LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acuvue Oasys Lenzen

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
edelwater

Acuvue Oasys Lenzen

Ongelezen bericht door edelwater »

Ik vraag me af of er in NL ook mensen zijn die problemen krijgen nadat ze overgegaan zijn op Acuvue Oasys Lenzen?

Ik heb hier: http://edward.de.leau.net/probleem-met- ... 90520.html 150 reacties gezet vanuit Amerikaanse fora met klachten varierend van permanent zicht achteruitgang, permanente oogbeschadigingen, infecties, veel verloren tijd, kosten e.d.

Ik zag nog weinig Nederlandse reacties op het web ook al worden ze in alle "lenzen" shops verkocht.

ChWi

Re: Acuvue Oasys Lenzen

Ongelezen bericht door ChWi »

Twee weken geleden, nadat ik twee dagen lang de Acuvue Oasys-Lenzen had geprobeerd, kreeg ik plotseling een ontsteking aan mijn linker oog. Ik heb toen 10 dagen lang weer mijn bril gedragen en uiteindelijk gisteren een nieuw paar Oasys-lenzen ingedaan om deze opnieuw te testen. Tevens ben ik nu overgestapt naar een waterstofperoxide-reinigingsvloeistof om verdere allergische reacties te vermijden, maar toch: Vandaag weer pijnlijke en drukkende ogen door de Oasys-lenzen. Ik blijf dus bij mijn oude lenzen...

edelwater

Ik lees dat Norman Delgado (http://www.zoominfo.com/people/Delgado_ ... 80281.aspx) van het bedrijf oasismedical (http://www.oasismedical.com/) een rechtzaak heeft aangespannen tegen Johnson & Johnson maar ook Bausch & Lomb vanwege de tradename.

Zodoende worden oasys lenzen niet meer geleverd. Als je nu zoekt op Internet zie je allerlei webshops die ze nog tegen dump prijzen aanbieden (om ze nog kwijt te raken)

Ik zou ze dus maar niet meer kopen...

Sam7_7

Ongelezen bericht door Sam7_7 »

Ik heb ze ook geprobeerd

tielsefrans

Ongelezen bericht door tielsefrans »

Ik draag lenzen sedert 1981. Zeker al tien jaar disposabels van Acuvue. Oasys sedert ze op de markt zijn gekomen. Tot volle tevredenheid. Misschien éénmaal per jaar een conjunctivitis (bindvliesontsteking van het oog), maar dat had ik daarvoor bij andere merken ook. Ik merk niet eens dat in bijziend ben (-7) door het grote draagcomfort en vergeet daardoor continu wekelijks te wisselen. Het komt regelmatig voor dat ik zo'n drie maanden lang dag en nacht met dezelfde set lenzen loop..... Voor mij is Acuvue Oasys perfect!

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

deze lenzen worden idd niet meer geleverd vanwege conflicten over patenten naar ik meen. Heb ze zelf naar meer dan 100% tevredenheid enkele jaren gedragen, gen problemen gehad waar ik die met andere lenzen voorheen wel heb gehad. Nu met de opticien alternatieven aan het proberen.

Lmax

Ongelezen bericht door Lmax »

He Vroem,

Heb je toevallig een alternatief gevonden. Ik heb zelf ook oasys, maar de voorraad slinkt. Ik moet dus ook op zoek.

Groeten,

Alexander

vroem

Alexander, ik heb nu Avaira lenzen. Zijn maandlenzen, ze bevallen mij tot nu toe (bijna een maand..) goed. Lijken nog een fractie dunner dan de Oasys.

saint_sylvestre

Ongelezen bericht door saint_sylvestre »

Ik draag de Oasys al 2 jaar zonder klachten.. verruit de beste lenzen ooit op de markt gebracht

Door een rechtszaak om materiaal-patent mogen ze (tijdelijk) niet meer geproduceerd worden. Weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is Ciba Vision de boosdoener. De Oasys zou teveel op hun Air Optix lijken..

De Air Optix kan overigens een prima vervanger voor de Oasys zijn, maar niet voor iedereen. De lens zelf is wat dikker, waardoor je 'm 'voelt zitten'.
Maar dat is natuurlijk voor ieder weer anders, dus toch gewoon zelf maar even wat vergelijken via een goede opticien.

Overigens verkoopt Q-lens ze nog wel gewoon online, die hebben waarschijnlijk een voorraadje, sommige opticiens hebben ze ook nog wel (of kunnen er nog aan komen).

Er is in ieder geval niks mis met de lenzen zelf, alleen een juridische kwestie waar sommige consumenten de dupe van zijn

vroem

klopt helemaal. De door mij genoemde Avaira is naar mijn idee overigens juist een fractie dunner dan de oasys. ik vind hem eigenlijk inmiddels zelfs prettiger.

regina_els

Ongelezen bericht door regina_els »

Ik neem aan dat de O2 Optix hetzelfde is als de Air Optix?? Dat is namelijk geen optie voor mij (gaan telkens binnen no time stuk). Heb zoveel soortgelijke lenzen al eens uitgeprobeerd. Ik heb mijn ogen 5 jaar geleden laten laseren (had -8 en nu ong. -2) en sindsdien kan ik bijna geen enkele lens meer verdragen, behalve dus de Acuvue Oasys. Ik baal gigantisch dat deze in Nederland niet meer te verkrijgen zijn.
Weet iemand hoe ik ze toch nog kan verkrijgen of heeft iemand een tip voor een andere lens?
Ik hoor steeds dat de Acuvue Advance er het meest op lijkt, maar daarvan krijg ik een ontzettende druk op mijn ogen, geïrriteerde ogen en vaak ook hoofdpijn.

Van Q-lens kreeg ik ooit een mail met de melding:
"Patentengeschil tussen Ciba Vision en Johnson & Johnson.
Binnenkort geen leveringen meer toegestaan naar Nederland.

Wegens een juridisch patentengeschil tussen de contactlensfabrikanten Ciba Vision en Johnson&Johnson zijn er zeer binnenkort geen leveringen meer mogelijk naar NEDERLAND van Acuvue Oasys en Acuvue Oasys For Astigmatism.

Q-lens betreurt de ontstane situatie, maar zal wegens een effectieve dagvaardiging volledig moeten stoppen met de uitlevering vanaf woensdag 16/12/09! "
Dus dat patentengeschil tussen Ciba Vision en Johnson&Johnson klopt wel.

Lenzen-Gebruiker

Ongelezen bericht door Lenzen-Gebruiker »

http://www.lensstore.nl schrijft:

"Doordat Acuvue Oasys (niet meer verkrijgbaar) niet langer meer wordt geproduceerd, willen wij u in plaats hiervan graag Acuvue Advance aanbevelen; een nieuwere lens met een hoger comfortgevoel.

U kunt probleemloos naar deze lens overstappen."

:shock:

contactlensgebruiker

Ongelezen bericht door contactlensgebruiker »

Acuvue Oasys lenzen haal ik nog steeds gewoon bij contacta look in Eindhoven. meeste sterktes hebben ze daar gewoon op voorraad en wat niet op voorraad is kan blijkbaar bij hun gewoon besteld worden. Hoe lang nog weet ik ook niet, maar ik draag ze al jaren via hun en zonder problemen! acuvue advance trouwens een prima alternatief hoor, maar Oasys geeft meer zuurstof op mijn ogen.
Oasys... Ik wil niet anders.

chantalh2

Ongelezen bericht door chantalh2 »

Hallo,

Ik lees net tot mij verbasing dat de Acuvue Oasys lens weer terug is op de Nederlandse markt
[Link verwijderd door de Moderator]

fangio_staffie

Ongelezen bericht door fangio_staffie »

Ik draag ze al een hele tijd! Ik had juist vaak last van oogontsteking en heb verschillende lenzen geprobeerd maar dit is juist de beste lens voor mij! Ik slaap er ook mee en doe ze dus ook een week niet uit (ik vervang ze elke week). Ze werken super, nooit last van droge ogen en wat voor dingen dan ook!

aaronw

Ongelezen bericht door aaronw »

Hallo,
Ik zie dat dit berichten van lang geleden zijn maar als ik het lees schrik ik er wel van
hier http://www.lenzen-vergelijken.nl/acuvue ... markt.html staat dat het juist helpt tegen drogen ogen en ik draag ze nu al een tijdje (paar maanden) heb gelukkig nergens last van maar toch vind ik het wel een beetje eng als ik hier lees dat mensen een ontsteking hebben gehad door deze lens. uffff wat zal ik doen mijn vorige lens Acuvue was helemaal niks

edelwater

Ik heb dit in mei 2009 geposted maar nu (juni 2013) blijven de comments toch komen op http://edward.de.leau.net/probleem-met- ... 90520.html van mensen met dezelfde klachten. Op de een of andere manier vinden mensen de post en zijn ze blij dat ze een plek vinden waar dezelfde klachten te vinden zijn. Dus... ik zal de post nog maar even de lucht houden (was eigenlijk van plan om alle oudere posts te deleten).

Dat is toch raar? Dat mensen al meer dan 5 jaar die ellende mee maken en het nog steeds niet is opgelost?

Wat zou het percentage mensen zijn die blijvend oogletsel ondervinden n.a.v. deze lenzen?
1. Het is duidelijk dat het grootste percentage totaal gen klachten ondervindt
2. Het is duidelijk dat er totaal geen voorlichting is voor de groep die wel klachten ondervindt
3. Het is duidelijk dat mensen DIE er niet tegen kunnen en ze langer dragen (en meestal omdat ze dus niet Googlen en alleen luisteren naar de opticien) in sommige gevallen bijvend oogletsel ondervinden.

Gesloten