LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Andere onderwerpen over auto en vervoer
swforlife
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2015 18:29

Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door swforlife »

Hey allemaal,

Zo juist een boete ontvangen van 111 euro bij beter bekijken blijkt dit niet alleen vanwege te hard rijden maar ook vanwege te hard rijden bij wegwerkzaamheden. Ik kan me echter niet herinneren dat er op dat moment wegwerkzaamheden waren en bij het kijken op bijvoorbeeld van A naar Beter.nl blijkt ook dat er geen werkzaamheden waren op dat moment. Is er een andere manier om dit te controleren en om te bekijken wat de maximumsnelheid normaal gesproken was ? Het gaat om de A59 bij HMP 113.0 en 113.4B (Op de TO?). De overtreding vond plaats op 23-11-2014 en ik was op weg van Oosterhout naar Overloon.

Mocht inderdaad blijken dat er geen werkzaamheden zijn wat is dan de beste manier om bezwaar te maken?

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

(hier de link naar de A naar Beter pagina) http://www.vananaarbeter.nl/werkzaamhed ... KgpWSuG-js

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Of er op dat moment werkzaamheden werden uitgevoerd is niet van belang. Bij werkzaamheden staan er borden met de maximum snelheid, en daar dient u zich aan te houden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door puma73 »

swforlife schreef:Hey allemaal,

Zo juist een boete ontvangen van 111 euro bij beter bekijken blijkt dit niet alleen vanwege te hard rijden maar ook vanwege te hard rijden bij wegwerkzaamheden. Ik kan me echter niet herinneren dat er op dat moment wegwerkzaamheden waren en bij het kijken op bijvoorbeeld van A naar Beter.nl blijkt ook dat er geen werkzaamheden waren op dat moment. Is er een andere manier om dit te controleren en om te bekijken wat de maximumsnelheid normaal gesproken was ? Het gaat om de A59 bij HMP 113.0 en 113.4B (Op de TO?). De overtreding vond plaats op 23-11-2014 en ik was op weg van Oosterhout naar Overloon.

Mocht inderdaad blijken dat er geen werkzaamheden zijn wat is dan de beste manier om bezwaar te maken?

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

(hier de link naar de A naar Beter pagina) http://www.vananaarbeter.nl/werkzaamhed ... KgpWSuG-js
Er wordt daar gewerkt aan de A59/N261 ombouw. Daar zijn vrijwel continue wegwerkzaamheden bezig. In beroep gaan heeft weinig zin omdat zoals ook al door jantje7 is opgemerkt dat er borden staan met een maximum snelheid en het niet van belang is of er wel of niet wordt gewerkt.

Maar het staat natuurlijk vrij om in beroep te gaan. Echter wanneer het beroep wordt afgewezen heeft u wel kans dat de boete hoger uitvalt.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door olaf79 »

Hoezo zou de boete hoger uitvallen bij beroep? Wordt er dan opeens een overtreding bij verzonnen of zo?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door tenormin »

@swforlife, het juiste antwoord is van jantje7. Meer dan genoegzaam bekend, ook al is er niemand aan het werk, die borden staan er en moet de snelheid aangepast worden. Tientallen malen behandeld en gehoord in Wegmisbruikers, verteld door Koos Spee. Ten overvloede: hij vertelde ook dat het frustrerend kan werken maar dat men, vooral in het donker, niet kan zien of de weg, door de werkzaamheden, niet van een laag asfalt is voorzien, wat situaties dus gevaarlijk maken, ook al word er niet gewerkt.

swforlife
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2015 18:29

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door swforlife »

Ik begrijp dat als de borden er staan, men zich aan de snelheid dient te houden. Maar er moet wel een reden zijn dat de snelheid verlaagt wordt. Of dat nu door een ongeluk, file, (incl aankomende of net afgeronde) werkzaamheden komt. Echter waren/zijn er in dit geval over een tijdspanne van ruim een maand geen werkzaamheden gepland/uitgevoerd.

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Niet belangrijk, want er stonden wel borden, dus snelheids beperking, en overtreden, en bonnetje.
Berust er nu maar in, de volgende keer kijkt u beter uit. (Eigen ervaring)
Laatst gewijzigd door F.van Holten op 07 jan 2015 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

swforlife schreef:Ik begrijp dat als de borden er staan, men zich aan de snelheid dient te houden. Maar er moet wel een reden zijn dat de snelheid verlaagt wordt. Of dat nu door een ongeluk, file, (incl aankomende of net afgeronde) werkzaamheden komt. Echter waren/zijn er in dit geval over een tijdspanne van ruim een maand geen werkzaamheden gepland/uitgevoerd.

Die reden zal er vast zijn of zijn geweest. Maar schrijf een bezwaarschrift, kan ook via digiid. eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd naar de uitslag, vindt dit wel een interessante.

Kom ook vaak genoeg tegen dat snelheden worden verlaagd wegens werkzaamheden en geen hond te zien of machines oid.

En je hoeft niet de bang te zijn dat als wordt afgewezen dat het bedrag omhoog gaat, klinklare onzin.
Bezwaarschrift is een wettelijk recht wat je hebt.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door puma73 »

swforlife schreef:Ik begrijp dat als de borden er staan, men zich aan de snelheid dient te houden. Maar er moet wel een reden zijn dat de snelheid verlaagt wordt. Of dat nu door een ongeluk, file, (incl aankomende of net afgeronde) werkzaamheden komt. Echter waren/zijn er in dit geval over een tijdspanne van ruim een maand geen werkzaamheden gepland/uitgevoerd.

http://www.n261nonstop.nl/planning-n261 ... tplanning/

Lees en u ziet dat er regelmatig werkzaamheden zijn gepland. Bovendien zijn het werkzaamheden over een heel tijdvak en heeft de wegbeheerder gewoon snelheidsbeperkingen ingesteld/laten instellen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door berndv »

Teunbosseman schreef: Kom ook vaak genoeg tegen dat snelheden worden verlaagd wegens werkzaamheden en geen hond te zien of machines oid.
Klopt. Er is wel ooit sprake geweest van gevarieerde snelheden. 70 bij actieve werkzaamheden en 90 als er niet gewerkt wordt. Op sommige delen met matrix borden gebeurt dit wel.

Als er niet actief gewerkt wordt zijn er wel vaak tijdelijke belijningen en afwijkende borden of een verandering in rijstroken. Dat er bij een tijdelijke wijziging in verkeerssituatie een snelheidsbeperking geldt vind ik wel terecht. Men is dan in theorie meer bezig met het verkeer.

Als er helemaal niets anders is dan anders, vraag ik mij af hoe de snelheid hier aangegeven heeft gestaan en of er verder nog tekenen van wijzigingen waren zoals gele strepen op de weg of andere zaken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door GJvdZ »

swforlife schreef:Ik begrijp dat als de borden er staan, men zich aan de snelheid dient te houden. Maar er moet wel een reden zijn dat de snelheid verlaagt wordt. Of dat nu door een ongeluk, file, (incl aankomende of net afgeronde) werkzaamheden komt. Echter waren/zijn er in dit geval over een tijdspanne van ruim een maand geen werkzaamheden gepland/uitgevoerd.
Ik begrijp dat je 24 uur per dag de weg in de gaten hebt gehouden.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door Dirkie »

swforlife schreef:Ik begrijp dat als de borden er staan, men zich aan de snelheid dient te houden. Maar er moet wel een reden zijn dat de snelheid verlaagt wordt. Of dat nu door een ongeluk, file, (incl aankomende of net afgeronde) werkzaamheden komt. Echter waren/zijn er in dit geval over een tijdspanne van ruim een maand geen werkzaamheden gepland/uitgevoerd.
De reden dat de snelheid verlaagt wordt doet niet ter zake. Als er vaste borden met een verlaagde snelheid staan dan is dat dus de maximum snelheid. Zou leuk worden als iedereen een eigen interpretatie zou gaan geven. Dat zou kunnen betekenen, dat als ik midden in de nacht op een lege snelweg rijd zonder enig verkeer met goed weer ik rustig 200 km/u zou kunnen rijden, omdat ik onder die omstandigheden geen reden zie voor een snelheidsverlaging.
En de beste manier om bezwaar te maken kunt U lezen op de boete zelf volgens mij :mrgreen:

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door eleven »

Nachts om drie uur, stoplicht op rood, maar geen verkeer.
Waarom zou je dan moeten stoppen!
Verkeersborden zijn gewoon om op te volgen, of er werkzaamheden of niet zijn, maakt niets uit, of heb je bij het maken van het rijbewijs iets anders geleerd. :shock:

stofzuigertje

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 werkdag;

Wegens file materiaal 2 uren te laat.

Iedereen heeft recht op 30 minuten pauze en daarna hoosbui... dus extra lang...

En niet elk werk kun je op natte doorweekte ondergrond doen dus hoeveel hebben we die dag gedaan?

U ziet niets, maar dat kan toevallig...


Verder vaak op verschillende plekken en als je een groep in begin laat werken, geven ze gas en word het voor de groep die achteraan werkte extra gevaarlijk.

Bovendien kunnen voor langdurige werken wel eens mensen weggehaald worden voor spoedklus...
Even een brandgat elders asfalteren op autoweg en dan is ook alles verdwenen....

Verder nog vaak diverse onderaannemers die soms gelijk en soms niemand aanwezig die binnen bepaalde tijd dingen moeten doen.
Als je op voor loopt mag je weg, als achter ga je langer door dus voor burgers lastig te beoordelen of er iets gebeurde...

Ik doe dit werk niet maar dit hoorde ik van wegwerkers op verjaardagen...
Ook is de weg vaak smaller wegens de Rood/Witte borden dus ook daarom vaak al langzamer!
En wat denk je van soms modder op de weg?

Er is en gebeurde vaak meer dan je denkt en borden zijn borden en dus is boete terecht....

swforlife
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2015 18:29

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door swforlife »

Ik heb het gevoel dat ik niet helemaal begrepen word. Het gaat er hier om dat er geen borden stonden en er (ter bevestiging van dit feit) op verschillende sites aangegeven word dat die er ook niet waren. Ook op de pagina die in een van de reacties vermeld wordt staat niks.over werkzaamheden op mijn traject.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat te hard rijden niet mag zeker niet bij werkzaamheden ook als er alleen maar borden staan. Echter stonden die hier niet nog was er sprake van werkzaamheden.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door eleven »

swforlife schreef:Ik heb het gevoel dat ik niet helemaal begrepen word. Het gaat er hier om dat er geen borden stonden en er (ter bevestiging van dit feit) op verschillende sites aangegeven word dat die er ook niet waren. Ook op de pagina die in een van de reacties vermeld wordt staat niks.over werkzaamheden op mijn traject.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat te hard rijden niet mag zeker niet bij werkzaamheden ook als er alleen maar borden staan. Echter stonden die hier niet nog was er sprake van werkzaamheden.

Hier schrijf je wel, dit:
Ik kan me echter niet herinneren dat er op dat moment wegwerkzaamheden waren en bij het kijken op bijvoorbeeld van A naar Beter.nl blijkt ook dat er geen werkzaamheden waren op dat moment.
Misschien zijn de werkzaamheden helemaal niet op de website vermeld.
Ik denk dat het een service is, maar geen must, om werkzaamheden te vermelden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door puma73 »

eleven schreef:
swforlife schreef:Ik heb het gevoel dat ik niet helemaal begrepen word. Het gaat er hier om dat er geen borden stonden en er (ter bevestiging van dit feit) op verschillende sites aangegeven word dat die er ook niet waren. Ook op de pagina die in een van de reacties vermeld wordt staat niks.over werkzaamheden op mijn traject.

Het spreekt natuurlijk voor zich dat te hard rijden niet mag zeker niet bij werkzaamheden ook als er alleen maar borden staan. Echter stonden die hier niet nog was er sprake van werkzaamheden.

Hier schrijf je wel, dit:
Ik kan me echter niet herinneren dat er op dat moment wegwerkzaamheden waren en bij het kijken op bijvoorbeeld van A naar Beter.nl blijkt ook dat er geen werkzaamheden waren op dat moment.
Misschien zijn de werkzaamheden helemaal niet op de website vermeld.
Ik denk dat het een service is, maar geen must, om werkzaamheden te vermelden.
IK heb al eerder aangegeven dat er vrijwel continue wegwerkzaamheden zijn i.v.m. de ombouw van de aansluiting A59 en de N261. Dus er is continue een snelheidsverlaging van kracht. Zowel on de A59 in beide richtingen en de N 261 in beide richtingen. De werkzaamheden duren zeker nog tot einde 2015.

Dus TS heeft denk ik een volkomen terechte boete gehad.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door sjohie »

Niet alle werkzaamheden staan op van vanAnaarBeter.nl, bijvoorbeeld onderhoud wordt daar niet op gemeld. Dar daar niks op staat, zegt dus niet alles. Daarnaast zijn er bij veel werkzaamheden wachttijden in het spel, zo moet een cunet eerst zetten na aanleg, en zal je tijdens die periode dus geen daadwerkelijk werk verricht zien worden. Ook is het afzetten zelf een hachelijke bezigheid, waardoor er soms voor gekozen wordt om afzettingen tussen 2 klussen te laten staan, dus ook als er even een paar weken geen werk uitgevoerd wordt. En zolang dat alles er staat, gelden de aangepaste regels.

Dat jij je niet kan herinneren dat er gewerkt werd is geen argument waarmee je een beroep gaat winnen, net zoals het niet vermeld zijn op vanAnaarBeter.nl waar je elke keer op terugkomt. Lees hun disclaimer maar eens..

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door F.van Holten »

TS
Stop met deze flauwekul, u kunt zich niets herinneren, maar plotseling staan er geen borden, terwijl u dit nooit geweten heeft, of herinneren kan
Betaal de boete, en kijk volgende keer beter uit, of begin een rechtzaak.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Verkeersboete Wegwerkzaamheden zonder wegwerkzaamheden

Ongelezen bericht door tenormin »

F.van Holten schreef:TS
Stop met deze flauwekul, u kunt zich niets herinneren, maar plotseling staan er geen borden, terwijl u dit nooit geweten heeft, of herinneren kan
Betaal de boete, en kijk volgende keer beter uit, of begin een rechtzaak.
Lijkt me een goed idee; met de daarbij behorende kosten zal het waarschijnlijk beter doordringen wat al dan niet toegestaan is.

Gesloten