LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlichting Peugeot 207

Andere onderwerpen over auto en vervoer
logeman

Verlichting Peugeot 207

Ongelezen bericht door logeman »

Ik heb een Peugeot 207 outdoor van bijna drie jaar. Deze heb ik nieuw gekocht. Ik heb binnen deze drie jaar om de 15.000 Km mijn voorlampen moeten vervangen. Dit is een hoge frequentie. Echter een bijkomend probleem is dat je als leek volgens de verkeerswet zelf je lampen moet kunnen verwisselen. Dit is bijna een onbegonnen zaak omdat alles bij de motor compact is. Bij het verwisselen van een lamp ben ik een lampen klemveer verloren. Deze viel precies in een gedeelte waar je niet bij kan(tenzij je de motor eruit haalt) . Bij de Peugeot dealer heb om een nieuwe lamp klemveer gevraagd. Dit was niet mogelijk omdat de hele lampenunit moest worden vervangen a € 280,-. De productiekosten van een klemveer is ongeveer €0,10. Ik heb bij een Hyundai Getz een voorlamp vervangen en daar was een zee van ruimte dus het kan wel. Is er iemand die dezelfde ervaring heeft als ik?

riddert

Re: Verlichting Peugeot 207

Ongelezen bericht door riddert »

waarom niet even bij de garage langsgereden? Dan zit het lampje er in een paar minuten in, en als er delen weggehaald moeten worden omdat je anders niet bij de lampunit kunt, dan weet je tenminste zeker dat dit goed gebeurd.

En ja, vrijwel alle nieuwe auto's hebben moeilijk toegankelijke verlichtingsunits.

En weggevallen boutjes/moeren/veertjes haal je weer tevoorschijn met een telescopische 'antenne', met een magneetje aan de punt.

logeman

Ongelezen bericht door logeman »

Volgens de verkeerswet ben je verplicht om als bestuurder zelf je lamp te kunnen vervangen in verband met verkeersveiligheid en niet eerst langs een garage te rijden. Dit moet dus in het donker langs de snelweg kunnen gebeuren. In mijn optiek lukt dit de gemiddelde bestuurder niet met dit ontwerp.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

klopt, dat gaat in veel gevallen niet meer, langs de kant van de weg je lamp vervangen.

Ik zou me er niet te druk om maken.

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

1.) Peugeot vreet koplampjes. Fabriekskwaaltje. Ik weet er alles van. Het heeft dacht ik met een té hoge spanning te maken. 5 a 6 reserve koplampen heb ik meestal wel aan boord. Uiteraard gekocht bij een automaterialenzaak en niet bij een tankstation. :wink:
2.) Politie is op de hoogte van het steeds moeilijker zelf kunnen vervangen van de lampjes. Bij enkele auto's moet zelfs een voorwiel eerst gedemonteerd worden om er bij te kunnen.
Nog niet zo lang geleden heb ik ergens gelezen dat de politie begrip had voor de problemen en er coulant mee om zou gaan.
Maarja, de ene diender is de andere nog niet.
Je kunt er best één treffen, die de avond ervoor toevallig een keertje niet mocht, en heel chagrijnig toch een bekeuring uitschrijft.
Google anders eens naar het bericht en leg 'm in het dashboardkastje, naast je voorraad reservelampjes.
3). Dat veertje is waarschijnlijk wel weer op te vissen met een magneet of grijpertje aan een flexibele veer. Zulke attributen liggen vaak bij de bouwmarkt in de euro- of knakenbak. En anders maar even langs 'de sloop'.
Sterkte.

jordanvanbergen

Ongelezen bericht door jordanvanbergen »

Ik heb zojuist vandaag precies hetzelfde meegemaakt. Ik haal die borglip los voor het lampje en hij dondert direct de motor in en ik hoor hem vallen op iets plastics of zo waardoor hij dus niet op de grond komt te liggen.

De lamp is vervangen en met wat gepruts doet de lamp het weer maar hij zit natuurlijk nu niet stevig op zijn plaats omdat die borglip mist.

We zullen bij een peugeot garage langs gaan met de vraag hoe dit op te lossen maar als ze echt met de opmerking komen dat de hele lampunit er uit moet vanwege de borglip (zo noemen ze dat dingen in de handleiding) en dat dit dus 280 euro gaat kosten dan word ik ook niet vrolijk.

Zo'n borglip moet een Peugeot garage toch op voorraad hebben zeker als je als particulier niet gewend bent met het feit dat die borglip zo losschiet dat hij in het motorblok dondert? Iemand dit al voor onder de 10 euro voor elkaar gekregen?

Iemand een idee of die borglip (ijzeren klem)

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Tip. Vaak met een klein magneetje aan een touwtje is het klemmetje weer naar boven te halen,zag laatst ook een garagerist zo iets dergelijks gebruiken om een schroefje op te pikken.

gr Henk

Gesloten