| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Buren
Buren
Hallo allemaal,
Wie maakt het nou NIET mee dat er wel eens ruzie is met de buren.
Zo hebben we gezellige jeugd die bij ons op de plein zo en dan ff een balletje schieten. Daar is niks mis mee, ze bellen regelmatig netjes aan als de bal bij ons in de tuin komt, voorheen was het over het poortje heen klimmen enzovoorts.
Nu is het niet meer balletje schieten, maar extreem hard voetballen. Dus bal schiet steeds vaker de tuin in en knalt tegen onze raam. We maken afspraken met de jongens, als jullie hard willen voetballen ga dan aub de voetbal veld op die hier 1 km vandaan is. Jongens zeggen prima dat zullen we doen. Maar helaas vergeet het maar, ze blijven op het pleintje en ieder keer knalt de bal weer tegen onze raam. Zo heb ik de maatregel genomen om de bal niet meer terug te geven, als ze zo door blijven gaan, dat is dus gebeurd. Jongens 15/16 jaar schakelen hun pappie in. Vader komt, en schreeuwd en scheld dat wij de bal terug moeten geven anders zou hij het poortje in trappen. Wat moet ik hiermee? Praten met hun is niet te doen, ze kunnen alleen schreeuwen en schelden...
Alle tips welkom!
mvg Karlo
Wie maakt het nou NIET mee dat er wel eens ruzie is met de buren.
Zo hebben we gezellige jeugd die bij ons op de plein zo en dan ff een balletje schieten. Daar is niks mis mee, ze bellen regelmatig netjes aan als de bal bij ons in de tuin komt, voorheen was het over het poortje heen klimmen enzovoorts.
Nu is het niet meer balletje schieten, maar extreem hard voetballen. Dus bal schiet steeds vaker de tuin in en knalt tegen onze raam. We maken afspraken met de jongens, als jullie hard willen voetballen ga dan aub de voetbal veld op die hier 1 km vandaan is. Jongens zeggen prima dat zullen we doen. Maar helaas vergeet het maar, ze blijven op het pleintje en ieder keer knalt de bal weer tegen onze raam. Zo heb ik de maatregel genomen om de bal niet meer terug te geven, als ze zo door blijven gaan, dat is dus gebeurd. Jongens 15/16 jaar schakelen hun pappie in. Vader komt, en schreeuwd en scheld dat wij de bal terug moeten geven anders zou hij het poortje in trappen. Wat moet ik hiermee? Praten met hun is niet te doen, ze kunnen alleen schreeuwen en schelden...
Alle tips welkom!
mvg Karlo
-
J. Degrelle
Re: Buren
Bal afpakken is zooooo zielig..
Had eerst met de ouders gesproken
Nee iedere keer de bal tegen je ruit laten schieten dat is lekker zeg. En de planten in de tuin aan gort laten gaan door die jongens.Bal afpakken is zooooo zielig..
Kan je de wijk agent hier niet over aanspreken.
hallo,
dat weet ik niet, ik heb hier geen ervaringen ermee. Wij zijn al zo aardig tegen de jongens en vragen het nog vriendelijk. Ik ben bang zodra ik met politie / wijkagent begin dat het of erger wordt of juist niks op levert.
mvg
dat weet ik niet, ik heb hier geen ervaringen ermee. Wij zijn al zo aardig tegen de jongens en vragen het nog vriendelijk. Ik ben bang zodra ik met politie / wijkagent begin dat het of erger wordt of juist niks op levert.
mvg
Ik heb hetzelfde gehad met onze buurkinderen. We wonen hier in een eengezins rijtjeswoning, met een tuin achter. Nu is het zo dat de kinderen van de buurman denken dat de tuin een voetbalveld is, en belanden de ballen bij mij op het plat dak van de bijkeuken en in de tuin.
Ik heb ze herhaaldelijk gewaarschuwd, dat ik hier niet van gediend ben. Je planten gaan eraan, je kunt geen drankje op tafel laten staan etc. Ik heb ze gezegd dat de eerstvolgende keer de bal niet teruggegeven wordt, en als ze willen voetballen, dat ze dit maar op het trapveldje hier schuintegenover moeten doen.
Ik ben nu in het bezit van 2 ballen, en het voetballen in de tuin is voorbij.....
Misschien kinderachtig, maar er is nu eenmaal een categorie mensen waarbij praten niet helpt, dus dan zul je andere maatregelen moeten nemen.
Ik heb ze herhaaldelijk gewaarschuwd, dat ik hier niet van gediend ben. Je planten gaan eraan, je kunt geen drankje op tafel laten staan etc. Ik heb ze gezegd dat de eerstvolgende keer de bal niet teruggegeven wordt, en als ze willen voetballen, dat ze dit maar op het trapveldje hier schuintegenover moeten doen.
Ik ben nu in het bezit van 2 ballen, en het voetballen in de tuin is voorbij.....
Misschien kinderachtig, maar er is nu eenmaal een categorie mensen waarbij praten niet helpt, dus dan zul je andere maatregelen moeten nemen.
-
VioletPrue
Het blijkt wel dat vriendelijkheid niets oplevert.karlo schreef:hallo,
mvg
Dus volgende keer gewoon de wijkagent of politie erbij halen.
Vervelend dat het zo moet, maar als er niet meegewerkt wordt, heb je weinig keus.
-
J. Degrelle
Misschien moet de plaatselijke burgemeester maar eens een kopje thee gaan drinken bij die ouders....
RobbieS. schreef:Ik heb hetzelfde gehad met onze buurkinderen. We wonen hier in een eengezins rijtjeswoning, met een tuin achter. Nu is het zo dat de kinderen van de buurman denken dat de tuin een voetbalveld is, en belanden de ballen bij mij op het plat dak van de bijkeuken en in de tuin.
Hier is niets kinderachtigs aan, als er voortdurend met de bal tegen het raam of in de tuin wordt geschoten, dan blijft er alleen een sanctie over, en dat is het voorwerp waar mee de overlast veroorzaakt wordt, niet meer teruggeven.
Wat de politie betreft, kan ik jullie verzekeren, dat deze niet komen opdagen.
De wijkagent, komt ook niet, want deze mensen hebben ook nog andere taken wat zij moet vervullen.
Misschien een belletje, om jou te kalmeren, maar voor de rest niets.
Zo is het helaas hier in Nederland!
-
J. Degrelle
Het blijft jammer dat Pim Fortuyn er niet meer is. Die had het nooit toegestaan dat wij als nederland zo ver zouden zijn afgezakt
-
olivierbbommel
Hier hetzelfde probleem. 2 meisjes... ouders hebben tuin, er is een gezamelijke speelplaats en tuin achter de huizen, er is een park nog geen 200 meter verderop met voetbalmogelijkheden, maar net voor mijn deur moeten ze voetballen. Ik heb ze al een paar keer netjes gevraagd dat niet meer te doen, en hooguit een kwartiertje. maar van hun ouders mogen ze niet in de tuin spelen. waarvoor is een tuin dan? om als een zombie te zitten? Kinderen moeten in hun eigne omgeving kunnen spelen.
Ik baal ervan dat je , als je zelf geen kinderen hebt, en ze ook NIET WILT HEBBEN, altijd last hebt van anderen hun kroost. Terwijl ons vroeger geleerd werd niet bij een ander voor de deur te voetballen, niet te schreeuwen, etc... moet je van de huidige generatie ouders niet zo zeuren.. *hun bewoordigen*
Woon je in een miljonairswijk in een grote stad,
ik heb nog nooit zoveel asociaal volk meegemaakt als daar.
bah.
Men klaagt wel eens over randgroepjongeren, nou yuppen zijn nog asocialer.... 'not in my backyard' dat is hun principe. LETTERLIJK.
praten helpt niet. dus dan maar gillen "flikker op met die ***bal"
en rarara..
Het werkt!
Ik baal ervan dat je , als je zelf geen kinderen hebt, en ze ook NIET WILT HEBBEN, altijd last hebt van anderen hun kroost. Terwijl ons vroeger geleerd werd niet bij een ander voor de deur te voetballen, niet te schreeuwen, etc... moet je van de huidige generatie ouders niet zo zeuren.. *hun bewoordigen*
Woon je in een miljonairswijk in een grote stad,
ik heb nog nooit zoveel asociaal volk meegemaakt als daar.
bah.
Men klaagt wel eens over randgroepjongeren, nou yuppen zijn nog asocialer.... 'not in my backyard' dat is hun principe. LETTERLIJK.
praten helpt niet. dus dan maar gillen "flikker op met die ***bal"
en rarara..
Het werkt!