| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekering gehoor
Verzekering gehoor
Een vraag van mijn kant: als je zodanig op leeftijd bent dat het gehoor achteruit is gegaan en dat het daadwerkelijk een soort van 'fysiek' probleem wordt dat het onvermijdelijk is om een gehoorapparaat of iets van dien aard te nemen en je bestelt deze online, komt dat dan in het basispakket van een verzekering te liggen of moet je hier voor toch aanvullende voorwaarden in toepassing nemen? En welke dan?
Laatst gewijzigd door Trepwox op 19 jun 2013 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Verzekering gehoor
Bel je zorgverzekering.......
Je hoeft niet op een bepaalde leeftijd te zijn om gehoorapparaten nodig te hebben, dat voorop.
Het is wel zo dat er een behoorlijke eigen bijdrage aan vast zit.
Zelf heb ik al een jaar of 18 stereo (2 apparaten dus) geen goedkope grap, voor 2 apparaten is in mijn geval de eigen bijdrage tussen de 1200 en 1500 euro, je krijgt nl. maar iets van 400 euro vergoed.
De apparaten moet je 5 jaar mee vooruit wil je weer een vergoeding van het ziekenfonds krijgen, mijn ervaring is dat de apparaten met een jaar of 3 dusdanig in kwaliteit achteruit gaan (geluid, vaker kapot e.d.), de overweging is dan om het nog 2 jaar uit te zingen of (zoals ik de laatste keer gedaan heb) het voor lief te nemen en eerder om nieuwe apparaten te gaan en nog meer zelf betalen.
Voor de duidelijkheid zonder de apparaten hoor ik vrijwel niets meer, dus voor mij is het een noodzaak terwijl het ziekenfonds dat wel begrijpt maar de regels gewoon zo zijn.
Ik vind het een behoorlijke klap geld eens in de 3 - 5 jaar.
Dan is er nog de misleiding voor gratis apparaten, geloof dat specsaver daar momenteel reclame voor maakt, de apparaten zijn dan weliswaar wel gratis, maar de oorstukjes die voor je op maat gemaakt worden niet, die moet je betalen en kosten iets van 160 euro per stuk, dat krijg je ook niet uit het ziekenfonds (voor zover ik weet, zij betalen de apparaten, dus zijn ze niet echt gratis, de kosten van de oorstukjes moet je uit eigen beurs betalen)
Het is wel zo dat er een behoorlijke eigen bijdrage aan vast zit.
Zelf heb ik al een jaar of 18 stereo (2 apparaten dus) geen goedkope grap, voor 2 apparaten is in mijn geval de eigen bijdrage tussen de 1200 en 1500 euro, je krijgt nl. maar iets van 400 euro vergoed.
De apparaten moet je 5 jaar mee vooruit wil je weer een vergoeding van het ziekenfonds krijgen, mijn ervaring is dat de apparaten met een jaar of 3 dusdanig in kwaliteit achteruit gaan (geluid, vaker kapot e.d.), de overweging is dan om het nog 2 jaar uit te zingen of (zoals ik de laatste keer gedaan heb) het voor lief te nemen en eerder om nieuwe apparaten te gaan en nog meer zelf betalen.
Voor de duidelijkheid zonder de apparaten hoor ik vrijwel niets meer, dus voor mij is het een noodzaak terwijl het ziekenfonds dat wel begrijpt maar de regels gewoon zo zijn.
Ik vind het een behoorlijke klap geld eens in de 3 - 5 jaar.
Dan is er nog de misleiding voor gratis apparaten, geloof dat specsaver daar momenteel reclame voor maakt, de apparaten zijn dan weliswaar wel gratis, maar de oorstukjes die voor je op maat gemaakt worden niet, die moet je betalen en kosten iets van 160 euro per stuk, dat krijg je ook niet uit het ziekenfonds (voor zover ik weet, zij betalen de apparaten, dus zijn ze niet echt gratis, de kosten van de oorstukjes moet je uit eigen beurs betalen)
-
[email protected]
hallo,
ik heb mij een hoorapparaat van 8oo euro laten aanmeten met de wetenschap dat deze gratis is . om voor vergoeding van de zorgverzekeraar in aanmerking te komen ben ik bij de kno arts geweest en ik voldeed aan de voorwaarden voor vergoeding van 75 procent van de zorgverzekeraar, specsavers vergoed de overige 25 procent. ik heb een factuur van specsavers mee gekregen met de vermelding de kosten van het hoortoestel en de verwachte vergoeding van de zorgverzekeraar van 621 euro , onderaan de factuur staat een eigen bijdrage van 0 euro. nu blijkt dat deze 621 euro van mijn eigen risico afgaat en ik deze dus moet betalen omdat ik een eigen risico heb van 850 euro. de kosten van kno arts moet ik ook betalen dus ik betaal het hoortoestel helemaal zelf, terwijl specsavers mij nooit heeft verteld over verrekening van eigen risico. hoezo gratis hoortoestel!! pure misleiding!!
ik heb mij een hoorapparaat van 8oo euro laten aanmeten met de wetenschap dat deze gratis is . om voor vergoeding van de zorgverzekeraar in aanmerking te komen ben ik bij de kno arts geweest en ik voldeed aan de voorwaarden voor vergoeding van 75 procent van de zorgverzekeraar, specsavers vergoed de overige 25 procent. ik heb een factuur van specsavers mee gekregen met de vermelding de kosten van het hoortoestel en de verwachte vergoeding van de zorgverzekeraar van 621 euro , onderaan de factuur staat een eigen bijdrage van 0 euro. nu blijkt dat deze 621 euro van mijn eigen risico afgaat en ik deze dus moet betalen omdat ik een eigen risico heb van 850 euro. de kosten van kno arts moet ik ook betalen dus ik betaal het hoortoestel helemaal zelf, terwijl specsavers mij nooit heeft verteld over verrekening van eigen risico. hoezo gratis hoortoestel!! pure misleiding!!
-
rozemarijntje
[email protected] schreef:hallo,
Tja maar dat us toch logisch? Elk soort van zorg gaat van eigen risico af en dat u ,lagere premie pmnd wilt en hoger eigen risico neemt,dat was toen u keuzen
Had u meer premie betaald,gewoon risico van 350 dan was u 350 kwijt geweest,spec savers is hier niet wchuldig aan,u hoort dat te weten,simpel,kwestie van op de hoogte zijn van u polis etc,,
-
[email protected]
ok maar ze moeten dit wel mededelen in hun intake en er niet op hameren dat het hoortoestel gratis is want dit is niet zo en daardoor misleiding.
-
rozemarijntje
Maar zei weten toch niet dat u 850 risico heeft,dat weet u!!!!is u verantwoordelijkheid[email protected] schreef:ok maar ze moeten dit wel mededelen in hun intake en er niet op hameren dat het hoortoestel gratis is want dit is niet zo en daardoor misleiding.
-
[email protected]
al had ik maar 350 euro eigen risico zij hebben verzuimd mede te delen dat het van je eigen risico afgaat ze zeggen steeds dat ik maar 0 euro hoef te betalen ze hebben zelfs op hun factuur aangegeven dat de 621 euro volledig vergoed wordt door de zorgverzekeraar, heb er nog specifiek naar gevraagd, hun antwoord bleef steeds dat ik helemaal niets hoef te betalen en dat de zorgverzekeraar deze 75 procent volledig vergoed kortom misleiding!!
-
rozemarijntje
Ja maar u hoort te weten ,zoals elke ned! Dat je een eigen risico hebt! Ze gaan echt niet aan elke klant vragen heeft u een eigen risico! Welkom in deze wereld van nu!!![email protected] schreef:al had ik maar 350 euro eigen risico zij hebben verzuimd mede te delen dat het van je eigen risico afgaat ze zeggen steeds dat ik maar 0 euro hoef te betalen ze hebben zelfs op hun factuur aangegeven dat de 621 euro volledig vergoed wordt door de zorgverzekeraar, heb er nog specifiek naar gevraagd, hun antwoord bleef steeds dat ik helemaal niets hoef te betalen en dat de zorgverzekeraar deze 75 procent volledig vergoed kortom misleiding!!
-
Fleurtjuh666
rozemarijntje schreef:
Tja maar dat us toch logisch? Elk soort van zorg gaat van eigen risico af en dat u ,lagere premie pmnd wilt en hoger eigen risico neemt,dat was toen u keuzen
Had u meer premie betaald,gewoon risico van 350 dan was u 350 kwijt geweest,spec savers is hier niet wchuldig aan,u hoort dat te weten,simpel,kwestie van op de hoogte zijn van u polis etc,,
Staat ook duidelijk bij de voorwaarden, en de audicien licht het altijd ook nog toe. Er wordt volgens mij echt geen toestel besteld en afgerekend zonder dat je daar zélf toestemming voor geeft....
Eigen risico kunnen ze inderdaad niet weten, als je een hoog eigen risico hebt, gaat dat naar de 75% die je normaal gesproken vergoed krijgt. Tenzij je eigen risico dus nog niet 'op' is. Is niet alleen bij Specsavers zo, ook bij andere aanbieders.
-
rozemarijntje
Oh nou ben dus niet de enige die zo denktFleurtjuh666 schreef:rozemarijntje schreef:
Staat ook duidelijk bij de voorwaarden, en de audicien licht het altijd ook nog toe. Er wordt volgens mij echt geen toestel besteld en afgerekend zonder dat je daar zélf toestemming voor geeft....
Eigen risico kunnen ze inderdaad niet weten, als je een hoog eigen risico hebt, gaat dat naar de 75% die je normaal gesproken vergoed krijgt. Tenzij je eigen risico dus nog niet 'op' is. Is niet alleen bij Specsavers zo, ook bij andere aanbieders.
Dus kev denk toch echt dat u ,een beetje specsavers verkeerd neerzet en de schuld neer moet leggen bij u zelf..sorry...