vaccinatie tegen gordelroos

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
witte angora

Re: vaccinatie tegen gordelroos

Ongelezen bericht door witte angora »

Even gekeken, inderdaad, het gaat over vaccinaties tegen gordelroos. Jij bent de TS, dus je zal het wel het beste weten denk ik.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ja dat denk ik ook,wat betekent ts eigenlijk?
En nog iets|
https://nos.nl/artikel/2545380-grote-zo ... -van-state

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

TS is Topic starter.

wikop

Ah dank je wel

wikop

Zeer prive,sorry,over je antwoord heen gelezen,ik heb 3 maanden extra medicijnen dus op voorraad,maar zeer zeker niet voor jaren

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

wikop schreef:
21 nov 2024 22:15
.....ik heb 3 maanden extra medicijnen dus op voorraad,......
Dat heeft zo'n beetje iedereen welke medicijnen gebruikt, niet iets bijzonders dus om hier uitvoerig te melden.

wikop

Dat houd dus in als ik net de nieuwe krijg,het zes maanden zijn,omdat ik 3 maanden extra heb,en maar van een medicijn,voor de andere bestaan er wel vervangende medicijnen,dan hoeft dat voor mij niet

keeswaal

Ongelezen bericht door keeswaal »

vaccines versterken je eigen immuunsysteem, alleen bij besmettelijke ziekten die de samenleving kunnen verstoren worden vanuit de basisverzekering of overheid vergoed. de rest moet je dus zelf bereid zijn te dokken.

ook antivirale middelen zoals Prep worden slechts op kleine schaal en enkel aan risicogroepen aangeboden, die zouden ook in het basispakket behoren te zitten. de zorgkosten voor AIDS zijn een stuk hoger en worden wel vergoed. de overheid maakt dus onlogische keuzes op een hoop foute aannames. het is een eenvoudig te voorkomen auto immuun ziekte met een grote stigma die elke Nederlander kan raken en een hoop problemen veroorzaakt in het zorgstelsel.

maar zoals gebruikelijk moeten er eerst epidemieën uitrukken, terwijl er toch 100 duizenden nederlanders jaarlijks chronische zorg voor nodig hebben. Het geld van de zorg wordt dus verkeerd besteed.

wikop

Helemaal met je eens

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Is er ook een vaccinatie waarna je beter Nederlands gaat schrijven, bv Hoofdletters gebruiken......
Heb zelf ook wel eens spelvouten, dat past gewoon niet bij mijn nivo......

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ach ja, zolang er gevaarlijke lobbies zijn, betekend dat er veel geld te verdienen is, voor wie ze vertegenwoordigen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Prep aan iedereen geven is echt heel erg onlogisch. Ten eerste zijn die pillen gigantisch goedkoop en dus makkelijk zelf op te hoesten. Je kunt ze voor of na seks innemen en ze kosten ongeveer een euro het stuk.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

keeswaal schreef:
22 nov 2024 15:20
vaccines versterken je eigen immuunsysteem, alleen bij besmettelijke ziekten die de samenleving kunnen verstoren worden vanuit de basisverzekering of overheid vergoed. de rest moet je dus zelf bereid zijn te dokken.

ook antivirale middelen zoals Prep worden slechts op kleine schaal en enkel aan risicogroepen aangeboden, die zouden ook in het basispakket behoren te zitten. de zorgkosten voor AIDS zijn een stuk hoger en worden wel vergoed. de overheid maakt dus onlogische keuzes op een hoop foute aannames. het is een eenvoudig te voorkomen auto immuun ziekte met een grote stigma die elke Nederlander kan raken en een hoop problemen veroorzaakt in het zorgstelsel.

maar zoals gebruikelijk moeten er eerst epidemieën uitrukken, terwijl er toch 100 duizenden nederlanders jaarlijks chronische zorg voor nodig hebben. Het geld van de zorg wordt dus verkeerd besteed.
Je beseft je toch wel dat honderdduizenden op 17 miljoen inwoners maar enkele procenten is. 2.9 als we een concreet aantal als 500.000 gebruiken. Dus zo onlogisch is die keuze helemaal niet. Het principe van de basisverzekering is dat het toepasbaar is op de meerderheid. Voor uitzonderingen, want dat zijn het, zijn de aanvullende verzekeringen bedacht zodat de kosten eerlijker verdeeld zijn.

Plaats reactie