanwege niet werkende waarschuwingslampjes dat kannie waar zijn.
Dat staat er iig niet.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door kokka »

nou ik denk dat de dealer sowieso niet het recht heeft om de auto niet terug te geven. dat is volgens mij ontvreemding. ze kunnen je wel een verklaring laten tekenen dat ze de auto onder protest meegeven omdat de remmen het niet doen, en ze er dus geen verantwoording voor kunnen nemen.
ze zouden ook op het moment dat je wegrijdt de politie kunnen laten ingrijpen. dan krijg je een Wok status op je auto.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door witte angora »

kokka schreef:nou ik denk dat de dealer sowieso niet het recht heeft om de auto niet terug te geven. dat is volgens mij ontvreemding.
Tenzij er meer aan de hand is, iets dat de topicstarter niet heeft vermeld. Maar dat is gissen, en de ervaring op dit forum leert dat giswerk er nogal eens naast zit.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

kokka schreef:nou ik denk dat de dealer sowieso niet het recht heeft om de auto niet terug te geven. dat is volgens mij ontvreemding.
Er is het retentierecht.
Ze kunnen je wel een verklaring laten tekenen dat ze de auto onder protest meegeven omdat de remmen het niet doen, en ze er dus geen verantwoording voor kunnen nemen.
Vraag me af, wat dit betekent in geval van een dodelijk ongeluk; waar je in dit geval blijkbaar op kunt wachten.
ze zouden ook op het moment dat je wegrijdt de politie kunnen laten ingrijpen...
Politie al waarschuwen, als TS daartoe blijkbaar aanstalten maakt??

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door witte angora »

chrisd1 schreef:
kokka schreef:nou ik denk dat de dealer sowieso niet het recht heeft om de auto niet terug te geven. dat is volgens mij ontvreemding.
Er is het retentierecht.
Dit retentierecht is precies wat ik bedoel. Maar zolang de topicstarter geen openheid van zaken geeft, maar het gooit op 'gevaarlijk', weten we niet zeker of dit het geval is. Het is logisch dat in zo'n geval er ook geen sprake kan zijn van een leenauto.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door kokka »

retentierecht geld volgens mij alleen als TS de rekening niet voldaan zou hebben.

cosmas
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 apr 2017 09:43

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door cosmas »

Garage wil motor uit elkaar halen kosten 2000 euro ,dit doen wij niet er is officiële vw garantie op reparatie ,die krijgen we niet ,hebben voor week vervange auto gehad moesten hier 24 euro per dag voor betalen vw van 12 jaar oud vol deuken deze hebben we teruggegeven dan de verzekering van 80 euro per maand enz auto is altijd bij zelfde dealer in onderhoud geweest

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door scontra »

cosmas schreef:Vorig jaar ging onze vw golf variant de remmen kapot na 88.000 km ,zonder waarschuwingslampje, levensgevaarlijk is net goed gegaan, gerepareerd , helaas 8 maanden later en 8000 km zelfde probleem weer geen waarschuwingslampje lampje ,nu krijgen we de auto van garage niet meer terug , omdat hij te gevaarlijk is,ondanks garantie op reparatie doen ze niets, contact opgenomen met vw Duitsland ,verwezen naar pon , doen allemaal niets auto staat nu bijn 4 maanden bij garage ,is duidelijk foute tsi motor , zo gaat vw om met klanten die al 40 jaar vw rijden

Wat heeft het probleem met de remmen (2x) te maken met de "foute" Tsi motor ?

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door witte angora »

cosmas schreef:Garage wil motor uit elkaar halen kosten 2000 euro ,dit doen wij niet er is officiële vw garantie op reparatie ,die krijgen we niet ,
Volgens mij snap jij iets niet. Laten we zeggen dat er een paar bougies vervangen zijn, en de motor loopt nog steeds niet soepel. Denk jij dan echt dat de garage onder garantie een oplapbeurt van 2000 gaat verrichten?

Maar ik snap dus ook niet wat nu het verband is tussen de remmen en de motor en waarom je de auto niet terug krijgt. Je vertelt nog steeds niet het hele verhaal, sorry. Wat is nu precies de reden dat je de auto niet terugkrijgt? Andere vraag: heeft de garage onderzoekskosten in rekening gebracht, en zo ja, wat vind je daarvan?

cosmas
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 apr 2017 09:43

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door cosmas »

De remmen werken niet goed ,we tekenen geen papier omdat ze dan geen verantwoording meer nemen ,precies dezelfde klachten als vorig jaar toen is hij gerepareerd voor 1300 euro

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik geef het op, sorry. Zoek het maar uit.

witte angora
Berichten: 30868
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door witte angora »

En van dit soort privé berichten ben ik niet gediend.
Verstuurd: 03 sep 2017 09:31
Van: cosmas
Naar: witte angora
U snapt mij niet ,ik ben zelf niet technisch maar mijn man wel ,u kunt met hem contact opnemen ,wil weten wie u bent ,

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door chrisd1 »

cosmas schreef:we tekenen geen papier...
Ze hebben jullie een verklaring, zoals b.v. in deze post, ter tekening vóórgelegd??

cosmas
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 apr 2017 09:43

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door cosmas »

ja dat hebben ze gedaan

cosmas
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 apr 2017 09:43

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door cosmas »

dit heeft helemaal niets met retentierecht te maken

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar zoals een aantal mensen al hebben gevraagd, waarom zou een defect aan de remmen iets te maken hebben met de motor? Waarom moet de motor uit elkaar worden gehaald als er iets met de remmen mis is?

cosmas
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 apr 2017 09:43

Re: Slechte service Volkswagen

Ongelezen bericht door cosmas »

dat weten wij al sinds 23 mei niet

Gesloten