LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Remodyl afslankmiddel

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Heleendevries1
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:16

Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door Heleendevries1 »

Naast Facebookpagina stond (staat) een advertentie voor Remodyl, afslankmiddel. Na registratie ontvang je proefpakket en betaal je de verzendkosten van 3.50 euro. Maar na ontvangst: Proefpakket en een 3 maandenverplichting tot afname! Lijkt me niet correct. Heb de firma een mail gestuurd met bezwaar. Antwoord in het Engels (geen probleem): Helaas mevrouwtje u zit er aan vast, dus na opening pakket is er geen weg terug. Tenzij u de verpakking terugstuurd, uiteraard incl. product, etc. Helaas moet je eerst de verpakking open maken om erachter te komen en heb je de verpakking al weggegooid. Je krijgt natuurlijk ook je verzendkosten niet vergoed. Kortom, Ik ben een enorme sukkel. Heb nog nooit een dergelijk product besteld en hang nu blijkbaar. Eens moet je blijkbaar in je onbenul ergens de fout ingaan!!

Bezint eer ge begint staat ergens geschreven, ik had het kunnen weten!

kuklos
Berichten: 9777
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door kuklos »

Heb jij ergens voor getekend dan? Kunnen zij aantonen dat jij wist dat je er 3 maanden aan vast zou zitten?

Heleendevries1
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:16

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door Heleendevries1 »

Beste Kuklos, Ik heb niets getekend, het was een internetadvertentie. Maar.. ik ben een emailoffensief gestart met reacties uit Nederland en Denemarken, waar het bedrijf blijkbaar zit. Alle reacties waren er op gericht dat ik er aan vast zat. Eigen schuld dikke bult. Ik heb ze wel gemeld dat ik hun actie had doorgeeven aan Radar. Dat vind ik wel zo netjes. 'Toevallig' kreeg ik vandaag het bericht dat "de bestelling" is geannuleerd! Dit is voor mij groot nieuws en een zwaar geleerde les! Leuk zo'n gratis proefpakketje. Nee dus!
Overigens heet het spul Remonyl. Van pure nijd Remodyl getypt. In ieder geval, hartelijk bedankt voor uw reactie!

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door marietje1 »

Kan je mij vertellen naar welk adres jij dat gemaild hebt?? Want ja hier nog zo 1 die er ingetrapt is :(

happyfoot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2011 12:31

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door happyfoot »

oke...ik ook...zou het adres ook graag hebben..denk dat er nog meer volgen!

happyfoot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2011 12:31

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door happyfoot »

ik heb mijn verhaal overigens op een ander onderwerp over remonyl gezet...baal zwaar...eigenlijk slaat het nergens op...ze versturen het pakket op 4 nov. moet voor 18 nov. terug....hij werd pas op de 19e bezorgd..ik had alles nog wel...dus heb het vanmorgen a10 euro aangetekend verstuurd... balen hoor...kreeg van mijn rechtsbijstand niet veel hoop...dus ik wil graag weten waar je het naar toe gemaild hebt...ben alleen bang voor incassokosten als ik niet op tijd betaal! hoe heb jij dat gedaan??

Heleendevries1
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:16

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door Heleendevries1 »

Och, lieve mensen toch! Doffe ellende met deze 'verkooptechniek'.
Ik heb de site van dit merk, dat ik liever niet meer bij naam noem, opgezocht op internet. Des site doorgeploegd naar een contactadres voor email en ben op hun manier te werk gegaan en heb vervolgens gerefeerd aan mijn Radarcontact. Dat laatste heeft volgens mij nog het meest geholpen.
Al met al viel het mee. Ongeveer 6 mails aan besteed en toen was het geregeld. Laat jullie niet ontmoedigen door de Engelse antwoorden uit Denemarke, waar de rotzooi vandaan komt, er volgt altijd een vergelijkbare reactie uit de lage landen. Succes!!!!

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door marietje1 »

Heb je voor mij misschien een email adres?

Heleendevries1
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:16

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door Heleendevries1 »

Ik ben het emailadres kwijt, stom natuurlijk. Via de website is er een reactiemogelijkheid, klik op contact en via een kleine omweg kun je je klacht neerleggen en vooral over hun manier van 'reclame' maken. En vooral blijf ze lastig vallen met mails! Wat zij doen is mensen er op een schandalige manier inluizen en de manier waarop zij dat doen is onwaardig. Hun voorlaatste reactie op een bericht van mij was: Heb u de voorwaarden dan niet gelezen, die staan onderin onze advertentie. Dus, die had ik eerst aan moeten klikken voordat ik er op inging. Een oneigenlijke voorwaarde. Ik hoop dat het u lukt om ervan af te komen en nooit meer te reageren op dergelijke advertenties, zoals ik me heb voorgenomen, eens maar nooit weer! SUCCES!!!

happyfoot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2011 12:31

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door happyfoot »

ik ben druk bezig ze te bestoken met emails. Ik vind het jammer dat je het adres niet hebt...het enige wat ik heb is [email protected]. Maar geen andere...ze reageren nu even niet. Ik heb ze gemaild dat ik op advies van mijn rechtsbijstand beroep op mijn 14 dagen bedenktijd, op moment van ontvangst. Bij de informatie-aanvraag wordt je op geen enkele wijze gewezen op de algmene voorwaarden, normaal moet je die aanklikken, dat je die gelezen hebt. ze zijn verplicht je hierop te wijzen. Zij kunnen niet bewijzen wanneer ik het pakket heb ontvangen, dus je kan het altijd terugsturen..doe dat dus ook! Ik heb nog een site van consumentenbelangen: http://www.consuwijzer.nl/Consumententh ... op_afstand hier staat ook vanalles over je rechten. Je hebt wettelijk 7 werkdagen de tijd, vanaf moment van ontvangst, om het terug te sturen. In nederland geldt gewoon de wet kopen op afstand, wat een winkel of club ook beweert.... ik kreeg het volgnende advies:
1. scherm printjes van de betreffende pagina's maken en naar je zelf mailen - zodat duidelijk is dat het onduidelijk waar je voor getekend hebt. voor later
en het volgende:
Moet de verkoper mij informatie geven over de bedenktijd?Een verkoper moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. En hij moet het adres of telefoonnummer van een helpdesk geven, zodat u weet wie u kan helpen als u een vraagt hebt. Doet de verkoper dit niet, dan krijgt u drie maanden extra bedenktijd. En let op: geeft de verkoper u deze informatie pas later? Dan hebt u vanaf dat moment weer een bedenktijd van zeven werkdagen. Strikt genomen geven ze geen adres voor een helpdesk, als ze niet op email reageren betekent dat je 3 maanden extra bedenktijd hebt,,,,,(het adres wat ze geven is alleen waar de spullen naar teruggestuurd moeten worden dus )

Ik hoop dat iedereen die erin getrapt is hier wat aan heeft. Oja, meldt het bij je rechtsbijstandverzekering:bij meer meldingen kunnen ze gezamelijke en zaak starten!

Heleendevries1
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:16

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door Heleendevries1 »

[email protected] is inderdaad het adres dat ik bestookt heb. Wat volgens mij het meeste indruk maakte was de mededling dat ik Radar had ingeschakeld. De reden waarom ze nu niet reageren is misschien dat ze te veel klachten krijgen? Hoe dan ook, ze zitten fout! Nogmaals, succes mensen!

MirjamVSM
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 nov 2011 19:21

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door MirjamVSM »

Een paar putnen:

Sinds juni dit jaar is de bedenktijd 14 dagen.

Op de website van Remonyl staat wel degelijk vermeld (in heel vage l;ettertjes) dat je na het proefpakket verplicht 3 pakketten van bijna 40 euro mot afnemen.

Juridisch gezien heb je wat dat laatste betreft dus geen poot om op te staan.

En dan nog een kleine waarschuwing: afslankpillen (en dieeten) werken niet! Zeker dit soort pillen niet, waarvan totaal onbekend is wat er nou precies in zit. Wie af wil slanker zal anders moeten gaan eten (en soms meer bewegen): so wie so weg met de suikers (dus ook geen dieet waarbij je in feite minder gaat eten maar dan wel 's midags een gevulde koek mag! Als je dat doet heb je dus geen flauw idee van hoe een lichaam "werkt") maar wél wat vetten (dat heeft een lichaam wel degelijk nodig) en zorgen voor voldoende voedingsstoffen (wat niet hetzelfde is als de hoeveelheid voedsel).

Op het andere forum over Remonyl heb ik al het boek van Jelle de Vries "Eerst gezond, dan slank" aangeraden (en nee, ik krijg daar geen provisie voor ;)); lees eerst hoe een lichaam nou eigenlijk "werkt", dan weet je ook wat je erin moet stoppen (en wat niet) om het gezond en slank te laten zijn.

happyfoot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2011 12:31

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door happyfoot »

je bent helemaal niet verplicht 3 pakketten af te nemen, je hebt 14 dagen bedenktijd, dus als je het pakket terugstuurd binnen die termijn dan voldoe je aan hun voorwaarden. Je kan op de site van consuwijzer.nl je rechten bij kopen op afstand nalezen, dat je echt wel veel meer rechten hebt. Je valt onder de nederlandse wetgeving, ze kunnen je nooit verplichten door een proefpakket af te nemen, gelijk een abonnement daar aan vast te gooien...zo werkt dat hier in Nederland niet, en daaar gaan ze dus ook de fout in!
Ik heb trouwens nog even wat zitten nalezen...er zijn al vaker van dit soort praktijk hier gemeld...kijk maar eens bij het onderwerp "afslankpillen" dan schrik je...volgens mij is het een firma die eens in de zoveel tijd zijn naam verandert..en weer opnieuw begint...kijk maar eens bij "pursential" Daar was het nog erger...mensen hadden een automatische machtiging afgegeven....gelukkig hebben wij dat niet gedaan.... Ik ben benieuwd of er nog meer meldingen komen...misschien moeten we gezamelijk stappen ondernemen?

Heleendevries1
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:16

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door Heleendevries1 »

Beste Happyfoot,

Natuurlijk zijn we stom om zo'n middel te bestellen, dat realiseren we ons ten volle (buik). Daarom is zo'n eenmalig uitstapje ook zo goed voor te stellen, GRATIS proefpakket, etc. Ne m'n eerste email naar de firma, werd gemeld dat het pakketje ongeopend geretourneerd moest worden. Alleen dat al! Om achter de voorwaarden te komen moest je het pakje wel openen. Slimme jongens/meisjes hè? Ik neem aan dat ik ook namens mijn medesufferds spreek als ik zeg, eens, maar nooit weer! Weer een goede les geleerd. En over recht, ik weet er wel iets van, maar je staat niet altijd in je 'recht'. In dit geval dan wel en heb ze met mijn argumenten kunnen overtuigen. Maar blijf vooral uitkijken voor internetkoopjes, aanbiedingen. Spel ze tot de laatste letter uit en denk niet, dat is de oplossing van mijn probleem, je krijgt er hooguit een probleem bij!

happyfoot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2011 12:31

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door happyfoot »

GELUKT! ik ben er vanaf...ik heb gemaild tot ik een ons woog...haha (sorry kon het niet laten! dan werken ze dus wel...pff..nee alle gekheid op een stokje) ik wil jou heel erg bedanken. Door jou reactie kreeg ik toch de hoop dat ik er wel degelijk onderuit kon komen. Ik kreeg gister een mail waarin mij gemeld werd dat er voor mij een uitzondering was gemaakt. Wel graag de 3,50 verzendkosten betalen. en het 1e pakket was al onderweg, of zo vriendelijk wilde zijn die te retourneren (ga ik wel aangetekend doen.!) en dan hoef ik die niet te betalen...Al met al 23,50 kwijt.....is een goede les voor mij geweest. Ik ga nooit meer in op dit soort dingen...zal eerst alles uitpluizen. Ik heb mijn les geleerd. En ...ik ga in januari naar de Weigthwatchers.... op een gezonde manier afvallen.

Heleendevries1
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:16

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door Heleendevries1 »

Beste Happyfoot,

Ik heb € 3,50 overgemaakt (voor de moeite en zoals in advertentie) en de rest gehouden, Dus bespaar je de moeite, je staat in je recht! En bespaar de kosten van het versturen.
In kan niet zeggen geniet er van, de lol is er inmiddels wel vanaf!

Groeten,

Heleen

happyfoot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 nov 2011 12:31

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door happyfoot »

dus jij hebt dat pakket niet opgestuurd? krijg je dan niet weer problemen? misschien weer een factuur ofzo..ik heb zoiets..ik stuur het terug..aangetekend...maar jij zegt dat ik dat niet zou hoeven doen? ik durf eigenlijk dat risico niet te nemen...met hun al helemaal niet...

Heleendevries1
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:16

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door Heleendevries1 »

Jij hebt toch ook het bericht gekregen dat de zaak als afgedaan wordt beschouwd, of zoiets? En daarbij had ik ze al gemeld dat de verpakking open was, dus........ niets aan te doen.
En vooral niets meer doen dan de verzendkosten betalen. Ze hebben je al genoeg te pakken gehad. Sterkte en vriendelijke groet,

Heleen

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door marietje1 »

hahaha uitzondering, dat regeltje gebruiken ze volgens mij bij iedereen. Ik kreeg vandaag nl ook die mail. ik maak die 3,50 over het vervolg pakket heb ik dinsdag gekregen en zelfde dag ongeopend retour afzender gestuurd.

Ja aldoende leert men.........

Heleendevries1
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 nov 2011 14:16

Re: Remodyl afslankmiddel

Ongelezen bericht door Heleendevries1 »

Hallo Marietje1,

Gelukkig is het bij mij bij het proefpakket gebleven, dus niets aan de hand! Wat een rommel hè?

Gesloten