LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blokhutten van Azalp.nl

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
jongm3

Blokhutten van Azalp.nl

Ongelezen bericht door jongm3 »

Ruim een half jaar geleden heb ik een Blokhut besteld bij Azalp.nl echter bleek na levering dat het glas van een van de deuren was gebroken.
Daarom direct contact opgenomen met de Klantenservice (+-10min na ontvangst) Om dit te melden. Ik moest er maar een foto van maken, opsturen en dan zouden ze er wel naar kijken.
Dit direct gedaan, maar vervolgens niks meer gehoord. Uiteindelijk maar weer gebeld, er werd toen erg moeilijk gedaan. Misschien had ik het glas wel zelf gebroken, en er werd gesteld dat ze niet aansprakelijk waren omdat ze een webshop waren.
Omdat ik hier niet intrapte heb ik toch na +-3maanden nieuw glas ontvangen. Echter zou het ook geplaatst worden, ik zelf ben namelijk geen glaszetter, en had het tenslotte ook niet zo gekocht.
Inmiddels al weer weet ik hoevaak contact gehad telefonisch, en via mail. maar heb nog steeds geen glas in mijn deur. Keer op keer worden er afspraken gemaakt welke niet worden nagekomen.
Ook word er van gestuurde mailtjes alleen geantwoord op de eerste zin, en lijkt het wel dat de rest niet gelezen word.

Tot slot wil ik daarom alle mensen behoeden hier een blokhut aan te schaffen, omdat evt service bij problemen zeer ver te zoeken is. Zij hebben hun geld namelijk toch al.

Azalp Voordeelshops

Re: Blokhutten van Azalp.nl

Ongelezen bericht door Azalp Voordeelshops »

Geachte heer de Jong,

Zonder daarmee onze verantwoordelijkheid in deze af te wentelen, kan ik u melden dat wij op 21 oktober 2011 het verzoek gedaan hebben aan een montagebedrijf om de ruit in kwestie bij u te gaan vervangen. Dat deze reparatie nog steeds niet is afgewikkeld is zondermeer teleurstellend te noemen. Ik bied u daarvoor onze oprechte excuses aan.
Momenteel zijn wij in gesprek met een glaszetter bij u in de buurt die de ruit op korte termijn zal komen vervangen. Ik zal er persoonlijk op toezien dat deze kwestie spoedig opgelost zal zijn.

Ik stuur u separaat een e-mailbericht met mijn contactgegevens.

Met vriendelijke groet,

Peter-Jan Broeders
Azalp Voordeelshops
http://www.azalp.nl

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Azalp Voordeelshops

De gang van zaken laat onverlet, dat de bedrijfscommunicatie verre van optimaal is (geweest) en dat kost klanten.

Maxiem.

fvdg83

Ongelezen bericht door fvdg83 »

Begin mei een metalen berging besteld, helaas een verkeerde waar ik niks mee kon. Dus ik direct e-mailen dat ik een vergissing had gemaakt en de order graag wil annuleren. Krijg een e-mail terug dat dit geen probleem is. Er was nog geen afspraak gepland om te leveren en dus in feite nog niks besteld. Vervolgens komt men aanzetten met de melding dat dit mij 37,50 euro kost. Dus ik dit even nagezocht en nu blijkt dat zij helemaal geen kosten in rekening mogen brengen bij het annuleren...
Ter onderbouwing een tweetal rechterlijke uitspraken over dergelijke situaties:
http://jure.nl/BS1751
http://jure.nl/bp8079
Ook de consumentenbond en de Europese consumenten website zeggen dit.

Dus weer contact gezocht om het misverstand uit de wereld te helpen, maar ze weigerden mee te werken en wilde zelfs weer de order gaan leveren!?! Dan kon ik hem terugsturen en kreeg ik me geld terug. Dus dan maken zij bezorgkosten en ik weer kosten om terug te sturen. Het antwoord daarop: dat is uw probleem meneer, dat zijn de regels. (Dat zijn de regels dus niet!!)

Ruim 30 dagen verder heb ik maar weer eens gemaild om te vragen wanneer ik mijn geld terug kreeg. Geen reactie. Een week later gebeld en zij gingen het uitzoeken. Krijg ik de volgende dag mijn geld terug, maar 32,50 minder! Dus nu kost annuleren ineens 32,50 ipv 37,50. Oftewel, men doet maar wat en je kan naar je centen fluiten. Toch nog even gebeld en krijg weer het zelfde onzin verhaal, maar geen geld. Bestel er vanaf nu dus nooit meer!

Iemand misschien een idee wat ik hier aan kan doen?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Hoe is die bestelling tot stand gekomen ?

Via de winkel of via de website ?

fvdg83

Via de website/webwinkel.
Heb het product nooit in het echt gezien, had per abuis het verkeerde besteld.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Dan zou je zonder kosten moeten kunnen annuleren.

http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

fvdg83

Ja precies, maar zoals zei zeggen: "Annuleren is geen recht. U heeft alleen herroepingsrecht! En dat betekent dat wij het artikel leveren en u het terugstuurt."

Ik dus 100 keer uitleggen dat beide partijen dan onnodige kosten maken en dat er jurisprudentie over deze kwestie is en ik dus gewoon kan annuleren zonder levering en herroeping. Zij bleven bij hun standpunt en zouden niet uitkeren, ook niet na overleg met de leidinggevende, want die wist precies hoe één en ander juridisch werkt. Niet dus...

Nu nadat ik een maand niks had gehoord en besloot mijn bescheiden mening over deze gang van zaken te uiten krijg ik binnen een dag een e-mail. En ja je gelooft het niet, maar of ik even mijn mening en taalgebruik wil aanpassen en dat zij de 32,50 terugstorten. Het onwaarschijnlijke gebeurt vervolgens ook nog, de 32,50 is op mijn rekening bijgeschreven. Conclusie: niet luisteren naar je klant, maar dan toch beseffen dat negatieve publiciteit geen 32,50 waard is. Azalp bedankt voor de vriendelijke medewerking en sportiviteit haha :lol:

Zaak gesloten :)

Gesloten