LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tandartstarieven en offertes opvragen
Tandartstarieven en offertes opvragen
Onze tandarts heeft een offerte afgegeven voor een behandeling. Ter vergelijking heb ik bij diverse tandartsen een zelfde offerte opgevraagd met de behandelingscodes erbij vermeldt. Als antwoord krijg je dan dat je langs kunt komen voor een intake om een offerte opmaat te krijgen, deze intake kost
E 160,--.
De overheid adviseert de patienten om te gaan "shoppen" maar de tandartsen werken daar niet aan mee...... voor mij is het einde nu zoek.......
E 160,--.
De overheid adviseert de patienten om te gaan "shoppen" maar de tandartsen werken daar niet aan mee...... voor mij is het einde nu zoek.......
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
joritim schreef:Onze tandarts heeft een offerte afgegeven voor een behandeling. Ter vergelijking heb ik bij diverse tandartsen een zelfde offerte opgevraagd met de behandelingscodes erbij vermeldt. Als antwoord krijg je dan dat je langs kunt komen voor een intake om een offerte opmaat te krijgen, deze intake kost
E 160,--.
De overheid adviseert de patienten om te gaan "shoppen" maar de tandartsen werken daar niet aan mee...... voor mij is het einde nu zoek.......
Een intake 160 euro !?
Dus het werkt niet zo dat als je een andere tandarts belt en vraagt wat het daar kost dat jij je daar kan laten behandelen ?
Daar hoeft toch niet eerst een intake vooraf, je weet toch wat je moet laten doen...
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Sja dat schiet niet op natuurlijk.joritim schreef: Als antwoord krijg je dan dat je langs kunt komen voor een intake om een offerte opmaat te krijgen, deze intake kost
E 160,--.
Wel en niet natuurlijk. Wat de ene tandarts noodzakelijk vindt, vindt de ander niet en andersom.Chocomelk schreef:Daar hoeft toch niet eerst een intake vooraf, je weet toch wat je moet laten doen...
Nu vraag ik me eigenlijk af waar consumenten dit soort ervaring kwijt kunnen om een klacht in te dienen. Consuwijzer ? NZA ?
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Als ik een offerte vraag zoals TS, en ik geef de behandelingscodes op, dan moet ik een prijs krijgen.Emmy75 schreef:Sja dat schiet niet op natuurlijk.joritim schreef: Als antwoord krijg je dan dat je langs kunt komen voor een intake om een offerte opmaat te krijgen, deze intake kost
E 160,--.
Wel en niet natuurlijk. Wat de ene tandarts noodzakelijk vindt, vindt de ander niet en andersom.Chocomelk schreef:Daar hoeft toch niet eerst een intake vooraf, je weet toch wat je moet laten doen...
Nu vraag ik me eigenlijk af waar consumenten dit soort ervaring kwijt kunnen om een klacht in te dienen. Consuwijzer ? NZA ?
Alles andere is bulls...t!
Ik ga nu een beetje off topic.
Als ik naar de garage bel, en vraag voor een knalpot voor mijn auto, krijg ik een prijs.
Dan zegt de garagehouder ook niet, kom langs, dan krijg je een offerte op maat, misschien is ook nog een stuk pijp niet in order.
Ik hoor steeds het is een experiment, maar intussen koken zij gaar.
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Mee eens.nevermind schreef:
Als ik een offerte vraag zoals TS, en ik geef de behandelingscodes op, dan moet ik een prijs krijgen.
Alles andere is bulls...t!
Ik ga nu een beetje off topic.
Als ik naar de garage bel, en vraag voor een knalpot voor mijn auto, krijg ik een prijs.
Dan zegt de garagehouder ook niet, kom langs, dan krijg je een offerte op maat, misschien is ook nog een stuk pijp niet in order.
Ik hoor steeds het is een experiment, maar intussen koken zij gaar.
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Ik zei niet voor niks wel en niet. Dit ben ik namelijk met u eens.nevermind schreef:Als ik een offerte vraag zoals TS, en ik geef de behandelingscodes op, dan moet ik een prijs krijgen.Emmy75 schreef:Sja dat schiet niet op natuurlijk.joritim schreef: Als antwoord krijg je dan dat je langs kunt komen voor een intake om een offerte opmaat te krijgen, deze intake kost
E 160,--.
Wel en niet natuurlijk. Wat de ene tandarts noodzakelijk vindt, vindt de ander niet en andersom.Chocomelk schreef:Daar hoeft toch niet eerst een intake vooraf, je weet toch wat je moet laten doen...
Nu vraag ik me eigenlijk af waar consumenten dit soort ervaring kwijt kunnen om een klacht in te dienen. Consuwijzer ? NZA ?
Alles andere is bulls...t!
Ik ga nu een beetje off topic.
Als ik naar de garage bel, en vraag voor een knalpot voor mijn auto, krijg ik een prijs.
Dan zegt de garagehouder ook niet, kom langs, dan krijg je een offerte op maat, misschien is ook nog een stuk pijp niet in order.
Ik hoor steeds het is een experiment, maar intussen koken zij gaar.
Denk wel dat het verstandig is dat iedereen die dit soort klachten heeft deze ook meldt op een punt waar ze verzameld worden. Dan snijdt deze beroepsgroep zichzelf in de vingers.
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Wel en niet betekend bij mij , ja en nee, en het was jouw reactie niet op mijn bericht, maar op chocomelk, dus moet je met haar eens zijn! !Emmy75 schreef: Ik zei niet voor niks wel en niet. Dit ben ik namelijk met u eens.
Denk wel dat het verstandig is dat iedereen die dit soort klachten heeft deze ook meldt op een punt waar ze verzameld worden. Dan snijdt deze beroepsgroep zichzelf in de vingers.
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Met dit laatste reageerde ik op uw bericht waarbij u mij quote en mijn uitspraak uitlicht. Met wel en niet bedoel ik ook ja en nee.nevermind schreef:Wel en niet betekend bij mij , ja en nee, en het was jouw reactie niet op mijn bericht, maar op chocomelk, dus moet je met haar eens zijn! !Emmy75 schreef: Ik zei niet voor niks wel en niet. Dit ben ik namelijk met u eens.
Denk wel dat het verstandig is dat iedereen die dit soort klachten heeft deze ook meldt op een punt waar ze verzameld worden. Dan snijdt deze beroepsgroep zichzelf in de vingers.
Ik ben het met u en choco eens dat het mogelijk zou moeten zijn voor een tandarts om adhv de behandelcodes een prijs af te geven. Daar is inderdaad geen intake voor nodig. ( tot zover het "ja" deel ).
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een tandarts met een andere tandarts van mening kan verschillen over de aanpak van een behandeling, waarbij verrichtingen en prijs anders worden. Als iemand bij een garage komt voor de vervanging van een uitlaat, voert deze garage gewoon uit. Een eerlijke garage zou wel aangeven dat het misschien níet nodig is. Bij een tandartsbehandeling ligt dat toch even anders. ( Vandaar het "nee" deel ).
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Dat vat ik. Daarom lijkt het me ook zinnig dat TS een klacht indient waar deze verzameld worden. Weet alleen niet waar.vogels schreef:Dat kan inderdaad, maar dat was niet de vraag van topicstarter. Zijn vraag aan andere tandartsen was: wat kosten die en die codes bij U.Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een tandarts met een andere tandarts van mening kan verschillen over de aanpak van een behandeling, waarbij verrichtingen en prijs anders worden.
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Bij velen tandartspraktijken kun je de prijslijst inzien als ze die op de website hebben geplaats, maar wat heb je eraan dat je weet wat de kosten zijn als je dan nog eens een offerte op maat moet afrekenen van 160 euro ? :shockvogels schreef:
Dat kan inderdaad, maar dat was niet de vraag van topicstarter. Zijn vraag aan andere tandartsen was: wat kosten die en die codes bij U.
Dat vraag ik me dus ook af.Emmy75 schreef: Dat vat ik. Daarom lijkt het me ook zinnig dat TS een klacht indient waar deze verzameld worden. Weet alleen niet waar.
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Mischien hierEmmy75 schreef:
Nu vraag ik me eigenlijk af waar consumenten dit soort ervaring kwijt kunnen om een klacht in te dienen. Consuwijzer ? NZA ?
http://www.ant-online.nl/ANTOnline/Pati ... nplan.aspx
(weet het ook niet zeker)
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
geen pieieiep.. Maarja je hebt er ook niets aan als ze geen patiënten meer aannemen.Chocomelk schreef:Bij velen tandartspraktijken kun je de prijslijst inzien als ze die op de website hebben geplaats, maar wat heb je eraan dat je weet wat de kosten zijn als je dan nog eens een offerte op maat moet afrekenen van 160 euro ? :shock
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
@choco,
Vraag me af of een dergelijke instelling gaat signaleren dat het vrijgeven van de tarieven niet werkt
Vraag me af of een dergelijke instelling gaat signaleren dat het vrijgeven van de tarieven niet werkt
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Nee zeer zeker heb je daar niets aan.Emmy75 schreef:geen pieieiep.. Maarja je hebt er ook niets aan als ze geen patiënten meer aannemen.Chocomelk schreef:Bij velen tandartspraktijken kun je de prijslijst inzien als ze die op de website hebben geplaats, maar wat heb je eraan dat je weet wat de kosten zijn als je dan nog eens een offerte op maat moet afrekenen van 160 euro ? :shock
Maar TS geeft niet aan dat waar TS info heeft opgedaan of die wel of geen patienten meer aanneemt.
Maar al die neemt die wel nieuwe patienten aan dan nog waarom 160 euro moeten betalen voor een intake en offerte op maat.
Waarom niet gewoon ik heb te horen gekregen dat ik dit of dat moet laten doen, klopt dat ?
Ja oke wat kost het bij..
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
@ choco,
Denk dat vogels wel een aardig punt had. Het shoppen ontmoedigen in de regio.
Denk dat vogels wel een aardig punt had. Het shoppen ontmoedigen in de regio.
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Dat zou heel goed kunnen.Emmy75 schreef:@ choco,
Denk dat vogels wel een aardig punt had. Het shoppen ontmoedigen in de regio.
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Precies zo is het, en of een andere tandarts anders wil werken, is hier niet aan order.vogels schreef:Dat kan inderdaad, maar dat was niet de vraag van topicstarter. Zijn vraag aan andere tandartsen was: wat kosten die en die codes bij U.Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een tandarts met een andere tandarts van mening kan verschillen over de aanpak van een behandeling, waarbij verrichtingen en prijs anders worden.
Deze wil TS opzadelen met een klein €160,00 voor een nieuwe offerte, en dit is schandelijk.
Stelletje graaiers!
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
Mee eens.nevermind schreef:
Precies zo is het, en of een andere tandarts anders wil werken, is hier niet aan order.
Deze wil TS opzadelen met een klein €160,00 voor een nieuwe offerte, en dit is schandelijk.
Stelletje graaiers!
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
In mijn stad namen ze op vrijdag (op een na) geeneens de telefoon op toen ik een pijnklacht had. Zouden ze dan een offerte maken als ik dat vraag?
Re: Tandartstarieven en offertes opvragen
@TS (en anderen die met hetzelfde "'probleem"" zitten:
Je stelt dat je offertes opgevraagd had met codes erbij. Als betreffende praktijken een website hebben staan waarschijnlijk de tarieven daar gewoon op... is dan gewoon , aangezien je de beschikking hebt over de codes, gewoon een invuloefening die je makkelijk zelf kan doen. En als je telefonisch opvraagt omdat de tarieven (nog) niet openbaar vermeld staan, kan je natuurlijk vragen of ze een standaard prijslijst opsturen, of er gewoon langsgaan (tarieven hangen of liggen in de wachtkamer ).
Dat je wilt shoppen is best, maar je wordt wel geacht daar ook zelf moeite voor te doen, en het werk/behandeling niet volledig bij anderen neer te willen leggen (gratis) zo werkt dat niet....niet in de zorg in ieder geval, en als ik al zoiets meemaak dat er iets opgevraagd wordt, komt er wel een lijst mitsen en maren bij van mijn kant, en een aantal voorwaarden waar patiënt aan moet voldoen wil ik de moeite nemen verder te gaan. Ik neem namelijk nooit 1 op 1 een behandelplan van een ander over, want uitvoering en resultaat is wel mijn verantwoording, dan neem ik ook de verantwoording voor het maken ervan, en dus de tijd en dus moet de patiënt ook maar de kosten willen accepteren. Is gevolg ervan.
Even voor de duidelijkheid: als tandarts vind ik dit hele idee van shoppen, zeker alleen op prijs, te bespottelijk voor woorden...je hebt het namelijk over een menselijk lichaam, niet over een auto waar een onderdeeltje vervangen moet worden. Dat velen dat niet willen of kunnen inzien, is niet probleem en/of schuld van de zorgverleners. Dat een club zoals de NPCF die zogenaamd in patiëntenbelang handelt hier voorstander van is vind ik ook onbegrijpelijk, want op lange termijn komt er alleen maar ellende van. Bij selecteren op (laagste) prijs alleen in ieder geval wel...
Daarnaast: die prijsverschillen bestonden voorgaande jaren ook al, en toen kon men ook gewoon een second opinion, of een andere mening vragen. Die tijd kost wel geld, en dat doet het nog steeds. Is ook absoluut niet verboden aan consultaties een kostenpost op te hangen, waarschijnlijk bestaande uit een uitgebreid onderzoek en noodzakelijke foto`s, wellicht gebitsmodellen etc. ik neem tenminste niet aan dat men voor een enkel vullinkje elders gaat kijken, maar alleen voor grote klussen.
Je stelt dat je offertes opgevraagd had met codes erbij. Als betreffende praktijken een website hebben staan waarschijnlijk de tarieven daar gewoon op... is dan gewoon , aangezien je de beschikking hebt over de codes, gewoon een invuloefening die je makkelijk zelf kan doen. En als je telefonisch opvraagt omdat de tarieven (nog) niet openbaar vermeld staan, kan je natuurlijk vragen of ze een standaard prijslijst opsturen, of er gewoon langsgaan (tarieven hangen of liggen in de wachtkamer ).
Dat je wilt shoppen is best, maar je wordt wel geacht daar ook zelf moeite voor te doen, en het werk/behandeling niet volledig bij anderen neer te willen leggen (gratis) zo werkt dat niet....niet in de zorg in ieder geval, en als ik al zoiets meemaak dat er iets opgevraagd wordt, komt er wel een lijst mitsen en maren bij van mijn kant, en een aantal voorwaarden waar patiënt aan moet voldoen wil ik de moeite nemen verder te gaan. Ik neem namelijk nooit 1 op 1 een behandelplan van een ander over, want uitvoering en resultaat is wel mijn verantwoording, dan neem ik ook de verantwoording voor het maken ervan, en dus de tijd en dus moet de patiënt ook maar de kosten willen accepteren. Is gevolg ervan.
Even voor de duidelijkheid: als tandarts vind ik dit hele idee van shoppen, zeker alleen op prijs, te bespottelijk voor woorden...je hebt het namelijk over een menselijk lichaam, niet over een auto waar een onderdeeltje vervangen moet worden. Dat velen dat niet willen of kunnen inzien, is niet probleem en/of schuld van de zorgverleners. Dat een club zoals de NPCF die zogenaamd in patiëntenbelang handelt hier voorstander van is vind ik ook onbegrijpelijk, want op lange termijn komt er alleen maar ellende van. Bij selecteren op (laagste) prijs alleen in ieder geval wel...
Daarnaast: die prijsverschillen bestonden voorgaande jaren ook al, en toen kon men ook gewoon een second opinion, of een andere mening vragen. Die tijd kost wel geld, en dat doet het nog steeds. Is ook absoluut niet verboden aan consultaties een kostenpost op te hangen, waarschijnlijk bestaande uit een uitgebreid onderzoek en noodzakelijke foto`s, wellicht gebitsmodellen etc. ik neem tenminste niet aan dat men voor een enkel vullinkje elders gaat kijken, maar alleen voor grote klussen.