LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vervuilde benzine Tinq Ruurlo

Andere onderwerpen over auto en vervoer
johanna48

vervuilde benzine Tinq Ruurlo

Ongelezen bericht door johanna48 »

Met Kerst getankt bij Tinq Ruurlo. Auto begon na 500 mtr. te schudden en hield er na 3 km mee op. Afgesleept en 27 dec. bij garage benzine er uit en er bleken 2 soorten vloeistof in de tank te zitten. Nieuwe brandstofpomp € 341,-- erin en natuurlijk weer een volle tank van 75 liter erin. Flinke schade dus. Tinq wil dit niet vergoeden en beschuldigt ons van eerder verkeerd tanken of ander mankement. Wees dus voorzichtig met het tanken bij een Tinq tankstation want benzine kan verkeerd zijn.

kokka

Re: vervuilde benzine Tinq Ruurlo

Ongelezen bericht door kokka »

Als er twee soorten brandstof in de opslagtank van tinq zou hebben gezeten, dan waren er bosjes mensen gestrand. Heb je toevallig de bon nog van die tankbeurt? zou het kunnen dat je per ongeluk toch de verkeerde slang hebt gepakt?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Inderdaad, als dit structureel een probleem bij Tinq zou zijn dan was het waarschijnlijk al uitgebreid in het nieuws geweest. En mocht het een keer fout gegaan zijn (kan natuurlijk altijd), dan is het nog onzin om Tinq te mijden; die fout kan immers bij ieder pompstation gemaakt worden.

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Tinq wil dit niet vergoeden en beschuldigt ons van eerder verkeerd tanken of ander mankement.
Dit is toch bewijsbaar met het bonnetje, welk benzinesoort, wanneer, hoeveel liter je getankt hebt.

Misschien eerst verkeerd de Diesel slang gebruikt en dan de goede benzine eroverheen getankt?

Want een mengsel van Euro 95 en Super 98 maakt niets uit.

johanna48

Heb het bonnetje nog en heb gewoon zoals altijd euro 95 getankt, dus de juiste brandstof. Tros Radar is ermee bezig, want het klopt gewoon niet. En volgens de garage had een klant het in het verleden ook gehad en de benzine maatschappij heeft toen alle schade vergoed. Tot op heden weigert TInq dit te doen.

eleven

johanna48 schreef:Heb het bonnetje nog en heb gewoon zoals altijd euro 95 getankt, dus de juiste brandstof. Tros Radar is ermee bezig, want het klopt gewoon niet. En volgens de garage had een klant het in het verleden ook gehad en de benzine maatschappij heeft toen alle schade vergoed. Tot op heden weigert TInq dit te doen.
Met wat is Tros Radar bezig?

johanna48

met motorstoring na tanken bij Tinq. Wij werden afgesleept en garage heeft tank en motor helemaal schoongemaakt en nieuwe brandstofpomp erin.

eleven

johanna48 schreef:met motorstoring na tanken bij Tinq. Wij werden afgesleept en garage heeft tank en motor helemaal schoongemaakt en nieuwe brandstofpomp erin.
Dat geval onderzoekt Tros Radar?

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

johanna48 schreef:met motorstoring na tanken bij Tinq. Wij werden afgesleept en garage heeft tank en motor helemaal schoongemaakt en nieuwe brandstofpomp erin.
Met wat is Tros Radar bezig ???

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

heeft de garage een beetje van de brandstof uit je tank bewaard voor analyse?
ik blijf het vreemd vinden dat jij dan de enige ben die die vuile brandstof getankt zou hebben.
het zou natuurlijk ook kunnen dat je brandstofpomp gewoon net op dat moment de geest heeft gegeven.

Yasin93

Ongelezen bericht door Yasin93 »

Wow, ik heb serieus precies hetzelfde gehad.
Bij de Tinq in Wageningen op de Nude getankt en exact dezelfde symptomen gehad. Ik heb gelukkig nog wel wat benzinemix liggen (waarschijnlijk benzine met diesel gemixt), al zal dit meer voor onderzoek dan als bewijsmateriaal opbrengen..
12 juni 2013 heb ik getankt. Tros radar is hier in ieder geval nog mee bezig werd mij bekend gemaakt.
Ik heb flink meer schade opgelopen dan een brandstofpomp, aangezien ik hier mee doorgereden ben. Me garage gaf, toen de symptomen optraden, het advies het tankstation gelijk te benaderen en vragen of er hier een probleem mee is. Dit komt volgens mijn monteur namelijk vaker voor. Door een slaperige chauffeur die diesel vanuit de tankwagen in de verkeerde opslagtank leegt.
Tinq gaf aan dat er niets bekend was en het niet aan hun lag. Uiteindelijk ruim €650,- aan schade gehad..
Er zit dus schot in de zaak!

eleven

Yasin93 schreef:Wow, ik heb serieus precies hetzelfde gehad.
Bij de Tinq in Wageningen op de Nude getankt en exact dezelfde symptomen gehad. Ik heb gelukkig nog wel wat benzinemix liggen (waarschijnlijk benzine met diesel gemixt), al zal dit meer voor onderzoek dan als bewijsmateriaal opbrengen..
12 juni 2013 heb ik getankt. Tros radar is hier in ieder geval nog mee bezig werd mij bekend gemaakt.
Ik heb flink meer schade opgelopen dan een brandstofpomp, aangezien ik hier mee doorgereden ben. Me garage gaf, toen de symptomen optraden, het advies het tankstation gelijk te benaderen en vragen of er hier een probleem mee is. Dit komt volgens mijn monteur namelijk vaker voor. Door een slaperige chauffeur die diesel vanuit de tankwagen in de verkeerde opslagtank leegt.
Tinq gaf aan dat er niets bekend was en het niet aan hun lag. Uiteindelijk ruim €650,- aan schade gehad..
Er zit dus schot in de zaak!
Wie heeft jouw dan geïnformeerd, dat Tos er mee bezig is?

pima

Ongelezen bericht door pima »

Wie heeft en hoe is er geconstateerd, dat er twee soorten vloeistof in de tank zaten? Of heb je de tank voordat je hem ging vullen zo goed als leeg gereden, waardoor de drab onder in je tank in de brandstof toevoer is gekomen?

Gesloten