LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
kuklos
Berichten: 10108
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Tendel schreef:Kuklos, denk je nu echt dat nog iemand je steeds afkeurende comentaar leest? In veel forums sta je alleen maar negatieve kritiek te geven op alles, wat voor product, artikel of wat voor mening het ook is.
Op alles en iedereen. Wat een vreselijk leven moet jij hebben zeg, of ben jij 1 van de moderators die dit doet voor Radar om wat leven in de brouwerij te brengen?
Goed idee, we gaan het over mij hebben. Dan hoeven we het niet over Energetix te hebben. Of het gebrek aan bewijs van de werking, of belangrijker nog, voor het gebrek aan werking van Energetix.
Tendel schreef:Velen hebben al gemerkt dat jij geen energetix consument bent, dus hoe kan jij dan een mening geven op een consumentenforum?
Wauw, je hebt iets nieuws bedacht. We gaan critici de mond snoeren. In plaats van aantonen dat het ding werkt ga je gewoon kritiek verbieden.
Tendel schreef:Je hebt de klok horen luiden, maar de klepel heb je nog steeds niet gevonden hoor.
En wat denk je dat jouw stukje op nu.nl doet? Je verwijt mij nu iets wat op jou van toeassing is.

Trouwens, wanneer ga je nu eindelijk eens bewezen dat het ding werkt?

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

Vragen stellen is goed. Niks mis mee.
Hieronder een video van een dokter Verena Breitenbach, die heeft er een boek over geschreven.

http://www.youtube.com/watch?v=pbegz-abmO8

Al in 38 landen dragen de mensen deze artikelen, dus al deze mensen zijn volgens jullie gek en goedgelovig.

Daarom beschouw ik jullie bijdrage dan ook als zeer gering. Ik kijk naar het gros van de mensen die er ook baat bij hebben en niet naar een paar azijnpissers, die zonder een dag kritiek te kunnen geven voor hen, een verloren dag is. Wees eens blij dat zoveel mensen en dieren er wel baat bij hebben en dat we niet alleen afhankelijk zijn van alleen medicijnen ( met veel bijwerkingen zoals in de vorige link beschreven), het bespaart velen, ook jullie een hoop zorgkosten!

kuklos
Berichten: 10108
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Tendel schreef:Al in 38 landen dragen de mensen deze artikelen, dus al deze mensen zijn volgens jullie gek en goedgelovig.
Ah, een nieuwe tactiek. Ons woorden in de mond gaan leggen. Maar nog steeds geen bewijs van de werking leveren.
Tendel schreef:Hieronder een video van een dokter Verena Breitenbach, die heeft er een boek over geschreven.

http://www.youtube.com/watch?v=pbegz-abmO8
Joepie een YouTube filmpje. Kunnen jullie (of in dit geval jij) nu echt helemaal niks leveren wat ook maar enigszins wetenschappelijke waarde heeft? Het beste wat je dus te bieden hebt is een YouTube filmpje?
Tendel schreef:Daarom beschouw ik jullie bijdrage dan ook als zeer gering.
Zou ik ook doen als jou was. Critici negeren en mensen zoeken die goedgelovig genoeg zijn om het spul te kopen. Aan ons verdien je niks, aan al die mensen die geen vragen stellen en geen bewijs van werking eisen kan je wel iets verdienen.
Tendel schreef:Ik kijk naar het gros van de mensen die er ook baat bij hebben
En als jij nou eens het wetenschappelijke bewijs levert dat ze er baat bij hebben dan gaan wij ook naar die mensen kijken. Maar tot die tijd zijn de testimonials van goedgelovige Energetix klanten net zoveel waard als een gebruikte rol toiletpapier.
Tendel schreef:Wees eens blij dat zoveel mensen en dieren er wel baat bij hebben en dat we niet alleen afhankelijk zijn van alleen medicijnen ( met veel bijwerkingen zoals in de vorige link beschreven), het bespaart velen, ook jullie een hoop zorgkosten!
Zo, en nu LIEG je. Keihard liegen, dat is wat je doet. Dat Energetix zorgkosten bespaart is een keiharde leugen. Ik kan nu wel weer om bewijs gaan vragen, maar wat levert dat op? Nog een YouTube filmpje? Een testimonial ter waarde van een gebruikt velletje toiletpapier? Een wens van jou om kritiek te verbieden? Opnieuw een discussie over mensen die kritiek leveren?

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door newmikey »

Tendel schreef:Vragen stellen is goed. Niks mis mee.
Hieronder een video van een dokter Verena Breitenbach, die heeft er een boek over geschreven.
Jaja, een namaakdokter die een boek heeft geschreven, een youtube filmpje heeft opgenomen en zich sterk maakt voor magnetische panties tegen menstruatiepijnen....bwoehahahahaha!
Al in 38 landen dragen de mensen deze artikelen, dus al deze mensen zijn volgens jullie gek en goedgelovig.
En dat zegt wàt precies?
Daarom beschouw ik jullie bijdrage dan ook als zeer gering. Ik kijk naar het gros van de mensen die er ook baat bij hebben
Even een linkje waaruit blijkt dat >50% van de mensheid baat heeft bij deze spielerei? Of bedoel je met "het gros van..." eigenlijk "een paar goedgelovige zielepoten"?
Wees eens blij dat zoveel mensen en dieren er wel baat bij hebben
Hoeveel precies? Waar en wanneer? Heb je al dieren gesproken die zeggen dat ze er baat bij hebben?
het bespaart velen, ook jullie een hoop zorgkosten!
Denk nu eens na, waarom zou het ons zorgkosten besparen?

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

Je kan je artikel 14 dagen uittesten, als je het niets vind dan kan je het terugsturen, krijg je je geld terug.
Als je hier een medicijn krijgt ( wetenschappelijk onderzocht), dat toch niet voor jou werkt, dan kan je dit niet terugbrengen naar de apotheek en zeggen het werkt niet. Dan moet je terug naar de dokter en een ander pilletje vragen.

Wetenschappelijk bewijs wil niet zeggen dat het automatisch altijd werkt.
Niet wetenschappelijk bewijs wil niet zeggen dat het altijd niet werkt!
We hebben het hier al 100.000 keer over gehad, op iedereen die hier durft een positieve mening te geven, worden die automatisch door een paar (steeds dezelfde) mensen neergesabeld.

wtf, wetenschappelijk of niet, als de mensen er blij mee zijn en baat bij hebben is het toch goed.
Dat is toch ook zo met medicijnen, die wetenschappelijk bewezen zijn tegen dit of dat te werken, daar kan je ook hele boeken mee volschrijven met ervaringen van mensen waarbij het 1 of ander niet werkt en hele nare bijwerkingen hebben.

Het risico zit erin dat een sieraad op 1 of ander persoon niet aan de verwachtingen voldoet, so what of ze sturen het terug of ze houden het als mooi sieraad ( met 2 jaar garantie ), zonder bijwerkingen.
Dat kan je van wetenschappelijk bewezen mengsels niet zeggen hé.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Tendel ik heb niet het hele topic gelezen, maar die link die je plaatst heeft niets te maken met die magneetjes die in zo,n sieraad of op de koelkast zitten. Het artikel gaat over een onderzoek met elektromagneten http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromagneet. Hier gaat het om de elektriciteit die de neuronen in de hersenen mogelijk kunnen beinvloeden.
Die magneetjes in die sieraden zijn enkel mineralen en hebben geen enkele invloed op hersencellen of welke lichaamscel dan ook.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Magnetiet
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 25 apr 2013 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door puma73 »

Er zijn diverse wetenschappelijke onderzoeken die bewijzen dat er GEEN enkele waarde kan worden gehecht aan de toegedichte werking van magneten.

Dus het enige wat over blijft is een duur betaald sieraad met geen enkele toegevoegde waarde.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Tendel schreef:Vragen stellen is goed. Niks mis mee.
Hieronder een video van een dokter Verena Breitenbach, die heeft er een boek over geschreven.

http://www.youtube.com/watch?v=pbegz-abmO8

Al in 38 landen dragen de mensen deze artikelen, dus al deze mensen zijn volgens jullie gek en goedgelovig.
Ik wil die mensen niet gek en goedgelovig noemen, maar ik denk dat het ze ontbreekt aan kennis. Kennis over de biologische processen in het menselijk lichaam. Ook na het zien van bovenstaand youtube filmpje wordt niet duidelijk wat, hoe en waarom een magneet een proces in een lichaamscel kan beinvloeden. Ze heeft het enkel over ervaringen die voor mij net zo veel waarden hebben als dat 100 mensen zouden zeggen dat door het dragen van een konijnenpoot ze meer geluk in hun leven ervaren.
tendel schreef:Daarom beschouw ik jullie bijdrage dan ook als zeer gering. Ik kijk naar het gros van de mensen die er ook baat bij hebben en niet naar een paar azijnpissers, die zonder een dag kritiek te kunnen geven voor hen, een verloren dag is. Wees eens blij dat zoveel mensen en dieren er wel baat bij hebben en dat we niet alleen afhankelijk zijn van alleen medicijnen ( met veel bijwerkingen zoals in de vorige link beschreven), het bespaart velen, ook jullie een hoop zorgkosten!
Ik vind dit soort kwakzalverij ook kwalijk omdat ik vrees dat er mensen zijn die door het geloof in dit soort producten niet meer naar een (huis)arts gaan voor onderzoek.

kuklos
Berichten: 10108
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Tendel schreef:Je kan je artikel 14 dagen uittesten, als je het niets vind dan kan je het terugsturen, krijg je je geld terug.
Waarom niet gelijk beginnen met een onderzoek dat de werking aantoont? Waarom blijft dat toch uit?
Tendel schreef:Als je hier een medicijn krijgt ( wetenschappelijk onderzocht), dat toch niet voor jou werkt, dan kan je dit niet terugbrengen naar de apotheek en zeggen het werkt niet. Dan moet je terug naar de dokter en een ander pilletje vragen.
Bij medicijnen ligt er tenminste nog een fors aantal onderzoeken ten grondslag, maar bij jullie? Niks, nakkes, nada, noppes.
Tendel schreef:Wetenschappelijk bewijs wil niet zeggen dat het automatisch altijd werkt.
Niet wetenschappelijk bewijs wil niet zeggen dat het altijd niet werkt!
Ah, ook deze oude en incorrecte koe wordt weer uit de sloot gehaald. Regel 1: ja. Regel 2: het keer op keer niet hebben van wetenschappelijk bewijs van iets wat wel wordt aangeprezen betekent inderdaad dat het niet werkt.
Tendel schreef:We hebben het hier al 100.000 keer over gehad, op iedereen die hier durft een positieve mening te geven, worden die automatisch door een paar (steeds dezelfde) mensen neergesabeld.
BS. Verkopers worden neergesabeld. Van mensen die beweren dat het werkt wordt gevraagd om dit aan te tonen.
Tendel schreef:wtf, wetenschappelijk of niet, als de mensen er blij mee zijn en baat bij hebben is het toch goed.
Als er zoveel mensen baat bij hebben, waarom blijft dat wetenschappelijk onderbuwde bewijs dat het werkt dan uit?
Tendel schreef:Dat is toch ook zo met medicijnen, die wetenschappelijk bewezen zijn tegen dit of dat te werken, daar kan je ook hele boeken mee volschrijven met ervaringen van mensen waarbij het 1 of ander niet werkt en hele nare bijwerkingen hebben.
Opnieuw BS. De bijwerkingen zijn bekend en onderzocht en worden allemaal genoemd. maar weet je wat, daar gaan veel onderzoeken aan vooraf. Bij die Energetix troep moeten we het hebben van "medicijnen werken ook niet altijd", "je moet erin geloven", "het is toch ook een mooi sieraad", "je krijgt het op proef", "kijk eens naar dit filmpje", "hier, een artikel over magnetisme" en ga zo maar dor met smoezen.
Tendel schreef:Het risico zit erin dat een sieraad op 1 of ander persoon niet aan de verwachtingen voldoet, so what of ze sturen het terug of ze houden het als mooi sieraad ( met 2 jaar garantie ), zonder bijwerkingen.
Kijk, en nu wordt weer overgschakeld op de oude smoes van "het is een sieraad". Wel, verkoop het dan enkel als sieraad en niet als gezondheidsbevorderend ding.

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

Even voor de duidelijkheid, ik maak die dingen niet hoor, ik draag het alleen en heb er veel baat bij.

Ja inderdaad, bij medicijnen gaan er 10 tallen jaren research aan vooraf en miljoenen kost het, en als het dan niet naar de verwachtingen voldoet, of later blijkt dat het goed mis kan gaan ben je verder van huis dan een bandje die wellicht niet naar de verwachtingen voldoet.

Inderdaad een sieraad is het, waar mensen baat bij kunnen hebben, niet meer, maar ook niet minder.

kuklos
Berichten: 10108
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

Tendel schreef:Even voor de duidelijkheid, ik maak die dingen niet hoor,
Nee, maar je promoot ze wel en blijft wel roepen dat mensen er baat bij hebben en durft zelfs te stellen dat de gezondheidszorg minder geld kost dankzij die troep. En je verkoopt ze ook als ik me niet vergis.
Tendel schreef:Ja inderdaad, bij medicijnen gaan er 10 tallen jaren research aan vooraf en miljoenen kost het, en als het dan niet naar de verwachtingen voldoet, of later blijkt dat het goed mis kan gaan ben je verder van huis dan een bandje die wellicht niet naar de verwachtingen voldoet.
Medicijnen worden voorgeschreven door artsen die hebben gekeken naar jouw klachten en daarvoor gestudeerd hebben. Die troep wordt aangesmeerd door mensen die geen enkele kennis hebben van welk stukje medicijnen dan ook.
Tendel schreef:Inderdaad een sieraad is het, waar mensen baat bij kunnen hebben, niet meer, maar ook niet minder.
Nogmaals, verkoop het dan ook enkel als sieraad en hou op met die onzin over "gezondheidsbevorderend".

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Tendel schreef:Even voor de duidelijkheid, ik maak die dingen niet hoor, ik draag het alleen en heb er veel baat bij.

Ja inderdaad, bij medicijnen gaan er 10 tallen jaren research aan vooraf en miljoenen kost het, en als het dan niet naar de verwachtingen voldoet, of later blijkt dat het goed mis kan gaan ben je verder van huis dan een bandje die wellicht niet naar de verwachtingen voldoet.

Inderdaad een sieraad is het, waar mensen baat bij kunnen hebben, niet meer, maar ook niet minder.
Medicijnen, medische behandelingen en onderzoeken kunnen de kwaliteit van het leven verbeteren maar ook je leven verlengen of redden. Als je goed geluisterd hebt zegt naast een hoop blablabla, Breitenbach nog wel dat je dit sieraad moet gebruiken naast de reguliere geneeskunde.
En heeft ooit niet eens een programmamaker in een intervieuw met de maker van dit spul (een Italiaans? aangetoond dat wat er beweerd wordt in te zitten er na onderzoek helemaal niet bleek in te zitten? Speciaal zand uit één of andere woestijn?

kuklos
Berichten: 10108
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

@weetnietveel, dat betrof die Biostabil. Een apparaatje wat exact hetzelfde zou moeten doen als die Energetix dingen.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door weetnietveel »

kuklos schreef:@weetnietveel, dat betrof die Biostabil. Een apparaatje wat exact hetzelfde zou moeten doen als die Energetix dingen.
Okee begrepen.

Tendel
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:57

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door Tendel »

Wat een mooie ontdekking was er gisteren op tv te zien over medicijnen die door de dokters door de strot geduwd worden, omdat de dokters mede door de pillenfabrieken betaald worden om dit te doen.
Dat is pas bedriegerij.
Een sieraad kopen met magneetjes staat iedereen tenminste vrij om dit te kopen of niet.

Vind je het gek dat dit zo een succes heeft als je bovenstaand bericht via het journaal binnenkrijgt over medicijnen en dokters?

Trouwens ik heb het hier over magneetsieraden en niet over de biostabiel, die ken ik niet, geen ervaring mee.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door puma73 »

@tendel, wel on topic blijven.

jouw laatste bijdrage heeft niks met het onderwerp te maken. Maar waar blijft dat bewijs dat die speelgoed magneetjes werken. Graag een onderbouwing van je beweringen. Je zit hier al een half jaar allerlei zaken te roeptoeteren over dat speelgoedspul, maar enig bewijs van werkzaamheid produceer je niet.

Je bent net een langspeelplaat die blijft hangen met de zelfde onzin over miljoenen mensen die denken er baat bij te hebben.

En als je er dan tocht die miljoenen verdienende huisartsen erbij haalt, wat denk jij dat de bedenker van deze scam en andere magneetscams verdienen??

Vele honderden miljoenen over de ruggen van goedgelovige mensen die een niet werkend prul krijgen. Nog een grotere oplichterij, men doet beloftes en gezondheidsclaims die niet waar zijn.

kuklos
Berichten: 10108
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door kuklos »

@Tendel, het is al vaker gezegd, een dergelijke jij-bak bewijst de werking van Energetix niet.
Er is veel mis in de reguliere geneeskunde en dat wordt niet ontkend. Maar dat is geen reden voor dergelijke dingen die niet werken (lees Energetix).

Je hoeft het niet over de biostabil te hebben. Het doet hetzelfde als Energetix en is hetzelfde. Andere naam, zelfde dingetje.

Voor de rest sluit ik me aan bij puma73.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Tendel schreef:Wat een mooie ontdekking was er gisteren op tv te zien over medicijnen die door de dokters door de strot geduwd worden, omdat de dokters mede door de pillenfabrieken betaald worden om dit te doen.
Dat is pas bedriegerij.
Je bedoelt waarschijnlijk dit http://nos.nl/artikel/499588-wie-betaalt-de-dokter.html
Dat is geen bedriegerij, dat is marketing. Of dit aanvaardbaar is of niet is een andere discussie.
Medicijnen die artsen voorschrijven (ook dat bepaalde merk van die ene fabrikant) daar is onderzoek naar gedaan en die werken gewoon. Bovendien bevat ieder medicijn een bijsluiter waarin o.a. wordt vermeld wat de werkzame stof is en wat de bijwerkingen kunnen zijn.
Tendel schreef:Een sieraad kopen met magneetjes staat iedereen tenminste vrij om dit te kopen of niet.

Een medicijn voorgeschreven door een arts, staat ook iedereen vrij om te gebruiken of niet! Er is geen arts in de wereld die jou kan dwingen/verplichten een bepaald medicijn te (blijven) gebruiken. Als een bepaald medicijn voor jou niet werkt ga je weer terug naar je (huis)arts en dan kijkt die beste man of vrouw of hij iets anders voor je heeft wat kan werken.
Tendel schreef:Vind je het gek dat dit zo een succes heeft als je bovenstaand bericht via het journaal binnenkrijgt over medicijnen en dokters?

Ja, dat vind ik heel gek!!!

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door trail46 »

Al in 2006 was duidelijk dat deze magneten niets doen in of aan het menselijk lichaam, wat overbleef is het placebo-effect.De gasten(voorstanders) op dit forum zijn allemaal van hetzelfde kaliber, als de antwoorden niet bevallen worden zij stuk voor stuk onbeschoft.
Magneten verbeteren gezondheid niet

Er is geen wetenschappelijk bewijs dat magneten gezondheidsklachten kunnen verhelpen. Dat schrijven twee Amerikaanse onderzoekers in het tijdschrift British Medical Journal. De markt voor onder meer magnetische armbanden, hangers en lapjes is de afgelopen jaar sterk gegroeid, maar dit komt waarschijnlijk alleen de beurs van de producenten ten goede.

Toch zeggen de wetentschappers Flamm en Finegold dat veel mensen zich wellicht beter voelen als zij een magneetje dragen. Dat komt deels door inbeelding, maar ook doordat de magneten worden aangetrokken door metalen voorwerpen en de drager daarbij een lichte druk of aantrekkingskracht voelt. Dat zou het idee dat de magneet 'iets doet' versterken.

Flamm en Finegold, verbonden aan de universiteiten van Pennsylvania en Californië, adviseren patiënten om hun geld uit te geven aan medicijnen waar de werking wel van is bewezen. Als mensen toch een magneet willen dragen, zouden zij de goedkoopste moeten nemen. „Dan wordt ten minste de pijn in de portemonnee iets verlicht”.
Bron goedzo.com

Voorbeeld onbeschoft antwoord.
Tendel .......Daarom beschouw ik jullie bijdrage dan ook als zeer gering. Ik kijk naar het gros van de mensen die er ook baat bij hebben en niet naar een paar azijnpissers, die zonder een dag kritiek te kunnen geven voor hen, een verloren dag is.

babbellut
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 okt 2013 20:16

Re: Ervaring met ENERGETIX magnet Therapy

Ongelezen bericht door babbellut »

Hahaha :) wat een discussies hier :) ik heb net de armbandjes besteld voor mijn kinderen en mezelf na wat rondneuzen om wat meer te weten te komen. Deze is me toch wel blijven hangen. Vind het vooral grappig dat sommigen 3jaar lang discussiëren over iets wat ze nog niet zelf geprobeerd hebben. Lieve mensen, het leven is te kort om 3 jaar lang te discussiëren over iets wat je eigelijk niet interesseert of waar je kwaad van wordt. En steeds vragen naar bewijs:D geef even 15 euro uit en je kan jezelf de moeite van de discussies besparen en het zelf uittesten natuurlijk. :D
In ieder geval, ik heb de onze volgende week en zal daarna even laten weten of de klachten verminderen of niet.
Medisch bewijs is het natuurlijk niet, maar de kindjes weten niet dat er iets 'achter' zit dus aan hen zal ik kunnen zien of het echt helpt of niet.

Gesloten