LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten verhalen bij de tandarts?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
wendy28

Kosten verhalen bij de tandarts?

Ongelezen bericht door wendy28 »

Een half jaar geleden vroeg mijn tandarts tijdens een behandeling of hij het beugel-spalkje achter mijn voortanden mocht verwijderen omdat hij op die manier overal beter bij kon.
Ik heb de afgelopen jaren verschillende tandartsen gehad en was een beetje overrompeld door de vraag omdat deze nog niet eerder door iemand anders gesteld was. Mijn eerste vraag aan hem was dan ook of het kwaad kon. Maar hij verzekerde mij ervan dat het geen probleem was. Kort nadat hij het spalkje had verwijderd begonnen de problemen. Mijn tanden gingen als het waren weer 'aan de wandel'. Met als gevolg dat mijn voortanden nu naar voren komen en er alweer een spleetje van een paar millimeter tussen komt.
Ik ben naar de orthodontist gegaan om het meteen te laten verhelpen voordat al mijn tanden weer in de 'oude' positie staan. Maar deze behandeling gaat me minstens 700 euro kosten en wordt niet gedekt door mijn verzekering.

De orthodontist vertelde me dat het spalkje absoluut NIET verwijderd had mogen worden.
Zou ik de kosten van deze behandeling kunnen verhalen op mijn (nu voormalige) tandarts?

Daan_1978

Re: Kosten verhalen bij de tandarts?

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

wendy28 schreef:De orthodontist vertelde me dat het spalkje absoluut NIET verwijderd had mogen worden.
Zou ik de kosten van deze behandeling kunnen verhalen op mijn (nu voormalige) tandarts?
Het lijkt mij dat een tandarts ervan op de hoogte zou moeten zijn dat een dergelijk spalkje niet verwijderd mag worden.
Zelf heb ik ook nog altijd zo'n spalkje achter mijn voortanden boven. Ik heb zelf aan mijn tandarts destijds eens de vraag gesteld of het spalkje eruit mocht, maar kreeg te horen dat dit absoluut niet mag.

Overleg dit ook eens met een juridisch loket of rechtsbijstand. Al was het om te weten te komen hoe je dit het beste aan kunt pakken om de kosten te kunnen verhalen op jouw tandarts en of dat uberhaupt mogelijk is.

superklaver

Re: Kosten verhalen bij de tandarts?

Ongelezen bericht door superklaver »

Ik weet niet wat uw rechten zijn in dit geval, maar ik denk dat het effect van zo'n spalkje per persoon verschilt. Ik heb namelijk jaren een beugel gehad, maar nooit een spalkje. en toch blijft het netjes staan. Maar bent u hiermee al naar de tandarts terug geweest? Wat zegt hij ervan?

Gesloten