![Evil or Very Mad :evil:](./../images/smilies/icon_evil.gif)
Wat is nu de bedoeling??
De nieuwe eigenaar geld teruggeven en dan de hond weer terug?
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Dat gaat toch niet? De nieuwe eigenaar wil immers sowieso de hond houden en Hoopke wil de hond toch ook niet meer?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Quote dan graag ook even het stukje wat ik daaronder heb neergezet. Daar staat exact hetzelfde.reggie2 schreef: ↑30 jul 2020 11:43PANTAMusic schreef: ↑29 jul 2020 21:15
2) Je geeft het geld terug, maar dan neem je de hond ook terug en krijgen ze géén inzage in het dossier.
Het is geen Bart Smit hondje, denk ff aan het welzijn van dat dier. Elke keer verkassen is helemaal niet goed voor zo'n diertje.
Ik vind deze hele situatie ronduit walgelijk dat mensen aan geld denken bij een levend wezen.
Eigenlijk zijn ze beiden geen hond waard.
Arm dier.
ik weet dat bij bedrijven die ergens van beticht worden wel eens de bedrijven an sich getipt worden dat ze genoemd worden hier op het forum en dat ze gevraagd wordt om hun kant van het verhaal te vertellen. Maar bij geschillen tussen particulieren is het afhankelijk van hoeveel informatie de ts geeft.
>>berndv schreef: ↑30 jul 2020 12:52ik weet dat bij bedrijven die ergens van beticht worden wel eens de bedrijven an sich getipt worden dat ze genoemd worden hier op het forum en dat ze gevraagd wordt om hun kant van het verhaal te vertellen. Maar bij geschillen tussen particulieren is het afhankelijk van hoeveel informatie de ts geeft.
Maar meestal berust een reactie van een tegenpartij vooral op toeval.
Ook heeft de moderatie wel eens een ts gepoogd te mailen met het verzoek om meer informatie te geven, als reactie uitblijft en er toch veel vragen open blijven staan.
Dat kan voor elke klacht gelden, voor elke topic die hier aangemaakt wordt. (Bijna) alles is eenzijdige informatie.
Als je een hond van 10 jaar koopt, dan weet je dat je daar de ouderdomsverschijnselen gratis bij krijgt. Bij een hond van 1, 2 jaar oud ligt dat anders. En een hond kan natuurlijk altijd ziek worden, maar ook problemen hebben die de vorige eigenaar al bekend waren.
Ik bedoelde geen ouderdomsverschijnselen:
Wat er wel of niet tussen jullie en de koper is besproken weet ik niet, en dat weet niemand hier. Maar gezien het feit dat je het essentiële punt, de reden van verkoop, niet direct genoemd hebt, en er pas later mee op de proppen komt, maakt je zaak niet sterker.We hebben een gezonde hond verkocht, de reden dat we de hond verkocht hadden was omdat we 2 bijtincidenten hebben gehad, en ook dat hebben we ze verteld, we hebben ze zelfs een muilkorf meegegeven, en gezegd de hond niet met andere honden te laten, maar nee hoor wat doet mevrouw, ze laat de hond plaatsnemen in een hele bus vol andere honden ( uitlaatservice ) en vindt het vreemd dat de hond andere honden aanvalt. Gelukkig hadden ze hem een muilkorf omgedaan dus niks ernstigs.
hoopke schreef: ↑29 jul 2020 16:25Hallo, enige maanden geleden hebben we een hond verkocht, keurig met alle bijbehorende papieren, met stamboom en alles beschreven, ook een koopcontract opgesteld gedownload van dierenbescherming en ondertekend door beide partijen, medisch paspoort welke is ingevuld dat hij geopereeerd is geweest samen met alle inentingen. Zorgvuldig de eigenaren uitgekozen omdat we een goed tehuis wilden voor de hond, alles ging goed tot we 3 maanden later ineens bericht kregen dat we dingen hebben verzwegen. Nu eisen ze volledig aankoopbedrag terug, en willen inzage in medisch dossier van de hond en willen ook nog de hond behouden.
Hebben al gedreigd met rechtszaak en beschuldigingen geuit dat we hebben gelogen.
Alles wat nodig was hebben we verteld, hond is geopereerd geweest, is daarvan hersteld en operatie stond in zijn paspoort.
We hebben de hond particulier verkocht, moeten we nu wat ondernemen of gewoon de actie van koper afwachten?
Ehhmmm... ja. Doorgaans wel. Maar we kennen de reden niet van de bijtincidenten. Soms kan het beter zijn een dier in een andere omgeving te plaatsen, daar kunnen allerlei redenen aan ten grondslag liggen. Het hoeft helemaal niet aan de TS te liggen.