LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ernstige overlast huurwoning

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
hoihoi90

ernstige overlast huurwoning

Ongelezen bericht door hoihoi90 »

hallo, Ik ben een studente en woonachtig in een zelfstandige studio via de Woningbouw. Ik woonde hier met veel plezier.
Vlak nadat ik het gehuurd heb, is het overgegaan naar een studentenhuisvester. Hiermee leken de problemen te zijn begonnen: er is sprake van ernstige geluidsoverlast. Het probleem speelt sinds januari. Er is 24/7 sprake van harde muziek/subwoofer, ik heb amper de concentratie om fatsoenlijk te kunnen studeren, ik kan nauwelijks slapen omdat tot diep in de nacht de muziek/onrust doorgaat, en na meer dan een halfjaar merk ik dat ik het nu echt helemaal zat ben. Naast muziekoverlast, is er sprake van afvaldump in gemeenschappelijke trappenhuizen en fietsenhok.

Na meerdere malen een klacht ingediend te hebben, contact met politie te hebben gehad etc leek het door niets of niemand serieus te worden genomen. Ik heb meerdere buren opgetrommeld die ook overlast ervaren, samen sta je immers sterker. Ik heb nogmaals contact opgenomen met de betreffende nieuwe verhuurder van het pand, waarin ik aan heb gegeven wat de problemen zijn, welke stappen ik zelf heb ondernomen, dat ik begrijp dat het een lastig aan te pakken probleem is én dat ik een beroep doe op mijn recht op woongenot. Het gaat niet om een beetje muziek en geluidsoverlast, maar echt om ernstige geluidsoverlast waarbij mij ramen en vloeren trillen.Ook heb ik/wij aangegeven naar de huurcommissie te stappen als de verhuurder wederom geen gehoor zou geven aan onze/mijn klacht.