Ben sinds 1.5 jaar gebruiker van Tomtom live services, als opvolger voor de HD traffic. Vanaf de start heb ik ervaren dat het soms lang duurt voor de file informatie doorkomt (15-30 minuten is geen uitzondering). Meestal als ik er midden in sta. Meermalen met Tomtom gebeld, en daar geld ook een wachttijd van soms 25 minuten. Geeft niet, ik sta dan toch in de file .
Uiteindelijk mocht het apparaat retour, en zou ik een nieuwe krijgen. Bleek achteraf overigens niet nieuw maar refurbished te zijn. En wederom problemen met de live services, met als hoogtepunt een reis van 1 uur, waarbij ik vlak voor aankomst de file info doorkreeg, als een soort bevestiging zeg maar.....
Tomtom weer gebeld, er werd gekeken naar een duurzame oplossing... en uiteindelijk kan ik het device weer opsturen.....
Kortom, na 1,5 jaar nog steeds problemen, dit is echt mijn laatste Tomtom aanschaf!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tomtom live services werken niet goed
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 jun 2012 17:53
Re: Tomtom live services werken niet goed
Heb je wel goede dekking zodat de TomTom de informatie kan ontvangen? Als je een zonwerende ruit hebt (met een metaalfolie) kan dat de ontvangst belemmeren.
Re: Tomtom live services werken niet goed
Heb het vermoeden dat mijn probleem ongeveer hetzelfde is, heb iets meer research gepleegd over wanneer het nu precies misgaat.
Collega's en vrienden en ikzelf ervaren dezelfde problemen, ook met gloed nieuwe apparaten.
Een geel uitroepteken in de verkeersinfo balk/verdwijnende verkeersinfo balk. Het probleem lijkt te onstaan tijdens het roamen van zendmast naar zendmast. Bij mij is het vaak voorspelbaar waar het misgaat. Als je doorklikt op de TomTom is de melding is doorgaans "Er is een fout opgetreden op de TomTom server. Probeer het opnieuw" zelfs al werkt de verbinding ok voor local search. Kortom de verbinding is er dus, local search werkt, alleen het verkeersinfo deel werkt niet.
Resetten lost soms tijdelijk het probleem op, maar naar enkele Km's toch vaak weer hetzelfde problemen. (vandaar verdenking roaming)
Ik betaal HD Live prepaid en heb het gevoel dat ik hier absoluut geen waar voor mijn geld krijg.
Tom tom geeft aan dat mijn apparaat "Legacy" is, en hardware matig defect (6 jaar oud/2008 nieuw aangeschaft) en hier sowieso geen support meer op krijg, niet telefonisch, via email en niet schriftelijk.
Aangezien ik een technisch achtergrond heb, bestrijd ik dat er een hardware defect zou zijn. Op een lucky day werkt het soms de gehele dag, en dan is het ook heel toevallig dat mijn collega's die dag ook een lucky day hebben (ja het probleem frustreert niet alleen bij mij)
Wat nu te doen? HD live wil ik eigenlijk gewoon omdat ik het concept ok vind. Alleen de data verbinding via smartphone vind ik geen oplossing, omdat ik de roaming data niet wil betalen. En als TomTom app op mijn smartphone nemen de frustraties alleen maar toe, zie playstore voor comments op het product.
Collega's en vrienden en ikzelf ervaren dezelfde problemen, ook met gloed nieuwe apparaten.
Een geel uitroepteken in de verkeersinfo balk/verdwijnende verkeersinfo balk. Het probleem lijkt te onstaan tijdens het roamen van zendmast naar zendmast. Bij mij is het vaak voorspelbaar waar het misgaat. Als je doorklikt op de TomTom is de melding is doorgaans "Er is een fout opgetreden op de TomTom server. Probeer het opnieuw" zelfs al werkt de verbinding ok voor local search. Kortom de verbinding is er dus, local search werkt, alleen het verkeersinfo deel werkt niet.
Resetten lost soms tijdelijk het probleem op, maar naar enkele Km's toch vaak weer hetzelfde problemen. (vandaar verdenking roaming)
Ik betaal HD Live prepaid en heb het gevoel dat ik hier absoluut geen waar voor mijn geld krijg.
Tom tom geeft aan dat mijn apparaat "Legacy" is, en hardware matig defect (6 jaar oud/2008 nieuw aangeschaft) en hier sowieso geen support meer op krijg, niet telefonisch, via email en niet schriftelijk.
Aangezien ik een technisch achtergrond heb, bestrijd ik dat er een hardware defect zou zijn. Op een lucky day werkt het soms de gehele dag, en dan is het ook heel toevallig dat mijn collega's die dag ook een lucky day hebben (ja het probleem frustreert niet alleen bij mij)
Wat nu te doen? HD live wil ik eigenlijk gewoon omdat ik het concept ok vind. Alleen de data verbinding via smartphone vind ik geen oplossing, omdat ik de roaming data niet wil betalen. En als TomTom app op mijn smartphone nemen de frustraties alleen maar toe, zie playstore voor comments op het product.