LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Gebruik zeep-/parfumvrije produkten bij eczeem, ervaringen?

Ongelezen bericht door WarZir »

Erg vervelend voor je jasper :( .
Ik heb de info in je link even doorgenomen en, ondanks dat ik deze vorm van eczeem niet heb (ik kan het over m'n hele lichaam krijgen), zie ik wel sterke overeenkomsten met de eczeem die ik op mijn hoofdhuid ervaar. Gezien mijn persoonlijke ervaring, is eczeem op de hoofdhuid en in het gezicht over het algemeen het meest hardnekkig (= moeilijk om te bestrijden).

Ik kan je eigenlijk alleen maar het advies meegeven wat in dit topic al voorbij is gekomen (en die tips zie ik ook terug in de info van je link): let op je eetpatroon (gezond eten, niet te vet), gebruik zoveel mogelijk zeep- en parfumvrije produkten. Ikzelf heb veel baat bij produkten van het merk Sea-Line (shampoo, douchegel e.d.), hiermee houdt ik de eczeem grotendeels onder controle. Soms speelt ook dan eczeem op de hoofdhuid af en toe op, in dat geval gebruik ik zoutkorrels van Sea-Line (de zoutkorres doe ik in de wasbak, vul deze met water en houdt dan mijn hoofd erin), hierna was ik m'n haar/hoofdhuid met een shampoo van hetzelfde merk.

Maar goed, dit is wat mij aardig helpt, hier is wel een hele zoektocht aan vooraf gegaan (lees vooral ook vanaf het begin van dit topic :wink: ). Neem dit topic vooral door en probeer eens enkele produkten die hier geadviseerd zijn. En net zolang proberen totdat je een middel vind wat in jouw situatie goed werkt (helaas is het zo dat een produkt wat voor de een goed werkt, niet hetzelfde positieve resultaat hoeft te hebben voor een ander, dit hangt ook af van de oorzaak van je eczeem, de oorzaak is echter vaak moeilijk te bepalen, zelfs voor artsen).

Succes en sterkte ermee! :wink:

Gesloten