Ik heb last van iets dat in water zit. Ik heb het nu een jaar. Als ik ga douchen, verschijnen er na ong 3 minuten allemaal rode vlekken op mijn bovenlichaam. Het lijken op een soort van insectenbeten die heel erg jeuken. Het komt zeker niet van shampoos en dergelijke.
Ik heb deze reactie heel sterk gekregen vorige zomer in Turkije. Nadat ik in de zee had gezwommen gingen mijn ogen tranen en kon ik niet stoppen met krabben. Komt dit door het zeewater, temperatuur of de zon? Ik weet het niet. Als ik heel erg zweet of als ik huil krijg ik ook een reactie.
Aangezien ik de symptonen op mijn bovenlichaam krijg, heeft niemand het echt door gelukkig. Maar in mijn bikini schaam ik me er dood voor...
Het rare is alleen dat ik deze reactie niet krijg van chloorwater of zoet natuurwater.
Ik wil heel graag van deze allergie af en de enige hoop die ik heb, is dat mijn moeder een vriendin heeft die deze allergie had maar die later weer over ging. Heeft nog iemand tips??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waterallergie
Re: Waterallergie
Ja, ga naar je huisarts en/of laat je doorverwijzen naar een dermatoloog.Heeft nog iemand tips??
Hier krijg je 1001 reacties van "leken" of tips om huis-tuin en keukenmiddeltjes te gebruiken!
Re: Waterallergie
Het wil wel eens helpen om niet te heet te douchen gewoon lauw water.
En niet iedere dag zeep of badschuim te gebruiken.
Heb het zelfde gehad en nog af en toe last van.
Ben wel bij een dermatoloog geweest.Heb ook een allergietest gehad.
Een 40 prikjes in je arm,kijken wat er op zwelt en zo'n pleister over je hele rug,moet 2 dagen blijven zitten.
Zeep,zout ,badschuim en te heet water droogt je huid uit.En dan krijg je dat soort reacties.
Als je toch iedere dag doucht ,niet te heet, en als je zeep of iets wil gebruiken,
de dermatoloog raadde mij seba-med aan.
En niet iedere dag zeep of badschuim te gebruiken.
Heb het zelfde gehad en nog af en toe last van.
Ben wel bij een dermatoloog geweest.Heb ook een allergietest gehad.
Een 40 prikjes in je arm,kijken wat er op zwelt en zo'n pleister over je hele rug,moet 2 dagen blijven zitten.
Zeep,zout ,badschuim en te heet water droogt je huid uit.En dan krijg je dat soort reacties.
Als je toch iedere dag doucht ,niet te heet, en als je zeep of iets wil gebruiken,
de dermatoloog raadde mij seba-med aan.