LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekering

Andere onderwerpen over auto en vervoer
HansvanK
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2012 11:01

verzekering

Ongelezen bericht door HansvanK »

In de eerste plaats: ik ontken niet mijn eigen 'schuld' in deze kwestie. Maar, dan toch op een snelle tweede plaats: het is 34 jaar goed gegaan en 2 jaar fout. Wat is het geval? De crisis heeft mij ook persoonlijk geraakt. Kort gezegd: baan kwijt, huis met verlies gekocht, te dure huurwoning; kortom financiële ellende alom. We hebben het over medio 2010 en eind 2011 zat ik met een schuld bij Nuon, bij de huurbaas, en nog zo wat. Ook de jaarpremie autoverzekering was niet betaald. En dat terwijl ik al 34 jaar schadevrij reed en nooit problemen had, tot dan toe. Een 'aardige' assurantieadviseur nam mij toch opnieuw in verzekering, mits ik de jaarpremie bij vooruitbetaling voldeed. Dit gebeurde. Eind 2011 ben ik 'van alles' gaan doen om de financiële orde te herstellen, en dat lukt. Dat betekent: een nieuwe baan. Een bijbaan. Een verhuizing naar een goedkopere woning. Eigenlijk een 'successtorie'. Op één punt na: bij die verhuizing is het misgegaan en is de nota autoverzekering (weer) niet door mij gezien en niet betaald. Slordig, ik had er aan moeten denken een adreswijziging te sturen. Wegens 'wanbetaling' ben ik uit de verzekering gegooid (ontdekte dat pas toen ik een brief en boete van de RWD kreeg!) maar het lukt stomweg niet meer terug in verzekering te komen. Eén maatschappij wordt ik (door independer) naar verwezen die 'wanbetalers' nog wel zouden accepteren (Rialto) maar zij verwijzen mij naar -dezelfde- tussenpersoon en die geven aan het niet te 'kunnen' (of is dat willen) herstellen. Ik KAN betalen. Ik WIL betalen. Ik wil VOORUIT betalen; maar de maatschappijen trekken gewoon het bruggetje op. Alsof ik voor de rest van mijn leven van rechtswege veroordeeld ben geen auto meer te kunnen/mogen verzekeren. Dat kan toch zo niet zijn? Wie heeft hier ervaring mee/ advies in? Welke tussenpersoon durft het nog wél aan met deze 'gewone verpleegkundige' die een tijdelijke financiële dip heeft gehad? Dank voor het meedenken!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: verzekering

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Je kan toch rechtstreeks via de website contact opnemen met Rialto en het online regelen?

HansvanK
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2012 11:01

Re: verzekering

Ongelezen bericht door HansvanK »

Ik zal dat nog eens proberen. Ben een beetje een digitale minkukel maar je moet bepaalde vragen beantwoorden en dan verwijzen ze je naar een bemiddelaar. toch bedankt, ik zal het blijven proberen.

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: verzekering

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Bij welke bank ben je??

Ga daar eens persoonlijk langs, vraag of ze even contact willen opnemen met de afdeling acceptatie van hun eigen verz maatschappij (of degene waar zij al hun polissen onder brengen) leg het uit, zeg ook heel expliciet dat je voor een jaar voorruit wil betalen.

Via internet en telefonisch zul je tegen dichte deuren blijven lopen..De afdeling accepatie van een verz maatschappij kan voor iedereen een uitzondering maken.

Ik zeg niet dat het lukt, maar het is het proberen waard!!

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: verzekering

Ongelezen bericht door pima »

Laat een van je huisgenoten een verzekerng afsluiten! Als die er zijn.

Linoge
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 feb 2012 16:38

Re: verzekering

Ongelezen bericht door Linoge »

pima schreef:Laat een van je huisgenoten een verzekerng afsluiten! Als die er zijn.
Verzekeringen zijn er zat.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: verzekering

Ongelezen bericht door TonGr »

Laat een van je huisgenoten een verzekerng afsluiten! Als die er zijn.
Fantastisch advies :lol:
Dan is het daarna wachten op de eerste flinke schade zodat je failliet bent.

m.vr.gr.
Ton

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: verzekering

Ongelezen bericht door Frantic2 »

pima schreef:Laat een van je huisgenoten een verzekerng afsluiten! Als die er zijn.
Ja, zet een eerlijk mens aan tot fraude..... :twisted:

Inderdaad, heel fijn als de maatschappij daar achter komt op het moment dat je auto total loss is of je huis in de fik staat.....

@ TS, het klopt dat je bij Rialto het hele jaar vooruit moet betalen. Bij alle andere maatschappijen had je deze ellende kunnen voorkomen door een automatische incasso af te geven voor maandbetaling.....

Dat het je 2 keer is overkomen is uiteraard meer dan......*&^*&* maar praat eens met iemand van bv de bank waar je geldzaken lopen, volgens mij heb je dan meer kans op eerherstel dan bij een tussenpersoon. Immers, de bank kan ook je geldzaken inzien en van daaruit de conclusie kunnen trekken dat je het waard bent om te helpen.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: verzekering

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Beste HansvanK,

Je kunt op zoek gaan naar een tussenpersoon bij jou in de buurt of in een naastgelegen woonplaats. Neem telefonisch contact op met meerdere assurantie tussenpersonen, zij kunnen aangeven of zij een samenwerkingsverband hebben met het Rialto. Rialto sluit geen verzekeringen online af maar je kunt wel informatie vinden op hun website: http://www.auto-onverzekerd.nl/Verzeker ... tters.html . Het is wel van belang om te weten dat het Rialto net als andere verzekeraars geen acceptatieplicht heeft.

De tip van Leosjes30 en Frantic2 is inderdaad ook goed. Zoals Frantic2 al aangaf, de bank kan de conclusie trekken dat je “kredietwaardig” bent. Nog een kleine tip die je verder kan helpen: laat de bankmedewerker weten dat je eventueel bereid bent om al je verzekeringen onder te brengen bij de bank.

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat er standaard 2 vragen worden gesteld. 1 van de vragen die je kunt verwachten:

- Is er een verzekeraar/maatschappij die u heeft geweigerd, opgezegd of zijn er bijzondere voorwaarden gesteld? Zal je al met Ja moeten beantwoorden omdat je verzekering is beëindigd in verband met wanbetaling. Hierdoor wordt het al moeilijk om de auto te verzekeren bij een “gewone” verzekeraar Geef tijdens je gesprek bij de bank aan dat je echt bereid bent om de premie jaarlijks te betalen.

De tip van pima is geen aanrader, als je op deze wijze de auto wilt verzekeren is er sprake van fraude, als een verzekeraar er bij toeval of bij schade achterkomt dan is er geen uitkeringsplicht bij een schade en volgt er een royement ( opzegging).


Succes,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
[email protected]
https://www.centraalbeheer.nl

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: verzekering

Ongelezen bericht door GJvdZ »

pima schreef:Laat een van je huisgenoten een verzekerng afsluiten! Als die er zijn.
Dan moet je je daarna ook laten rijden door die huisgenoten....

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: verzekering

Ongelezen bericht door boef530 »

Je kunt bidden en smeken bij een verzekeringsmaatschappij maar als je als wanbetaler te boek staat kun je enkel nog bij Rialto terecht. Zoals eerder al gemeld kan dat enkel via een tussenpersoon geregeld worden. Zorg wel dat je op een stoel zit want als de voorwaarden en de premie bekend worden kan je het nog wel eens zwart voor de ogen worden. De jaarpremie ligt 3x hoger en moet vooruit worden voldaan, soms wordt ook nog een borgsom gevraagd. Een middenklasse auto doet zo 1400 euro per jaar voor enkel een WA dekking.
Bij Centraal beheer hoef je ook niet aan te kloppen, die reageert wel op dit topic maar kan ook niets betekenen.
Wat nog wel eens gedaan wordt is de auto overschrijven op naam van een kennis/familielid en die sluit dan een verzekering af als zijnde tweede auto, gebeurt er niets is er geen haan die er naar kraait maar bij de eerste schade zijn voor beide partijen de rapen gaar.

Gesloten