LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Brenda67
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2012 15:25

Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Brenda67 »

Ik heb ze bestelt en binnen gekregen heb 1 week geduurd dus best snel gegaan.
Nu is mijn vraag wanneer moet je die pillen in nemen s'morgens of sávonds? Moet je ze voor het eten of na het eten in nemen?
Want ik heb er voor de rest niks bij gehad wanneer en hoe en wat verder?
Wie kan mijn dit vertellen?
In afwachting van jullie.
Met vriendelijke groetjes van Brenda.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door puma73 »

even de efteling bellen, daar geloven ze namelijk in dit soort sprookjes

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Je moet ze helemaal niet innemen. Je moet ze weggooien. Als je te zwaar bent, moet je advies zoeken om je overgewicht kwijt te raken. Pillen helpen niet; in het ergste geval krijg je er nog last van ook.

kuklos
Berichten: 9861
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Welk advies geeft de persoon die de pillen heeft voorgeschreven? Indien het geen pillen op voorschrift zijn, wat zei de leverancier toen je met hun contact opnam over deze vraag?

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Toxopeus »

Brenda67 schreef:Wie kan mijn dit vertellen?
Staat gewoon op hun site, geen link want we maken natuurlijk geen reclame. :P

Gebruiksaanwijzing: neem 2 capsules per dag; een 's ochtends en een 's avonds.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Helemaal niet nemen, neem contact op met een dietiste en laat daar je etenspatroon doornemen en dat aanpassen zodat je op een normale/gezonde manier kan afvallen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Geweldig pillen slikken,zonder te weten wat je eigenlijk slikt!!

Straks jankend bij de dokter zitten ,voor bijverschijnselen.
Zit toch geen bijsluiter bij....dom dom dom :shock:


Eet gewoon gezond val je van zelf af!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

rozemarijntje schreef:Eet gewoon gezond val je van zelf af!!
Dat geldt dus niet voor iedereen.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Helemaal niet innemen.

Lees eens wat op internet over de gevaren van dit soort pillen.
Hier een aardig begin.
http://www.trosradar.nl/nieuws_detail/b ... lijk-zijn/

Er zijn talloze waarschuwingen over te vinden ook van gerenommeerde instituten.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef:
rozemarijntje schreef:Eet gewoon gezond val je van zelf af!!
Dat geldt dus niet voor iedereen.
Want ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door berndv »

VioletPrue schreef:
rozemarijntje schreef:Eet gewoon gezond val je van zelf af!!
Dat geldt dus niet voor iedereen.
En mensen die met een normaal eetpatroon nog steeds aankomen zouden het beste langs de huisarts kunnen gaan, aangezien die mogelijk iets verkeerd hebben met hun spijsvertering. En niet zelf pillen bestellen en maar slikken.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

berndv schreef:
VioletPrue schreef:
rozemarijntje schreef:Eet gewoon gezond val je van zelf af!!
Dat geldt dus niet voor iedereen.
En mensen die met een normaal eetpatroon nog steeds aankomen zouden het beste langs de huisarts kunnen gaan, aangezien die mogelijk iets verkeerd hebben met hun spijsvertering. En niet zelf pillen bestellen en maar slikken.
Ben ik helemaal met je eens.
Chocomelk schreef:Want?
Serieus, jij denkt dat elk dik mens op de wereld gewoon of niet gezond eet of niet genoeg sport en dat er verder geen oorzaken voor overgeicht zijn?
Wat dacht je van medicijngebruik?
Als je een fijne Prednisonkuur gebruikt, kun je nog zo gezond eten, maar aankomen doe je echt als een gek hoor!
En wat te denken van mensen met allerhande beperkingen die niet kunnen sporten?
Die kunnen nog zo gezond eten, maar als je al wat dikkig bent, val je echt niet zomaar af.

riddert
Berichten: 2145
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door riddert »

Wat dacht je van medicijngebruik?
Als je een fijne Prednisonkuur gebruikt, kun je nog zo gezond eten, maar aankomen doe je echt als een gek hoor!
Dit is werkelijk lariekoek. Je houd vocht vast, en zult hierdoor een paar kilo zwaarder zijn, hooguit 2 - 3 kilo. Je krijgt onder andere een 'opgeblazen' gezicht. Dit verdwijnt weer na verloop van tijd, als je gestopt bent met de prednison. Als je méér aankomt, dan vreet je het erbij, want je eetlust neemt wel toe. Het is zaak daar geen gehoor aan te geven, en niet meer te eten dan je nodig hebt, qua caloriën.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

VioletPrue schreef:
Chocomelk schreef:Want?
Serieus, jij denkt dat elk dik mens op de wereld gewoon of niet gezond eet of niet genoeg sport en dat er verder geen oorzaken voor overgeicht zijn?
Ik denk helemaal niets, jij zet hier iets neer op het forum maar zet er niet bij waarom jij van die mening bent vandaar dat ik je de vraag : want ?
stelde.

Robjee
Berichten: 884
Lid geworden op: 11 mar 2007 16:44
Contacteer:

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Robjee »

riddert schreef:Dit is werkelijk lariekoek. Je houd vocht vast, en zult hierdoor een paar kilo zwaarder zijn, hooguit 2 - 3 kilo. Je krijgt onder andere een 'opgeblazen' gezicht. Dit verdwijnt weer na verloop van tijd, als je gestopt bent met de prednison. Als je méér aankomt, dan vreet je het erbij, want je eetlust neemt wel toe. Het is zaak daar geen gehoor aan te geven, en niet meer te eten dan je nodig hebt, qua caloriën.
Naast vochtophoping stimuleren corticosteroïden (prednison) de opslag van vet in de buikregio. Het is niet zo eenvoudig om dit vet kwijt te raken, terwijl op andere plaatsen de vetmassa kan afnemen.

Als gevolg van de glucocorticoïde eigenschappen wordt enerzijds de lipolyse gestimuleerd wat mogelijk leidt tot gewichtsafname, anderzijds verandert de vetverdeling over het lichaam. In de nek, de romp en het gezicht vindt vetstapeling plaats, terwijl aan de extremiteiten sprake is van vetverlies (syndroom van Cushing) [5]. Hierbij worden echter ook andere klinische verschijnselen gezien zoals veranderingen in de haargroei, een verhoogde bloeddruk, huidafwijkingen en bloedingen. Daarnaast hebben orale glucocorticoïden ook een mineralocorticoïde werking, waardoor zout en waterretentie kan optreden.
http://www.lareb.nl/LarebCorporateWebsi ... ringen.pdf

Het klinkt eenvoudig om geen gehoor te geven aan een toegenomen eetlust, maar zo eenvoudig is dat in de praktijk niet. Eetlust is een krachtig signaal dat ons vroeger hielp om te overleven. Het heeft zelfs kenmerken van een verslaving (1). Het advies aan een alcoholverslaafde om geen alcohol meer te drinken zal ontoereikend zijn. Zo ook het niet meer opsteken van een sigaret aan iemand die verslaafd is aan roken.

Medicatie is wel degelijk een oorzaak van gewichtstoename die niet altijd zo eenvoudig met "gezonde voeding" te voorkomen en te verhelpen is.

1) http://repub.eur.nl/res/pub/18482/thesis_IMTnijs.pdf

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:
VioletPrue schreef:
Chocomelk schreef:Want?
Serieus, jij denkt dat elk dik mens op de wereld gewoon of niet gezond eet of niet genoeg sport en dat er verder geen oorzaken voor overgeicht zijn?
Ik denk helemaal niets, jij zet hier iets neer op het forum maar zet er niet bij waarom jij van die mening bent vandaar dat ik je de vraag : want ?
stelde.
Sorry, ik reageerde wat geprikkeld, my bad.
Had best wat normaler gekund van mijn kant.

@Robjee: Dank voor je heldere uiteenzetting over de Prednison etc.
Ook bij heel veel antidepressiva doet de klacht van 'constante honger' zich voor.

Voedselverslaving is een crime (ik ken iemand die dat heeft) en ook al eet je zo gezond mogelijk, het is een ramp.
Sigaretten, drugs, gokken en alcohol kun je vermijden, maar eten moet je elke dag weer.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Isabel1 »

precies wat robjee zegt.

Daarnaast, ook andere medicijnen kunnen verandering veroozaken in de manier waarop vet opgenomen wordt of de manier waarop ons metabolisme werkt.
Ook allerlei ziekten en aandoeningen kunnen ervoor zorgen dat mensen die wel bewegen en ook gezond eten toch meer vet opslaan dan ze zouden willen.

Over het algemeen is het natuurlijk zo dat mensen die te zwaar zijn verkeerd eten/te veel eten/te weinig bewegen, maar daar zijn ook uitzonderingen op.

Hoe dan ook, het is nooit slim om zelf een beetje pillen te gaan zitten slikken.

Isabel

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ho...ben het eens dat je aan kan komen door medicatie! En je een andere spijsvertering hebt...
Maar àls dat aan de orde is...dan moet je helemaal niet klakkeloos pillen gaan slikken!

Ik weer zelf dat je aan kan komen van medicatie! Idd de corticosteroïden,heb ik idd vaak! Stop je ermee of het is uitgewerkt verlies je het gewicht weer...
Andere medicatie heb een keer iets gehad kwam ik 9 kg aan,maar dan ga je geen pillen slikken...
Om af te vallen ,laten we eerlijk zijn is bloedlink!

Als je gewoon overgewicht hebt,...en je bent verder gezond,dan val je wel af door gezond te eten...
En ben je niet gezond doe je het met begeleiding .

Heb ook een tijd flink vocht vastgehouden,is er nu weer af,was 5 kg.

Maar toen ik nog gezond was ben ik 16 kg afgevallen door gezond te eten...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door tenormin »

Bezopen dat er geen bijsluiter in zit en alleen op internet de gebruiksaanwijzing te lezen is. Zou ze ook nooit kopen, dat allereerst, maar goed, dat moet ieder voor zich weten. Dik zijn en eigen schuld heb ik al zo vaak gehoord, daar ga ik niet eens meer op in, omdat het zo helemaal niet waar is. Kan zo een rits oorzaken noemen maar dan word dit persoonlijk en dat gaan we hier niet doen. Maar voor jou onbekende pillen op internet bestellen: het lijkt mij (levens)gevaarlijk!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wanner moet je die Nuvoryn pillen in nemen?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

tenormin schreef: Maar voor jou onbekende pillen op internet bestellen: het lijkt mij (levens)gevaarlijk!
Dat is het soms ook echt. Als je geluk hebt doet het pilletje helemaal niets, maar in de meeste gevallen kan het schadelijk zijn.

Gesloten