LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Natuals

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Lijstertje
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 jun 2010 21:21

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Lijstertje »

PS bij mij gaat het om het zelfde bedrijf maar dan onder naam Beyond Beauty, niet Natuals. Maar ja, toch een pot nat he?..... :x

steppiesteef
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:36

Re: Natuals

Ongelezen bericht door steppiesteef »

Zojuist bij de rechtbank geweest. We hadden alles al in gestuurd, dus dit was meer een formaliteit. De rechter zou er vanmiddag naar kijken. Update volgt!

poffessor
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2011 19:55

Re: Natuals

Ongelezen bericht door poffessor »

Hier meld zich slachtoffer no. :( :( :idea: zoveel !!

Maar geen zorg, zonder specifiek uit te wijden kan ik jullie zeggen dat er extern aan gewerkt wordt.
Ik mag begin feb. voorkomen in Eindhoven, lijkt mij een makkie ... maar je weet het nooit.
Laat het jullie weten als er meer bekend is maar dat krijgen jullie sowieso wel mee als je de media volgt.


wish me luck !!

de poffessor :twisted:

steppiesteef
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:36

Re: Natuals

Ongelezen bericht door steppiesteef »

Zo, meneer de poffessor maakt het spannend...

Tevens vond ik op de site van de consumentenbond een nieuwsbericht van 18 augustus 2010 met de titel "Natuals voortaan duidelijker over vervolgzendingen". Toch wel gek dat er nog steeds zaken tegen consumenten aan worden gespannen als Natuals zelf toegeeft dat ze het niet zo netjes doen. Zeker gezien de meeste zaken in deze topic van voor 18 augustus 2010 zijn.
Natuals zal zijn klanten in het vervolg duidelijker informeren over het annuleren van vervolgzendingen en bestaande klachten oplossen. Dit is het resultaat van overleg tussen de Consumentenbond en Natuals. De bond kreeg de laatste tijd geregeld klachten over dit bedrijf, dat vitaminepreparaten verkoopt via telefonische verkoop en via hun internetsite.

De vitamineverkoper biedt een proefpakket aan tegen een gereduceerde prijs, maar als consumenten niet binnen drie weken na ontvangst van dit proefpakket annuleren, ontvangen zij automatisch een vervolgzending met daarin supplementen voor drie maanden. In overleg met de Consumentenbond heeft Natuals de problemen inmiddels grotendeels opgelost door de tekst in de brief bij het proefpakket aan te passen.

Openstaande klachten
Natuals heeft toegezegd nog openstaande klachten zo goed mogelijk op te zullen lossen. Consumenten kunnen rechtstreeks contact opnemen met Natuals via e-mail [email protected] of via telefoonnummer 0900 - 333 22 00 (€ 0,10 per minuut).
Bron: http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... gzendingen

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door pbarendse »

Leuk dat ze die brief duidelijker gaan maken, maar de makke is dat die brief bij het welkomstpakket zit. Blijkens de berichten hier ontvangen de meesten dat welkomstpakket helemaal niet, maar krijgen meteen de aanvulling. Blijkbaar heeft Tante Pos moeite met het bezorgen van deze welkomstpakketten, maar leveren de aanvullingspakketten geen problemen op. Of ben ik nu erg sarcastisch?

Ofwel: weer een leuke loze belofte van Natuals, en ze kunnen gewoon weer vrolijk verder gaan met liegen en bedriegen...

steppiesteef
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:36

Re: Natuals

Ongelezen bericht door steppiesteef »

Brief van de rechter ontvangen, beide partijen mogen de zaak 1 Maart toelichten.

@pbarendse

Totaal met je eens dat selectvracht of tntpost geen 100% garantie geeft opdat de bezorging tijdig plaats vind. Hierdoor kan het dat een relatief klein percentage zijn/haar pakket niet (op tijd) binnen krijgt. Op bijvoorbeeld Valentijnsdag gaf TNT post (pakketten) een bezorggarantie van 95%. Tevens kan een buurman een pakket te laat of niet langs brengen en ontstaat er een dergelijk probleem.

Maar het probleem is denk ik dat Natuals er van uit gaat dat 100% van de pakketten op tijd wordt bezorgd. Nu is dit indirect natuurlijk wel het probleem van Natuals en niet van de consument. In een oudere post wordt gespeculeerd over 2000 niet ontvangen pakketten. Zelfs als dit aantal gehalveerd wordt is er nog steeds een flinke groep consumenten die een probleem heeft.

En als je de artikelen in de algemene voorwaarden van Natuals leest zie je toch dat er een probleem ontstaat. De levertijden zijn slechts indicatief en nimmer fataal, en de klant heeft het recht binnen 14 dagen na ontvangst te annuleren. Maar hoe weet Natuals wanneer de periode van 14 dagen in moet gaan?
6.5 Levertijden zijn slechts indicatief en nimmer fataal. Wij streven ernaar om het product binnen 10 dagen te leveren. Uiterlijk zal het product binnen 30 dagen na bestelling worden geleverd. Is dit niet mogelijk (bestelling tijdelijk niet op voorraad) of is er om een andere reden vertraging, of een bestelling kan niet dan wel slechts gedeeltelijk worden uitgevoerd, dan ontvangt u binnen 1 maand na plaatsing van de bestelling bericht en heeft u in dat geval het recht de bestelling zonder kosten te annuleren.

10.1 De Klant heeft het recht om de bestelling van de Producten zonder opgaaf van reden te annuleren gedurende veertien dagen na ontvangst van de bestelde Producten. De annulering kan telefonisch dan wel per e-mailbericht, worden doorgegeven.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door pbarendse »

@steppiesteef: mijn commentaar over TNT was dan ook sarcastisch bedoeld. Ik heb eerlijk gezegd eerder het idee dat die welkomstpakketten vaak niet verstuurd worden, zodat mensen ook niet op kunnen zeggen. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik van nature vrij achterdochtig ben als het op dit soort clubs aankomt ;)

steppiesteef
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:36

Re: Natuals

Ongelezen bericht door steppiesteef »

@pbarendse

Natuurlijk snap ik je houding :lol: , de meeste mensen in deze topic zullen zo reageren. Er wordt ook een aantal maal gesproken over het fijt dat de periode wel erg kort is, omdat de pakketjes er wel erg lang over doen. Zelfs wordt er gespeculeerd dat de proef pakketten helemaal nooit verstuurd worden (voorbeeld).

Maar ik ga er nu even van uit dat Natuals ter goede trouw handelt en een procedurefout heeft - en er geen noodzaak was onder Beyond Beauty verder te gaan. Sarcastisch bedoeld of niet, je hebt een valide punt dat de pakketten niet altijd op tijd bezorgt worden, er is immers geen garantie. Mede - omdat het naar mijn weten - geen aangetekende post betreft. Dus Natuals kan niet controleren of en wanneer de pakketten aankomen zijn, en de termijn van twee weken ingaat. Hierdoor kunnen er op zijn minst misverstanden ontstaan.

MAXIEM

Re: Natuals

Ongelezen bericht door MAXIEM »

steppiesteef
Maar ik ga er nu even van uit dat Natuals ter goede trouw handelt.......
Dan ben je dus waarschijnlijk wel de enige in dit kikkerland!

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 23 feb 2011 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

steppiesteef
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:36

Re: Natuals

Ongelezen bericht door steppiesteef »

Heeft iemand deze naam al eerder voorbij zien komen:

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Lieve moderator, zou u voordat u de bovenstaande naam weghaalt, toe kunnen lichten wat het beleid is omtrent persoonsgegevens. Zoals ik u dat reeds verzocht heb, bij voorbaat dank.


@Maxiem
Misschien ben ik soms wat naïef. :wink:

Xperience
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 aug 2010 22:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Xperience »

21 December 2010 heb ik weer een brief ontvangen van DirectPay.

Er staat nog steeds een bedrag van 12,31euro open (voor het proefpakket) wat ik moet voldoen.
Echter weiger ik dit te betalen daar ik nooit een proefpakket ontvangen heb.
De andere bedragen van vervolgzendingen zijn wel geannuleerd door natuals. Dus blijkbaar hebben ze toch door dat ze fout zitten!

Nu geeft Directpay aan als ik niet binnen 7 dagen de 12,31euro betaal, dan sturen ze een incasso bureau op mij af.
Ze doen dat maar want ik betaal echt niet voor iets wat ik nooit ontvangen heb.

Tot op heden nog niets vernomen.

bobo1956
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:46

Re: Natuals

Ongelezen bericht door bobo1956 »

Ook wij hebben 4 weken uitstel gevraagd en gekregen, onze zitting is dus verdaagd naar ongeveer 23 februari, hebben we even rustig de tijd om alles goed voor te bereiden. we houden jullie op de hoogte

digitalanime
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2011 18:06

Re: Natuals

Ongelezen bericht door digitalanime »

Mijn vriendin kreeg vandaag ook even een brief van de deurwaarder waarin zij 8 dagen de tijd had om een bedrag van meer dan 200 Euro over te maken. Ze kon dit niet thuisbrengen en hebben meteen de deurwaarder gebeld en het blijkt om Natuals te gaan.

Via google kwam ik dus meteen hier terecht en heb jullie berichten even nagelezen. Ik heb bij mijn vriendin nagevraagd of ze wel iets afweet van zo'n proefpakketje, en daar kan zij zich wel nog vaag iets van herrinneren en dat ze 1x ooit iets ontvangen had. Maar er is dus nooit iets aangegeven dat het hier om een abbonement gaat in welke vorm dan ook, zowel telefonisch als schriftelijk niet.

Ik heb nogmaals contact opgenomen met de deurwaarder en meteen aangegeven dat wij niet akkoord gaan met de kosten voor iets wat we niet gevraagd hebben en laat staan ooit gekregen hebben. Dus morgen gaan wij hier ook werk van maken.

Ik zal deze topic zelf in de gaten houden en iedereen hier alvast succes wensen met het aanvechten hiervan. Ik hoop dat zo'n bedrijf als Natuals snel de deuren moet sluiten, helaas is het in de praktijk niet zo.

angelique schuitema
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2011 21:03

Re: Natuals

Ongelezen bericht door angelique schuitema »

Hehe, nou het is niet makkelijk om op dit forum te komen hoor, maar kben er, eigenlijk alleen even om te melden dat Natuals nog steeds aan het bellen is.
Helaas ben ik er een uurtje geleden ook ingetrapt, ik wordt al een tijd niet meer gebeld door verkopers omdat ik ooit zo een bandje in heb gesproken dat ik niet meer gebeld wilde worden, het was dus aardig rustig.

nu eindelijk eens een kado voor de gratis diensten die ik heb gegeven (enquete invullen) tegen verzendkosten. Nu ben ik de domste niet en heb ik al heel wat verkopers afgewimpeld op korte maar aardige wijze zo als het hoord.

En toch ben ik er in getrapt (bedenk ik later dat ik al meer dan een jaar geen enquetes heb ingevuld omdat je dan zo wordt gek gebeld )en lees ik nu alle ellende die me te wachten staat, yuck!
Gelukkig op dit forum wel een e-mail adres van Natuals gevonden en meteen ge emailed van dit " kado" af te willen zien, daar ik toch als het goed is 8 dagen bedenktijd heb. En meteen een gegenereerd berichtje terug gekregen, behandeling binnen 10 dagen, maar iig al het bewijs dat ik meteen dezelfde dag afgezegd heb.

Ik ben benieuwd hoe de rechtzaken zijn of gaan aflopen hier, en heel erg bedankt voor jullie ervaringen want die gaan o.a. mij helpen, en hopelijk met elkaar het moeilijker maken voor de oplichters. (oorlog van het heden)

Paul Brouwers
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2011 11:48

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Paul Brouwers »

Amsterdam, 23 februari 2011

Beste Tros Radar forum bezoeker,

Natuals verkoopt multi-vitamines op maat via een postordersysteem. Op dit forum wordt ons bedrijf en onze dienstverlening wel eens besproken. Helaas niet alleen in positieve zin. Dat nemen wij zeer serieus want wij geloven in onze producten en onze werkwijze en staan voor een integere bedrijfsvoering. Waar mogelijk lossen wij terechte klachten dan ook op. Helaas staan op het forum ook berichten die wij niet kunnen plaatsen, of die eenvoudigweg onjuist zijn. Tros Radar biedt op zich een goed forum voor onze klanten om met elkaar contact te hebben, en daar willen wij ook niet tussen komen. Na overleg te hebben gevoerd met de Internetredactie van Tros Radar hebben wij besloten om toch eenmalig een bericht te plaatsen op dit forum. Net als Tros Radar is ook Natuals gebaat bij een forum met correcte informatie zodat u als bezoeker van dit forum op basis van deze correcte informatie een beslissing kan nemen.

Niet alle deelnemers aan het forum gebruiken op het forum hun eigen naam. Dat maakt het voor ons – maar ook vooral voor u als bezoeker van dit forum - lastig om te zien of het bericht komt van een klant van ons of bijvoorbeeld van een andere aanbieder van producten zoals die van ons. Wij hopen dat u als forumbezoeker hier rekening mee houdt bij het nemen van uw beslissingen.

Hieronder zal ik een op dit forum veel besproken onderwerp behandelen.
Op het forum wordt wel geadviseerd om bij een geschil met ons over de rekening, de zaak altijd aan de rechter voor te leggen. Het kan gebeuren dat een klant van ons het niet met ons eens is over de hoogte van of de verschuldigdheid van door ons gefactureerde bedragen. Meestal komen we er in onderling overleg wel uit. Als wij er met een klant niet uitkomen dan komt het helaas voor dat wij bij de kantonrechter belanden. Ook door ons worden heus wel eens fouten gemaakt, maar in vrijwel alle gevallen blijkt dat onze administratie op orde is. Het is dus niet zo dat de kantonrechter vaak een streep door de rekening zet.

Natuals staat voor een transparante bedrijfsvoering. Wij verwelkomen dan ook aandacht van media en consumentenorganisaties voor ons bedrijf. Bij eerdere bezoeken van bijvoorbeeld de Consumentenbond, Kassa Radio en de Ombudsman van uitgeverij HDC Media hebben wij kunnen laten zien hoe wij werken en dat dat netjes gebeurt. Tros Radar weet, dat mochten zij ook eens willen komen kijken of met ons willen spreken, zij meer dan welkom zijn.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht vragen of opmerkingen hebben, aarzelt u dan niet om contact met mij op te nemen via [email protected].

Met vriendelijke groet,

Paul Brouwers
Hoofd Klantenservice
Natuals B.V.

steppiesteef
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:36

Re: Natuals

Ongelezen bericht door steppiesteef »

Zoals verwacht; de zaak tegen Natuals gewonnen. De bewijsvoering en de procedure van de kant van Webcasso/Natuals was zwak, en gelukkig zag de rechter dit ook in. Ook was de administratie van Natuals niet op orde - zoals de heer Brouwers in bovenstaande bericht melde.

Daarom zou ik consumenten toch willen oproepen niet bang te zijn als Natuals u voor de kantonrechter daagt, als u in uw recht staat. Veel mensen zullen liever van een rechtszaak afzien op dat het bedrag te klein is. Ook blijkt het oorspronkelijke bedrag vaak te laag om rechtshulp te krijgen, wat het voor consumenten tot een lastige en een tijdrovende zaak maakt. Desalniettemin ben ik van mening dat je als consument niet over je heen moet laten lopen en tegen de eis in moet gaan. Anders zal een dergelijk bedrijf - met de zelfde handelswijze als Natuals - nooit haar handelswijze aanpassen en meer consumenten duperen.


@Paul Brouwers
Persoonlijk betreur ik het zeer dat uw bedrijf dit toch tot een rechtszaak heeft laten komen; zeker gezien het fijt ik altijd al mijn rekeningen netjes betaal en mij nog nooit voor een rechtbank heb hoeven te verantwoorden. Ook de intimiderende handelswijze van uw bedrijf - en Webcasso - is mij totaal niet bevallen.

Inmiddels heb ik door uw bovenstaande artikel, en een artikel op consumentenbond.nl begrepen dat uw bedrijf haar handelswijzen probeert te verbeteren, wat ik natuurlijk van harte toe juig. Veel van de zaken op dit forum lopen al een paar jaar, en ik hoop echt dat Natuals haar handelswijze verbeterd heeft.

Echter wat ik opvallend vind is dat uw bedrijf geen lid meer is van thuiswinkel waarborg hoewel Natuals wel ooit aspirantlid was. Ook bevreemd het mij dat Beyond Beauty (een zuster maatschappij van dat Natuals) tamelijk veel problemen met consumenten heeft en ook bijna de zelfde producten verkoopt - maar dan onder een andere naam.

r.den.breejen2
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 nov 2010 23:30

Re: Natuals

Ongelezen bericht door r.den.breejen2 »

Hoi allemaal,
Ben net een week op vakantie geweest en nee nog steeds geen tegenbericht van deze mevrouw mol. Ik hoop binnenkort antwoord te krijgen van een jurist die zich over deze zaak aan het buigen is. Ik vind het ronduit schandalig dat er nog steeds, zoals ik al weer gelezen heb, mensen benaderd worden. Hopelijk dat zij niet al die ellende over zich heen krijgen. Ik denk dat er een dezer dagen wel een dagvaarding op de mat zal vallen. Nou ik heb al mijn papieren klaar liggen en ben dan benieuwd hoe de rechtrer hier tegen aan zal kijken. Ik heb vandaag weer een e-mail gestuurd naar mevrouw mol maar weer alleen een geautomatiseerd antwoord teruggekregen. dit is zo onpersoonlijk van deze mevrouw ondanks dat er toch een belofte stond in het zogenaamde stuk wat ze op het forum heeft geplaatst. Dat ze er zo mee weg komen dat zint me niet en ik ga er echt alles aan doen om dit soort praktijken stop te zetten. List en bedrog meer kan ik er niet van maken.

Groetjes Edith den Breejen.

Angie75
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2011 16:58

Re: Natuals

Ongelezen bericht door Angie75 »

Ook ik ben slachtoffer geworden van de louche werkwijze van Natuals.com. Eerst wordt je gebeld voor een proefpakket, daar ga je mee accoord voor een eenmalige afschrijving van € 6,95. Vervolgens ontvang je helemaal niets terwijl er wel geld van je rekening gehaald wordt en daarna krijg je de "vervolgzendingen" ineens wel binnen waar je dan een kwartaal aan vast zit a € 15,95 per maand. Ik heb een klacht verstuurd en ik krijg dan gewoon te horen dat ik te laat ben met afzeggen en dat ik het proefpakket wel degelijk ontvangen zou hebben. In principe wordt je dus ook nog eens uitgemaakt voor leugenaar en dief!
Ik hoop dat er vanuit Radar een keer actie tegen ondernomen wordt, want als ze dit blijven doen, dan snap ik wel hoe ze rijk worden.......

steppiesteef
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 jan 2011 12:36

Re: Natuals

Ongelezen bericht door steppiesteef »

Afgelopen zaterdag heeft het tv programma Kassa tijd besteed aan de handelswijze van Natuals / Beyond Beauty.

Het fragment start op: 15:53 (min) : http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1080418/

monicelle
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 feb 2011 18:43

Re: Natuals

Ongelezen bericht door monicelle »

Hier de informatie van de Consumenten autoriteit waaruit blijkt dat beide bedrijven gigantisch scheef zitten met hun agressieve verkoop methoden!
telefoon Consumenten autoriteit: 088 0 707070

De verkoop van producten of diensten mag niet misleidend of agressief zijn. Dit staat in de Wet Oneerlijke Handelspraktijken (OHP). De wet geldt voor alle ondernemers. Dus voor de bakker, voor de bank bij wie u een hypotheek afsluit, maar ook voor een fabrikant die reclame maakt voor zijn nieuwe zuinige auto.

Hieronder vindt u een aantal voorbeelden van misleidende en agressieve verkoop.

Misleidende verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
Misleidende reclame maken, dus reclame waarin de ondernemer dingen zegt die niet waar zijn. In de prijs niet alle extra kosten noemen, waardoor de totaalprijs hoger is dan u had verwacht.
Zeggen dat u de laatste kaarten voor een uitverkocht concert kunt kopen, terwijl het concert niet uitverkocht is. Reclame maken voor producten die niet beschikbaar zijn. Dit worden ook wel 'lokkertjes' genoemd.

U een gratis product aanbieden zonder te vertellen dat u daarna iedere maand nog meer producten krijgt, waarvoor u moet betalen.

Zeggen dat ze aangesloten zijn bij een keurmerk of een branchevereniging, terwijl dat niet zo is. Voordat u een product of dienst koopt, moet een ondernemer u alle belangrijke informatie geven over het product of de dienst.

Bijvoorbeeld over de prijs, de eigenschappen en hoe het product werkt. Deze informatie moet volledig en duidelijk zijn. De informatie mag niet worden 'verstopt'. U hebt deze informatie namelijk nodig om een goed besluit te kunnen nemen. Als een ondernemer u deze belangrijke informatie niet geeft, kan dat ook misleidend zijn.

Agressieve verkoop: wat mogen ondernemers niet doen?
U ongevraagd producten sturen en vragen of u deze producten wilt betalen, terugsturen of bewaren.
Zeggen dat u hun pand niet uit mag voordat u een overeenkomst hebt gesloten.

U laten denken dat u een prijs hebt gewonnen, terwijl er geen prijs is. Of een prijs waarvoor u moet betalen. U onder druk zetten.

Een ondernemer mag u niet dwingen een bepaald product te kopen, waardoor u een beslissing neemt die u anders niet had genomen.

Wat als een ondernemer zich niet aan de wet houdt?
Overtreedt een ondernemer de wet, dan kunt u een klacht indienen bij ConsuWijzer. ConsuWijzer zorgt ervoor dat uw klacht bij één van deze toezichthouders komt: de Consumentenautoriteit of de Autoriteit Financiële Markten. U kunt natuurlijk ook zelf bij de ondernemer een klacht indienen als u denkt dat hij zich niet houdt aan de regels.

Ondernemers die zich niet aan deze regels houden, kunnen een boete krijgen van de Consumentenautoriteit of de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Consumenten worden hierdoor beter beschermd tegen oneerlijke verkoop. De handel wordt eerlijker: daar hebt niet alleen u voordeel van, maar ook de ondernemers die zich wél aan de regels houden.

Klacht over een oneerlijke handelspraktijk indienen bij ConsuWijzer
Dwaling
U hebt een overeenkomst gesloten, maar u had hierbij niet de goede informatie. Had u toen de goede informatie gehad, dan had u de overeenkomst niet gesloten. Dit noemen we dwaling. Hiervan kan sprake zijn als de verkoper zich niet houdt aan de regels van de Wet Oneerlijke handelspraktijken.

Meer informatie op ConsuWijzer over dwaling
Meer informatie over Oneerlijke Handelspraktijken
Voor meer informatie over welke handelspraktijken verboden of oneerlijk zijn kunt u bellen met Consuwijzer of kijken op de website van de Consumentenautoriteit.

Meer informatie over de Wet oneerlijke handelspraktijken op de website van de Consumentenautoriteit

Gesloten