LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bizarre klachtafhandeling bij retour/schade BOL.com

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
marc1270

Bizarre klachtafhandeling bij retour/schade BOL.com

Ongelezen bericht door marc1270 »

Schandalige manier hoe BOL.com een retour afhandelt

In het kort: 12 nov bestel is een nieuwe Samsung TV á 1500.- bij Bol.com.Via een re-seller komt de TV bij mij thuis. Direct na zorgvuldig uitpakken en installatie blijkt er een schermfout te zijn. Nu beweert de zeer onbetrouwbare wederverkoper dat het mijn schuld zou zijn en kan fluiten naar mijn centen. Het bedrijf Deli-Lifestyle is vaag en al meerdere keren bij Kassa-vara en Tros-radar besproken. Ondanks diverse argumenten e.d. blijft Bol.com vasthouden aan hun klantafhandeling.

Naar zeggen van een bekende verkoopt BOL.com zijn retouren aan partners die het weer voor een volledig bedrag op hun platvorm zetten. Kan natuurlijk zijn dat ze die graag de hand boven het hoofd houden.

Gedetailleerd de case:
- De TV levert een jongen af bij mij thuis (belangrijk detail)
- Bij uitpakken blijkt TV kapot. Dit meld ik bij BOL.com
- Via portal maak ik op hun aanraden retour aan.
- bizar: binnen enkele minuten krijg ik van Deli-Lifestyle een mail dat de bedenkperiode van 30 dagen is verstreken. (hoezo geloofwaardig? Was er nauwelijks 30 minuten)
- Weer paar minuten later komt er van DL een vraag of ik een foto van het scherm kan maken. Tuurlijk - en direct verzonden.
- Kort daarop krijg ik al reactie dat er geen sprake is van garantie o.b.v. de wazige foto.
- Na enig Googlen op Deli Lifestyle kom je 'Tros Radar, Kassa-Vara en opmerkingen over parallel import tegen.
- Deli Lifestyle is niet te vinden op internet, social media, etc. Beetje vaag, maar BOL.com neemt ze kennelijk serieus.
- Ondanks dat DL de TV niet retour wilde nemen heb ik deze terug op de post gedaan en de volgende dag contact opgenomen met BOL.com
- Bol.com heeft nagenoeg niets meer van zich laten horen, ondanks telefonsich contact met hun klantensupport. Denk dat ik 7 - 8 keer tevergeefs contact heb opgenomen.
- D.L. en Bol.com beweren dat ik zelf de schade heb veroorzaakt bij het uitpakken. Dit slaat nergens op. Zelfs met het argument dat de montage schroefjes voor de poot in geopende zakjes zaten nemen ze niet serieus.
- Deli Lifestyle weet het nog gekker te maken. Die zeggen dat het door transport komt tussen de kantoorlocatie en het woonhuis. Ze beweren dat de Robbenzand een fabrieksterrein is en dat de medewerker van D.L. de tv in een office heeft gebracht. a) hun stelling is net als de rest een absolute leugen b) volgens BOL.com en DL kan het defect niet door transport komen, dus hun argument is in geen enkel geval relevant.
Ofwel: nu niets! Kan lekker de pleuris krijgen van Bol.com. Gewoon een antwoord: 'Het geloofwaardige Deli-Lifestyle heeft besloten dat het geen garantie is.
Geen aanbod doen van reparatie, etc, NIETS. Gewoon dus eigenlijk k.. geregeld.
Je zou zeggen dat ze met samengeknepen billen wachten op de toetreding van Amazon, en dan zo met je klachten omgaan.

berndv

Re: Bizarre klachtafhandeling bij retour/schade BOL.com

Ongelezen bericht door berndv »

marc1270 schreef:
13 dec 2018 17:32
Schandalige manier hoe BOL.com een retour afhandelt

In het kort: 12 nov bestel is een nieuwe Samsung TV á 1500.- bij Bol.com.Via een re-seller komt de TV bij mij thuis. Direct na zorgvuldig uitpakken en installatie blijkt er een schermfout te zijn. Nu beweert de zeer onbetrouwbare wederverkoper dat het mijn schuld zou zijn en kan fluiten naar mijn centen. Het bedrijf Deli-Lifestyle is vaag en al meerdere keren bij Kassa-vara en Tros-radar besproken. Ondanks diverse argumenten e.d. blijft Bol.com vasthouden aan hun klantafhandeling.

Naar zeggen van een bekende verkoopt BOL.com zijn retouren aan partners die het weer voor een volledig bedrag op hun platvorm zetten. Kan natuurlijk zijn dat ze die graag de hand boven het hoofd houden.

Gedetailleerd de case:
- De TV levert een jongen af bij mij thuis (belangrijk detail)
- Bij uitpakken blijkt TV kapot. Dit meld ik bij BOL.com
- Via portal maak ik op hun aanraden retour aan.
- bizar: binnen enkele minuten krijg ik van Deli-Lifestyle een mail dat de bedenkperiode van 30 dagen is verstreken. (hoezo geloofwaardig? Was er nauwelijks 30 minuten)
- Weer paar minuten later komt er van DL een vraag of ik een foto van het scherm kan maken. Tuurlijk - en direct verzonden.
- Kort daarop krijg ik al reactie dat er geen sprake is van garantie o.b.v. de wazige foto.
- Na enig Googlen op Deli Lifestyle kom je 'Tros Radar, Kassa-Vara en opmerkingen over parallel import tegen.
- Deli Lifestyle is niet te vinden op internet, social media, etc. Beetje vaag, maar BOL.com neemt ze kennelijk serieus.
- Ondanks dat DL de TV niet retour wilde nemen heb ik deze terug op de post gedaan en de volgende dag contact opgenomen met BOL.com
- Bol.com heeft nagenoeg niets meer van zich laten horen, ondanks telefonsich contact met hun klantensupport. Denk dat ik 7 - 8 keer tevergeefs contact heb opgenomen.
- D.L. en Bol.com beweren dat ik zelf de schade heb veroorzaakt bij het uitpakken. Dit slaat nergens op. Zelfs met het argument dat de montage schroefjes voor de poot in geopende zakjes zaten nemen ze niet serieus.
- Deli Lifestyle weet het nog gekker te maken. Die zeggen dat het door transport komt tussen de kantoorlocatie en het woonhuis. Ze beweren dat de Robbenzand een fabrieksterrein is en dat de medewerker van D.L. de tv in een office heeft gebracht. a) hun stelling is net als de rest een absolute leugen b) volgens BOL.com en DL kan het defect niet door transport komen, dus hun argument is in geen enkel geval relevant.
Ofwel: nu niets! Kan lekker de pleuris krijgen van Bol.com. Gewoon een antwoord: 'Het geloofwaardige Deli-Lifestyle heeft besloten dat het geen garantie is.
Geen aanbod doen van reparatie, etc, NIETS. Gewoon dus eigenlijk k.. geregeld.
Je zou zeggen dat ze met samengeknepen billen wachten op de toetreding van Amazon, en dan zo met je klachten omgaan.
Dat is wel een heel rare gang van zaken. Ik ben even op zoek gegaan naar info omtrent dat deli-lifestyle. Dit was 1 van de handelsnamen van Lova Advies uit Schildwolde. Deze onderneming is op 3 juli uitgeschreven uit het register van de kamer van koophandel. Op het adres staat ook geen onderneming meer ingeschreven, de andere websites van diezelfde persoon zijn ook allemaal offline gehaald.

Sowieso is die hele handel van Bol altijd dubieus. Je gaat een overeenkomst aan met Bol die weer door derden wordt geleverd. Zo lang het goed gaat, is het fijn, maar als het mis gaat, dan is Bol soms al heel makkelijk om te zeggen dat u het maar moet oplossen met de verkoper.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja... als je deze link volgt zie je wat er met retouren gebeurt. Kennelijk is/was dit een eenmansbedrijf dat alle kosten van kapot retour geleverd spul zelf moet betalen? En dan wordt het 'gewoon' naar de volgende klant gestuurd?

https://app.nos.nl/op3/pakjes/index.html

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sowieso roept het verhaal nog vragen op.

- waarom is die aflevering door die jongen een belangrijk detail?
- je hebt het over een schermfout en over schade aan de TV. Dat zijn twee totaal verschillende zaken. Wat is het nu echt?
- over wat voor schermfout hebben we het, en met welke argumenten wordt aangegeven dat het een zelf veroorzaakte schade is?
- de bedenktijd van 30 dagen zou zijn verstreken. Hoeveel tijd zat er tussen bestelling, levering en klacht?
- is het een zakelijke of een privé bestelling?
- is de TV op je kantoor of thuis geleverd?
marc1270 schreef:
13 dec 2018 17:32
Complottheorien doen het altijd goed op feestjes, maar voegen niets dan ruis toe aan je klacht. Niet doen dus.

Deeske

Ongelezen bericht door Deeske »

Beste marc1270, ik ben benieuwd hoe jouw verhaal afloopt. Wij zitten namelijk in hetzelfde schuitje. Deli lifestyle is erg onbetrouwbaar en valt onder het net zo onbetrouwbare el vidas. Wij hebben inmiddels bewijs dat elvidas en deli lifestyle gebruikte tv's met beschadigingen gewoon voor de volle mep doorverkoopt en aanbied als nieuw. Bij ons wil bol.com ook niet bemiddelen en weigeren goed te luisteren naar ons verhaal.

Gesloten