LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] absurd hoog waterverbruik

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
kaath

absurd hoog waterverbruik

Ongelezen bericht door kaath »

Begin september 2008 wilde ik tbv jaarlijkse afrekening de stand van de watermeter doorgeven aan waterleverancier Oasen. De meter geeft een verbruik aan van 250m3. Ik heb een 1 pers-huishouden en mijn verbruik ligt gemiddeld op 55m3 per jaar, dus een flinke afwijking. Er is geen sprake van leidinglekkage (eenvoudig te controleren op de meter zelf), geen lekkende kranen en stortbak en tappunten draai ik na gebruik altijd dicht. Dat laatste lijkt heel logisch maar volgens Oasen kan dat een oorzaak zijn. Na telefonisch overleg met Oasen wordt mij geadviseerd de meter te laten ijken. Kosten 325 euro en voor mijn rekening als er geen afwijkingen worden geconstateerd. Omdat er geen andere verklaring is voor het hoge verbruik laat ik de meter ijken. Volgens het rapport van Kiwa zijn er geen afwijkingen geconstateerd. Ik moet de ijkkosten en de 200m3 extra verbruik betalen. Omdat ik op geen enkele manier kan bewijzen dat er geen sprake is van lekkende kranen etc. en Oasen zich dus wel kan beroepen op het ijkrapport (notabene op mijn kosten) is er een oneerlijke situatie ontstaan. Eigenlijk wil ik juridische stappen gaan nemen maar ik vrees dat het me alleen maar nog meer geld gaat kosten. Heeft iemand soortgelijke ervaringen en hoe is dit afgelopen? Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

cherokee

Re: absurd hoog waterverbruik

Ongelezen bericht door cherokee »

Als de meter dus goed is , dan is dat water er dus ook doorheen gegaan.
Waar is het dan gebleven? Enig idee?
Oasen vindt dit natuurlijk niet interressant , en dat is het voor hun ook niet. Dat water is geleverd en wat er daarna mee gebeurd is , is niet hun zaak.
Dus helaas : betalen.

legoleek

Re: absurd hoog waterverbruik

Ongelezen bericht door legoleek »

Zelfde ervaring,werd op een dag gebeld door waterclub dat ik een extreem verbruik had tov vorig jaar.

Mijn stort bak van het toilet liep heel langzaam leeg. dag in dag uit. en aangezien ik toendertijd veel onderweg was, en als ik thuis was radio, tv enz. dan hoor je hem ook niet vullen. Controleer eens het rubbertje wat tussen de vlotter en de wateraansluiting zit ! (rubbertje kost nog geen 4 euro!) herkenbaar aan een hardplastic "kruisdopje" in het midden.
een bak bier als die niet gescheurd is ! je hebt niet eens speciaal gereedschap nodig om het te vervangen.

en die jurische stappen. niet doen, verlies je gegarandeerd.

Gesloten