Effectief nog veel minder. In die 70 cent zitten ook de vaste kosten als personeel, pompstation, raffinage, transport etc. Die veranderen niet. 15% daling van de ruwe olieprijs zal hoogstens een paar cent op de pompprijs zijn.Leo The Emperor schreef:Hoewel ik het in principe wel eens ben, met de vraag van WA, wil ik graag even melden dat zijn berekening foutief is.Er werd toen gezegd dat de benzine in de loop van deze week goedkoper zou worden. Bij een adviesprijs van ongeveer 1.70 euro, zou er dan 15% af moeten, dus ongeveer 25 cent.
Van de literprijs van 1.70 euro is er ongeveer 1 euro accijns en 0.70 olie.
De accijnzen blijven constant ( of worden verhoogd) , maar varieren niet mee met de olieprijs.
15% van 0.70 euro is ongeveer 10 ct.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waar blijft de prijsverlaging van de benzine?
Re: Waar blijft de prijsverlaging van de benzine?
De benzineprijs steeg met de dag toen de olie maar duurder
en duurder werd, jij hebt het maar over een paar centen.
Hoe is het dan mogelijk nu de olieprijs aan het zakken is dat de benzine
prijs niet of nauwelijks zakt (hier 1 cent), jij hebt het over een paar centen
maar zelfs dat zakt die niet.
vandaag getankt, 1.62.9 dus tis al goedkoper.
Dan moet je met die pomphouder gaan praten. Ik heb wel degelijk verschillen van enkele centen gezien in mijn omgeving.Chocomelk schreef:De benzineprijs steeg met de dag toen de olie maar duurder
GJvdZ schreef:
Dan moet je met die pomphouder gaan praten. Ik heb wel degelijk verschillen van enkele centen gezien in mijn omgeving.
Die zijn er ook maar wel bij de zelftankstations, bij mij was het vandaag 6 cent minder en bij de pomp met bemanning was het 168,9
Ondanks de accijns, transport, pomp etc kosten, moet het toch mogelijk zijn er een controle op na te kunnen houden of we bedonderd worden of.
Volgens mij is het voor de overheid, nog onafhankelijke instanties niet mogelijk dit te kunnen controleren waarop het allemaal gebaseerd is. de olie zakt en bezine blijft gelijk. Vervolgens stijgt de olie en bezine stijgt mee. Olie zakt en bezine blijft gelijk. olie stijgt bezine stijgt mee. Wat klopt hier niet??
Volgens mij is het voor de overheid, nog onafhankelijke instanties niet mogelijk dit te kunnen controleren waarop het allemaal gebaseerd is. de olie zakt en bezine blijft gelijk. Vervolgens stijgt de olie en bezine stijgt mee. Olie zakt en bezine blijft gelijk. olie stijgt bezine stijgt mee. Wat klopt hier niet??
Het rijk wil graag hun zakken vullen en dat is het.
ga je lopen kost niksChocomelk schreef:Het rijk wil graag hun zakken vullen en dat is het.
Kloptciske schreef:ga je lopen kost niksChocomelk schreef:Het rijk wil graag hun zakken vullen en dat is het.
-
mensen het is niet alleen met de benzine,
alles wordt duurder omdat we gewoon tekorten hebben in nederland.
behalve de mensen van de regering, die verdienen genoeg en krijgen steeds meer.
laat hun loon halveren en nederland staat op zijn kop.
we worden gewoon belazerd waar we bij staan.
iedereen roept moord en brand, maar als er geroepen wordt: we gaan er tegenin.
is niemand thuis en trekt iedereen zich terug.
stelletje lafaards, neem een voorbeeld aan landen zoals libië. daar waren ze niet bang.
alles wordt duurder omdat we gewoon tekorten hebben in nederland.
behalve de mensen van de regering, die verdienen genoeg en krijgen steeds meer.
laat hun loon halveren en nederland staat op zijn kop.
we worden gewoon belazerd waar we bij staan.
iedereen roept moord en brand, maar als er geroepen wordt: we gaan er tegenin.
is niemand thuis en trekt iedereen zich terug.
stelletje lafaards, neem een voorbeeld aan landen zoals libië. daar waren ze niet bang.
Daar heb je 100% gelijk in Renegade, kijk ook eens naar Frankrijk, ook
daar worden autosnelwegen gewoon geblokkeerd als ze het ergens niet mee eens zijn, en terecht !
Wat doen wij hier.....zeuren, zeuren, mauwen, en uiteindelijk helemaal niets.
We lopen braaf in de kudde mee.
En dat weten ze in Den Haag maar al te goed.
We zouden eigenlijk allemaal 1 week niet moeten gaan tanken, werken gaat dus niet door, werkgevers hebben pech, als Nederland dat massaal doet dan kunnen ze helemaal niets.
daar worden autosnelwegen gewoon geblokkeerd als ze het ergens niet mee eens zijn, en terecht !
Wat doen wij hier.....zeuren, zeuren, mauwen, en uiteindelijk helemaal niets.
We lopen braaf in de kudde mee.
En dat weten ze in Den Haag maar al te goed.
We zouden eigenlijk allemaal 1 week niet moeten gaan tanken, werken gaat dus niet door, werkgevers hebben pech, als Nederland dat massaal doet dan kunnen ze helemaal niets.
renegade66 schreef:
nou nee hoor , ik hoef geen mensen kapot te schieten.
trouwens RR dat kan je echt niet vergelijken met ons land hoor , zo erg is het hier nog niet.
in libie worden ze onderdrukt dat is hier niet aan de orde!!
@ Ciske er is meer stille ellende in Nederland dan wij denken
en weten.
en weten.
Chocomelk schreef:@ Ciske er is meer stille ellende in Nederland dan wij denken
en weten.
klopt maar bij lange na niet zo erg als in het buitenland wij zitten echt wel goed hoor, we klagen alleen wat vaak
-
het was de regering die schoot. en ze werden onderdrukt. maar oké beetje slechte vergelijking.
als we het hier zo slecht niet hebben waarom zeuren we dan altijd?
feit is dat alles steeds duurder wordt, een paar honderduizend mensen in de geldproblemen cq schulden zitten, kinderopvang een keer zo duur wordt, zorg veel minder gaat vergoeden maar wel duurder wordt enz. enz.
en dan durven zeggen dat het goed gaat in nederland?
het leger moet zelfs helicopters, vliegtuigen, schepen en alle tanks verkopen, plus enkele duizenden militairen op straat gooien.
duitsland kan zo weer binnenwandelen. (bij wijze van spreken)
maar de JSF zal er komen.
sorry, het gaat steeds slechter, de mensen hebben het niet eens door.
als we het hier zo slecht niet hebben waarom zeuren we dan altijd?
feit is dat alles steeds duurder wordt, een paar honderduizend mensen in de geldproblemen cq schulden zitten, kinderopvang een keer zo duur wordt, zorg veel minder gaat vergoeden maar wel duurder wordt enz. enz.
en dan durven zeggen dat het goed gaat in nederland?
het leger moet zelfs helicopters, vliegtuigen, schepen en alle tanks verkopen, plus enkele duizenden militairen op straat gooien.
maar de JSF zal er komen.
sorry, het gaat steeds slechter, de mensen hebben het niet eens door.
renegade66 schreef:het was de regering die schoot. en ze werden onderdrukt. maar oké beetje slechte vergelijking.
dat waren de mensen zelf.
als we het hier zo slecht niet hebben waarom zeuren we dan altijd?wij zijn nou eenmaal een klagerig volkje , wij hebben het beste sociale stelsel.en dan durven zeggen dat het goed gaat in nederland?
maar de JSF zal er komen.dat het leger moet inkrimpen is normaal , die hebben en te veel mensen en geven te veel uit.
ik blijf zeggen wij hebben het hier goed, niet in alle gevallen is het zo dat mensen in de schulden komen hun eigen schuld is.....maar in velen wel.
on topic, de benzine is goedkoper geworden.
-
Nederland heeft de hoogste belastingdruk op brandstof in de wereld. Tweederde van de Euro95 literprijs bestaat uit accijns, wettelijke heffing en BTW. De rest van de literprijs wordt hoofdzakelijk bepaald door de ruwe olieprijs. De ruwe olieprijs is onder andere afhankelijk van de productieomvang, de dollarkoers, wereldgebeurtenissen en weersomstandigheden.
landelijk gemiddelde 1,73 voor euro95.
het is wel 0,5 gezakt.
ik ga gelijk mijn tank volgooien voor het weer duurder wordt.
het is wel 0,5 gezakt.
vandaag bij de zelftank....1.62.9 dus tis gedaaldrenegade66 schreef:
het is wel 0,5 gezakt.
ciske schreef:vandaag bij de zelftank....1.62.9 dus tis gedaaldrenegade66 schreef:
het is wel 0,5 gezakt.
Geweldig zeg, hier bij de shell is die vandaag niet gedaald, staat nog op dezelfde prijs als gisteren.