LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom is lease zo duur ?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
ChrisH

Waarom is lease zo duur ?

Ongelezen bericht door ChrisH »

Als de Nederlandse staat zo graag wil dat de burgers een schonere auto rijden waarom supporten ze het auto leasen dan niet. Waardoor de lease bedragen per maand zakken zodat het leasen beschikbaar word voor elke nederlander en we allemaal schoon rond kunnen rijden ?
Of zouden ze dit niet doen omdat ze dan een hoop inkomsten zouden mislopen ? Of waren de heren in nette pakken er zelf nog niet opgekomen om dit te gaan doen. Want zeg nu zelf voor de sedan die ik nu rijd zou ik met lease nieuw een maand bedrag van 545,- euro moeten neer tellen en eigen verzekerings bijdrage of eigen risico van 150,-. moeten betalen. Maar als ik het niet doe met alle sancties die er aan komen ben ik verplicht straks opzoek te gaan naar andere auto omdat ik anders de stad niet meer in mag.
Maar ik moet daar aan het werk ??? Wel gek toch me baas die zegt ja tis wel goed met jullie, De gemeente zegt je komt mijn gemeente niet meer in en de overheid zegt prima kom maar op met dat boete geld . En ja de lease maatschapij tja die zegt gewoon kan je niet betalen heb je pech. Toen dacht ik misschien zou radar hier een in willen duiken want ik als verkeersregelaar vind wel dat auto's schooner moeten maar dan al niet over de rug van de arbeiders die juist het hardst nodig hebben. En de trein zit er voor mij niet in met zoveel verschillende werktijden en meest ongunstige locaties.

thecure

Re: Waarom is lease zo duur ?

Ongelezen bericht door thecure »

ChrisH schreef:Als de Nederlandse staat zo graag wil dat de burgers een schonere auto rijden waarom supporten ze het auto leasen dan niet. Waardoor de lease bedragen per maand zakken zodat het leasen beschikbaar word voor elke nederlander en we allemaal schoon rond kunnen rijden ?
Of zouden ze dit niet doen omdat ze dan een hoop inkomsten zouden mislopen ? Of waren de heren in nette pakken er zelf nog niet opgekomen om dit te gaan doen. Want zeg nu zelf voor de sedan die ik nu rijd zou ik met lease nieuw een maand bedrag van 545,- euro moeten neer tellen en eigen verzekerings bijdrage of eigen risico van 150,-. moeten betalen. Maar als ik het niet doe met alle sancties die er aan komen ben ik verplicht straks opzoek te gaan naar andere auto omdat ik anders de stad niet meer in mag.
Maar ik moet daar aan het werk ??? Wel gek toch me baas die zegt ja tis wel goed met jullie, De gemeente zegt je komt mijn gemeente niet meer in en de overheid zegt prima kom maar op met dat boete geld . En ja de lease maatschapij tja die zegt gewoon kan je niet betalen heb je pech. Toen dacht ik misschien zou radar hier een in willen duiken want ik als verkeersregelaar vind wel dat auto's schooner moeten maar dan al niet over de rug van de arbeiders die juist het hardst nodig hebben. En de trein zit er voor mij niet in met zoveel verschillende werktijden en meest ongunstige locaties.
waarom zou dat gesubsidieerd moeten worden, en uit de zak van wie?
de leaseprijs is gebaseerd op mrb, onderhoud, verzekering en een stuk afschrijving.
vooral de afschrijving is hoog, koop maar eens een nieuwe auto en ruil hem na een paar jaar weer in.

maar je hoeft niet te leasen, een auto van een paar jaar oud is schoon genoeg om de milieuzones in te mogen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

ChrisH schreef: Want zeg nu zelf voor de sedan die ik nu rijd zou ik met lease nieuw een maand bedrag van 545,- euro moeten neer tellen en eigen verzekerings bijdrage of eigen risico van 150,-. moeten betalen.
@ChrisH,

U kunt uiteraard, heel simpel, een stapje terug doen.
Voor iets meer dan de helft van het bedrag welk u aangeeft zijn er hele leuke en (zgn. ) milieuvriendelijk auto's te leasen.
Vanzelfsprekend zult u allerlei argumenten hebben waarom een kleineren auto toevallig niet in uw persoonlijke omstandigheden past, maar
waarom moet er nog een subsidie worden toegevoegd aan alle subsidie- en toeslagenregelingen die Nederland al kent.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

inderdaad.
of u kunt uiteraard een baan zoeken waarbij een leaseauto tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoort.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Hoe het tegenwoordig gaat weet ik niet maar vroeger werd de leaseprijs gecalculeerd op basis van aanschafprijs, afschrijving en onderhoudskosten. Dat moest gedurende de looptijd van de auto kostenneutraal gebeuren. Van alle merken was historische informatie betreft wat betreft onderhoud. Daarom was bijvoorbeeld bij gelijke aanschafwaarde bijvoorbeeld een Alfa duurder dan een Opel vanwege de hogere aanschafkosten. De restwaarde van de auto was de "winst" voor de leasemaatschappij.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Leasen is helemaal niet duur. Ga maar eens heel eerlijk rekenen en kijk daarna ook naar de niet in geld uit te drukken voordelen.

En als je zo begaan bent met het milieu mag je daar ook zelf wat voor over hebben. Waarvoor zou dat alleen via een indirecte weg (middels subsidies die je uiteindelijk toch zelf betaalt) moeten kunnen? De overheid vervuilt niet, burgers wel.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De overheid regelt al vervoer tegen redelijke prijzen, namelijk het OV. De steden waar men vervuilende auto's zou willen weren beschikken iha over een prima OV systeem. Als je zelf op een plek woont waar het OV niet zo goed is, dan kun je rustig met je vervuilende machine naar een transferium rijden en daar overstappen op het OV. Scheelt binnen de stad ook nog eens een hoop ruimte voor het parkeren en het scheelt jou mogelijk een kapitaal aan parkeergeld. En met een beetje geluk loop je dan ook nog een hoop files en stoplichten mis.

harkja
Contacteer:

Ongelezen bericht door harkja »

MichielFRL schreef:Lease is niet duur. De gemiddelde autobezitter heeft geen idee wat zijn/haar auto kost.
Maar je bent wel gebonden aan een contract voor een tig.....aantal jaren. Er zal je maar wat overkomen en je kunt door wat voor oorzaak dan ook geen gebruik meer maken van de auto.

kweenie

Daarom worden de meeste leasecontracten ook door bedrijven afgesloten, dan kan de auto simpelweg naar jouw opvolger.

Dat zelfde risico loop je trouwens met een eigen auto. Als je door risico niet wilt lopen, dan kun je een shortlease contract afsluiten.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

In de gids van de Consumentenbond stond een tijd terug een artikel. voor sommige auto's ( Volkwagen up bijvoorbeeld) is Private lease zelfs voordeliger als zelf de auto kopen.

kweenie

Dat hangt wel sterk af van de situatie.

Groot 'probleem' bij (private) lease is dat je moet weten hoeveel kilometer je elk jaar gaat rijden. De extra kilometers zijn vaak erg duur, 'overgebleven' kilometers worden daarentegen vaak maar tegen een lage prijs vergoed. En de restwaarde is ook altijd een groot vraagteken, terwijl dat voor een vergelijking van de uiteindelijke maandlasten behoorlijk uitmaakt. Je kunt je afvragen of de restwaarde die de Consumentenbond hanteert dan wel juist is.

Maar (private) lease hoeft inderdaad helemaal niet zo heel veel duurder te zijn dan een eigen nieuwe auto kopen. Alleen zien veel mensen de werkelijke kosten van een eigen auto vaak niet...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ChrisH schreef:Als de Nederlandse staat zo graag wil dat de burgers een schonere auto rijden waarom supporten ze het auto leasen dan niet. Waardoor de lease bedragen per maand zakken zodat het leasen beschikbaar word voor elke nederlander en we allemaal schoon rond kunnen rijden ?
Ik lees wat dingen door elkaar, als het werk het vereist, dient je werkgever je vervoer ter beschikking te stellen, danwel in de vorm van een lease-auto, een pool-auto, een OV-oplossing, of een onkostenvergoeding. Elke moderne leaseauto voldoet aan de emissie-eisen van die milieuzones, dus dat kan geen problemen opleveren.

Privé auto is een ander verhaal, dan zal je met je werkgever in overleg moeten, of eventueel een andere auto kopen. Dan kán je denken aan privé lease, maar of dat rendabel is, hangt van veel factoren af. Als je nu een sedan rijdt, en je wilt een identieke auto nieuw leasen zal de berekening altijd scheef gaan. Als je kijkt wat je nu per maand aan afschrijving, onderhoud en verzekering kwijt bent, en voor dát bedrag een lease auto zoekt, zal die altijd een stuk kleiner zijn, denk aan de al eerder genoemde Up.

MM919

Ongelezen bericht door MM919 »

In een leasebedrag -waarbij onderscheidt wordt gemaakt tussen operational en Financial lease- is rekening gehouden met het totaal aantal kosten. Waarbij de gemiddelde particulier daar geen weet van heeft of zelfs maar begint te tellen. Zo zijn daar afschrijving, verzekering, wegenbelasting, vervangend vervoer, repatriëring, administratieve kosten en last but not least de wijze van omgang met lease auto's. HIerin speelt de regering geen rol of het zou de bijtelling moeten zijn die bij een energiezuinige of hybride model beter uitvalt. Hier wordt veel misbruik van gemaakt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

MM919 schreef:HIerin speelt de regering geen rol of het zou de bijtelling moeten zijn die bij een energiezuinige of hybride model beter uitvalt. Hier wordt veel misbruik van gemaakt.
Gebruik, bedoel je.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Gewoon een tweedehands benzine autootje kopen, en je mag gewoon door de stad. Milieu zones zijn antidiesel. En dat werkt toch niet. De allergrootste groep luchtvervuilers is de mens....

Moneyman

In Rotterdam geldt de milieuzone ook voor benzine-auto's (van voor 1993, volgens mij).

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

en als je dan kijkt hoeveel opgevoerde brommers en scooters er rondrijden.. die stoten pas een hoop troep en herrie uit

kweenie

Dan wordt de AOW nog onbetaalbaarder :) .

Moneyman

snuffel1 schreef:Leasen het hippe woord voor huren is een keuze voor diegene die of geld zat hebben en het niet uitmaakt wat het kost of voor mensen die een nieuwe auto willen rijden maar het geld voor een nieuwe auto niet hebben.
Onzin. Sowieso is leasen geen huren, en bovendien kiezen veel mensen ervoor privé te leasen in verband met de grotere financiële zekerheid. Niets mis mee.

rinuszwam

Ongelezen bericht door rinuszwam »

Gewoon een goed én goedkoop Openbaar vervoer , en dan is men van vele ellende af , maar dat vereist wel een progressieve regering , dus 2017 zijn er verkiezingen , ook goed voor een eerlijke zorg alsmede spreiding/eerlijke verdeling van kapitaal en Inkomen !!

Gesloten