LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sterilisatie
-
Sterilisatie
uh ik weet eigenlijk niet of dit hier thuis hoort?het gaat over gezondheid?
ik heb een vraag en op internet kan ik alleen maar forums vinden met vooroordelen enz en daar zit ik niet op te wachten.
mijn vraag is ,zijn er vrouwen die ervaring hebben met de nieuwe methode esure met het veertje zeg maar en dat je binnen 10 min klaar bent?
je mag me een pb sturen als je het te intiem vind?
ik heb mijn redenen waar ik het doe!! en niet mijn man,mijn man is medische vandaar...
en ik ben nergens bang voor dus kom maar op,maar ik wil weten hoe veilig het is enz..en ervaringen...
dank je wel
als mensen vinden dat het hier niet thuis hoort haal ik het weg,maar hier boven vroeg ook iemand om een darmspoeling dus ik dacht misschien kan ik dit vragen?
ik heb een vraag en op internet kan ik alleen maar forums vinden met vooroordelen enz en daar zit ik niet op te wachten.
mijn vraag is ,zijn er vrouwen die ervaring hebben met de nieuwe methode esure met het veertje zeg maar en dat je binnen 10 min klaar bent?
je mag me een pb sturen als je het te intiem vind?
ik heb mijn redenen waar ik het doe!! en niet mijn man,mijn man is medische vandaar...
en ik ben nergens bang voor dus kom maar op,maar ik wil weten hoe veilig het is enz..en ervaringen...
dank je wel
als mensen vinden dat het hier niet thuis hoort haal ik het weg,maar hier boven vroeg ook iemand om een darmspoeling dus ik dacht misschien kan ik dit vragen?
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 05 feb 2011 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Sterilisatie
Dit is toch geen sterilisatie,er wordt toch iets geplaatst?
Dat voorkomt toch een zwangerschap,tenminste als het goed is wel.
Dat voorkomt toch een zwangerschap,tenminste als het goed is wel.
-
@tennis bedankt..je weet soms schrijf ik niet zo goed
nee hoeft ook niet laat het wel door een dokter doen hhaha
@snekpe
ja het valt er wel degelijk onder hoor! google maar even,is alleen veel makkelijker en niet meer zo zwaar als vroeger,je bent voor altijd onvruchtbaar,niet omkeerbaar,en soms bij de clips wel...
dus vandaar dat ik wel eens wat ervaringen wil lezen...
ik heb wel gegoogeld maar dan krijg je hele discussies...geen zin ..vertel gewoon hoe het was,is het safe enz...
nee hoeft ook niet laat het wel door een dokter doen hhaha
@snekpe
ja het valt er wel degelijk onder hoor! google maar even,is alleen veel makkelijker en niet meer zo zwaar als vroeger,je bent voor altijd onvruchtbaar,niet omkeerbaar,en soms bij de clips wel...
dus vandaar dat ik wel eens wat ervaringen wil lezen...
ik heb wel gegoogeld maar dan krijg je hele discussies...geen zin ..vertel gewoon hoe het was,is het safe enz...
-
update
voor mensen die dus ook voor de essure methode willen gaan.
ze doen in de eierstokken of leiders?waar het eitje uitkomt.
een veertje,dat vergroeid met je weefsel binnen een mnd of 3 ,dus kan er geen eitje meer vrij komen en ben je dus onvruchtbaar.
nou had ik dus vooraf al wat info gezocht en ik zag dat het nikkel was...
en ik vind dit dus wel een waarschuwing waard....
met deze methode sta je idd binnen 10 min weer naast de stoel en klaar is kees.....
maar ik kan niet tegen nikkel en veel vrouwen dnek ik niet....
ik heb het ook met de knoop van broeken enz...
dus helaas gaat deze optie niet op voor mij...maar vrouwen let hier op! want eenmaal erin,is het een hele opertie als het vergroeid is om het eruit te krijgen
voor mensen die dus ook voor de essure methode willen gaan.
ze doen in de eierstokken of leiders?waar het eitje uitkomt.
een veertje,dat vergroeid met je weefsel binnen een mnd of 3 ,dus kan er geen eitje meer vrij komen en ben je dus onvruchtbaar.
nou had ik dus vooraf al wat info gezocht en ik zag dat het nikkel was...
en ik vind dit dus wel een waarschuwing waard....
met deze methode sta je idd binnen 10 min weer naast de stoel en klaar is kees.....
maar ik kan niet tegen nikkel en veel vrouwen dnek ik niet....
ik heb het ook met de knoop van broeken enz...
dus helaas gaat deze optie niet op voor mij...maar vrouwen let hier op! want eenmaal erin,is het een hele opertie als het vergroeid is om het eruit te krijgen
Dan maar een gewone sterilisatie ,maar dat gaat ook niet altijd goed.
Volgens mij is niets 100% zeker.
Volgens mij is niets 100% zeker.
-
nee maar het gedoe wat er nu allemaal is bij mij...is dit wel de beste.
en dan is het laproscopisch...nou ben ik zo altijd weer uit een narcose ...
en het is een kwartiertje werk,kwa operatie is dat voor mij niks...
vraag aub niet waarom manlief het niet doet,daar hebben we een hele medische gegronde reden voor...helaas
het gaat er niet om of het zeker is.maar als je allergisch bent voor nikkel....dan gaat het fout,als ik een oorbel in doe van een goedkoop iets dan heb ik binnen een uur een opgezette klieren dat wil je niet weten...ik kan alleen maar tegen goud...zelfs zilver sla ik groen uit ja ben een duur vrouwtje grapje he...
maar ik heb er met haar over gesproken en zelfs bij heel wat geneacologen is dat dus niet bekent dat er nikkel in zit....lang leve het internet...en je voorbereiden voor je naar een arts gaat,ze heeft voor mij!! de fabrikant gebeld en die bevestigde het,en als ik tegen bepaalde dingen niet kon,zoals de spijkerbroek knoop(verzin ik atijd wel wat op hoor)dan moest ik het NIET doen zo werd het gezegd...
dus daarom waarschuw ik de mensen maar...
nee het is geen waarschuwing over veilig,dat weten de mensen zelf ook wel,
ik slik al 22 jr de pil en als je die vergeet ben je ook niet veilig...staafje in de arm is gebleken dat er ook heel veel vrouwen ineens zwanger waren.lekker dan...
spiraaltje worden vrouwen heel snel zwanger of als je die met hormonen hebt,kan je net als bij een vriendin van mij er bijna aan onderdoor gaan,door dat kreng...dus ja?maar wat ik zei ik wil alleen maar mensen op de hoogte brengen
ik moet dit helaas doen om bepaalde redenen...ik wil hier verder graag niet over uitwijden vind je het erg??
niet boos bedoeld hoor!
maar ligt nogal prive.
en met de gezondheid te maken.
en dan is het laproscopisch...nou ben ik zo altijd weer uit een narcose ...
en het is een kwartiertje werk,kwa operatie is dat voor mij niks...
vraag aub niet waarom manlief het niet doet,daar hebben we een hele medische gegronde reden voor...helaas
het gaat er niet om of het zeker is.maar als je allergisch bent voor nikkel....dan gaat het fout,als ik een oorbel in doe van een goedkoop iets dan heb ik binnen een uur een opgezette klieren dat wil je niet weten...ik kan alleen maar tegen goud...zelfs zilver sla ik groen uit ja ben een duur vrouwtje grapje he...
maar ik heb er met haar over gesproken en zelfs bij heel wat geneacologen is dat dus niet bekent dat er nikkel in zit....lang leve het internet...en je voorbereiden voor je naar een arts gaat,ze heeft voor mij!! de fabrikant gebeld en die bevestigde het,en als ik tegen bepaalde dingen niet kon,zoals de spijkerbroek knoop(verzin ik atijd wel wat op hoor)dan moest ik het NIET doen zo werd het gezegd...
dus daarom waarschuw ik de mensen maar...
nee het is geen waarschuwing over veilig,dat weten de mensen zelf ook wel,
ik slik al 22 jr de pil en als je die vergeet ben je ook niet veilig...staafje in de arm is gebleken dat er ook heel veel vrouwen ineens zwanger waren.lekker dan...
spiraaltje worden vrouwen heel snel zwanger of als je die met hormonen hebt,kan je net als bij een vriendin van mij er bijna aan onderdoor gaan,door dat kreng...dus ja?maar wat ik zei ik wil alleen maar mensen op de hoogte brengen
ik moet dit helaas doen om bepaalde redenen...ik wil hier verder graag niet over uitwijden vind je het erg??
niet boos bedoeld hoor!
maar ligt nogal prive.
en met de gezondheid te maken.
-
Beste Rozemarijntje, mijn ervaring met de Essure-methode is goed! Heb eind oktober '10 de veertjes laten plaatsen. Mijn keuze om deze methode te doen, lag met name in het feit dat het een behandeling zonder narcose is. Alles bij elkaar duurde het plaatsen ongeveer 15 a 20 minuten. De eerste uren na het plaatsen had ik wel wat buikkramp, maar dat was goed te hanteren met wat paracetamol. En zoals gezegd kon ik de volgende dag gewoon alles weer doen en dat is met een ''normale'' sterilisatie zeker anders. Eind januari van dit jaar is gecheckt of de veertjes in de 3 maanden tijd die er voor staan, hun werk hebben gedaan (dmv echo) en dat bleek zo te zijn. Pas als dat zo is, ben je echt ''safe'' (aangeraden wordt om in die periode van 3 maanden nog anticonceptie te gebruiken). Ik kan het iedere vrouw die definitief van andere conceptie af wil echt aanraden. En volgens mij zijn de veertjes van een speciaal metaal gemaakt, dat ook gebruikt worden bij hartoperaties, dus een neutraal metaal, zondere verdere hormonen of andere stoffen. Nou ik hoop dat je zo wat meer informatie hebt. Met vriendelijke groet.
-
@monika67
ik ben heel blij voor jou dat het zo goed is gegaan!
maar de geneacoloog heeft de fabrikant gebeld en zoals ik hierboven al vertelde is dit niet goed voor mij..helaas anders had ik deze methode echt gedaan.
nu valt de arthroscopie ook wel mee,vergeleken met operaties die ik gewend ben...dus..maar ja toch wel weer een operatie...maar het duurd niet lang.
ja mij werd verteld dat het soms ook langer kon duren dat de veertjes vastgroeien dat is pp verschillend,nou had me dat niet uitgemaakt hoor..
het is puur dat er nikkel in zit en de arts zei ook we kunnen dat risico niet nemen met je...ik zelf had dat uitgezocht ! heleboel dus niet en ij dus ook niet,want je schrijft volgens mij,daarom heb ik een stukje nu erbij geschreven,ja ikhou van voorbereidend werk en ik ben blij dat ik dat gedaan heb,en nee de clipjes die ze nu gebruiken die zijn van chirugisch metaal...dat is al onderzocht
ik ben zelf al heeeeel erg ontstekingsgevoelig..vandaar.
maar dank je wel dat wilde reageren!!
en ben blij voor je dat het werkt!
ik ben heel blij voor jou dat het zo goed is gegaan!
maar de geneacoloog heeft de fabrikant gebeld en zoals ik hierboven al vertelde is dit niet goed voor mij..helaas anders had ik deze methode echt gedaan.
nu valt de arthroscopie ook wel mee,vergeleken met operaties die ik gewend ben...dus..maar ja toch wel weer een operatie...maar het duurd niet lang.
ja mij werd verteld dat het soms ook langer kon duren dat de veertjes vastgroeien dat is pp verschillend,nou had me dat niet uitgemaakt hoor..
het is puur dat er nikkel in zit en de arts zei ook we kunnen dat risico niet nemen met je...ik zelf had dat uitgezocht ! heleboel dus niet en ij dus ook niet,want je schrijft volgens mij,daarom heb ik een stukje nu erbij geschreven,ja ikhou van voorbereidend werk en ik ben blij dat ik dat gedaan heb,en nee de clipjes die ze nu gebruiken die zijn van chirugisch metaal...dat is al onderzocht
ik ben zelf al heeeeel erg ontstekingsgevoelig..vandaar.
maar dank je wel dat wilde reageren!!
en ben blij voor je dat het werkt!
vreemd dat ze, met de wetenschap dat nikkelallergie heel veel voorkomt, dat materiaal juist gebruiken, er lijken mij best alternatieve metalen te zijn die prima gebruikt kunnen worden.
Zelf zou ik liever voor spiraaltje kiezen, ook makkelijk in te brengen en ook weer makkelijk te verwijderen en de mensen die wel zwanger werden, vaak fout geplaatst of geen of tekort controle geweest.
En het aantal toch Zwangere, het is maar niet of je het openbaar maakte of niet, en veel gebruikte methode zal meer klachten geven dan zeldzaam toegepaste....
En het aantal toch Zwangere, het is maar niet of je het openbaar maakte of niet, en veel gebruikte methode zal meer klachten geven dan zeldzaam toegepaste....
Heb je ook gelezen hoeveel problemen de Mirena kan geven ?stofzuigertje schreef:Zelf zou ik liever voor spiraaltje kiezen, ook makkelijk in te brengen en ook weer makkelijk te verwijderen en de mensen die wel zwanger werden, vaak fout geplaatst of geen of tekort controle geweest.
-
zo ja een vriendin van mij is er bijna aan onderdoor gegaan aan de mirena...
en idd de arts zei ook,dat ze dat erin doen er zijn heel veel vrouwen voor nikkel allergisch..maar het is toch echt zo..
helaaaaaaaaaaaaas.
en aangezien ik altijd achterlijke dingen krijg achteraf....en ik altijd de pineut ben met alle bijwerkingen van alles...ga ik voor safe,geen gedoe.
en echt van de narcose ben ik zo weer boven jan,...heb er veel ervaring mee en dit is maar een korte dus dit is echt ook goed doorgesproken en nee echt niet over 1 nacht ijs!ik weet echt wel wat ik doe...en ja nou ja een paar dag een beetje buikpijn,ach ik heb al overal pijn dus?en rustig aan doe ik ook al...dus...
het is noodzakelijk dus...
maar ik snap het ook niet hoor van het nikkel....misschien dat ze het nu gaan bekijken en denken oh....op internet vind je toch wel klachten terug..en als ik da zo zie...dan denk ik......ja roosje is straks ook de pineut....laat maar
en idd de arts zei ook,dat ze dat erin doen er zijn heel veel vrouwen voor nikkel allergisch..maar het is toch echt zo..
helaaaaaaaaaaaaas.
en aangezien ik altijd achterlijke dingen krijg achteraf....en ik altijd de pineut ben met alle bijwerkingen van alles...ga ik voor safe,geen gedoe.
en echt van de narcose ben ik zo weer boven jan,...heb er veel ervaring mee en dit is maar een korte dus dit is echt ook goed doorgesproken en nee echt niet over 1 nacht ijs!ik weet echt wel wat ik doe...en ja nou ja een paar dag een beetje buikpijn,ach ik heb al overal pijn dus?en rustig aan doe ik ook al...dus...
het is noodzakelijk dus...
maar ik snap het ook niet hoor van het nikkel....misschien dat ze het nu gaan bekijken en denken oh....op internet vind je toch wel klachten terug..en als ik da zo zie...dan denk ik......ja roosje is straks ook de pineut....laat maar
oef ik hou t wel op mijn nuvaring gebruik ik al jaren en persoonlijk vind ik hem veel fijner dan spiralen prikken of pillen..
@rozemarijntje ik hoop dat je een goed alternatief zal vinden.. heel vervelend zo'n nikkelallergie en een gewone sterilisatie gaat je niet in de koude kleren zitten
@rozemarijntje ik hoop dat je een goed alternatief zal vinden.. heel vervelend zo'n nikkelallergie en een gewone sterilisatie gaat je niet in de koude kleren zitten
-
@bianca
het is allemaal al geregeld,rond juni ,dan heb ik gezegd dat ik dan oproepbaar ben,dan is mijn man,weer in het land ,tenmiste dan houd hij het wat meer vrij..om niet dagen weg te hoeven...
ik had een wachtlijst van 4 wk dus het had al gebeurd kunnen zijn?
ik weet wta me te wachten staat en ach ik ben al zoveel gewend en dat meen ik uit de grond van mijn hart...
dit is voor mij ,voor ons de beste oplossing....
sorry het klinkt vaag waarom doet ze het en niet de man...maar geloof me er zijn redenen voor ,medische....Bij ons allebei
het is allemaal al geregeld,rond juni ,dan heb ik gezegd dat ik dan oproepbaar ben,dan is mijn man,weer in het land ,tenmiste dan houd hij het wat meer vrij..om niet dagen weg te hoeven...
ik had een wachtlijst van 4 wk dus het had al gebeurd kunnen zijn?
ik weet wta me te wachten staat en ach ik ben al zoveel gewend en dat meen ik uit de grond van mijn hart...
dit is voor mij ,voor ons de beste oplossing....
sorry het klinkt vaag waarom doet ze het en niet de man...maar geloof me er zijn redenen voor ,medische....Bij ons allebei