LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]R en G beveiliging[/b]

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
ireneb
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jan 2011 12:49

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door ireneb »

Hoi Rolf,

Erg blij om dit te horen!
Dan trek ik bij deze mijn beschuldiging van rattengedrag ook terug.

Groet,
Irene :wink:

johnny75
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2011 19:22

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door johnny75 »

Hallo allemaal,
Ook wij zijn in de mooie verhaaltjes van R en G getrapt
wij waren geselecteerd voor een gratis beveiligingssysteem
adviseur/verkoper bij ons huis langs geweest,leek een vrij betrouwbare man
gezien het feit dat wij twee kleine kinderen hebben vond de beste man
het onverantwoord dat wij geen rookmelders hadden
motor in de garage,ja wij konden deze aanbieding best gebruiken volgens de beste man
Meneer heeft best op onze gevoelens ingespeeld,vooral wat betreft de kinderen
En toen zaten we eraan vast 132 maanden 39Euro per maand
Eigenlijks nooit wat op aan te merken gehad,tot een week geleden
ons huisje verkocht en laten een nieuwe woning zetten
moeten tussentijds naar een tijdelijke woning
Nu leek het ons overbodig om een alarmsysteem in een bungalow te installeren
en in de nieuwe woning komen ook rookmelders,dus wij dachten wij zijn dit systeem niet meer nodig
Vrouw heeft een E-mail verstuurd naar R enG met verzoek tot beeindiging contract
Reactie R en G was dat dit schriftelijk diende te gebeuren,dus maar een brief gestuurd
Een paar dagen later brief terug van R en G het was niet mogelijk om het contract te beeindigen,kunnen het contract wel afkopen voor 1900euro(geleden verlies/gederfde winst)
Hier schrokken wij toch wel van,het is ons nooit meegedeeld dat tussen tijds opzeggen niet mogelijk was en 1900euro is een boel geld wat wij heel goed voor de verhuizing gebruiken kunnen
Vrouw dus maar weer een E-mail gestuurd dat ons nooit is verteld dat wij hier aan vast zouden zitten,en als wij dit hadden geweten wij er niet aan waren begonnen
Vrijdag 27 Mei brief gekregen van R en G ze hebben geen redenen gevonden om hun standpunt te wijzigen en houden ons aan de afkoopsom
Vanmorgen weer gebeld met R en G dan maar proberen om het contract tijdelijk op te schorten en het systeem dan in de nieuwe woning weer te laten installeren
Is dus ook niet mogelijk ze halen het systeem wel op ook installeren in de nieuwe woning,maar de tijd in de bungalow(9 maanden ongeveer)kunnen we gewoon door betalen
Ik ben helemaal klaar met dit bedrijf,heeft er iemand een paar goede tips hoe nu verder te handelen? HELP

Johnny

HelmaSerdar
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2011 23:14

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door HelmaSerdar »

Hallo Allemaal,

Ik ben ook een van de vele die vanmiddag een vertegenwoordiger van R en G over de vloer heeft gehad. Alles zag er prima uit en hij had ons meteen te pakken. Nu zit ik dus op de bank en iets in mij zei heel de tijd er klopt iets niet met dit bedrijf. Uiteindelijk gaan googlen en kwam hier terecht en heb alle reacties gelezen. Het ziet er dus niet veel belovend uit! En mijn moed is dus ook helemaal in mijn schoenen gezakt aangezien wij ook het contract getekend hebben. Dit is vanmiddag gebeurd. Nu heb ik mijn contract er net bij gepakt en alles nog eens goed gelezen. Nu staat er dus wel dat ik binnen 8 dagen de overeenkomst kan ontbinden. Er staat niet bij dat dit kosten met zich mee brengt. Dit komt meerdere keren terug in de voorwaarden van het contract.
Wat denken jullie? Zou ik inderdaad het contract nog kunnen ontbinden als ik het contract morgen per aangetekende brief alsnog opzeg? En kunnen ze alsnog met kosten hiervoor aankomen terwijl er echt niks bij staat dat dit geld kost? Er is nog geen afspraak voor instalatie gemaakt.

Ik hoor het graag zo spoedig mogelijk een antwoord.

MVG Helma

ireneb
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jan 2011 12:49

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door ireneb »

Dag Helma,

Ik ken jouw contract natuurlijk niet. Maar als er in staat dat je binnen 8 dagen nog kunt opzeggen dan zou ik dat direct aangetekend doen. Kosten mogen niet in rekening gebracht worden. Niet langer aarzelen maar direct handelen! Je staat in je recht.

Groet,
Irene


@Johnny,

Lees het contract nog eens goed door om te zien wat je kunt doen!

eskimoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2010 20:51

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door eskimoo »

Ook wij hebben gisteravond een vriendelijke meneer over de vloer gehad met mooie beloftes.

Nu was deze meneer niet van R en G zei hij maar van Uwhuisveilig.nl en dan ook van securitas.

Gaat het hier in dit onderwerp over het zelfde bedrijf en moet ik mijn contract gauw stop zetten?

En mocht dit een ander bedrijf zijn heeft iemand daar ervaring mee dan ik kan er niet veel over vinden op internet?

Met vriendelijke groet,
Patricia

johnny75
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2011 19:22

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door johnny75 »

Wij zijn inmiddels bezig met de hulp van een advocaat eruit te komen. Er zijn wat brieven over een weer verstuurd. Wij hebben oa telefonisch aangeboden het contract op te schorten tijdens de periode dat wij huren en dan het contract in onze nieuwe woning voort te zetten (je moet toch wat) dit werd meteen afgewezen want als huurders waren wij zelf verantwoordelijk voor brand en inbraakpreventie. Onzin. In hun laatste brief doen zij twee voorstellen: het contract tijdelijk opschorten en voortzetten in onze nieuwe woning (goh, dat hadden ze toch zelf afgewezen) maar de kosten voor verhuizing zijn voor client (welke kosten dat dan zijn wordt niet vermeld) of 1900 euro betalen voor geleden schade (coulancehalve want de eigenlijke geleden schade ligt hoger aldus r en g) Wij hebben beide voorstellen afgewezen via onze jurist en nu zijn ze verbaasd dat wij het eerste voorstel afwijzen want dit voorstel hebben we toch zelf al eens gedaan??? Nou ja zeg. De ironie van het verhaal, werd ik afgelopen week gebeld door een ander bedrijf, of er gehel vrijblijvend iemand langs mocht komen om iets te vertellen over brand en inbraak preventie en er zou een demonstratie worden gegeven van beveiligingssystemen. Het gesprek was uiteraard geheel vrijblijvend en kostenloos........waar heb ik dat toch eerder gehoord???

Op dit moment wordt er gewerkt aan een reactie op de laatste brief en zal een advocate beoordelen wat we nog kunnen doen. In het contract staat bijv helemaal niets vermeld over evt verhuizing van het systeem en de kosten daarvan. Ze gaven trouwens in hun laatste brief nog aan dat wij het systeem ook nog konden overdragen aan de kopers van ons huis. Alsof wij deze mensen gaan opzadelen met een contract waar ze nooit meer vanaf komen, wij zijn fatsoenlijke mensen en geen oplichters.

Wij hebben trouwens wel de VEB (vereniging van europese beveiligingsbedrijven) op de hoogte gebracht van ons conflict. Zij willen nu de contracten en voorwaarden die r en g hanteert opvragen en toetsen aan wat wettelijk is toegestaan, ook kunnen wij daar nog een officiele klacht indienen. Dit hebben we nog niet gedaan omdat er dan met r en g wordt besproken dat er een klacht wordt ingediend. We zijn tenslotte al bezig met een advocaat om te kijken welke mogelijkheid we nog hebben om van r en g af te komen. Zij vind in ieder geval de inhoud van het contract dubieus omdat het vol staat met rechten van r en g en vol met plichten voor ons.......

IreneB hoe staat het met jouw zaak tegen R en G????

Dus mensen laat het duidelijk zijn.......Laat je niet in met R en G. Je zit heel snel aan hun vast maar komt er niet meer van af, alleen door flink te betalen.

johnny75
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2011 19:22

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door johnny75 »

Helma, heb je het contract nog kunnen ontbinden? Hopelijk wel!

Eskimoo, waarschijnlijk zijn wij de afgelopen week dan benaderd door hetzelfde bedrijf. Ik weet niet of dit bedrijf wel betrouwbaar is, geen ervaring mee. Maar gezien onze ervaring met R en G en het feit dat wij onze woning hebben verkocht zijn wij op deze 'aanbieding' niet ingegaan. Waar je goed op moet letten, is het een contract voor een bepaalde tijd en heb je de mogelijkheid om het contract tussentijds te ontbinden. Laat dat zwart op wit zetten want wij wisten niet dat wij dit contract van 11 jaar niet tussentijds konden opzeggen zonder geleden vermogensschade te betalen, wat overigens niet in het contract staat maar wat schijnbaar wettelijk is bepaald.

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door Rinus M »

Ik heb al eerder gereageerd in dit topic, maar moet nu weer reageren.

Vorige week had Ziggo werkzaamheden bij ons in het dorp.
Nu heb ik 4 keer geen signaal van Ziggo gehad, in de alarm-unit
stond vermeld "systeemfout".
Ik wachten op een telefoontje (op mijn mob.) van Europac met de mededeling dat er een fout was, maar niets was minder waar.
Na 4 dagen zelf Europac maar gebeld waarom ik geen telefoontje kreeg dat er een systeemfout was.
Nu wordt er 1 keer per 24 uur een controle gedaan door het systeem en dit wordt verzonden naar de meldkamer, als dit goed is wordt er niet gebeld.
Nu zijn ons destijds andere dingen verteld ook hierover.
Ben net gebeld door R&G en V&S hierover, en er wordt doodleuk gezegd we kunnen elk uur een controle krijgen maar dan moeten we ons abonnement aanpassen wat betekend dat het bedrag € 80,= per maand wordt.
Had verder geen problemen met R&G, maar ik begin me wel te irriteren aan de klantvriendelijkheid van R&G.
Hoop dat ik de vertegenwoordiger van R&G die ons destijds heeft voorgelicht of voorgelogen nog een keer spreek.

"Achteraf kijk je een koe in z'n kont", maar als ik dit allemaal van tevoren had geweten hadden wij zeker niet zo'n systeem aangeschaft.

Zit er wel aan te denken om een procedure tegen R&G te beginnen over het hoe en wat van R&G.

Groet,
Rinus

ireneb
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jan 2011 12:49

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door ireneb »

@ Johnny
Na bijna 2 jaar touwtrekken is de opzegging van de overeenkomst geaccepteerd door Securitas (al 2 maanden geleden hoor, realiseer me nu dat ik dat nog niet teruggekoppeld had). Vraag me niet hoe het juridisch in elkaar steekt want dat begrijp ik nog steeds niet. Maar dat zal me een worst wezen, ik heb mijn gelijk gehaald. Ben overigens zeer correct behandeld door de mensen van Securitas (uiteindelijk dan he).

@eskimoo
RenG en uwhuisveilig zijn een soort vertegenwoordigers. Zij ‘verkopen’ de overeenkomst en geven het vervolg dan in handen van Securitas.
Als je dit topic gelezen hebt, lijkt het me niet zo moeilijk om een juiste keuze te maken.

@Rinus
De medewerkers van Europac hebben dus 4 dagen zitten slapen, zij hadden direct moeten reageren. Dus het verhaaltje dat ze wel eerder gaan bellen als je het contract uitbreidt, slaat helemaal nergens op. Jij had in het verleden toch contact met Europac gehad over hun werkwijze? Hecht je daar nog enige waarde aan nu je dit hebt meegemaakt? Gewoon direct in gebreke stellen.

Vind het erg vervelend om te moeten lezen dat RenG nog steeds dezelfde handelwijze hanteert.

Groet,
IreneB

johnny75
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2011 19:22

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door johnny75 »

Dat is goed nieuws IreneB, maar na 2 jaar mag dat dan ook wel. Het is dus uiteindelijk niet tot een rechtszaak gekomen?

Onze advocate heeft inmiddels een brief opgesteld en verstuurd naar de advocaat van R&G. Er zijn een tweetal artikelen in het BW die consumenten moeten beschermen tegen dit soort contracten. Volgens onze advocate gaan die in onze zaak zeker op al vind de advocate van R&G dat niet. Uiteindelijk heeft elke brief die we tot nu toe hebben ontvangen van R&G (of haar advocate) min of meer dezelfde inhoud. Het komt erop neer dat wij in elk geval dik moeten betalen wat hen betreft. In afwachting van de reactie van R&G zullen we zien hoe we verder gaan. Aangezien wij per 1 aug onze woning overdragen willen we de kwestie dan opgelost hebben. Ben er in elk geval wel klaar mee. Nog steeds is niet ingegaan op de vraag wat een verhuizing van het systeem dan zou moeten kosten (niet dat we nog op dat voorstel ingaan, dat is al duidelijk door ons afgewezen overigens tot verbazing van R&G) maar stel dat we dit voorstel zouden accepteren zonder een kostenopgave dan kunnen ze daar in principe dus elk prijskaartje aanhangen die ze willen. Dus kunnen wij ook dan flink betalen. Er staat ook nog eens niks in het contract over de precieze kosten van een verhuizing. We wachten maar weer af welke reactie we nu zullen ontvangen en wat het vervolg hier van zal zijn. Wij gaan in ieder geval voor beeindiging van het contract, geen haar op ons hoofd die eraan denkt nog langer met dit bedrijf door te gaan zelfs al zouden ze het hele systeem gratis verhuizen.

ireneb
Berichten: 64
Lid geworden op: 24 jan 2011 12:49

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door ireneb »

Johnny, heb je PB'tje gestuurd.

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door Rinus M »

Een reactie op mijn eerdere deelname van dit topic.

Heb net een brief gekregen van Europac (alarmcentrale) met een verontschuldiging dat de centralist het verkeerd heeft uitgelegd.

Er werd verteld dat er als er brand uit breekt bij ons thuis en 2 melders af moesten gaan voordat Europac de brandweer belt.
In de brief die ik vandaag heb gekregen staat dat zodra er een melder afgaat de brandweer wordt ingeschakeld. Ze bellen mij natuurlijk eerst op m'n mobiele om te kijken of ik het vlees niet laat aanbranden :D

Over het bellen naar de brandweer was nog al het één en ander niet duidelijk, maar heb het nu zwart op wit staan.

Toch een leuk bericht van Europac, wat deze ons nu schrijft was ons ook verteld door de vertegenwoordiger van R&G.

Groet,
Rinus

HassieHQ
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2011 20:54

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door HassieHQ »

Ge-Google-d op Uwhuisveilig.nl en bij deze thread uitgekomen...Zeer interessant om dit allemaal te lezen...vooral omdat mijn vrouw een afspraak heeft gemaakt met een vriendelijke meneer van Uwhuisveilig.nl. Nou, ik denk dat het een héél kort gesprekje gaat worden :-) Ik ga hem zeker even attenderen op deze informatie! Bedankt daarvoor!

Groeten,
Marcel

johnny75
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2011 19:22

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door johnny75 »

We zijn nog steeds aan het touwtrekken met R&G. Ik ben zo klaar met die oplichters!!! Als ze een euro meer kunnen opstrijken zullen ze niet nalaten om te proberen die binnen te halen........hopelijk kunnen we met dit forum ervoor zorgen dat NIEMAND meer in die oplichterij trapt!!!!!

johnny75
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2011 19:22

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door johnny75 »

O ja en ruim twee weken (drie weken na afsluiting van het systeem) na de verhuizing kregen we nog eens een telefoontje van Europac dat ze geen signaal meer kregen van ons systeem...lekker op tijd en ook nog om 23 uur 's avonds op mijn man zijn mobiel terwijl we gewoon thuis waren.....

emiel80
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2011 20:32

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door emiel80 »

Hallo allemaal.
Met verbazing heb ik alle berichten gelezen :shock: . Wat een drama en wat een goed gevoel dat we zojuist niet voor de praatjes zijn gevallen.

Onze ervaringen:
Heden middag, in Oosthuizen werd er bij mij aangebeld, iemand van securitas stond voor de deur met het wonderlijke verhaal dat hij een gratis alarmsysteem kon aanbieden.
Uiteraard ben ik een gierige Hollander en wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
Ik gaf aan geinteresseerd te zijn en vroeg nog voor de zekerheid 'hoe gratis GRATIS was'.
Gratis was volgens deze jonge man ook echt gratis... jaja :lol:
Hij pakte zijn notitie blok en wilde voor vanavond een afspraak maken, van 19:00 tot 20:00 kwam goed uit.
Nadat mijn vriendin thuis kwam en hoorde dat er vanavond iemand op bezoek kwam met een gratis alarmsysteem vond ook zij dit wel erg vreemd.
Ik gaf al aan geen dubbeltje te willen betalen en dat we wel zouden zien met wat voor praatje hij zou komen.
Om klokslag 19:00 uur stond hij voor de deur. Nu begon de aap uit de mouw te komen want hij vertelde ons dat aan het eind van het gesprek 'HIJ'zou beslissen of we al dan niet een GRATIS alarmsysteem zouden krijgen.
Deze beslissing zou hij van onze antwoorden laten afhangen.
Nadat ik hem vroeg hoe het mogelijk was dat een commercieel bedrijf gratis alarmsystemen weg gaf welke normal duizenden euro's kosten vertelde hij mij dat we na de installatie mond tot mond reclame moesten verstrekken.
Als voorbeeld gaf ik aan ook niet bij een Volkswagen dealer naar binnen kon lopen met de vraag of ik Gratis een VW Golf 6 R32 kon krijgen met als belofte dat ik wel mond tot mond reclame zou maken. :?
Ook hij moest erkennen dat dit inderdaad niet kon.
Op dat moment wisten we al hoe laat het was maar met een brede grijns hoorden we het verhaal aan.
Met de grootste bang makende praatjes vertelde meneer (of eerlijk gezegd jonge jongen) hoe belangrijk het wel niet was om beveiligd te zijn.
Na filmpjes te hebben getoond hoe makkelijk het wel niet is om bij iemand in te breken(wat ik al lang wist) ging hij al dieper op onze gevoelens spelen.
We hadden immers onze twee jonge dochters aan tafel zitten...

Met wat harde feiten en statistische cijfers vertelde ik hem dat het niks uit maakt wat het tijdstip was wanneer er wordt ingebroken. Een inbreker wil juist annoniem blijven en zal eigenlijk (bijna) nooit toe slaan wanneer er mensen thuis zijn. Ook het filmpje met de sleutel die hij liet zijn komt eigenlijk nooit voor, tenminste niet waar ik van weet en ik ben al bij aardig wat inbraken geweest in de uitoefening van mijn beroep.
Meneer had hier niet echt een antwoord op. :lol:

Uiteindelijk kwam hij met de vraag hoeveel onze veiligheid ons waard was, we moesten dit met een cijfer beoordelen.
Hij begon met de vraag hoe belangrijk vakantie's voor ons waren, we beoordeelden dit met een 8.
Daarna vroeg hij ons wat luxe ons waard was zoals een televisie, bankstel, computer etc, ook dit beoordeelden wij met een 8.
Als laatste vroeg hij ons wat onze veiligheid ons waard was zoals brandveiligheid en beveiliging tegen inbraken. Dit beoordeelden wij natuurlijk met een 10 want onze gezondheid en veiligheid is ons alles.

Vervolgens ging hij vragen wat wij per jaar uitgaven aan vakanties en luxe. Ik zal jullie de bedragen besparen. En jullie raden het al, meneer vroeg ons of wij 60 euro per maand veel geld vonden om ons zelf te beveiligen.

Mijn nekharen begonnen al overeind te staan want ik voelde al welke weg we in gingen slaan.
Na een kort sommetje kwam ik op 720 euro per jaar uit en dat vond ik erg veel geld voor een alarmsysteem. Ik bedoel, we zijn immers verzekerd tegen inbraken en brand schade, dus alles word vergoed (buiten de emotionele schade zoals foto's etc).

Het boek ging direct dicht en meneer vertelde ons dat hij weer wilde gaan zonder het alarmsysteem aan ons te geven. Hij wilde het alarmsysteem enkel aan iemand geven die veiligheid ook ECHT belangrijk vind.
Ook hierop hapte ik niet toe en meneer probeerde het nog 1 maal met de vraag of ik 39 euro per maand wel een reeel bedrag vond.
Nadat ik hem vertelde dat ik ook dit teveel geld vond bedankte hij voor het' wel GRATIS' bakje koffie en vertrok naar een volgende afsprak.

Nadat ik hem lachend een hand gaf en hem vertelde dat er natuurlijk helemaal geen gratis alarmsysteem was bleef hij toch volhouden dat hij wel degelijk een gratis alarmsysteem wilde weg geven.

Gelukkig ben ik niet zo heel naief en wist ik van tevoren al dat voor niks de zon op gaat (behalve mijn bakje koffie dan) maar wilde toch uit nieuwschierigheid horen wat hij te vertellen had.

Net even het internet geopend en kwam uit op deze site.
Ik vind het echt vervelend voor jullie maar heb er na dit lezen een goed gevoel aan over gehouden dat we niet met meneertje in zee zijn gegaan.

Als laatste wil ik nog even toevoegen dat de politie wel degelijk op alle inbraak alarmen rijd. Sterker nog, ze scheuren zich het rubber van de banden af en dat weet ik uit eigen ervaring.
Helaas is het zo dat inbrekers maximaal een paar minuutjes in huis zijn en voordat een melding bij een beveiligingscentrale zoals securitas binnen komt, geregistreerd en gecontroleerd is, bij een surveillant van securitas binnen komt, daarna pas wordt door gegeven aan de politie en dat de politie daadwerkelijk met aanrij tijd ter plaatsen is gemiddeld 20 minuten en zoniet langer is.
Wil men inbrekers op heterdaad aanhouden is het meest efficient om direct 112 te bellen, signalement doorgeven en een eventuele vlucht route door te geven. Ideaal zou zijn om ze het licht uit de ogen te slaan wat nu door onze nieuwe regering een stuk interessanter is geworden omdat de inbreker eindelijk aan het kortste eind trekt i.p.v de hard werkende brave burger.

Wil je je huis toch beveiligen raad ik aan om camera te installeren. Dit hoeft niet eens een echte te zijn omdat een plastic look a like al voldoende is om af te schrikken. Kost een paar eurotjes en in combinatie met een buitenlamp die op beweging af gaat is al een hoop voorkomen. Wil je je echt verzekeren dat er niemand binnen komt raad ik aan het geld i.p.v in een alarmsysteem te pompen het in rolluiken te steken.

Een alarmsysteem geeft juist een hoop schijnveiligheid. Hiermee bedoel ik dat een inbreker zich niet laat afschrikken van een alarmsysteem, hij zal juist eerder denken dat er dan een hoop te halen valt. Ook hij weet dat wanneer het alarm af gaat het een poos duurt voordat de politie ter plaatsen is. En een surveillant van securitas heeft helemaal geen geweldsmiddelen bij zich en maakt amper indruk op de daders.

johnny75
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2011 19:22

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door johnny75 »

Mmmm dus de taktiek is ongewijzigd. Precies hetzelfde verhaal werd bij ons opgehangen, idd kleine kids en dus inspelen op je gevoel.Tja en die mond op mond reclame werd bij ons ook aangevoerd als reden voor het aanbieden van een 'gratis' systeem. Wij zijn er dus helaas wel ingetrapt. Wij hebben inmiddels een schikking getroffen al spijt het ons dat die lui nog een cent (nou ja, een cent....) van ons hebben ontvangen. Maar wel aanmerkelijk minder dan de schadevergoeding die zij in gedachten hadden maar daar was wel een advocaat voor nodig om dat voor elkaar te krijgen helaas, gelukkig niet voor het volle pond.(We troosten ons met het feit dat de advocaat van R&G hun wel een vette rekening heeft gepresenteerd :mrgreen: ) We hebben dus 500 euro schadevergoeding betaald met retournering van het systeem (moesten we wel zelf brengen anders werd 60 euro voorrijkosten gerekend :evil: ) dus nu zijn we eindelijk van ze af. We hebben het niet op een rechtszaak laten aankomen omdat het anders een erg langdurig conflict gaat worden en wij andere dingen hebben die onze aandacht op eisen. Maar goed, wij zijn dus van dit bedrijf verlost en trappen nooit weer in deze onzin. Gek genoeg heeft het VEB geconstateerd dat er geen juridisch verwijtbare zaken worden aangeboden door R&G, waarschijnlijk wordt het verstrekken van onjuiste en onvolledige informatie daar niet toe gerekent???

Emiel80, goed om te horen dat jullie er niet ingetrapt zijn. En ook fijn te lezen dat er mensen zijn die door dit forum besluiten om niet op een dergelijke 'aanbieding' in te gaan....

ymoontour
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2011 09:07

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door ymoontour »

Hallo allen,

Gister hadden we in Harmelen visite van deze mensen. Nu had ik tijd te veel en heb ze anderhalf uur aan de praat gehouden. Ik dacht, zo kunnen ze vanavond niet veel mensen meer lastig vallen.
Vanochtend heb ik even een memo gemaakt die ik door de buurt ga verspreiden om mensen voor deze praktijken (de gratis set) te behoeden....

Als mensen het toch willen afsluiten is het hun goed recht, maar ik vindt het wel belangrijk dat ze het hele verhaal krijgen.

ymo

johnny75
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mei 2011 19:22

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door johnny75 »

Ymoontour dat is nog eens een goed idee! Ik geloof niet dat er na jou memo veel mensen in zullen trappen! 1 1/2 uur die mensen aan de praat gehouden! Dan zal die meneer heel wat mooie praatjes verkocht hebben in die tijd. En mooi verspilde tijd dus :mrgreen:

charl76
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2011 21:15

Re: [b]R en G beveiliging[/b]

Ongelezen bericht door charl76 »

Ook wij hebben ons laatst eens uitgebreid laten voorlichten door een verkoopster van UwHuisVeilig.nl. Nadat we de juiste antwoorden gegeven hadden, concludeerde deze mevrouw dat wij tot de gelukkigen behoorden die in aanmerking kwamen voor een 'gratis' alarm systeem.

Gratis wil zeggen: de componenten krijg je gratis. Voor installatie en aansluiting moet je nog wel even 328 euro betalen. En het bijbehorende abonnement kost 29,95 euro per maand, met een looptijd van 60 maanden. En dit was de goedkoopste variant van het 'gratis' alarmsysteem... :lol:

Rekent u even mee? Dit 'gratis' alarmsysteem kost je per jaar (gemiddeld) 425 euro! :shock:

En daarvoor krijg je slechts 5 sensoren: 2 bewegingsmelders, 2 raam/deur contacten en 1 rookmelder. Als je dan in eerdere reacties leest dat er tenminste 2 sensoren tegelijkertijd af moeten gaan voordat Securitas in actie komt, dan is het duidelijk dat een inbreker heel veel mogelijkheden heeft om je huis leeg te halen zonder dat Securitas ingrijpt.

Omdat we toch wel geinteresseerd zijn in een alarmsysteem, heb ik op internet gezocht naar alternatieven. Ik ben uitgekomen op een systeem van Alecto. Dit systeem belt bij een alarm automatisch naar voorgeprogrammeerde telefoonnummers, of er nu 1, 2 of 100 sensoren af gaan. Daarmee is de service al beter dan die van UwHuisVeilig.nl / Securitas. En dat zonder een duur abonnement.
Ongetwijfeld is de apparatuur van mindere kwaliteit dan de apparatuur die UwHuisVeilig.nl levert, maar voor hetzelfde geld koop je twee keer per jaar een compleet nieuw alarmsysteem (met 10 sensoren!).

Kortom: het 'gratis' alarmsysteem van UwHuisVeilig.nl is in werkelijkheid een belachelijk duur alarmsysteem!

Gesloten