Hallo,
Heeft iemand ervaring hoe om te gaan met de netwerkbeheerder die weigert de eletriciteitsmeter de vervangen omdat er een asbestviltje achterzit van ca 20x30cm.
We hebben vorig jaar bericht gekregen dat Enexis(netwerkbeheerder) de meter wil gaan vervangen, de eerste keer kwam men en zag de monteur dat er asbest achter de meter zat, deze werd dus niet vervangen, de monteur heeft toen hiervan fotos gemaakt.
Na enige mailwisseling en telefoongesprekken toch een nieuwe afspraak gemaakt na de toezegging dat er zeker gewisseld ging worden, de monteur kwam samen met iemand van een asbestsaneringsbureau keken en wederom werd de meter niet gewisseld omdat het viltje een cm links en rechts uitstak , opnieuw fotos gemaakt.
Opnieuw gebeld en gemaild en de toezegging gekregen dat er in ieder geval eind van dit jaar gewisseld gaat worden.
Werd ik vorige week gebeld dat hun beleid gewijzigd is en dat ik zelf voor de kosten van het verwijderen opdraai (ca 2000 euro)
Bijkomend probleem is dat de meter ook al een jaar defect is en ook hier niets mee is en wordt gedaan, voor mijn gevoel word ik al een jaar aan het lijntje gehouden en we hebben inmiddels zonnepanelen laten plaatsen en daar is de oude meter niet geschikt voor. Patstelling dus
Het gekke is dat ik zelf hier niets mee kan omdat de meter eigendom is van Enexis en ik er niet aan mag komen.
Het plaatje is er ooit als voorschrift van brandveiligheid achter de meter geplaatst door of via de netwerkbeheerder.
Nu moet het verwijderd worden en draai ik zoals gezegd voor de kosten op, lijkt mij niet eerlijk, iemand dit ook meegemaakt en hoe gehandeld?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Asbest in meterkast; Enexis wil meter niet vervangen
Re: Asbest in meterkast; Enexis wil meter niet vervangen
deze informatie al gevonden?
https://www.enexis.nl/consument/dienste ... ers/asbest
https://www.enexis.nl/consument/dienste ... ers/asbest
Ja bedankt heb ik al gezien maar ik kan daar verder niets mee
Enexis heeft als werkgever te zorgen voor een veilige werkomgeving voor hun monteurs, en een meter die bevestigd is op een asbestplaatje, kunnen hun monteurs zelf niet zomaar even verwijderen, want daar komt bijna altijd niet-hechtgebonden asbest bij vrij. Jij als eigenaar bent verantwoordelijk voor het pand, en dus ook alles waar in of op de meter bevestigd is. Dat dit al zo was bij de koop van het huis, en je vermoedelijk nooit eerder is opgevallen, maakt verder niet uit, jij bent op dit moment de verantwoordelijke eigenaar. Wat zegt je koopakte van het huis in kwestie? Ik zou de asbestsaneringskosten proberen te verhalen op de verkoper van je huis, maar of dat kan hangt van veel dingen af, oa wat er over in de koopakte staat.Herbert07 schreef:Hallo,
Heeft iemand ervaring hoe om te gaan met de netwerkbeheerder die weigert de eletriciteitsmeter de vervangen omdat er een asbestviltje achterzit van ca 20x30cm.
We hebben vorig jaar bericht gekregen dat Enexis(netwerkbeheerder) de meter wil gaan vervangen, de eerste keer kwam men en zag de monteur dat er asbest achter de meter zat, deze werd dus niet vervangen, de monteur heeft toen hiervan fotos gemaakt.
Na enige mailwisseling en telefoongesprekken toch een nieuwe afspraak gemaakt na de toezegging dat er zeker gewisseld ging worden, de monteur kwam samen met iemand van een asbestsaneringsbureau keken en wederom werd de meter niet gewisseld omdat het viltje een cm links en rechts uitstak , opnieuw fotos gemaakt.
Opnieuw gebeld en gemaild en de toezegging gekregen dat er in ieder geval eind van dit jaar gewisseld gaat worden.
Werd ik vorige week gebeld dat hun beleid gewijzigd is en dat ik zelf voor de kosten van het verwijderen opdraai (ca 2000 euro)
Bijkomend probleem is dat de meter ook al een jaar defect is en ook hier niets mee is en wordt gedaan, voor mijn gevoel word ik al een jaar aan het lijntje gehouden en we hebben inmiddels zonnepanelen laten plaatsen en daar is de oude meter niet geschikt voor. Patstelling dus
Het gekke is dat ik zelf hier niets mee kan omdat de meter eigendom is van Enexis en ik er niet aan mag komen.
Het plaatje is er ooit als voorschrift van brandveiligheid achter de meter geplaatst door of via de netwerkbeheerder.
Nu moet het verwijderd worden en draai ik zoals gezegd voor de kosten op, lijkt mij niet eerlijk, iemand dit ook meegemaakt en hoe gehandeld?
Overigens lees ik hier dat je ook zelf een asbestsaneerder in kan schakelen, die nemen dan contact op met Enexis over het tijdelijk afsluiten van de stroom, en daarna kan Enexis dan de werkzaamheden uitvoeren. Misschien dat je dat een paar honderd euro kan schelen, maar linksom of rechtsom, dit gaat geld kosten.
De meter is van Enexis maar de rest van de meterkast is van jou.Herbert07 schreef: Het gekke is dat ik zelf hier niets mee kan omdat de meter eigendom is van Enexis en ik er niet aan mag komen.