LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelftest gezondheid

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
ZaBo

Zelftest gezondheid

Ongelezen bericht door ZaBo »

Weet niet echt of dit consu kwestie is. Maar vraag mij toch iets af n.av. Gezondheidszorg

De laatste tijd zie ik steeds meer zelftesten komen voor bijna welke kwaal dan ook!!!!

Maar is het nu niet zo, dat de zorgkosten gaan stijgen,omdat men maar zelf aan loopt te modderen en pas aan de bel trekt als het te laat is?

P.s. Ben absoluut geen voorstander van zelf testen etc :mrgreen:

scontra

Re: Zelftest gezondheid

Ongelezen bericht door scontra »

ZaBo schreef:Weet niet echt of dit consu kwestie is. Maar vraag mij toch iets af n.av. Gezondheidszorg

De laatste tijd zie ik steeds meer zelftesten komen voor bijna welke kwaal dan ook!!!!

Maar is het nu niet zo, dat de zorgkosten gaan stijgen,omdat men maar zelf aan loopt te modderen en pas aan de bel trekt als het te laat is?
@ZaBo,

U pakt denkelijk de verkeerde invalshoek.
Deze "zelftest" aanbiedingen dienen twee doelen, nl. de portemonnee van de ontwikkelaar/aanbieder en de zich zelf testende komt er eerder achter dat hij/zij misschien wel iets onder de leden heeft wat niet in de haak is (maar alleen als de juiste test wordt gebruikt) en zal daardoor sneller naar de huisarts gaat om dit te laten onderzoeken.
Het zou in de hoogte van de zorgverzekeringspremie enorm (kunnen) schelen als iedereen zich overal en regelmatig aan een zelf test zou onderwerpen, in ieder geval zolang de zelf test niet in het basispakket wordt opgenomen. ;-)

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Ik zag hier laatst een leukemie-zelftest in de vorm van snoepjes voorbij komen. Best knap hoor, en voor dat geld...

ZaBo

Ik probeerde hier een welgemeend onderwerp aan te snijden m.b.t. Zorg

Maar kennelijk vinden sommige forumleden het een fantastisch idee om iemand aan te vallen, die niet deel neemt aan dit topic(en waarschijnlijk ook psycho-somatische problemen heeft), dat valt me erg tegen , maar goed kennelijk scheppen mensen daar genoegen in

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mucha schreef:[
Het punt is dat deze zelftesten dezelfde functie vervullen als Amalia's topic. Namelijk niet naar de huisarts gaan maar zelf een diagnose zoeken op internet.
De huisarts is de enigste juiste weg. Hetgeen ook door vele forumleden (inclusief mezelf) als advies is gegeven. Dat is de relevantie.
En dit is een prima en ontopic antwoord op de vraag.

Vraag voor ZaBo: welk doel wil je bereiken met dit topic?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Voor sommige aandoeningen kan een zelftest de drempel op controle verlagen en in een vroeg stadium al een aandoening aantonen. Zo kon je bijvoorbeeld bij de nierstichting een jaar of 10 geleden gratis een eenvoudige test aanvragen waarmee je een indicatie zou kunnen krijgen of je beginnende nierschade hebt, al ver voordat je klachten zou krijgen. Dat is goed voor jezelf en goed voor de kosten van de gezondheidszorg.

Maar er zijn ook veel tests die inspelen op de angst van mensen of die gewoon geen betrouwbaar resultaat geven. Dan kan het van kwaad tot erger gaan. In het algemeen zal het echter zo zijn dat een vroege indicatie van een aandoening heel wat kosten bespaart.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Geruzie verwijderd.

ZaBo

Moneyman schreef:
Mucha schreef:[
Het punt is dat deze zelftesten dezelfde functie vervullen als Amalia's topic. Namelijk niet naar de huisarts gaan maar zelf een diagnose zoeken op internet.
De huisarts is de enigste juiste weg. Hetgeen ook door vele forumleden (inclusief mezelf) als advies is gegeven. Dat is de relevantie.
En dit is een prima en ontopic antwoord op de vraag.

Vraag voor ZaBo: welk doel wil je bereiken met dit topic?
Even in het kort, via een bepaalde memo, over een mogelijk onderzoek naar de wenselijkheid van zelf testen m.b.t. gezondheid, waarbij ook het zelfstandig maken van hulp middelen (denk aan een knarsplaat of een online te bestellen bril etc)mee genomen zou worden

Waarbij de kern vraag is: drukken deze mogelijkheden op de gezondheidszorg?

En hierop vooruit lopend, heb ik al interesse hoe mensen hier tegen aankijken, niets meer, niets minder
Laatst gewijzigd door ZaBo op 22 mei 2017 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

En toch heb nog steeds het vermoeden dat hij een baantje wil als schrijver voor Radar .

harkja
Contacteer:

Ongelezen bericht door harkja »

gosewijn schreef:En toch heb nog steeds het vermoeden dat hij een baantje wil als schrijver voor Radar .
Aan vermoeden heb je niets bewijs materiaal is belangrijker :mrgreen:

Gesloten