Bestelling geannuleerd, toch bezorgd en rekening gekregen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Carlash

Bestelling geannuleerd, toch bezorgd en rekening gekregen

Ongelezen bericht door Carlash »

Heb 13-2-25 een opdracht via email gedaan kosten 1500 6mtr sneeuwvangers en montage. De opdracht is niet uitgevoerd want de sneeuwvangers waren niet binnen gekomen. Ik heb toen binnen 2 weken geannuleerd. 26 febr. kreeg ik rekening E.1500,- . Meteen herroeping gestuurd.
Kom ik hier nog onder uit?

6 april zijn de sneeuwvangers op huisnr 6 afgegeven. Daar hebben we ze weggehaald.Heb een email gestuurd dat ze me de rekening van de sneeuwvangers en post nl onkosten maar moeten sturen, die betaal ik wel. Maar dan moet het Oke zijn. Vragen voor de sneeuwvangers E.628,-
Kosten E310,-

Moneyman

Re: Bestelling geannuleerd, toch bezorgd en rekening gekregen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik snap niets van het financiële deel van je verhaal. Je hebt iets besteld, geannuleerd en maanden later alsnog ontvangen, als ik je goed begrijp. Als je als consument hebt gekocht (is dat zo?) zou je gewoon moeten kunnen annuleren, en hooguit de verzendkosten hoeven betalen.

Maar verder ben je mee kwijt… Eerst kosten die dingen 1500 euro, even later kosten ze nog maar 628 euro en moet je 310 euro aan kosten betalen.

Als je nou even het hele verhaal vertelt, kunnen we je wellicht helpen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

En als het kan dan ook graag de correcte tijdslijn. Nu staat er besteld op 13 Feb 2025, dus een paar weken terug. Daarna spreekt u over 6 april zijn de sneeuwvanger afgeleverd?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

6 april zal 6 maart zijn. En die 1500 euro hebben ze verminderd naar 628 euro inclusief 310 euro kosten omdat de montage is vervallen.
Wat een geld allemaal om sneeuw te vangen terwijl er maar een keer per jaar in het oosten een laagje ligt van 2 centimeter.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een opdracht geven via email is niet automatisch koop op afstand. Het ligt er helemaal aan hoe het hele verkooptraject verlopen is. Dat is bepalend of het onder koop op afstand valt en of er dan binnen 14 dagen te herroepen valt.

Maar nu hebt u al aangegeven dat u de sneeuwvangers wilt houden. Die kosten €628 en het hele transport €310. Op zich zou dat kunnen kloppen als het inclusief montage €1500 was. Die €310 bezorgkosten kan kloppen als het om lengtetransport gaat.

Maar wilt u nu wel onder de koop uit, of wilt u de sneeuwvangers houden?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Sneeuwvangers ?
Is dit voor een gebouw in Nederland of hebben we het hier over het buitenland.
Ik kan mij al jaren geen hoeveelheid sneeuw in Nederland herinneren welke ook maar enig risico op een dak veroorzaakt.
En dan half februari bestellen, aan het einde van de "winter".........?
Heel bijzonder allemaal.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Hier zijn pas drie weken geleden in de buurt meerdere daken van serres kapot gegaan omdat er geen sneeuwvangers zijn geïnstalleerd. Juist door de plotselinge hogere temperaturen schuift de sneeuw met een rotvaart van de zonnepanelen. Die zijn gladder dan dakpannen. We hadden ca 15 cm erop liggen, dat is genoeg om schade te veroorzaken. Bij mijn schoonmoeder enkele jaren geleden hier in de buurt ook. De verzekering heeft betaald maar beëindigde bij de eerste mogelijkheid meteen de verzekering na veertig jaar verzekerd te zijn geweest zonder enige schade. Ja, nu is het al de derde dag 19 graden geweest. Maart roert zijn staarten april doet wat hij wil. Over twee weken kan er zo weer een pak vallen.

Senso

Ongelezen bericht door Senso »

Na 4 dagen en diverse antwoorden nog geen reactie van diegene met het probleem. Het lijkt me verstandig om te wachten met allerlei adviezen tot het verloop van deze transactie duidelijk is en wat nou precies het probleem is. Wie weet komt de vraagsteller hier nog een keer op terug. :)

Plaats reactie