LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vriendelijk OV personeel

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Brahms

Vriendelijk OV personeel

Ongelezen bericht door Brahms »

Toch wel opvallend in het nieuws de afgelopen dagen een zgn onderzoek naar de vriendelijkheid van personeel in het openbaar vervoer. De conclusie uit het onderzoek is dat het bar slecht is gesteld met de vriendelijkheid van het personeel in bus, tram en trein.
Als toch wel regelmatig gebruiker van het OV deel ik die mening absoluut niet, dus was eigenlijk wel benieuwd wat de lezers van NH hier nu van vonden in hun peiling, zie :

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/212024/NH ... -personeel

En wat blijkt nu, meer dan 80 procent van de invullers van de peiling vind het personeel WEL vriendelijk. Een eerlijk onderzoek zou daar dan op zijn minst aandacht schenken aan zo een afwijkende uitkomst, maar dat past blijkbaar niet in het straatje van NH en de Telegraaf.

Wat vinden wij als Radarlezers van het openbaar vervoer en de klantvriendelijkheid van het personeel ?

En wat vinden wij van dit soort blijkbaar stemmingmakerij in de schrijvende pers ?

hänschen klein

Re: Vriendelijk OV personeel

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zolang maar op de weg/rails blijven: https://www.politie.nl/nieuws/2017/sept ... onden.html

HADES2001

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Ik heb geen problemen met het personeel, maar denk dat menig persoon 1 keer een chagerijnige blik hebben gekregen van een medewerker en meteen word al het personeel gelynched.
Over het algemeen ben ik gewoon tevreden, 1 keer een discussie met een buschauffeur gehad omdat die niet wist dat een bepaalt abo bestond maar goed die ene ervaring gaat niet mijn hele beeld omgooien (omgeving noord-holland)

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik zit dagelijks in het OV. Onvriendelijk personeel komt echt niet vaak voor. Wel kan ik me voorstellen dat als je je als klant in het OV personeel onvriendelijk gedraagd je hetzelfde gedrag terug mag verwachten. Als mijn OV kaart gecontroleerd wordt dat zeg ik altijd goedemorgen/middag/avond tegen de controleur en ik krijg altijd een vriendelijk antwoord terug. Het zelfde geld bij het instappen in een bus.
Zou iedereen eens moeten proberen, scheelt echt wel namelijk (en het is nog eens gratis ook :mrgreen: )

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Ga er maar zitten, als meer dan 80% van de (vriendelijke) reizigers je minachtend voorbij loopt zonder je ook maar één blik waardig te tonen.
De buschauffeur is voor veel reizigers vaak niets meer dan een verlengstuk van de bus en die bus is er alleen maar voor om je (veel te duur) van A naar B te brengen.
Gelukkig zijn er ook de uitzonderingen op de regel en als de buschauffeur die tegenkomt dan schrikt hij/zij soms van de gemeende vriendelijkheid van zijn/haar reiziger.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik ben over het algemeen tevreden wbt de veiendelijkheid van het personeel. Het komt alleen ook vrij vaak voor dat de bestuurder van de bus of conducteur in de tram mij volledig negeert als ik goedemorgen/middag/avond zeg. Daar kan ik mij ontzettend aan storen. Idem met kassapersoneel dat niet begroet.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

OV personeel zal een redelijke dwarsdoorsnede van de bevolking zijn. Dus er zitten vriendelijke en minder vriendelijke mensen tussen....

Brahms

Verder denk ik dat veel personeel, ik denk dan bv aan treinconducteurs, op den duur wat afgestompt raken door het gedrag van reizigers wel bij nacht en ontij het werkzame leven van de treinconducteur er niet leuker op maakt.
Daar heb ik helaas al heel wat staaltjes van meegemaakt. Veel conducteurs blijven vriendelijk en correct, bij andere merk je gewoon dat zer er helemaal mee klaar zijn.

Ik denk dat we wel een flinkeportie respect kunnen opbrengen voor mensen welke dit jaar in, jaar uit volhouden op tram, bus en trein.

Maar terugkomend op de OpeningsPost, ook hier een tendens dat personeel eigenlijk best vriendelijk is, net als duidelijk uit de NH Peiling blijkt. Maar waarom dan toch zo'n artikel waaruit zou moeten blijken dat het OV personeel in het algemeen toch wel onbeschoft zou zijn ?
Ik denk: Stemmingmakerij !

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Mucha schreef:Mijn ervaring is dat het personeel in de trein over het algemeen vriendelijk is. (Of in ieder geval niet onvriendelijk.)
Dus ja, ik deel de mening van de 80 %.
Dat is mijn ervaring zeker ook. Ook buschauffeurs groeten vriendelijk terug als ik hen groet.
Wel is het dus zo dat de buschauffeur bijna nooit uit zichzelf groet , wel terug groet dus.
Wat mij ook opvalt is dat veel passagiers vaak al telefonerend binnenkomen en dus zelf gewoon niet groeten.
Idem bij een kassa.... al bellend of append pakken ze de boodschappen en rekenen af. Lekker fatsoenlijk dus ____ NOT :x

Brahms

Bellen, Appen en met de mobiel bezig zijn hoort tot de top 2 bezigheden van de hedendaagse mens, wat je eigenlijk 25 uren per dag moet doen.
Kijk eens op het perron, om on-topic te blijven. om je heen. Zeker 85 procent staat interresant te doen met zijn/haar mobiel.
Hoe anders was het pakweg 25 jaar geleden....... Haast niemand had een mobiel en ook toen liep het dagelijks leven prima en op rolletjes. Niemand miste de mobiel, nu raken vele in complete paniek als de mobiel het 15 minuten niet doet !

vlietjvan

Ongelezen bericht door vlietjvan »

Meestal zit ik in de auto, maar de laatste tijd weer wat vaker in de trein. Door werkzaamheden aan het spoor moet een gedeelte van de reis worden afgelegd met (ingehuurde) bussen, een sneldienst service. Dat leek onhandig, maar valt reuze mee.

Het zijn de buschauffeurs die zorgen dat het meevalt, zo wordt er gestopt om mensen in te laten stappen terwijl de bus al weg is bij de halte (de volgende bus komt vaak pas over een half uur), en heb ik ook al meegemaakt dat een buschauffeur mij mee liet rijden in zijn 'Sorry, geen dienst' bus, omdat hij toch die kant op moest.

Ben het dus wel eens met die 80%.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik eerlijk ben, denk ik zelf dat het personeel uit gewone mensen bestaat, die weliswaar geselecteerd zijn op klantvriendelijkheid en zo, maar het zijn nog steeds gewone mensen. Meer hoef ik er niet over te zeggen denk ik.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:Als ik eerlijk ben, denk ik zelf dat het personeel uit gewone mensen bestaat, die weliswaar geselecteerd zijn op klantvriendelijkheid en zo, maar het zijn nog steeds gewone mensen. Meer hoef ik er niet over te zeggen denk ik.
Inderdaad. Ik zit eigenlijk al een tijd stiekem te wachten op een topic over vriendelijke deurwaarders :wink:

Gesloten