LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brugman Badkamers

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
markdekker

Brugman Badkamers

Ongelezen bericht door markdekker »

Wij hebben afgelopen zondag bij Brugman Keukens in Zaandam een contract getekend voor een badkamer van 2550 euro.
Ik heb 3 keer gevraagd of daar de montage kosten waren inbegrepen en dat werd beaamd ik heb zelfs een montageplan waar die kosten bij staan.
Minder dan 24 uur later werd ik gebeld dat ze zich vergist hadden en dat er nog een keer 380 euro montage kosten bij kwamen.
Ik heb gezegd dat ik daar niet mee akkoord ga, toen gaven ze een antwoord dat ze daar de helft van willen betalen, ik heb toen duidelijk gemaakt dat ik de order afkets en dat ik mijn aanbetaling van 500 euro terug wil omdat het vertrouwen weg is.Nu krijg ik te horen dat het niet kan, en dat ik die 380 euro niet HOEF te betalen maar dan wordt er ook niets geinstalleerd. Wat kan ik doen ?
Ik vind dat zij eenzijdig het contract waarvoor ik getekend heb, hebben aangepast, ik heb verder geen voorwaarden meegekregen over annuleren of wat dan ook, alleen een 2 delige orderbevestiging, montageplan, kopie van mijn pin bon en een aanbetalingsbrief.
Ik wil die badkamer al niet meer, het vertrouwen is weg, en de mailwisseling met hun vond ik alles behalve meewerkend.

crazyme

Re: Brugman Badkamers

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer u bent overeengekomen dat de prijs incl. Plaatsing is dan is dat de afspraak welke u heeft gemaakt. Deze geldt voor beide partijen. U kunt niet zomaar onder de overeenkomst uit wegens gebrek aan vertrouwen.

Dan zou elke overeenkomst wel erg gemakkelijk vernietigbaar zijn.

Ik zou uw standpunt helder op papier zetten en het bedrijf vragen schriftelijk te reageren.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Brugman moet gewoon volgens overeenkomst leveren en plaatsen.
Gedoe achteraf is prijsopdrijving en kwalijk te noemen.
markdekker schreef:en dat ik die 380 euro niet HOEF te betalen maar dan wordt er ook niets geinstalleerd.
Daarmee komt Brugman de overeenkomst niet na.

Blijf alles per mail doen ipv telefonisch, zo verzamel je bewijs.
Sommeer Brugman de overeenkomst na te komen, of te ontbinden met aanbetaling retour.
Kom je er niet uit, dan s kun je bij geschillencommissie aankloppen

markdekker

Ongelezen bericht door markdekker »

Ik bel morgen alle instanties af, daarna bel ik (neem het gesprek op) met het betreffende filiaal en dan het hoofdkantoor, als we er dan niet uitkomen moet ik hogere machten inschakelen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

En ook hier lapt een DMG winkel de (aan)betalingregels van branchevereniging CBW op twee punten aan de laars:

-Max aanbetaling voor keuken en bad producten bedraagt 15% , dus de winkelier had maar 382 Euro aanbetaling mogen vragen.
-Zoals op kassa forum valt te lezen, wil de winkel TS geheel vooruit laten betalen. Ook dit is een hardnekkig verschijnsel bij winkels uit DMG keten, 2 ketens zijn er al voor beboet.

Boetes lijken niet te werken, dus kopers dienen dit als klacht te blijven melden op:
https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer

Overtreden van Eigen branche voorwaarden vallen onder wet Oneerlijke Handels Praktijken, en tellen wat mij betreft mee, in de optelsom om vertrouwen op te zeggen.

TS, geef aan winkel aan dat betaling, conform CBW voorwaarden, pas plaatsvindt NA volledige oplevering. Dan kunnen ze je niet met een "bouwpakket" achter laten als hun de centjes binnen hebben.

Gesloten