LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Syntus dal voordeel 100% verhoging
Syntus dal voordeel 100% verhoging
"Dal Voordeel Oost" van Syntus. Een jaar reizen in de daluren met 40% korting.
Vorig jaar januari 2017 een bedrag van 7,50 Euro betaald, nu in januari 2018 betaal ik 15,00 Euro. Een verhoging van 100%
Vorig jaar januari 2017 een bedrag van 7,50 Euro betaald, nu in januari 2018 betaal ik 15,00 Euro. Een verhoging van 100%
Re: Syntus dal voordeel 100% verhoging
nerja22 schreef:"Dal Voordeel Oost" van Syntus. Een jaar reizen in de daluren met 40% korting.
Een jaar lang in de daluren mogen reizen met 40% korting en dat voor slechts € 15,00.
Dan wordt het hele jaar met 40% korting reizen slechts € 7,50 duurder t.o.v. het afgelopen jaar.
Elk jaar wordt vraag en aanbod tegen elkaar afgewogen en dat heeft de vervoerder doen besluiten tot de noodzaak van een super lage prijsverhoging voor de gebruikers van de daluren korting.
Bij gebruik 52 wkn en dat 5 dgn. per week komt dit neer op een verhoging van nog geen € 0.03 (drie eurocent) per dag.
Heeft u ook al gekeken naar alle andere prijzen, tarieven en belastingen die inmiddels ook allemaal zijn verhoogd en die een veel grotere aanslag plegen op het beschikbare leefbudget.
-
Ongeacht wat de prijs is, u kunt zelf berekenen of u deze aanschaf eruit haalt. En de aanbieder van zelf bepalen wat de prijs is.
U vergeet echter nog de normale prijsverhoging voor elke individuele rit. Een rit vanaf mijn huis naar het station was in december nog 1,95, nu 2,03. Dat is dus een verhoging van 0,08 x 2 want ik moet ook weer terug. Betekent voor de 252 dagen die ik dit jaar moet werken 40,32 Euro extra + 7,50 Euro extra voor de daluren 47,52 euro extra per jaar.
Maar zoals u aangeeft heb ik altijd de keus of ik nog met de bus ga of niet.
-
Tja......erg vervelend altijd maar die prijsverhogingen... het gaat maar door op alle frontennerja22 schreef:U vergeet echter nog de normale prijsverhoging voor elke individuele rit. Een rit vanaf mijn huis naar het station was in december nog 1,95, nu 2,03. Dat is dus een verhoging van 0,08 x 2 want ik moet ook weer terug. Betekent voor de 252 dagen die ik dit jaar moet werken 40,32 Euro extra + 7,50 Euro extra voor de daluren 47,52 euro extra per jaar.
Omgerekend gaat u nu nog geen 1 euro pw meer betalen.... is denk ik wel overheen te komen, toch?
Als je zo'n 1000 euro uitgeeft aan busreizen in de daluren, is een dal vrij abonnement dan niet veel handiger? Dan ben je voor de helft van het geld klaar.
Natuurlijk wordt alles duurder, logisch. Het ging mij alleen om het percentage ten opzichte van vorig jaar. Een verdubbeling van de prijs van wat het was. Wanneer supermarkten dit principe toepassen krijg je waarschijnlijk heel andere reacties, maar omdat een veel kleiner deel van de bevolking dagelijks met de bus gaat en een nog kleiner deel voor zo'n korting kiest valt het bijna niemand op.breien schreef:Nerja22. U kunt ook met de fiets of benenwagen naar het station. Met de benenwagen zult u nooit te maken krijgen met prijsverhogingen.
Verder zult u toch de realiteit onder ogen moeten zien. Prijsverhogingen komen wel vaker voor en niet alleen in het Openbaar Vervoer.
Dit was mijn laatste reactie op dit onderwerp, blijkbaar is een verhoging van 100% wel acceptabel. Ben benieuwd wat de huren gaan doen dit jaar.
De komkommers worden ook regelmatig 100% duurder. Dus zo uitzonderlijk is een procentueel zo hoge stijging niet.
Volgens mij was deze dalkorting trouwens een paar jaar geleden nog 20%. Je hebt dan dus twee keer zoveel korting voor twee keer zoveel geld. Dat daartussen een jaar zit waarin je wel dubbele korting ontving, maar geen dubbele prijs hoefde te betalen is dan eerder een meevaller.
Volgens mij was deze dalkorting trouwens een paar jaar geleden nog 20%. Je hebt dan dus twee keer zoveel korting voor twee keer zoveel geld. Dat daartussen een jaar zit waarin je wel dubbele korting ontving, maar geen dubbele prijs hoefde te betalen is dan eerder een meevaller.
U moet werken en reist daarvoor in de daluren, geef mij ook zo'n baan, alhoewel er geen vakantie en snipperdagen zijn op te nemen zo te zien en dat is dan weer en reden om maar weer af te haken.nerja22 schreef:U vergeet echter nog de normale prijsverhoging voor elke individuele rit. Een rit vanaf mijn huis naar het station was in december nog 1,95, nu 2,03. Dat is dus een verhoging van 0,08 x 2 want ik moet ook weer terug. Betekent voor de 252 dagen die ik dit jaar moet werken 40,32 Euro extra + 7,50 Euro extra voor de daluren 47,52 euro extra per jaar.
Maar de bussen rijden 'gratis' en de chauffeurs werken allemaal uit liefdadigheid.
Hoeveel is uw zorgverzekering eigenlijk duurder geworden dit jaar !!
Nooit bij de schoenmaker of de schoenenwinkel geweest voor nieuw hoefbeslag. )breien schreef:Nerja22. U kunt ook met de fiets of benenwagen naar het station. Met de benenwagen zult u nooit te maken krijgen met prijsverhogingen.
Verder zult u toch de realiteit onder ogen moeten zien. Prijsverhogingen komen wel vaker voor en niet alleen in het Openbaar Vervoer.
-
Nieuwe Nike's of Pirelli's zijn €95,- alleen bekappen €30,-scontra schreef:Nooit bij de schoenmaker of de schoenenwinkel geweest voor nieuw hoefbeslag. )breien schreef:Nerja22. U kunt ook met de fiets of benenwagen naar het station. Met de benenwagen zult u nooit te maken krijgen met prijsverhogingen.
Ja Scontra, het zijn moderne tijden. Ik werk van 10.00 tot 18.30 uur, niet iedereen is ambtenaar.scontra schreef: U moet werken en reist daarvoor in de daluren, geef mij ook zo'n baan,