LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
Tot mijn verbazing ontving ik van Tom Tom per e-mail een aanbod om mijn TT One XL HD Traffic in te ruilen voor een TT XL Live IQ. Dit i.v.m. het niet meer leverbaar zijn van kaartmateriaal voor mijn type TT.
Mijn verbazing richt zich op de volgende zaken:
- sedert oktober 2008 (slechts 9 maanden geleden !) ben ik het bezit van mijn TT One XL HD Traffic en nu wordt mij gemeld dat er geen kaarten meer worden geleverd;
- onlangs ontving ik diverse e-mails om, met het oog op de vakantieperiode tot aanschaf van kaartmateriaal voor mijn TT One XL HD Traffic over te gaan;
- Tom Tom gaat uit van een verkoopprijs van €249,- terwijl de TT XL Live IQ op wehkamp.nl voor € 194,- te koop is;
- voor de prijs van een kaart, zijnde € 79,- doet Tom Tom mij het nieuwe apparaat "kado" zoals ze zelf zegt.
Ik vind dit geen soort van service en ben van mening dat Tom Tom de kopers van een TT One HD Traffic in de kou laat staan en het aanbod geen aanbod is. Van Tom Tom ontving ik een nietszeggende reactie op mijn klacht.
Mijn verbazing richt zich op de volgende zaken:
- sedert oktober 2008 (slechts 9 maanden geleden !) ben ik het bezit van mijn TT One XL HD Traffic en nu wordt mij gemeld dat er geen kaarten meer worden geleverd;
- onlangs ontving ik diverse e-mails om, met het oog op de vakantieperiode tot aanschaf van kaartmateriaal voor mijn TT One XL HD Traffic over te gaan;
- Tom Tom gaat uit van een verkoopprijs van €249,- terwijl de TT XL Live IQ op wehkamp.nl voor € 194,- te koop is;
- voor de prijs van een kaart, zijnde € 79,- doet Tom Tom mij het nieuwe apparaat "kado" zoals ze zelf zegt.
Ik vind dit geen soort van service en ben van mening dat Tom Tom de kopers van een TT One HD Traffic in de kou laat staan en het aanbod geen aanbod is. Van Tom Tom ontving ik een nietszeggende reactie op mijn klacht.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
je hebt dus gewoon een verouderd type gekocht en das pech hebben
dat is te voorkomen door je te orienteren bij de kieskeurigsite bijv
dat is te voorkomen door je te orienteren bij de kieskeurigsite bijv
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
Hmja, pech hebben of niet, ik denk dat dit de manier is van TomTom om dit produkt, met een relatief zwak processortje, te "lozen".
Ik heb ook zo'n ding juist omdat die een lekker simpel traffic abonnement heeft (ben toch 99% van mijn tijd in nederland); deze loopt nog in de gratis tijd (de mijne is van december)
Als ik strikt alle plussen en minnen bij elkaar optel dan vind ik het dit aanbod niet waard. Feit is en blijft dat ik €79 betaal voor nagenoeg exact hetzelfde als wat ik al heb, inclusief een abonnement wat ongeveer even lang blijft lopen maar daarna _duurder_ wordt om te verlengen.
Die rijstrookaanwijzingen boeien me niet, ik woon in de randstad en wil weten waar de files staan.
Niet op ingaan dus.
Het enige wat mij nu wel zorgen baart: gaan ze dan, na afloop van dit aanbod, straks ook de traffic services voor dit model stopzetten?
Ik heb ook zo'n ding juist omdat die een lekker simpel traffic abonnement heeft (ben toch 99% van mijn tijd in nederland); deze loopt nog in de gratis tijd (de mijne is van december)
Als ik strikt alle plussen en minnen bij elkaar optel dan vind ik het dit aanbod niet waard. Feit is en blijft dat ik €79 betaal voor nagenoeg exact hetzelfde als wat ik al heb, inclusief een abonnement wat ongeveer even lang blijft lopen maar daarna _duurder_ wordt om te verlengen.
Die rijstrookaanwijzingen boeien me niet, ik woon in de randstad en wil weten waar de files staan.
Niet op ingaan dus.
Het enige wat mij nu wel zorgen baart: gaan ze dan, na afloop van dit aanbod, straks ook de traffic services voor dit model stopzetten?
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
hallo
niets geen verouderd type !
ik heb mijn tomtom one xl hd traffic sinds april 2008 en ik krijg hetzelfde 'aanbod'.
mijn hd traffic is nu afgelopen en heb ik nog niet vernieuwd vanwege vakanties nu, je kan het wel verlengen voor 9,95 PER MAAND ipv eerst betalen voor 1 jaar en een veel lagere prijs...
zonder vernieuwen van abonnement hd traffic gaat de tomtom opeens stomme adviezen geven omdat hij uit zichzelf nu zegt dat er overal files staan en me om laat rijden, waar ik normaal 45 minuten over zou doen op een zondag bijv zegt hij dat ik moet omrijden vanwege de ingebouwde files en zou ik meer dan 2 keer zoveel tijd kwijt zijn. dit standaard file-gedrag van de tomtom is niet te veranderen omdat het knopje vermijd files ook niet geactiveert is. bovendien gaat hij stomme routes aangeven, gisteren werden we over een hobbelpaadje heen geleid waar je u tegen zegt, ik mag blij zijn dat mijn auto het gehouden heeft, maar al deze rare dingen gaat de tomtom nu doen.
volgens mij programmeren ze het expres zo fout zodat je het zo zat wordt en wel in gaat op die 'actie' van hun.
ik vind het eigenlijk absurd dat deze beide dingen gebeuren na 1 jaar gebruik gemaakt te hebben van een apparaat wat normaal zo duur was. bovendien heb ik dan niets meer aan beide kaarten die ik nu kan gebruiken bij een nieuwe versie en bovendien heb ik gewoonweg het geld niet om zelf eerst het nieuwe exemplaar te betalen en dan pas retour te krijgen, dat daar geen rekening mee gehouden wordt ten tijde van de financiele crisis die bijna iedereen heeft vind ik eigenlijk ongehoord ! bovendien vind ik de prijs bizar hoog in vergelijk met wat ik had en krijg...
eigenlijk heb ik nu dus een onbruikbaar apparaat en dat na nog maar net 1 jaar JONG !!!
ik vind het BELACHELIJK dat er na zo'n korte tijd al een apparaat uit de roulatie genomen wordt terwijl ze er zo mee pronkten om te verkopen.
ik heb tomtom net een mail gestuurd met 3 klachten erin mbt bovenstaande want ik vind het schandalig van ze !
vriendelijke groeten ikkenic
niets geen verouderd type !
ik heb mijn tomtom one xl hd traffic sinds april 2008 en ik krijg hetzelfde 'aanbod'.
mijn hd traffic is nu afgelopen en heb ik nog niet vernieuwd vanwege vakanties nu, je kan het wel verlengen voor 9,95 PER MAAND ipv eerst betalen voor 1 jaar en een veel lagere prijs...
zonder vernieuwen van abonnement hd traffic gaat de tomtom opeens stomme adviezen geven omdat hij uit zichzelf nu zegt dat er overal files staan en me om laat rijden, waar ik normaal 45 minuten over zou doen op een zondag bijv zegt hij dat ik moet omrijden vanwege de ingebouwde files en zou ik meer dan 2 keer zoveel tijd kwijt zijn. dit standaard file-gedrag van de tomtom is niet te veranderen omdat het knopje vermijd files ook niet geactiveert is. bovendien gaat hij stomme routes aangeven, gisteren werden we over een hobbelpaadje heen geleid waar je u tegen zegt, ik mag blij zijn dat mijn auto het gehouden heeft, maar al deze rare dingen gaat de tomtom nu doen.
volgens mij programmeren ze het expres zo fout zodat je het zo zat wordt en wel in gaat op die 'actie' van hun.
ik vind het eigenlijk absurd dat deze beide dingen gebeuren na 1 jaar gebruik gemaakt te hebben van een apparaat wat normaal zo duur was. bovendien heb ik dan niets meer aan beide kaarten die ik nu kan gebruiken bij een nieuwe versie en bovendien heb ik gewoonweg het geld niet om zelf eerst het nieuwe exemplaar te betalen en dan pas retour te krijgen, dat daar geen rekening mee gehouden wordt ten tijde van de financiele crisis die bijna iedereen heeft vind ik eigenlijk ongehoord ! bovendien vind ik de prijs bizar hoog in vergelijk met wat ik had en krijg...
eigenlijk heb ik nu dus een onbruikbaar apparaat en dat na nog maar net 1 jaar JONG !!!
ik vind het BELACHELIJK dat er na zo'n korte tijd al een apparaat uit de roulatie genomen wordt terwijl ze er zo mee pronkten om te verkopen.
ik heb tomtom net een mail gestuurd met 3 klachten erin mbt bovenstaande want ik vind het schandalig van ze !
vriendelijke groeten ikkenic
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
dit is wat ik teruggemaild heb gekregen. ik heb natuurlijk de klachtenprocedure aangevraagd ! zouden ze het zo druk hebben met al die klachten die over hetzelfde gaan
--------------------------------------------------------------------
Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wegens een onverwacht grote drukte is TomTom helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Ik hoop op uw begrip in deze situatie.
Wij begrijpen uw reactie volkomen, echter, deze omruilactie is aan alle ONE XL HD klanten gedaan en is niet onderhandelbaar; wij kunnen u geen alternatief aanbod doen.
Indien u het niet mee eens bent, dan kunnen wij u hierover een klachtenprocedure zenden.
Met vriendelijke groet en uiteraard excuses voor enig ongemak.
--------------------------------------------------------------------
Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wegens een onverwacht grote drukte is TomTom helaas niet in de mogelijkheid geweest uw vraag binnen de gewenste tijd te beantwoorden. Ik hoop op uw begrip in deze situatie.
Wij begrijpen uw reactie volkomen, echter, deze omruilactie is aan alle ONE XL HD klanten gedaan en is niet onderhandelbaar; wij kunnen u geen alternatief aanbod doen.
Indien u het niet mee eens bent, dan kunnen wij u hierover een klachtenprocedure zenden.
Met vriendelijke groet en uiteraard excuses voor enig ongemak.
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
ik heb nu het zelfde probleem en ik vind het ook geld klopperij.
ik heb ze gebeld en kreeg uitleg.
ik moest maar een klachten procedure starten ik vind dit echt nergens op slaan.
Ik heb de tom tom vorig jaar augustus gekocht.
wat kunnen we er aan doen?
groetjes wilma
ik heb ze gebeld en kreeg uitleg.
ik moest maar een klachten procedure starten ik vind dit echt nergens op slaan.
Ik heb de tom tom vorig jaar augustus gekocht.
wat kunnen we er aan doen?
groetjes wilma
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
en ik ben het er inderdaad mee eens. heb ook tegen ze gezegt dat we gaan kijken naar een andere navigatie. daar waren ze niet blij mee maar wat moet je dan?
Ze zeggen dat dit niet meer gaat voorkomen. Maar ja dat zeiden ze van deze tom tom ook.
ik vind het echt belachelijk.
wilma
Ze zeggen dat dit niet meer gaat voorkomen. Maar ja dat zeiden ze van deze tom tom ook.
ik vind het echt belachelijk.
wilma
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
wat kunnen we doen..
allemaal mailen naar tomtom zodat je het zwart op wit hebt staan.
allemaal een klachtenprocedure starten.
allemaal tros radar mailen of ze er een item van willen maken.
het is gewoonweg belachelijk ! ik wil hem óf gratis inruilen óf mijn geld terug van de aankoop en een andere kopen want wie garandeert ons dat als we een nieuwe hebben, deze volgend jaar ook niet weer opeens vervangen moet worden ????
mijn vetrouwen in tomtom is foetsie !
ikkenic
allemaal mailen naar tomtom zodat je het zwart op wit hebt staan.
allemaal een klachtenprocedure starten.
allemaal tros radar mailen of ze er een item van willen maken.
het is gewoonweg belachelijk ! ik wil hem óf gratis inruilen óf mijn geld terug van de aankoop en een andere kopen want wie garandeert ons dat als we een nieuwe hebben, deze volgend jaar ook niet weer opeens vervangen moet worden ????
mijn vetrouwen in tomtom is foetsie !
ikkenic
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
ja dat vind ik ook.
Hun zeggen dat er in deze tom tom een kinder ziekte zat en er niet uit te halen is.
Maar het geld krijgen we niet terug en we kunnen hem niet gratis omruilen. toen ik ze net belde zeiden ze dat dit niet meer voor komt maar ja ik geloof ze niet want zeiden ze van deze ook.
ik ben al opzoek naar een nieuwe navigatie systeem maar niet meer van tom tom echt niet.
Hun zeggen dat er in deze tom tom een kinder ziekte zat en er niet uit te halen is.
Maar het geld krijgen we niet terug en we kunnen hem niet gratis omruilen. toen ik ze net belde zeiden ze dat dit niet meer voor komt maar ja ik geloof ze niet want zeiden ze van deze ook.
ik ben al opzoek naar een nieuwe navigatie systeem maar niet meer van tom tom echt niet.
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
Ik kan mij niet voorstellen dat dit een actie is die juridisch kan/mag. Je wordt gedwongen 80 euro te betalen of je blijft achter met een waardeloos apparaat. Mijn bejaarde moeder kocht dit apparaat minder dan een jaar geleden na veel aandringen van de familie.......en nu belt zij mij verbijsterd op "het apparaat is als nieuw en nu moet ik weer bijbetalen voor een apparaat met nieuw service aanbod waar ik niets aan heb?"
Ik ga in ieder geval informatie inwinnen bij een jurist consumentenrecht.
Ik ga in ieder geval informatie inwinnen bij een jurist consumentenrecht.
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
ja dat is ook wat ja.
laat het ons in ieder geval weten hoe het afloopt.
ik hoop dat radar dit gaat uitzenden.
ik ga niet in op hun aan bod jij wel?
gr wilma
laat het ons in ieder geval weten hoe het afloopt.
ik hoop dat radar dit gaat uitzenden.
ik ga niet in op hun aan bod jij wel?
gr wilma
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
Ik ga er vanuit dat TT dit niet mag doen en ik (mijn moeder) juridisch in het gelijk word gesteld.
Bij de aankoop van zo'n apparaat mag je ervan uit gaan dat je er lange tijd volledig gebruik van kan maken. Als dat niet zo is dan blijft men in gebreke.
Mijn broer woont buiten europa en heeft voor bezoekjes aan europa een navigatiesysteem van een ander merk. Al jaren lang koopt hij dan even een update van bepaalde karten en is dan weer klaar.
Daarnaast vraag ik mij af wat TT eigenlijk gaat doen met deze 'oude' apparaten......ik denk updaten en weer te koop zetten.
Bij de aankoop van zo'n apparaat mag je ervan uit gaan dat je er lange tijd volledig gebruik van kan maken. Als dat niet zo is dan blijft men in gebreke.
Mijn broer woont buiten europa en heeft voor bezoekjes aan europa een navigatiesysteem van een ander merk. Al jaren lang koopt hij dan even een update van bepaalde karten en is dan weer klaar.
Daarnaast vraag ik mij af wat TT eigenlijk gaat doen met deze 'oude' apparaten......ik denk updaten en weer te koop zetten.
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
ik zou het ook niet weten wat ze er mee gaan doen.
Het is inderdaad alle maal vreemd wat ze vertellen.
tt zegt tegen mij dat er een kinderziekte in zit. En als dat idd er in zit moeten ze het volgens mij het helemaal vergoeden. Maar ja dat doen ze toch niet
Als je informatie heb meot je het maar laten weten
gr wilma
Het is inderdaad alle maal vreemd wat ze vertellen.
tt zegt tegen mij dat er een kinderziekte in zit. En als dat idd er in zit moeten ze het volgens mij het helemaal vergoeden. Maar ja dat doen ze toch niet
Als je informatie heb meot je het maar laten weten
gr wilma
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
Dat over die kinderziektes.....dat heb je op 'papier' staan......in een e-mail?
In ieder geval gaan normale bedrijven niet zo met hun klanten om. Een kul verhaal verkopen als "kado".
In ieder geval gaan normale bedrijven niet zo met hun klanten om. Een kul verhaal verkopen als "kado".
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
nee, dat hebben ze telefonisch gezegd. maar als het goed is moeten ze het opgenomen hebben.
en inderdaad het is een kul verhaal en ik hoop echt dat ze het gaan uitzenden dus hoe meer emails bij radar binnen komen hoe beter het is.
en inderdaad het is een kul verhaal en ik hoop echt dat ze het gaan uitzenden dus hoe meer emails bij radar binnen komen hoe beter het is.
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
Dat soort van gesprekken worden normaliter niet opgenomen. Of men moet het hebben aangegeven? En dan wordt men ingeprent weinig te zeggen.......
Persoonlijk denk ik dat het 'aanbod' al voldoende is. Ik kreeg het doorgestuurd en mijn eerste gedachte was dat het niet klopt.
Ik ga er verder achter aan. Ik hoop dat Radar dat ook doet. Dit krijgt een staartje.[/url]
Persoonlijk denk ik dat het 'aanbod' al voldoende is. Ik kreeg het doorgestuurd en mijn eerste gedachte was dat het niet klopt.
Ik ga er verder achter aan. Ik hoop dat Radar dat ook doet. Dit krijgt een staartje.[/url]
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
ja het is aangegeven voor dat het gesprek begon.
en inderdaad hopen dat radar het ook doet.
het is allemaal erg vreemd van tt.
en inderdaad hopen dat radar het ook doet.
het is allemaal erg vreemd van tt.
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
Ik zou als ik jou was dat gesprek opvragen. Dat lijkt mij belangrijk......als men toegeeft dat er iets mis is met dit apparaat.
Refurbished worden one XL's in de US aangeboden trouwens......
Refurbished worden one XL's in de US aangeboden trouwens......
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
deze tt of die nieuwere?
ik ga het proberen opte vragen. Als je hem dan krijgt:( zal wel weer met smoesjes komen dat het gewist is enz....
gr
ik ga het proberen opte vragen. Als je hem dan krijgt:( zal wel weer met smoesjes komen dat het gewist is enz....
gr
Re: Tom Tom One XL HD Traffic inruilactie
Volgens mij gewoon deze TT.....ze zijn tweedehands. Men biedt ze ook aan in andere landen.
Blijkbaar vraagt men dus producten met een foutje terug.......zet er nieuwe software op en verkoopt ze weer. Daarnaast houdt men de klant hier een kul verhaal voor. Want waarom zou men géén kaart updates kunnen geven voor dit apparaat?
Blijkbaar is het volgende het geval. Men is erachter gekomen dat er iets mis is met dit apparaat. Dan kun je al je klanten aanschrijven, het product laten terugsturen, nieuwe software erop zetten en de TT weer retourneren naar de klant.........maar die is daar natuurlijk niet blij mee. 1 a 2 weken zonder TT......dat zorgt niet voor blije klanten. Dus men bedacht deze manier. Doe net alsof je de klant een cadeau geeft! Je splits hen een nieuw apparaat met meer mogelijkheden (waar voor betaald moet worden....content...) in de maag. Je haalt de 'oude' apparaten terug en verkoopt deze weer. Goed bedacht. Ik ben alleen verbaasd dat er redelijk veel mensen zijn (zie andere fora) die met open ogen trappen in dit verhaal.
Blijkbaar vraagt men dus producten met een foutje terug.......zet er nieuwe software op en verkoopt ze weer. Daarnaast houdt men de klant hier een kul verhaal voor. Want waarom zou men géén kaart updates kunnen geven voor dit apparaat?
Blijkbaar is het volgende het geval. Men is erachter gekomen dat er iets mis is met dit apparaat. Dan kun je al je klanten aanschrijven, het product laten terugsturen, nieuwe software erop zetten en de TT weer retourneren naar de klant.........maar die is daar natuurlijk niet blij mee. 1 a 2 weken zonder TT......dat zorgt niet voor blije klanten. Dus men bedacht deze manier. Doe net alsof je de klant een cadeau geeft! Je splits hen een nieuw apparaat met meer mogelijkheden (waar voor betaald moet worden....content...) in de maag. Je haalt de 'oude' apparaten terug en verkoopt deze weer. Goed bedacht. Ik ben alleen verbaasd dat er redelijk veel mensen zijn (zie andere fora) die met open ogen trappen in dit verhaal.