LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Badkamerdilemma

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
newbie88

Badkamerdilemma

Ongelezen bericht door newbie88 »

wij zitten met het volgende vraagstuk.
Wij hebben een te kleine badkamer om zowel een douche las een bad te plaatsen.
Nu zitten wij te tobben over hetzij een bad en douche in 1, hetzij een grote inloop douche.
We hopen een mooie bad/douche in 1 oplossing te vinden omdat we nu een kleine hebben en die zal later wel plezier hebben aan een bad. Wij zelf douchen meer. Punt is de badkamer moet wel mooi modern worden en we vragen ons af of zo een bad.douche in 1 constructue daar mooi in past.
Iemand een echt aanrader in gedachten?
Inloop douche is in ieder geval mooi.

Alvast bedankt voor de reacties.

kweenie

Re: Badkamerdilemma

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind die baden met een apart speciaal gevormd douche-deel eerlijk gezegd niet echt mooi en bovendien lijkt me dat ook niet echt comfortabel badderen. Maar er zijn ook gewone baden met de afvoer in het midden, ipv. aan de zijkant, en daarin kun je vaak wel prima douchen. Zeker als je een model kiest dat niet al te smal is, is dat een uitstekende keus. De afwerking van bv. de zijkant kun je dan zo strak kiezen als je zelf wilt. En misschien (als je toch de boel moet verbouwen) is het zelfs mogelijk om het bad iets in de vloer te laten zakken.

Het klinkt misschien raar, maar juist in een kleine badkamer zou ik geen kleiner bad kiezen, omdat je dan juist het kleine van de badkamer benadrukt. Kies liever een paar goede, comfortabele dingen waar je echt goed gebruik van kunt maken (een comfortabel bad en een mooie wastafel) en laat eventueel wat minder belangrijke zaken vallen.

(Leuke woordkeuze trouwens, tobben over een bad.)

newbie88

Ongelezen bericht door newbie88 »

@Kweenie

Bedankt voor je reactie.
Het is niet dat we een klein bad nemen. We hebben genoeg ruimte om een wat groter bad te kiezen. Er is alleen geen ruimte voor en een bad en een douche, dus het moet een bad worden met douchefunctie OF een lekker grote inloopdouche.

Heb je misschien een paar voorbeelden van baden die lekker mooi ogen en geschikt zijn om ook als douche te gebruiken?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is maar net hoeveel ruimte je wilt hebben. Het 'ronde' Starck-bad vind ik bijvoorbeeld wel mooi. Redelijk strak, kun je mooi inbouwen zonder dat je overbodige hoeken aan je bad hebt en is relatief breed (190 bij 90 cm, met een vrij smalle rand, dus relatief veel binnenruimte). Je kunt daar in het midden goed in staan om te douchen.

Je kunt dan zelf nog bedenken of je het bad op je eigen manier wilt inbouwen, of dat je de 'standaard' Starck badrand wilt nemen. Die is vrij duur en moet ook wel je smaak zijn, dus je kunt ook zelf iets verzinnen.

Maar er zijn ook van andere merken zulke 'ronde' baden zonder hoeken, ook voor een wat lagere prijs.

Roeltej

Ongelezen bericht door Roeltej »

Ik zou als je in bad douched in ieder geval zorgen dat je een mooi vlak hebt om in te staan, dat je niet snel de kans hebt op een schuin deel te gaan staan, als je voeten dan hun grip verliezen doet het zeer.

Ik zou ook eerder voor een acryl bad gaan, bij een plaatstalen bad heb je standaard al veel minder grip en moet je echt met matjes gaan werken, tenzij er een opgeruwd deel in zit.

Je hebt ook nog mogelijkheden als de twinline van artweger Met als grote nadeel de kosten. Daarbij is er ook weer een mogelijkheid tot lekken... en je kan het deurtje ook echt alleen als douchedeur gebruiken, niet als makkelijke instap voor je bad... bedenk maar eens hoe je een gevuld bad in wil lopen ;)

Ik kwam laatst ook dit bad tegen, lijkt heel erg op een wilux bad dat ik ken, ligt nieteens zo verkeerd ondanks dat het niet comfortabel lijkt. Wel een lekker breed douchevlak en ze hebben er ook nog een bijpassende badwand bij.

Mooiste en makkelijkste is ook een badwand, weet nog van vroeger hoe irritant een douchegordijn in bad kan zijn.

prem

Ongelezen bericht door prem »

Heb je weleens gedacht aan zo'n bad met deur, ik geloof dat er behoorlijke kleine zitbaden zijn. Mijn grootmoeder heeft er een die is nog geen meter lang.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Zou dit niet al opgelost zijn inmiddels?

Gesloten