LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Tendel schreef:@ Newmikey
citaat : Een "test"? Wat voor test zou dàt wel niet mogen wezen als je daarmee in luttele minuten je stabiliteit, soepelheid van gewrichten en bloedsomloop kan meten? Vraagt Newmikey zich af?

Ik heb nooit geschreven dat een test met Energetix sieraden, je bloedsomloop kan meten, dat is door jou verzonnen.

Zo letterlijk als je het nu zegt heb je het inderdaad niet gezegd. Maar je hebt het wel zodanig gesuggereerd, net zoals die Duitser minister die achter de sieraden zou staan. Want dit was jouw oorspronkelijke bericht waarin je sprak over een test:
Tendel schreef:@ Chocomelk. Alvorens ik tot aanschaf ben overgegaan krijg je eerst testen ter plekke, dus geen gladde verkooppraatjes. Je merkt gelijk dat je lichaam reageert op je stabiliteit, op je soepelheid van gewrichten etc..Dus eerst doe je een test zonder een sieraad en dan met. Het resultaat is ongelooflijk. Wat een verschil.
Nu zou je kunnen zeggen dat het een truc is van de verkoper.

Het frappante is dat je ter plekke zelf met een sieraad op iemand anders, een willekeurige voorbijganger ( in mijn geval mijn wederhelft die echt nergens in gelooft) zelf uitvoert. Verbazingwekkend.

Dat is wat ik bedoel, test het eerst zelf voordat je hier een mening neerschrijft.
Daarmee wek je toch overduidelijk de schijn van. Natuurlijk wel met die woorden dat je nergens op de pakken bent, maar toch.

Bijzonder walgelijke methode van iets aanprijzen. Elke keer het net niet zeggen, maar bijna en dan in een context dat iedereen tot een bepaalde conclusie komt.


We hebben echter nog steeds geen bewijs van jouw beweringen ontvangen. En ook horen we je nu ineens niet meer over die Duitse minister, waarmee jij probeerde te pronken, maar die uiteindelijk iets heel anders beoogde dan hier ons probeerde wijs te maken.

Het wordt steeds meer drijfzand, die grond waarop jouw uitspraken rusten.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Goh het bekende patroon heeft zich weer afgetekend. Eerst een hoop onzin spuien en de meest wonderlijke én incorrecte argumenten geven. En tenslotte niks meer van zich laten horen. Dag vriendje Tendel.

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

@Kuklos.

Wat moet je nog meer weten over de Duitse minister en Energetix?
Ze vond de onderneming Energetix een succesvolle onderneming voor de toekomst omdat het internationaal en creatief is en een goede mix van verschillende culturen in dienst heeft, waaronder ook veel dames. Dus ze was er zeer positief over. Maar dat had ik al eerder gemeld. Zie Youtube Energetix.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

Tendel schreef:... een succesvolle onderneming voor de toekomst omdat het internationaal en creatief is en een goede mix van verschillende culturen in dienst heeft, waaronder ook veel dames....
Voila! En dáárom werken magneten zo goed op je spieren...

Ga toch fietsen met die ongein, joh!

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Tendel schreef:Wat moet je nog meer weten over de Duitse minister en Energetix?
Ik ben blij dat je het vraagt. Alhoewel ik nog blijer ga worden als je in je antwoord ingaat op de al eerder gegeven kritiek.
Wat ik wil weten is waarom jij dit aanhaalt? En wat dit te maken heeft met ervaring met Energetix sieraden en de "gezondsheids" claims?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door puma73 »

Tendel schreef:@Kuklos.

Wat moet je nog meer weten over de Duitse minister en Energetix?
Ze vond de onderneming Energetix een succesvolle onderneming voor de toekomst omdat het internationaal en creatief is en een goede mix van verschillende culturen in dienst heeft, waaronder ook veel dames. Dus ze was er zeer positief over. Maar dat had ik al eerder gemeld. Zie Youtube Energetix.
Dus dan werkt het ook?? De minister heeft geen woord gerept over het produkt wat daar gemaakt werd. Als er alu-hoedjes werden gemaakt had ze precies het zelfde gezegd. Ga alu-hoedjes vouwen dat brengt rust in je hoofd, wrkt uitstekend tegen magneetvelden..

L-Vosje
Berichten: 67
Lid geworden op: 26 jan 2010 23:53

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door L-Vosje »

newmikey schreef:
Tendel schreef:... een succesvolle onderneming voor de toekomst omdat het internationaal en creatief is en een goede mix van verschillende culturen in dienst heeft, waaronder ook veel dames....
Voila! En dáárom werken magneten zo goed op je spieren...

Ga toch fietsen met die ongein, joh!
Op de lachspieren werkt het prima.

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

@ kuklos

Ik heb nooit gescchreven dat de minister uitlatingen over de werking heeft gedaan.
Ik heb geschreven dat ze het bedrijf Energetix bezocht heeft en dat ze er positief over was. Over het bedrijf dus.
Wat heeft het te maken met de werking van Energetix sieraden? De sieraden komen uit het Energetix bedrijf, mocht je die link niet hebben kunnen leggen.
Over de werking heeft ze niet gesproken. Zij gooit niet haar eigen ramen in om over iets een mening te geven, waarbij in het filmpje ook niet naar voren komt, dat ze ervaring met de werking heeft. Dus geeft ze daar ook geen mening over.
Zij gaat er heel tactvol om, in tegenstelling tot jij en een paar anderen die wel hun mening geven en eigenlijk niet weten waar je over praat.

Promote what you love instead of bashing what you hate.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Je geeft dus nog steeds geen antwoord en blijkt nog steeds niet goed te kunnen lezen. Eerder al heb ik geschreven dat het aanhalen van die Duitse minister een valse legitimiteit verleent aan die dingen.

De vraag was ook: Waarom haal jij het hier aan?????? Het heeft niks met ervaring met die dingen te maken en zegt ook niks over de werking. Dus waarom kom jij hier mee aanzetten?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door puma73 »

Tendel schreef:@ kuklos

Ik heb nooit gescchreven dat de minister uitlatingen over de werking heeft gedaan.
Ik heb geschreven dat ze het bedrijf Energetix bezocht heeft en dat ze er positief over was. Over het bedrijf dus.
Wat heeft het te maken met de werking van Energetix sieraden? De sieraden komen uit het Energetix bedrijf, mocht je die link niet hebben kunnen leggen.
Over de werking heeft ze niet gesproken. Zij gooit niet haar eigen ramen in om over iets een mening te geven, waarbij in het filmpje ook niet naar voren komt, dat ze ervaring met de werking heeft. Dus geeft ze daar ook geen mening over.
Zij gaat er heel tactvol om, in tegenstelling tot jij en een paar anderen die wel hun mening geven en eigenlijk niet weten waar je over praat.

Promote what you love instead of bashing what you hate.
We zullen al jouw berichten maar eens gaan quoten, jij hebt het bewuste bericht aangepast. Jij hebt wel degelijk in dat bericht de indruk proberen te wekken dat deze minister zich uit heeft gelaten over dat kwakmiddeltje wat jij hier wilt promoten. typisch alterneutisch gedrag. je hebt niks, je kunt niks bewijzen want er is niks om te bewijzen. hooguit dat het niet werkt.

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

@Puma.
Ik heb het bericht zeker niet aangepast, dat kun je zien, anders zou eronder staan 1x of zoveel maal aangepast. Dus hier ben jij fout!!!
Je mag drijven maar niet overdrijven.

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

@ Kuklos.

Ik zal het even voorkauwen. De Duitse minister bezoekt een bedrijf Energetix. Dit bedrijf maakt/verkoopt energetix sieraden met magneetjes, waar veel mensen baat bij hebben en het prettig vinden om dit sieraad te dragen.
Dat weet ze, want ook het bedrijf staat natuurlijk achter haar/ zijn producten.
De duitse minister heeft een topic, waarvoor ze een bedrijf gaat bezoeken om haar topic, in dit geval vrouwen op de werkvloer, te laten zien.
Ze bezoekt Energetix, het bedrijf voldoet aan haar topic en ze is er positief over.
Als ze nu echt anti anti anti was zou ze toch wel een ander bedrijf gaan bezoeken, die ook voldoet aan haar topic, denk je ook niet?

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Ahhhhh, so. Dus als ik het goed begrijp zeg jij niet dat ze achter de producten staat, maar toch wel, want anders had ze het bedrijf niet bezocht. Ja, ja.

Feitelijk dus zegt het helemaal niets over de werking van de producten. Kunnen we hooguit zeggen dat het bezoek erg ongelukkig gekozen was gezien de nogal omstreden claims over die producten, maar uiteindelijk heeft het niks te maken met ervaring met die Energetix dingetjes. Wat jij als het over de Duitse minister gaat niet belangrijk vindt, maar wel een belangrijk issue vindt als er wordt gezegd dat er nul komma niks aan wetenschappelijk onderbouwd bewijs is dat die dingen zouden werken.

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

@Kuklos
Mensen die op zoek zijn naar Energetix of hier op het forum komen kijken, hebben wellicht de wetenschap geheel of gedeeltelijk afgeschreven. Zij zijn er misschien in teleurgesteld en zoeken juist een andere weg.
De wetenschap of een gedeelte ervan, is voor deze mensen al lang passé.
Dus jouw gil om wetenschappelijke onderbouwing voegt in deze topic niets toe, integendeel dit is mosterd na de maaltijd.
Mensen willen verder en wachten niet af tot 1 of meerdere wetenschappers de tijd en het geld heeft om onderzoeken en testen te doen anno 2012.
Deze mensen nemen het heft in eigen handen en kijken of een product van Energetix wellicht voor hen geschikt is. Wat is daar mis mee?
Waarom zouden wij ja en amen moeten knikken op wetenschappelijke onderzoeken? Of nog beter afwachten? Je leeft maar 1 keer. Niemand kent zichzelf beter dan de mens zelf. Als mensen zich goed voelen met een stuk hout of een steen of een energetix product is, dan is dat toch de moeite waard.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Je blijft om de hete brij heendraaien Tendel. Jouw "inbreng" over de Duitse minster die het bedrijf bezoekt vanwege het grote aantal vrouwen wat er werkt voegt niets toe aan de discussie en dat weet jij ook. Toch plaats jij het omdat het op valse wijze die sieraadjes legitimiseert.

Nu kan je wel weer proberen te melden dat wetenschap niks toevoegt, maar als ik goed begrijp bestaat Energetix al 10 jaar. En in die 10 (!) jaar is er nog steeds geen wetenschappelijk bewijs voor de werking gepubliceerd? Knap hoor.
Je zegt dus feitelijk dat we allemaal gewoon op een stel vage testimonials moeten afgaan (hoeveel daarvan zijn van distributeurs?), want wie weet, baat het niet dan schaadt het ook niet. Behalve je portemonnee dan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Tendel wat maakt het nu uit dat de Duitse minister dat
bedrijf heeft bezocht !?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door puma73 »

Tendel schreef:@Kuklos
Mensen die op zoek zijn naar Energetix of hier op het forum komen kijken, hebben wellicht de wetenschap geheel of gedeeltelijk afgeschreven. Zij zijn er misschien in teleurgesteld en zoeken juist een andere weg.
De wetenschap of een gedeelte ervan, is voor deze mensen al lang passé.
Dus jouw gil om wetenschappelijke onderbouwing voegt in deze topic niets toe, integendeel dit is mosterd na de maaltijd.
Mensen willen verder en wachten niet af tot 1 of meerdere wetenschappers de tijd en het geld heeft om onderzoeken en testen te doen anno 2012.
Deze mensen nemen het heft in eigen handen en kijken of een product van Energetix wellicht voor hen geschikt is. Wat is daar mis mee?
Waarom zouden wij ja en amen moeten knikken op wetenschappelijke onderzoeken? Of nog beter afwachten? Je leeft maar 1 keer. Niemand kent zichzelf beter dan de mens zelf. Als mensen zich goed voelen met een stuk hout of een steen of een energetix product is, dan is dat toch de moeite waard.
Er is door de eeuwen heen een onterechte geneeskundige kracht aan magneten geweten. Dit is echt niet van de laatste jaren. En nog NOOIT is er enige werking aangetoond van de werking van magneten.

Je zit hier allerlei zwetsverhalen op te hangen, maar komt je bewijvoering niet verder dan wat je in bovenstaand stukje opvoert als excuus voor dat kwakzalf ding waar ik steeds meer het vermoeden krijg dat jij ook die troep verkoopt.

kuklos
Berichten: 10109
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

@Chocomelk, ik zal maar reageren namens Tendel, en zijn redenatie geven.

Die minister heeft dat bedrijf bezocht (op andere gronden weliswaar, maar dat zien we voor het gemak maar even over het hoofd). Ze is dus niet tegen dat bedrijf (dan wel is slecht geïnformeerd, maar dat zien we voor het gemak ook maar even over het hoofd). En als ze niet tegen is, dan is ze voor. En als ze voor is, dan moet de werking van die dingen toch wel goed zijn? En als de werking dan wel goed moet zijn (opnieuw is dit doorredeneren om valse legitimiteit te verlenen) dan werkt het ding dus, en dat is gezegd door de regering middels een bezoek van een minister (die vanwege andere redenen kwam). En als de regering, de Duitse regering notabene, achter dit bedrijf staat, nou dan moeten die dingetjes wel werken. En als zelfs de Duitse regering vindt dat dit dingetjes wel moeten werken (opnieuw is dit door redeneren om valse legitimiteit te verlenen) wie zijn wij dan om nog te vragen om wetenschappelijk bewijs. De Duitse regering heeft immers haar goedkeuring verleend. (opnieuw is dit door redeneren om valse legitimiteit te verlenen)

Oh ja, de schuin gedrukte stukken horen niet bij de redenatie van onze sieraadjes promotor, maar zijn een uitleg van mijn kant.

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

Chocomelk schreef:@ Tendel wat maakt het nu uit dat de Duitse minister dat
bedrijf heeft bezocht !?
Net zoveel, voor mij, als dat voor jou alles wetenschappelijk onderbouwt moet worden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Tendel schreef:
Net zoveel, voor mij, als dat voor jou alles wetenschappelijk onderbouwt moet worden.
Nee Tendel voor mij hoeft niet alles wetenschappelijk te onderbouwt zijn, snap niet hoe je daar bij komt maar dat zul je vast en zeker schrijven omdat ik vind dat de verkoper jou goed gebrainwasht heeft en jij gelooft in iets wat onzin is.
In ieder geval wel een goede verkoper die dingen kan verkopen wat nergens op slaat.

Dat een minister op bezoek gaat in een bedrijf stelt niet zoveel voor hoor, gebeurt wel vaker, fatsoen heeft zoiets. :wink:

Gesloten